DWUJĘZYCZNOŚĆ POLSKO-NIEMIECKA na śląsku opolskim.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lifelong Learning Programme Projekt GRUNDTVIG Multilateral INTEGRA
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
ZAŁOŻENIA NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Analiza wyników ankiety
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Procenty.
1 Prawo do udziału w życiu kulturalnym Autor: Patrycja Kowalczyk.
pod hasłem Jesień pełna zdrowia
O zdrowym odżywianiu i piramidzie żywienia
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Anikietowani Kobiety Mężczyźni37 do 20 lat lat lat35 Powyżej 60 lat7 Mieszkańcy Kwidzyna Osoby z poza Kwidzyna57.
Ankieta – Nasze pojęcie o schroniskach? W dniu w naszej szkole, przeprowadziliśmy wśród równoległych klas, ankietę dotyczącą schronisk oraz.
„Uśmiechnij się i bądź pogodny…”
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Podsumowanie ankiety „Co wiesz o wolontariacie?”
Starożytni Matematycy
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
Ankieta nt. wolontariatu
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Zadania z czekoladą.
ANKIETA 1. Czy segregujecie odpady? 2. Czym są elektrośmieci? 3. Czy stanowią one zagrożenie dla środowiska i dlaczego? 4. Co należy zrobić ze zużytym.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Wpływ niskich temperatur na organizm człowieka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród 19 nauczycieli i pracowników szkoły.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród uczniów.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Natural Sciences, Natural English. Mitochondrium.
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Języki obce.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Ankieta statystyki.
Zapis prezentacji:

DWUJĘZYCZNOŚĆ POLSKO-NIEMIECKA na śląsku opolskim

Co ludzie rozumieją pod tym pojęciem? Jest to konieczne? Ile osób się posługuje na co dzień językiem niemieckim? Tablice dwujęzyczne – co inni o tym sądzą? Po co robić z Polski Niemcy? Co o tym mówią statystyki?

Jest tylko jeden sposób by na to odpowiedzieć

Przeprowadzić anonimową ankietę

I tak też uczyniliśmy ;)

Przedział wiekowy w latachLiczba ankietowanych 10– –306 30–405 40–506 50– powyżej 704 Razem50

Co rozumiesz pod pojęciem dwujęzyczność polsko-niemiecka?

Brak odpowiedzi:12% Pesymistyczna odpowiedź:22% Pozytywna odpowiedź:66%

Jak często masz kontakt z językiem niemieckim?

Codziennie:32% Kilka razy w tygodniu:40% Rzadko:22% Wcale:6%

Jak często odwiedzasz Niemcy?

Kilka razy w roku:22% Raz na rok:18% Sporadycznie:22% Wcale:38%

Ile godzin tygodniowo masz lekcji języka niemieckiego?

Do 2 godz. tyg.:8% Do 4 godz. tyg.:10% Do 6 godz. tyg.:30% Wcale:52%

Gdzie najczęściej spotykasz się z językiem niemieckim?

Dom:36% Szkoła:38% Znajomi:6% Praca:20%

Jak często oglądasz niemiecką telewizję?

Codziennie:14% Kilka razy w miesiącu:30% Raz na rok:8% Wcale:48%

Co sądzisz o tablicach dwujęzycznych?

Przydatne:40% Niepotrzebne:30% Nie mam zdania:30%

Na jakim poziomie jest Twoja znajomość języka niemieckiego?

Bardzo dobra:34% Jąkam się:24% Tylko rozumie:20% Wolę inny język:22%

Jakie widzisz korzyści z posługiwania się językiem niemieckim?

Znalezienie pracy:36% Żadne:38% Podróże:26%

Wniosek Statystyka jest jak kostium bikini: pokazuje wiele, ale nie pokazuje najważniejszego. Aaron Levenstein

Jeśli zostawimy tablice dwujęzyczne - przeciwnicy będą je demolować, jeśli usuniemy – zwolennicy będą się buntować. Nigdy nie będzie porozumienia ze strony dwóch różnych, niczym jak woda i ogień, grup. Prawdziwe porozumienie zachodzi tylko między ludźmi o tych samych zapatrywaniach i jednakowym sposobie myślenia. - Georg Philipp Friedrich von Hardenberg Statystyki pokazują nam, że nie ma potrzeby wprowadzania wszystkiego w dwóch językach: polskim i niemieckim.

DWUJĘZYCZNOŚĆ w gminie Chrząstowice

Projekt wykonali uczniowie kl. III a Michał Długosz Adrian Mosz Kordian Frasek Klaudiusz Tischbierek Krystian Komor