Bezstronność moderacji. Rzetelność i rzeczowość wypowiedzi. Możliwość odebrania głosu przez prowadzące (niezgodności z regulaminem debaty) Zakaz ataków.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Advertisements

Działalność bieżąca 2009/2010. Szczęśliwy numerek Szczęśliwy Numerek - inicjatywa polegająca ona na codziennym losowaniu numerka, który jest wywieszany.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNE RZĄDY.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Zadania samorządu uczniowskiego
DEBATA Po co nam samorząd?. Według nas: Działalność na rzecz szkoły i uczniów Reprezentowanie głosów uczniów.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Spis treści: Co to jest samorząd uczniowski??
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Dyrektor I LO im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY rok szkolny 2014/15
DYSKUSJA PANELOWA.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Władze samorządowe w naszej szkole
DEBATA SZKOLNA.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO. Samorząd Uczniowski jest hermetyczną grupą uczniów, która nie dopuszcza „do władzy” innych członków społeczności naszej szkoły,
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
1. Radiowęzeł – szkolne radio. 2. Gazetka szkolna. 3. Wieczorki filmowe. 4. Krany z wodą pitną. 5. Dyskoteki. 6. Pączki. 7. Wyjazd edukacyjny do remizy.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
SCHEMAT ORGANIZACYJNY CENTRUM EDUKACJI W ZABRZU. Centrum Edukacji Gimnazjum nr 11 IX Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 1.
Jak ulepszyć szkolny samorząd?. 1. Dlaczego uczniowie nie angażują się w pracę SU? brak czasu, brak pomysłów, brak chęci, brak informacji nt. pracy i.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
O co właściwie chodzi ? Młodzieżowy Budżet Obywatelski – należy przez to rozumieć część budżetu miasta przeznaczoną na sfinansowanie zadań zgłoszonych.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
Komisje Dialogu Obywatelskiego
czyli co mamy fajnego w SP 369
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zasady funkcjonowania
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Zapis prezentacji:

Bezstronność moderacji. Rzetelność i rzeczowość wypowiedzi. Możliwość odebrania głosu przez prowadzące (niezgodności z regulaminem debaty) Zakaz ataków personalnych. Dobre obyczaje i kultura słowa. Kary porządkowe (upomnienie lub wyproszenie z debaty)

Każda klasa wybiera swojego przedstawiciela do RSU. RSU składa się oficjalnie z 21 członków stałych, wybieranych na okres 1 roku szkolnego. Do pracy w RSU mogą również włączać się uczniowie spoza rady, którzy chcą uczestniczyć w działaniach RSU. Prezydium RSU tworzą wybrani w wyborach bezpośrednich Przewodniczący RSU, Wiceprzewodniczący RSU oraz Sekretarz RSU.

Na jakich zasadach opiera się współpraca RSU z uczniami? W jakim stopniu uczniowie uczestniczą w akcjach organizowanych przez RSU? W jaki sposób RSU stara się zaspokoić potrzeby uczniów? Czy istnieją jakieś przeszkody dla uczniów w uczestniczeniu w akcjach RSU?

Jak dyrekcja ocenia pracę RSU? Jak wygląda współpraca opiekuna Samorządu Szkolnego z RSU? Jak RSU zabiega o współpracę z dyrekcją i na jakich zasadach przebiega?

Kto najlepiej potrafi dostrzec potrzeby uczniów? UczniowieNauczyciele Rodzice Pedagog szkolny Inne Jak samorządy lokalne mogą współpracować z samorządami szkolnymi? Jak może wyglądać współpraca RSU z Młodzieżową Radą Miasta i Młodzieżową Radą Powiatu? Co można byłoby w tej współpracy poprawić?

W jaki sposób odbywa się wybór przewodniczącego RSU? Jakie zaszły zmiany dotyczące głosowania i z jaką reakcją zostały one przyjęte?

Publiczne Gimnazjum nr 2 w Starogardzie Gdańskim Zespół Szkół Ekonomicznych w Starogardzie Gdańskim I Liceum Ogólnokształcące w Starogardzie Gdańskim

Gazetka szkolna Szczęśliwy numerek Aktywacja szkolnego wolontariatu