Ogólnie o kartotekach systemu – Klienci, Lekarze, Dostawcy…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Support.ebsco.com Użycie funkcji historii wyszukiwania Przewodnik.
Advertisements

Podgląd historii w przeglądarkach internetowych
Interaktywna prezentacja użytkowa
Support.ebsco.com Przewodnik Mój folder EBSCOhost (My EBSCOhost) Przewodnik.
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
MS Access 2000 Tworzenie tabel Piotr Górczyński 2005.
MS Access 2000 Piotr Górczyński Dane w tabelach.
Pierwsze kroki Otwórz przeglądarkę internetową
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie złożone (z wieloma frazami) Szkolenie.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
WINDOWS 95 WYCINEK AUTOSTART TWORZENIE POWIĄZAŃ PLIKÓW Z APLIKACJAMI
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
Zamawianie nagród w programie lojalnościowym IC Premia
Opracowała: Iwona Kowalik
PRACA BIBLIOTEKARZA W ZESPOLE SZKÓŁ SZPITALNYCH
Mateusz Antonow. Tekst Obraz Galeria Media Kształty & linie Przyciski & menu Sklep Internetowy Ustawienia Społecznościowe Aplikacje 3. Dodaj.
OPIS DZIAŁANIA PROGRAMU K A L K U L A T O R O D S E T K O W Y.
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
Dokumentacja do obsługi PWI (nowa wersja aplikacji)
Czyli wystawienie zlecenia i jego realizacja (okulary korekcyjne).
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Tworzenie i usuwanie kartotek centralnych
Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.
Obsługa zaliczek. Czyli wystawianie paragonu fiskalnego dla zaliczki i paragonu końcowego.
Instrukcja MILO moduł klienta.
Aplikacja ANALITYK – wersja Demo OnLine W wersji demo będzie interesowała nas przede wszystkim kategoria NA (lewe Menu) ->Odbiorca-> Sprzedaż wg Odbiorców,
Obsługa Klienta – sprzedaż soczewek kontaktowych i artykułów z grupy – pozostałe. Czyli sprzedaż przypisana do Klienta i sprzedaż bezimienna (detaliczna).
System zamawiania on-line
Rozpoczęcie pracy z programem DAPP Optic.
System e-zamówienia.
Przyjęcie towaru na magazyn
PRACOWNIA EKONOMICZNA OD A DO Z
Kontrola sprzedaży, zysków, remanent, rejestry VAT, raport kasowy.
System rejestracji zawodników Polski Związek Judo 2006.
Gabinet Okulistyczny. Badanie pacjenta, wydruki wizyt, automatyczna realizacja recepty na stanowisku sprzedaży.
Wystawianie faktur i ich usuwanie i korekta.
Korespondencja seryjna
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
MICROSOFT ACCESS TWORZENIE FORMULARZY
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
1. Aby dodać nową firmę 1.2 Klikamy na pole dodaj 1.1 W portalu, w menu bocznym wyszukujemy Firmy w Business Linku.
Przewodnik Przewodnik Mój folder EBSCOhost (My EBSCOhost)
Visual Basic w Excelu - podstawy
Instrukcja obsługi portalu Informacyjno-Edukacyjnego Miasta Oleśnicy
PRZYKŁAD ROZWIĄZANIA KRATOWNICY
TEMAT: ACCESS - KWERENDY.
EBSCOhost Collection Manager Konto osoby proponującej książki do zakupu Przewodnik support.ebsco.com.
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Witam Państwa, na Prezentacji, pt. „Realizacja zamówienia przez klienta poprzez telefon.
Przewodnik Wprowadzenie do
Przewodnik Bazy Business Source Wyszukiwanie podstawowe
Przewodnik Zastosowanie folderu Moje EBSCOhost
Przewodnik Bazy CINAHL Wyszukiwanie podstawowe
Przewodnik Tworzenie powiadomień dotyczących czasopism w EBSCOhost
Przewodnik Tworzenie powiadomień dotyczących wyszukiwania w EBSCOhost
Microsoft® Office Word
Przewodnik Użycie funkcji historii wyszukiwania w interfejsach EBSCO
Szablony w programie microsoft word 2010
 1. Logujemy się do YouTube i przesyłamy film na serwer (klikamy na Prześlij film ). W czasie przetwarzania pliku możemy uzupełnić informacje o wideo.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
DynaMed Plus Przewodnik
Uruchamianie programu. Po rozwinięciu zakładki Inwentaryzacja należy wybrać pierwszą pozycję - Inwentaryzacje.
Music Online: Classical Scores Library
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
KROK 1 Zakładanie kartotek magazynowych
Logowanie się do systemu
ZAKŁADANIE I OBSŁUGA INTERNETOWEGO KONTA POCZTOWEGO
Instrukcja obsługi panelu E-gwarancji
Zapis prezentacji:

Ogólnie o kartotekach systemu – Klienci, Lekarze, Dostawcy… czyli tworzenie kartotek i ich edycja.

Na początku pracy z programem należy uzupełnić kartoteki Klientów, Lekarzy, Dostawców, Odbiorców NIP, Działów. Kartoteki te mogą być tworzone w późniejszym czasie, lecz ze względu na szybkość obsługi klienta, wygodę w dalszej obsłudze, sugerujemy wypełnienie tych kartotek.

Klienci: Aby dostać się do bazy Klientów, klikamy ikonkę na niebieskim pasku po lewej stronie lub w górnym pasku menu – Kartoteki – Klienci. Otwiera się okno, w którym znajduje się lista klientów. Na początku jest ona pusta. Przystępujemy do dodania pierwszego klienta, klikamy na przycisk - Dodaj.

Dodawanie Klienta. W otwierającym się oknie wypełniamy pola z danymi (oznaczone na niebiesko obowiązkowe) i klikamy przycisk – OK (klient zostaje dodany do bazy).

Przyciski: Popraw, Usuń, Wybierz. Wyszukiwanie klienta w bazie. Jeśli „podświetlimy” dane klienta możemy za pomocą przycisku – Popraw, wejść w edycję jego danych a następnie klikając - OK. zapisać zmiany. Klienta można za pomocą przycisku – Usuń, trwale usunąć z bazy. Uwaga! Jeśli na koncie klienta są zapisane informacje o zakupach itp. to usunięcie będzie niemożliwe do momentu wykonania inwentaryzacji, która usunie historię zakupów itp. Aby znaleźć klienta w żółtym pasku – Nazwisko, wpisujemy trzy pierwsze litery nazwiska, program automatycznie wyświetli znalezionych klientów.

Przyciski – Historia Zam., Historia PA Klikając na przycisk – Historia Zam., mamy wgląd do wszystkich zamówień wystawionych dla danego klienta, natomiast przycisk – Historia PA, pozwala nam obejrzeć listę i zawartość wszystkich paragonów wystawionych dla danego klienta. Uwaga! Jeśli klient zakupił produkt – okulary korekcyjne do dali, bliży, progresywne (7% vat) to w oknie – Historia Zam. będą widoczne składniki tego wyrobu a w oknie – Historia PA, będzie tylko informacja, np. – Wyrób med. – okulary kor. do dali.

Lekarze: Aby otworzyć kartotekę lekarzy, klikamy w górnym pasku menu – Kartoteki – Lekarze. Aby dodać lekarza wypełniamy pola (oznaczone na niebiesko obowiązkowe) i klikamy przycisk – Dodaj. Uwaga! Jeśli dodajemy lekarza lub optometrystę, który będzie pracował w module – Gabinet okulistyczny, odznaczamy pole – Lekarz jest pracownikiem w gabinecie… Po „podświetleniu” i dwukrotnym kliknięciu wybranego lekarza możliwe jest poprawianie danych za pomocą przycisku – Popraw. Usuwanie lekarza jest możliwe, jeśli nie istnieją przypisane do niego zamówienia.

Dostawcy: W celu otwarcia okna – Dostawcy, klikamy w górnym pasku menu – Kartoteki – Dostawcy/Odbiorcy – Dostawcy W oknie tym gromadzi się dostawców, u których zaopatrujemy się w towar. Mogą to być producenci lub lokalne hurtownie. Wyszukiwanie dostawcy odbywa się po – Nazwie, NIP-ie, Mieście. Wystarczy wpisać trzy pierwsze znaki nazwy. Dane dostawcy można poprawić – przycisk Popraw. Dostawcę można usunąć – Usuń, jeśli nie są przypisane do niego przyjęcia.

Dodawanie Dostawcy: Aby dodać dostawcę klikamy przycisk – Dodaj. W pojawiającym się oknie wypełniamy dane dostawcy (niebieskie pola obowiązkowe) i klikamy – OK.

Odbiorcy NIP: W systemie DAPP Optic istnieje odrębna baza klientów NIP. Są to firmy, które są płatnikami faktur vat. Możliwe jest wystawienie faktury – odbiorca (Kowalski), płatnik (firma). Klikamy w górnym pasku menu – Kartoteki – Dostawcy/Odbiorcy – Odbiorcy (NIP). Sposób dodawania, poprawiania i usuwania odbiorców NIP jest taki sam jak w przypadku Dostawców.

Działy: Magazyn towarów w systemie DAPP Optic jest podzielony na trzy główne grupy: 1.Artykuły optyczne. 2.Soczewki kontaktowe. 3.Pozostałe. W obrębie tych trzech grup należy stworzyć tzw. Działy i w nich tworzyć kartoteki konkretnych towarów.

Tworzenie działów: Klikamy w górnym pasku menu – Kartoteki – Działy. W pojawiającym się oknie w polu – Nazwa, wpisujemy nazwę działu, np. : OPRAWY OKULAROWE i w polu – Dotyczy sprzedaży wybieramy – OPTYKI (ważne by nie przypisać działu do niewłaściwej grupy!)