Raport z ewaluacji promowania wartości edukacji w Zespole Szkół Miejskich nr 4 w Kędzierzynie-Koźlu rok szkolny 2012/2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Wolność oddechu 1 Badanie skuteczności programu edukacyjnego p.t. Wolność Oddechu.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Analiza wyników ankiety
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
“Szkoła w procentach”.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Zapis prezentacji:

Raport z ewaluacji promowania wartości edukacji w Zespole Szkół Miejskich nr 4 w Kędzierzynie-Koźlu rok szkolny 2012/2013

Podstawy prawne nadzoru ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego

EWALUACJA WEDŁUG ROZPORZĄDZENIA Rozporządzenie MEN z 7.10.2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz.1324) nazywa ewaluację: „badaniem praktycznym oceniającym” i uznaje je za podstawowe narzędzie tego nadzoru mające wpływ na jakość kształcenia i rozwój szkół i placówek oświatowych. W ROKU SZKOLNYM 2012/13 BADALIŚMY OBSZAR : 3.Funkcjonowanie szkoły lub placówki w środowisku lokalnym WYMAGANIE 3.3. – Promowana jest wartość edukacji

Cele ewaluacji: Pozyskanie informacji na temat zainteresowania pracą szkoły i jej osiągnięciami. Opracowanie informacji na temat szkoły na stronę internetową adekwatnie do potrzeb i oczekiwań odbiorców oraz opracowanie koncepcji promowania przez szkołę wartości edukacji.

Pytania kluczowe Czy szkoła prezentuje i upowszechnia informacje o swojej ofercie edukacyjnej oraz o podejmowanych działaniach i osiągnięciach? Jakie informacje na temat pracy szkoły są upowszechniane? Czy pojawiają się w tym przekazie informacje o celowości i skuteczności podejmowanych przez szkołę działań?

Czy informacje te docierają do odbiorców i czy są dla nich interesujące? Czy, a jeśli tak, to w jakiej formie i przy użyciu jakich kanałów przekazu odbiorcy oczekiwaliby otrzymania informacji o działalności szkoły? Jakie informacje o szkole powinny być upowszechniane - z punktu widzenia szkoły oraz partnerów społecznych i innych instytucji działających w środowisku lokalnym?

Dobór metod badawczych: Ankieta wśród uczniów Ankieta wśród rodziców Ankieta wśród nauczycieli i personelu szkoły Badaniami zostali objęci : uczniowie klas I-VI szkoły podstawowej oraz uczniowie gimnazjum rodzice uczniów szkoły podstawowej rodzice uczniów gimnazjum nauczyciele i pracownicy szkoły

1. Czy jesteś lubiany w Twojej klasie? WYNIKI ANALIZY ANKIET dla uczniów ZSM nr 4 w Kędzierzynie - Koźlu Analiza ankiety dla uczniów 1. Czy jesteś lubiany w Twojej klasie?

2. Czy zależy Ci na podnoszeniu Twojego poziomu wiedzy i zdobywaniu jak najlepszych ocen?

3. Czy uczenie się, zdobywanie wiedzy jest dla Ciebie wartościowe?

4. Czy kiedykolwiek byłeś nazwany w klasie „Kujonem”?

5. Jeśli zostałeś nazwany „Kujonem” to jak się wtedy czułeś?

6. Czy to Ty kiedykolwiek nazwałeś kogoś z klasy „Kujonem”?

7. Dlaczego nazywasz kogoś w klasie „ Kujonem?

8. Jakie jest Twoje zdanie na temat uczniów mających bardzo dobre oceny w naszej szkole?

9. Czy masz jakieś pomysły na to, co zrobić, aby w naszej szkole nikt nikogo nie przezywał z powodu dobrych ocen? Nauczyciele powinni być milsi i reagować gdy ktoś przezywa, Nauczyciele powinni wpisywać minusowe punkty za przezywanie „Kujon”, Nauczyciele powinni motywować uczniów do nauki, nagradzać, robić konkurs na „najlepszą klasę”, Uczniowie „piątkowi” powinni motywować innych uczniów swoim zachowaniem, Trzeba rozmawiać w klasie o ty, by nikt nikogo „ Kujonem nie nazywał”, Nauczyciele powinni karać za przezywanie, Nauczycie powinni oceniać tak, aby nawet najsłabsi uczniowie mieli szansę na lepszą ocenę.

WNIOSKI OGÓLNE Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY WŚRÓD UCZNIÓW : Zdecydowana większość uczniów ZSM nr 4 w Kędzierzynie – Koźlu (82,2%) czuje się lubiana w klasie bez względu na otrzymywane stopnie, a jedynie 8,6% uczniów odczuwa pogorszenie relacji koleżeńskich w związku z otrzymywaniem wysokich ocen. Zdecydowanej większości uczniów zależy na nauce (93,7%) i stanowi ona dla nich wartość. Tylko dla 6,7% uczniów nauka nie ma wartości. Ponad połowa uczniów (57,8%) deklaruje, że nigdy przez nikogo nie była przezywana „Kujon”, a 54% uczniów nigdy nie używa tego sformułowania nigdy wobec rówieśników. Tylko 6% uczniów czuło się zawstydzonych, gdy zostali nazwani mianem „Kujon”, dla 35,7% nie stanowiło to żadnego problemu.

Uczniowie sami przyznają, że często przezywanie „Kujon” jest odbierane jako żart i nikt z tego powodu nie jest urażony Aż 86,7% uczniów nie przejmuje się, gdy ktoś ich przezywa w szkole. Najczęściej uczniowie przezywają „Kujon” dla żartu (38,3%), z zazdrości (3,9%) lub „bo inni tak mówią” (2%). Osoby osiągające najwyższe wyniki w nauce są zdecydowanie lubiane w naszej szkole przez rówieśników (60,9%). Tylko 13% uczniów nie żywi sympatii do kolegów i koleżanek z najwyższymi ocenami.

wypływające z analizy ankiet dla uczniów: Wnioski szczegółowe wypływające z analizy ankiet dla uczniów: Zdecydowana większość uczniów ZSM nr 4 w Kędzierzynie – Koźlu czuje się lubiana w swojej klasie (83,2% w szkole podstawowej i 80,6 % uczniów w gimnazjum). Zdecydowanej większości uczniów zależy na nauce (96,9 % w szkole podstawowej i 88,7% w gimnazjum). Dla 13,6 % gimnazjalistów nauka nie ma wartości. ( w szkole podstawowej nauka nie ma wartości jedynie dla 2,3% uczniów). Zjawisko przezywania „ Kujon” występuje w naszej szkole, ale nie jest ono powszechne, : 67,7% uczniów szkoły podstawowej nigdy nikogo tak nie przezywa. Nie czyni tego także 32,3 % gimnazjalistów, a ponad połowa z nich (54,8 %) przezywa tylko dla żartu. Dla 48 % gimnazjalistów fakt, iż byli przezwani w klasie mianem „ Kujon” nie stanowi problemu, gdyż odbierają to oni jako żart. Jedynie 9,3 % gimnazjalistów i 3,2 % uczniów szkoły podstawowej czuło się zawstydzonych, gdy zostali przezwani w szkole.

Ogromna większość uczniów nie przejmuje się faktem, iż jest w szkole przezywana i jest to odpowiednio:88,7 uczniów szkoły podstawowej i 83,7 % uczniów gimnazjum. O dobrych relacjach koleżeńskich pomiędzy uczniami świadczy fakt, iż ci uczniowie, którzy osiągają wysokie wyniki w nauce są lubiani w grupie rówieśniczej (69,1% uczniów w szkole podstawowej i aż 48,4 % w gimnazjum. Tylko 11,4 % uczniów szkoły podstawowej i 15% uczniów gimnazjum nie jest lubiana z powodu swoich ocen w klasie. Niepokojącym wydaje się fakt, iż aż 25 % uczniów gimnazjum uważa, że uczniów piątkowych mogłoby być w szkole więcej, ale część z nich świadomie nie chce się uczyć z obawy przed utratą akceptacji ze strony swoich kolegów i koleżanek ze względu na dobre stopnie.

Wnioski do dalszej pracy: Należy w dalszym ciągu uświadamiać uczniom potrzebę zdobywania wiedzy, kształcenia, podnoszenia swoich kwalifikacji w przyszłości. Należy przeprowadzać rozmowy i pogadanki z uczniami na temat wartości edukacji, pokazywać korzyści i dawać pozytywne przykłady wypływające ze zdobywania wiedzy (znani sportowcy, ludzie biznesu itp.). Trzeba motywować szczególnie uczniów klas gimnazjalnych do tego, aby mieli oni pozytywny stosunek do nauki, nie bali się ewentualnego braku akceptacji ze strony rówieśników ze względu na uzyskiwane wysokie wyniki w nauce.

Analiza ankiety dla nauczycieli i pracowników szkoły Jestem:

Czy w trakcie pracy w naszej szkole kiedykolwiek zetknął się Pan/Pani ze zjawiskiem negatywnego odnoszenia się uczniów osiągających słabe wyniki w nauce do uczniów uzyskujących wyniki wysokie?

Czy Pana/Pani zdaniem zjawisko to jest w naszej szkole:

Jeśli tak, jakie formy negatywnych zachowań uczniów wobec kolegów/koleżanek osiągających wysokie wyniki w nauce zaobserwował Pan/Pani najczęściej?

Czy reaguje Pan/Pani w sytuacji, gdy uczniowie osiągający wyróżniające wyniki w nauce są szykanowani przez innych uczniów?

Jaka najczęściej jest Pana/Pani reakcja na wspomniane powyżej sytuacje?

Co według Pana/Pani należy zrobić, aby ograniczyć lub wyeliminować zjawisko negatywnego odnoszenia się uczniów osiągających słabe wyniki w nauce do uczniów uzyskujących wyniki wysokie?

Analiza ankiety dla pracowników ZSM nr 4 w Kędzierzynie – Koźlu W ankiecie brali udział wszyscy nauczyciele i pracownicy naszej szkoły. Większość z nich zetknęła się ze zjawiskiem negatywnego odnoszenia się uczniów osiągających słabe wyniki w nauce, do uczniów uzyskujących wyniki wysokie (65.52%). Jednak 34.48% ankietowanych nie była świadkiem takiego zjawiska. Ogólnie stwiedzono, że w naszej szkole, takie sytuacje występują sporadycznie (65.52%), a formy, w jakich przejawiają się negatywne zachowania uczniów, zaobserwowano w następującej postaci: Przezywanie „Ty Kujonie!, „Ale Kujon!”,Kujonka! (65.52%) Wyśmiewanie bardzo dobrych ocen kolegi/koleżanki przy całej klasie (17.24%) Wykluczenie z grona koleżeńskiego (20.69%) Izolowanie „wzorowego” ucznia od grupy (24.14%) Namawianie, aby następnym razem uzyskana ocena była niższa, bo „z Kujonem” nikt nie będzie się chciał przyjaźnić (10.34%)

Zdecydowana większość nauczycieli i pracowników szkoły reaguje na sytuacje, w których uczniowie zdolni, są szykanowani przez uczniów słabszych (82.76%). Część reaguje sporadycznie (10.34%), natomiast nie ma nikogo, kto pozostawiłby takie zachowania bez jakichkolwiek konsekwencji. Reakcją na w/w zachowania uczniów, najczęściej są: upomnienia słowne (75.86%), przeprowadzenie pogadanki w klasie, na temat właściwych relacji koleżeńskich (44.82%), zgłoszenie sprawy wychowawcy (27.58%), prośba o pomoc pedagoga szkolnego (13.79%) czy wpisanie uwagi (3.44%). Na pytanie, co należy zrobić, aby ograniczyć lub wyeliminować zjawisko negatywnego odnoszenia się uczniów osiągających słabe wyniki w nauce, do uczniów uzyskujących wyniki wysokie, ankietowani najczęściej odpowiadali: Promować wartość edukacji, wyjaśniać, dlaczego warto się uczyć, pokazywać korzyści płynące z nauki (65.51%) Przeprowadzać częste pogadanki w klasach na temat odpowiednich relacji koleżeńskich (58.62%)

Pokazywać na przykładach (sportowcy, znani ludzie kina, telewizji itp Pokazywać na przykładach (sportowcy, znani ludzie kina, telewizji itp.), że sukces można osiągnąć, ale wymaga on wiele pracy i wysiłku (55.17%) Bardziej motywować uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych do nauki (37.93%) Przeprowadzać corocznie konkurs na najlepszą pod względem wyników edukacyjnych klasę (34.48%)  

Wnioski do dalszej pracy: W dalszym ciągu zdecydowanie reagować na przejawy wyśmiewania uczniów zdolnych i pracowitych przez uczniów słabych; Promować wartość edukacji – wyjaśniać, dlaczego warto się uczyć; Pokazywać korzyści płynące z nauki; Przeprowadzać częste pogadanki w klasach na temat odpowiednich relacji koleżeńskich; Pokazywać na przykładach, że sukces osiągamy dzięki własnej pracy i włożonemu wysiłkowi.

Analiza ankiety dla rodziców 1. Jak według Pana/Pani postrzegana jest nasza szkoła w środowisku lokalnym? SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM

SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM 2. Czy podoba się Pani/Panu szkolna strona internetowa? SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM

3. Jakich informacji oczekiwałby Pan/Pani na stronie internetowej szkoły, aby strona ta spełniała Pana/Pani oczekiwania?

*Inne informacje oczekiwane przez rodziców na stronie internetowej GIMNAZJUM bieżąca aktualizacja zastępstw imprezy i zawody sportowe SZKOŁA PODSTAWOWA informacje o dodatkowych zajęciach informacje o wolnych dniach zastępstwa informacje o konkursach

SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM 4. Czy według Pana/Pani szkoła odpowiednio promuje się w środowisku lokalnym? SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM

Argumentacja odpowiedzi NIE SZKOŁA PODSTAWOWA brak kółek zainteresowań brak spotkań międzyszkolnych - zawody GIMNAZJUM brak uzasadnienia

5. Skąd dowiaduje się Pan/Pani o życiu szkoły ?

SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM 6. Czy Pana/Pani zdaniem w szkole promowana wartość edukacji, jako chęć zdobywania wiedzy przez uczniów, rozwijania zainteresowań, stałego podnoszenia poziomu swojej wiedzy, zdobywania jak najlepszych ocen ? SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM

7. Jakie osiągnięcia szkoły uważa Pan/Pani za istotne dla promocji wartości edukacji ?

8. Jakie zmiany zdaniem Pana/Pani należałoby wprowadzić, aby skuteczniej promować wartość edukacji ?

GIMNAZJUM SZKOŁA PODSTAWOWA konkursy, quizy lżejsze plecaki *Inne zmiany oczekiwane przez rodziców GIMNAZJUM konkursy, quizy 10,34% rodziców nie zaznaczyło odpowiedzi w pytaniu SZKOŁA PODSTAWOWA lżejsze plecaki indywidualne podejście do ucznia, ukazywanie celowości edukacji zajęcia dodatkowe – kółka zainteresowań projekcje filmów 3,92% rodziców nie zaznaczyło odpowiedzi w pytaniu

9. W jakich formach współpracy ze środowiskiem lokalnym uczestniczył Pan/Pani ?

10. W jaki sposób uczestniczy Pan/Pani w życiu szkoły ?

SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM 11. Czy imprezy organizowane przez szkołę są dla Pani/Pana interesujące ? SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM

12. Jakie imprezy organizowane przez szkołę są Panu/Pani znane ?

13. Czy wie Pan/Pani z jakimi instytucjami współpracuje szkoła ?

14. Czy wie Pan/Pani w jakich projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej uczestniczy szkoła ?

Wnioski wypływające z analizy ankiet dla rodziców: Zdecydowana większość rodziców postrzega pozytywnie naszą szkołę w środowisku lokalnym (82.35% -PSP, 65.5% - PG). Jedynie niektórzy twierdzą, że przeciętnie (15.68% - PSP, 34.48% - PG), natomiast zadawalające jest to, że ani jeden ankietowany nie wskazał odpowiedzi negatywnej. Szkoła prezentuje i upowszechnia informacje o swojej ofercie edukacyjnej, podejmowanych działaniach i osiągnięciach ,m.in. poprzez stronę Internetową. Zdecydowanej większości podoba się ona (92.16% - PSP, 96.55% - PG), jednak nieliczni twierdzą, że jest zbyt mało rozbudowana. Ankietowani oczekiwaliby, aby nasza strona Internetowa prezentowała więcej ciekawych fotorelacji z życia szkoły – zdjęć z wycieczek, imprez klasowych oraz wystaw organizowanych w szkole (60.78% - PSP, 41.38% - PG). Liczą także na informacje o osiągnięciach sportowych uczniów (47.06% - PSP, 37.93% - PG) oraz udziale uczniów w różnych konkursach (50.99% - PSP, 55.17% - PG). Spora liczba ankietowanych oczekuje także ogłoszeń Dyrekcji (49.02% - PSP, 51.72% - PG) oraz informacji o imprezach organizowanych przez szkołę (37.25% - PSP, 34.48% - PG).

Według zdecydowanej większości rodziców nasza szkoła odpowiednio promuje się w środowisku (88.24% - PSP, 75.96% - PG). Najwięcej informacji o naszej placówce rodzice uzyskują od swoich dzieci (86.27% - PSP, 89.66% - PG), ze strony Internetowej (49.02% - PSP, 51.72% - PG), od nauczycieli i wychowawców (33.33% - PSP, 37.99% - PG) oraz z lokalnych mediów (21.57% - PSP, 17.24% - PG). Bardzo zadawalający jest fakt, że aż 78.43% rodziców szkoły podstawowej, oraz 93.10% rodziców gimnazjum uważa, że w naszej szkole promowana jest wartość edukacji, rozumiana, jako chęć zdobywania wiedzy przez uczniów, rozwijania zainteresowań, stałego podnoszenia poziomu swojej wiedzy oraz zdobywania jak najlepszych ocen.

Rodzice doceniają także osiągnięcia szkoły, które są istotne dla promocji wartości edukacji. Przejawiają się one: udziałem i osiągnięciami uczniów w konkursach przedmiotowych w szkole (74.51% - PSP, 65.52% - PG) udziałem i osiągnięciami uczniów w konkursach pozaszkolnych (50.98% - PSP, 58.62% - PG) osiągnięciami sportowymi uczniów (50.98% - PSP, 41.38% - PG) udziałem uczniów w akcjach charytatywnych (33.33% - PSP, 31.03% - PG) realizacją przez szkołę projektów współfinansowanych przez Unię Europejską (29.41% - PSP, 17.24% - PG) Ankietowani rodzice uważają, że aby lepiej i skuteczniej promować wartość edukacji, należałoby wprowadzić pewne zmiany. Zdecydowana większość jest za częstszym stosowaniem nowoczesnych środków dydaktycznych na lekcjach (62.75% - PSP, 68.97% - PG). Sporo uważa, że powinno wzrosnąć zaangażowanie rodziców w życie i sprawy szkoły (37.25% - PSP, 31.03% - PG).

Rodzice często współpracują ze środowiskiem lokalnym Rodzice często współpracują ze środowiskiem lokalnym. Przejawia się to ich udziałem, w następujących imprezach: Festyn Parafialny (60.78% - PSP, 75.86% - PG) Rozpoczęcie/zakończenie roku szkolnego (74.51% - PSP, 44.82% - PG) Dzień Św. Marcina (52.94% - PSP, 27.59% - PG) Pasowanie na ucznia (52.94% - PSP, 20.69% - PG) Natomiast w życiu szkoły uczestniczą poprzez: udział w zebraniach z nauczycielami/wychowawcami (90.20% - PSP, 86.21% - PG) pieczenie ciast na dyskotekę szkolną (41.18% - PSP, 48.28% - PG) pomaganie na rzecz klasy swojego dziecka (41.18% - PSP, 27.50% - PG) włączanie się w organizowane akcje charytatywne i zbiórki (45.10% - PSP, 17.24% - PG)

Rodzice uczniów z gimnazjum włączają się w rejestrację wydarzeń szkolnych, wsparciem materiałów do dekoracji, tworzeniem plansz, itp.(3.45%). Taki sam procent nie uczestniczy w życiu szkoły w ogóle. Za to rodzice uczniów ze szkoły podstawowej nie zaznaczyli w ogóle odpowiedzi odmownej. Większość ankietowanych stwierdziło, że imprezy organizowane przez szkołę są dla nich interesujące (88.24% - PSP, 86.21% - PG). Orientują się w odbywających się akcjach i imprezach szkolnych, a ich rozeznanie kształtuje się następująco: dyskoteki (66.66% - PSP, 79.31% - PG) kiermasze (70.59% - PSP, 51.72% - PG) Ślubowanie klas pierwszych (70.59% - PSP,48.28% - PG) konkursy na terenie szkoły (52.94% - PSP, 27.59% - PG) Jasełka (45.10% - PSP,41.38% - PG) Dzień Wiosny (45.10% - PSP,34.48% - PG) Dzień Sportu Szkolnego( 39.22% - PSP,34.48% - PG)

Szkoła współpracuje z wieloma instytucjami Szkoła współpracuje z wieloma instytucjami. Największe rozeznanie, posiadają rodzice na temat współpracy, z następującymi jednostkami: Poradnia Psychologiczno –Pedagogiczna (56.86% - PSP, 55.17% - PG) Policja (37.25% - PSP, 34.48% - PG) MOPS (33.33% - PSP, 10.34% - PG) PCK (25.49% - PSP, 10.34% - PG) Szkoły podstawowe i gimnazja (19.68% - PSP, 20.69% - PG) aż 31.03% rodziców gimnazjum i 15.69% szkoły podstawowej, nie zaznaczyło żadnej odpowiedzi Szkoła uczestniczy także w wielu projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Najbardziej znaną akcją jest: „Szklanka mleka” (92.16% - PSP, 48.28% - PG), następnie „Owoce w szkole” (72.55% - PSP, 34.48% - PG), Indywidualizacja Procesu Nauczania i Wychowania w klasach 1-3 (31.37% - PSP, 17.24% - PG), a także Nowe technologie na usługach edukacji (17.65% - PSP, 17.24% - PG). Tu również spora część rodziców z gimnazjum, nie odpowiedziała na pytanie (31.03%).

Wnioski do dalszej pracy: W dalszym ciągu wzmacniać pozytywny wizerunek szkoły w środowisku; Należy uatrakcyjnić (jeszcze bardziej) stronę Internetową szkoły; Dalej prowadzić działania promujące wartość edukacji; W miarę możliwości, częściej stosować nowoczesne środki dydaktyczne; Poczynić starania, aby w większym stopniu zaangażować rodziców w życie i sprawy szkoły; Bardziej rozpropagować udział szkoły w projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.