Człowiek z opaską na oku, czyli w poszukiwaniu sensu rzeczy niezrozumiałych Michał Kociankowski Synergion
Obiekt we własnej osobie Obiekt w umyśle jezioro Pani Walewska czarny kot zapach obiadu stare radio okno sklep osiedlowy remont kuchni ścierka zakład optyczny bezpieczeństwo zapodziane okulary boisko szkolne Obiekt we własnej osobie torebka pierogi wakacje Matka Boska szydełkowanie System takich obiektów i ich powiązań tworzy obraz świata, a przede wszystkim: kierunkuje dążenia pozwala dokonywać wartościowania pozawala podejmować decyzje
Historia przenosi bardzo dużo informacji Jak postępuje? Co ma? Gdzie można go spotkać? Świat jest skomplikowany i zawiera dużo obiektów. Jak to się stało, że udało się przekazać i utrwalić te wszystkie treści? Jak to się dzieje, że w razie potrzeby można je modyfikować? Co robi? Z kim walczy? Czego nie robi? Dla kogo się stara? Do czego dąży? Historie Baśnie Opowieści Co potrafi? Z kim współdziała? Jest w nich coś, co powoduje, że ludzie lubią ich słuchać, łatwo zapamiętują, chętnie powtarzają. Dzięki temu uczą się żyć w taki sposób, jak małe koty polować – przez zabawę.
Historia, czyli narracja o produkcie BOHATER Pozytywne postać z którą łatwo się identyfikować konsument KONFLIKT Ważny cel, który nie może być osiągnięty potrzeba, dążenie AKCJA Walka bohatera o cel kategoria SKAZA Istotny błąd, zaszłość, z którą bohater sobie nie radzi bariera, dylemat ŁUK PRZEMIANY Nowa wartość, moc, która odmienia sytuację bohatera unikalna oferta KATALIZATOR Postać, która wnosi nową wartość marka historie są moralistyczne, czyli zawsze ma końcu dobro wygrywa historie są poza czasem – dotyczy każdego czasu historia nie ma autora – jest relacją historia nie musi być racjonalna – nie wszystko trzeba rozumieć
Sposób na silną markę? Wiele osób potrzebuje jednego i drugiego… Wewnętrzny konflikt, który jest nieustającym magnesem uwagi Marka w procesie, w ciągłym stawaniu się Marka ze stałą zdolnością zaskakiwania Cisowianka Marka pozytywistyczna Marka postmodernistyczna jednoznaczna zasadnicza wspierająca wierna wieloznaczna tolerancyjna towarzysząca prowokująca Wiele osób potrzebuje jednego i drugiego…
I co z tego? Czy marka musi być historią z morałem? Czy badania muszą dawać spójny obraz konsumenta? Jeśli „nie”: Czy umiemy zbadać i opisać niespójność? Czy segmentacje mają sens? Czy umielibyśmy testować komunikację opartą o niejednoznaczność, gdyby ktoś ją stworzył?