Pan Dariusz Śmiechowski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obudź jutro – galeria sztuki alternatywnej Unia Europejska Instytucja Pośrednicząca Ministerstwo.
Advertisements

WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
PODJĘŁYŚMY SIĘ ZADANIA PRZEPROWADZENIA DEBATY NA TEMAT:
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Kreacja i promocja nowej marki regionu
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Wirtualny spacer po Białymstoku. Projekt realizują słuchacze CKU w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Młodzieżowa Akcja Obywatelska „20 lat wspólnie” w gimnazjum nr 3 im
Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Edukacja taneczna dzieci i młodzieży szkolnej w ramach programu Integracji Społecznej „ Taniec naszą pasją”
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
„Czy jest nam potrzebny ogólnodostępny plac zabaw?”
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
„SPORT TO ZDROWIE – WCZORAJ, DZIŚ, JUTRO”
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Budżet obywatelski Jak zaangażować mieszkańców w sprawy miasta?
 w Gimnazjum nr 2 im. Zdzisława Krzyszkowiaka w Ostródzie 2013/2014.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
JAKI GOLĘCIN. JAKA RUSAŁKA
ERASMUS+ V A S E PRIMARY SCHOOL NUMBER 6 OLSZTYN POLAND SZACUNEK UCZCIWOŚĆ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
Metodologia badań empirycznych
AKCJA INFORMACJA Być może ta prezentacja wywoła dyskusję, z której wynikną działania do wykonania. Użyj PowerPoint do śledzenia tych działań do wykonania.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ - PROGRAM COMENIUS Projekt „Wordcrossing” Słupia 24 II - 1 III 2014.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Z tradycją za pan brat: Izba Regionalna. Historia Izby Regionalnej Izba Regionalna działa w naszej szkole od 2004 roku. Zebranie eksponatów i pamiątek.
BIELANY DAWNIEJ I DZIŚ.
 Zaangażowanie całej szkoły do pracy nad kodeksem.  Przygotowanie uczniów do debat.  Zbieranie materiałów.  Utworzenie skrzynki mailowej do kontaktów.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
Lekcje z komputerem, 2006.
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE Warszawa, r. Budżet partycypacyjny w Warszawie 2015 Budżet partycypacyjny to ciąg działań (proces),
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
A.J.N Śródmieście Poznania - Poznańskie Kliny Zieleni” - Rzeka w mieście - „Poznańska secesja” - Rynki poznańskie -„Stara Gazownia”
IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE. I. Utworzenie Zespołu 2.0 Ewa Darwicz – dyrektor Urszula Cygan – koordynator Beata Adasik – nauczyciel Izabela Koczkodaj – nauczyciel.
Od września w naszej szkole realizowany jest program „Szkoła z klasą”.
Programowanie dla każdego
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
◙ PROPOZYCJE WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁAMI PONADGIMNAZJALNYMI
Model przedsięwzięcia
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

Pan Dariusz Śmiechowski Koordynator projektu: Pan Dariusz Śmiechowski - Architekt Prowadzący projekt: Pani Elżbieta Ptasznik nauczyciel plastyki i zajęć artystycznych Współpraca: Pani Katarzyna Sobień Informatyk G73 Pani Magdalena Wójcik Szkolne Atelier Artystyczne Liczba uczniów biorących udział w programie: 21

Dnia 4.04.2013 odbyło się nasze pierwsze spotkanie dotyczące Pilotażowego Programu Kształtowania Przestrzeni organizowanego przez Izbę Architektów Rzeczypospolitej Polskiej. Zostaliśmy zapoznani z projektem, treścią, ideą oraz celami. Ustaliliśmy zasady pracy jak i również przeprowadziliśmy dyskusję i głosowanie nad tematem, którym się zajmiemy - Bielany- Chomiczówka. Rozdzieliliśmy zadania, pracę na następne spotkanie. Stworzyliśmy mapy z najważniejszymi i najciekawszymi względem nas miejscami na Bielanach. Zajęcia odbywały się zawsze po godzinach lekcyjnych w poniedziałki, soboty oraz wyjątkowo raz w czwartek.

Plener architektoniczny, spacer po Bielanach ul. Conrada. Analiza i omówienie budynków osiedla "Chomiczówka„ - świadomość miejsca gdzie mieszkamy, estetyka budowli oraz otoczenia, omówienie rozplanowania przestrzennego osiedla. Wirtualny spacer. Rozrysowanie budynków, miejsc, które zapamiętaliśmy ze spaceru (kolorystyka, kształt, funkcja, lata budowy). Praca w grupach. Tworzenie projektów: Co bym zmienił? Co bym zaprojektował? Czego brakuje? Nasze propozycje i projekty: Zaprojektowanie parkingów podziemnych, miejsc odpoczynku, relaksu, uporządkowanie chaotycznych form architektonicznych, zmiana kolorystyczna budynków Rozdzielenie zadań na następne spotkanie

Wykład Pana Marcina Mielniczuka Mieszkańca osiedla Chomiczówka wnuczka Felicjana Cieślaka pomysłodawcy i założycielas Społecznego Funduszu Odbudowy Stolicy – prezentacja. Wizyta Pani Katarzyny Domagalskiej z Fundacji Młodej Kultury Hopsiup. Historia Chomiczówki, historia budowania osiedla,(od materiałów wykorzystywanych do budowy po czas realizacji osiedla). Oglądanie i analizowanie dokumentacji osiedla (stare plany mieszkań – omówienie, analiza) ciekawostki na temat osiedla - dyskusja. Przedstawienie przez grupy uczniów prezentacji na temat wyjątkowych miejsc na Bielanach: Huta Bielany, Cmentarz Wawrzyszewski, Las Bielański – prezentacja multimedialna, Forty "Wawrzyszew", Cmentarz Północny, Zespół Akademii Wychowania Fizycznego, Stare Bielany. Bielany wczoraj i dziś (fotografie)

Projekt logo – wyjaśnienie pojęcia, omówienie zadania, projekt znaku graficznego. Zapoznanie się z przestrzenią urbanistyczną bazarku – obszar przestrzeni publicznej (zaspokojenie potrzeb mieszkańców, poprawa jakości życia, cechy funkcjonalno-przestrzenne), krótkie omówienie Karty Przestrzeni Publicznej. Reklama w Przestrzeni Publicznej, reklama zewnętrzna (out-of-home) – dyskusja, analiza. Projekt makiety. Stworzenie legendy

Przypomnienie zagadnień z poprzednich spotkań. Zbieranie materiałów do makiety min. Skontaktowanie się z prywatnymi przedsiębiorcami z prośbą o produkty do projektu. Praca w grupach - podzielenie się obowiązkami, wykonywanie makiety.

W razie problemów z odtworzeniem pliku video, proszę o kliknięcie w link poniżej: http://youtu.be/JVTn319d3MQ

PODSUMOWANIE PROJEKTU W projekcie postanowiliśmy zająć się dokładniej przestrzenią, która nas otacza, tu gdzie mieszkamy -  Chomiczówka. Pilotażowy Program „Kształtowanie Przestrzeni” zwrócił naszą uwagę na architekturę, urbanistykę miejsca gdzie się wychowujemy. Poprzez zabawę poznaliśmy historię dzielnicy Bielan, budynków, które mijamy parę razy dziennie. Już wiemy, że ład, harmonia, funkcjonalność, barwa, dopasowanie do otoczenia ma olbrzymie znaczenie w życiu codziennym naszym i mieszkańców.