EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Bogumiła Ślęczka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
w pracowni projektowania i stylizacji ubioru ,,Modny styl”
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Edukacja taneczna dzieci i młodzieży szkolnej w ramach programu Integracji Społecznej „ Taniec naszą pasją”
ORIGAMI W NASZEJ SZKOLE czyli KWADRATOWY ZAWRÓT GŁOWY
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ustrobnej
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
W latach w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III finansowanego z.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH
NIE BÓJCIE SIĘ SZKOŁY Nasza szkoła miejscem osobistych sukcesów
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
KOŁO PLASTYCZNE.
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
SZKOŁA PODSTAWOWA W TEMPLEWIE. TEMPLEWO- wieś w gminie Bledzew, w powiecie międzyrzeckim, w województwie lubuskim. To wieś sołecka położona 8 km na pd.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
KLUB WŁÓCZYKIJA W NASZEJ SZKOLE. W naszej szkole w ramach rozwijania naturalnej potrzeby ruchu u dzieci prowadzimy” Klub Włóczykija”. Zajęcia odbywają.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Czarodziejskie Mandale
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
„Dzielimy się doświadczeniami”
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Szkoła Podstawowa nr 169 im. Marii Dąbrowskiej tel./fax ul. Napoleońska 7/17.
„KAŻDY MOŻE BYĆ ARTYSTĄ - MAŁE ORIGAMI” Opracowała: mgr Marta Gozdek
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Co to jest origami ? 2. Wybrane rodzaje technik twórczych
KREATYWNIE ZAKRĘCENI PROJEKT FUNDACJI ING DZIECIOM „DOBRY POMYSŁ 2017”
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Bogumiła Ślęczka SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH

EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI W ramach projektu „Edukacja bez granic” realizowane są zajęcia kreatywne – koło plastyczne - dla uczniów klas IV - VI. Zajęcia odbywają się w piątki. W 2011 roku uczestniczyło w zajęciach osiem osób, wszyscy zakończyli projekt wraz z ukończeniem szkoły. W roku szkolnym 2011/12 kolejnych ośmioro uczniów  korzysta z zajęć. Głównym celem koła jest zapoznanie uczestników z techniką ORIGAMI. Poznają oni zarówno origami płaskie jak i przestrzenne z podstawowym modułem chińskim. Ponadto uczniowie mają możliwość „ malowania igłą” czyli wypełniania kanwy haftem oraz tworzenie makramy. Na zajęciach uczniowie rozwijają wyobraźnię i aktywność twórczą, zdolności plastyczne indywidualne, doskonalą umiejętność koncentracji uwagi na wykonywanym działaniu. Kształtują umiejętność opracowania i ukończenia własnego projektu, przewidywania kolejnych czynności, radzenia sobie z doborem narzędzi, technik i materiałów.  

EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Niezwykle sprawnie poradzili sobie z orgiami płaskim oraz przestrzennym – tu zbudowali na bazie modułu chińskiego ważkę, skorpiona, łabędzia, kurczaka, koszyk wielkanocny, Hello Kity, zająca, rybę, węża, pawie, bałwanka, Mikołaja, dzbanki, kwiaty. Równie głęboko zaangażowali się w wykonywanie haftu – wypełnianie kanwy – czyli malowanie igłą, zapoznali się z techniką wykonywania makramy. Przeprowadzone zajęcia przyczyniły się do wzrostu wiedzy uczniów na temat orgiami płaskiego i modułowego oraz bardzo dobrego opanowania umiejętności wykonywania figur przestrzennych z orgiami oraz wypełniania kanwy muliną. Dzięki twórczości plastycznej uczniowie mięli szansę wyrażania własnych emocji i przeżyć, rozwinęli twórcza inicjatywę, pomysłowość i wiarę we własne siły. Poprzez aktywność plastyczną nauczyły się wytrwałości, odpowiedzialności i współpracy w zespole.  

Jak powstają papierowe skorpiony i ważki Koło plastyczne w trakcie zajęć ORIGAMI . Technika orgiami „pochłonęła” uczniów całkowicie, często nie mogląoni oderwać się od pracy nie dokończywszy jej - stąd niejednokrotnie dwugodzinne zajęcia przedłużałją się do trzech godzin.

Zaczarowany papierowy świat – skorpiony, ważki i łabędzie A to już gotowe prace uczniów Koła Plastycznego

Zaczarowany papierowy świat – skorpiony, ważki i łabędzie A to już gotowe prace uczniów Koła Plastycznego

I znów tworzymy nowe prace Koło plastyczne w trakcie zajęć ORIGAMI

Zaczarowany papierowy świat – BAŁWANEK, MIKOŁAJ, WĄZ, FLAKON PRACE KOŁA PLASTYCZNEGO

A TO WYSTAWA NASZYCH PRAC PRACE KOŁA PLASTYCZNEGO

Zaczarowany papierowy świat – MIKOŁAJE, KWIATEK, ŁABĘDZIE I PAW PRACE KOŁA PLASTYCZNEGO

Zaczarowany papierowy świat – BAŁWANKI, MIKOŁAJE, HELLO KITY PRACE KOŁA PLASTYCZNEGO

Zaczarowany papierowy świat – BAŁWANKI, MIKOŁAJE, HELLO KITY PRACE KOŁA PLASTYCZNEGO

Zaczarowany papierowy świat – PAWIE, SKORPION, WAŻKA, WĄŻ PRACE KOŁA PLASTYCZNEGO

WYSTAWA PRAC KOŁA PLASTYCZNEGO Zaczarowany papierowy świat