STOWARZYSZENIE „Od–do” Stowarzyszenie „Od-Do”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WROCŁAWSKA SIEĆ SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Konferencja dla Dyrektorów - Bydgoszcz 29. marca 2012r.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
w praktyce pedagogicznej
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Co chcieliśmy osiągnąć?
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Rządowy Program „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła” na lata
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Pracownia Terapii i Psychoedukacji
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
7 Nawyków – mapa wdrożenia
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rządowy Program „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła” na lata
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

STOWARZYSZENIE „Od–do” Stowarzyszenie „Od-Do” „Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” Program innowacyjnej profilaktyki dla szkół ponadpodstawowych

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” Efekt dwudziestoletniej praktyki- refleksje: „Nic na siłę”

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” Działania nieskuteczne: mnożenie informacji (chaos) przekonywanie do wartości np. takich jak relacja, kontakt, szacunek. (obce doświadczenie) prowadzenie zajęć/ warsztatów dla wszystkich (za duże grupy, mała motywacja )

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” Szkolenia, seminaria to praca na „sztucznym materiale”, nieaktualne case'y - „problemy innych szkół – nie naszych”, „u nas się tak nie da” oferty skoncentrowane na deficytach „problemach” szkoły, gaszenie pożarów (a profilaktyka to krok „przed”, wykorzystywanie zasobów i potencjałów szkoły) wpadanie w rytm pracy szkoły (zakłócanie, przeszkadzanie) lub praca po godzinach (rady szkoleniowe)

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” Czas na zmianę celu i metody pracy.

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” Innowacyjna profilaktyka czyli: dla tych którzy chcą w oparciu o realne zasoby szkoły w celu rozwiązywania konkretnych problemów rozpoznawanych i zgłaszanych przez samych zainteresowanych żeby osiągać efekt zadowolenia z pracy/uczenia się w swojej szkole

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” w dialogu szkoły z oferentem w ramach współpracy i współodpowiedzialności za efekty realizowanych działań; z wykorzystywaniem zaplecza merytorycznego oferenta (konsultacje, superwizja) w trakcie realizacji programu

Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” z wykorzystaniem nowoczesnego uczenia czyli „neurony na dopaminowym haju – dziewięć przykazań dobrej szkoły” (nie tylko dla uczniów) czyli aktywność oparta na zasadach efektywnego wykorzystania pracy mózgu :

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” 1. Działaj a nie słuchaj 2. Obudź emocje 3. Ruszaj się 4. Ucz się w grupie 5. Unikaj testów

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” 6. Odkryj fascynacje uczniów/nauczycieli/rodziców 7. Przekonaj grupę/klasę/ dyrekcję/grono pedagogiczne/itp. że warto 8. Daj przykład 9. Daj czas

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” Adresaci: Chętni nauczyciele, uczniowie, rodzice Warunek realizacji: 1. Współpraca z dyrektorem szkoły. 2. Czas pracy z wyłonionymi chętnymi zespołami zadaniowymi w sumie 60 godzin w okresie od lutego do grudnia 3. Indywidualny harmonogram pracy dla danego zespołu

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” Cel: Stworzenie bezpiecznego i twórczego klimatu do pracy w szkole poprzez 1. Konfrontowanie z mitami dotyczącymi profilaktyki ryzykownych zachowań wśród młodzieży szkolnej 2. Poszukiwanie, budowanie i zastosowanie nowych sposobów na tworzenie autentycznego dobrego wizerunku szkoły.

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” Cele operacyjne: 1. Prawdziwa „pozytywna” wizytówka szkoły Uświadomienie i skompletowanie bazy realnych dobrych doświadczeń szkoły (osiągnięcia w różnych dziedzinach, sukcesy nauczycieli, uczniów, rodziców, ciekawe zrealizowane pomysły itp.). Stworzenie rankingu dobrych szkół nie (tylko) z powodu wysokich średnich ocen uczniów, wyników na egzaminach.

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” 2. Nasi „ szkolni bohaterowie” Stworzenie pełnej listy szkolnych aktywistów, racjonalizatorów, prekursorów, pomagierów, liderów itd. wśród uczniów , nauczycieli i rodziców. W efekcie przygotowanie potencjalnej bazy osób, którym się chce coś robić na rzecz szkoły i realnie działają. Zalążki zespołów inicjatywnych, interwencyjnych, zadaniowych itd.

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” 3. „Co nas boli, co nas kręci” Monitorowanie potrzeb i problemów szkolnych. Zgłaszanie i diagnozowanie potrzeb i problemów szkolnych przez uczniów, nauczycieli, rodziców gotowych do własnej aktywności w poszukiwaniu rozwiązań i wdrażaniu ich.

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” 4. Narzędzia do rozbrajania mitów profilaktycznych i budowania wiarygodnego dobrego wizerunku szkoły Tworzenie zespołów zadaniowych dla chętnych i z chętnymi. Nauczenie się metody interwencji w systemie „rodzinnym”. Nabycie umiejętności skutecznej, bezpiecznej konfrontacji w ramach szkolnej współpracy. Wzmocnienie procesu decyzyjnego i delegacji kompetencji w zespole zadaniowym i w ramach pracy w całym gronie pedagogicznym. Nauka zasad negocjacji i sztuki rozwiązywania konfliktów jako dobrych praktyk w realizacji celu.

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” Efekt : Stworzenie realnej i aktywnej wspólnoty celów , wartości i postaw wśród „zainteresowanych mieszkańców” szkoły.

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” Oczekiwane przez „sponsora” rezultaty zadania: 1. Wzrost wiedzy nt. bezpośrednich i odroczonych skutków podejmowania zachowań ryzykownych, eksperymentów z substancjami psychoaktywnymi oraz przemocy, 2. Wzrost wiedzy oraz pozytywnego nastawienia do przepisów prawa, 3. Wzrost wiedzy nt. instytucji pomocowych

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” 4. Wzrost poczucia współodpowiedzialności za rówieśników i bezpieczeństwo w środowisku szkolnym, 5. Możliwe do spełnienia, jeżeli szkolni „działacze” uznają, że tego potrzebują (na przykład zechcą zrobić na terenie szkoły jakąś kampanię na dany temat, interwencję wobec np. sprawcy przemocy itp.).

„Profilaktyka – mity a wizerunek szkoły.” Gwarantowany wzrost umiejętności społecznych i życiowych u wszystkich zaangażowanych.

Stowarzyszenie OD-DO Dziękujemy za uwagę