Składanie deklaracji podatkowych – e-Podatki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
e-administracja / e-government
Advertisements

Rozwiązania w technologii MOSS 2007
Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
EBPP - nowy trend na rynku
Mgr Paweł Dąbrowski Technika biurowa mgr Paweł Dąbrowski
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Temat: Doświadczenie z wdrożenia usług elektronicznych w województwie podlaskim w latach na przykładzie Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Siecią
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Problemy organizacji usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną wdrażanych przez MSWiA   współpraca między systemami lokalnymi a platformą ePUAP.
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
Aspekty organizacyjne realizacji projektu, działania samorządów.
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Stowarzyszenie Miasta w Internecie Rodan Systems S.A. Program Otwarty Urząd Program Otwarty Urząd Biuletyn Informacji Publicznej 25 kwietnia 2003 r.
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Zintegrowane systemy informatyczne – Projekt systemu kadrowo-płacowego w firmie energetycznej Adam Woronowicz.
Nowoczesny system zarządzania firmą
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Ramzes Sp. z o. o. ul. Fasolowa 31A Warszawa Dział handlowy tel
Ministerstwo Finansów
Kompleksowe zarządzanie jakością informacji (TIQM)
Platforma Usług Elektronicznych
WORKFLOW KLUCZEM DO MINIMALIZACJI KOSZTÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI

Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Ogólnokrajowa karta miejska
System Monitorowania Odpadów Komunalnych Dolnośląska Izba Gospodarcza Wrocław,
OUTSOURCING USŁUG PODATKOWYCH (W ASPEKCIE REDUKCJI POZIOMU RYZYKA PODATKOWEGO SPÓŁKI) Kraków, 7 listopada 2007 r. dr hab. Krzysztof G. Szymański Biegły.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
eDeklaracje – dla podatnika
sprawdź jakie to proste!!!
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Pod kierownictwem dr hab. inż. Piotra Zaskórskiego prof. WWSI
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY PRZY WYPEŁNIANIU ZEZNAŃ ROCZNYCH
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Specyfikacje publiczne komponentów operacyjnych Programu e-Cło
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
PIT-11 przez internet Urząd Skarbowy w Bolesławcu 1 ul. Garncarska 10
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Urząd Skarbowy w Rybniku
Płatnik PIT – zmiany od 2015 roku
zeznanie podatkowe [PFR] w roku 2015.
Rozwój katalogu usług cyfrowych dla klientów Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej w zakresie centralizacji obsługi podatków CIT i VAT oraz obsługi.
Rozwój Systemu Digitalizacji Akt Postępowań Przygotowawczych (iSDA) Publiczna prezentacja założeń projektu w ramach POPC 2.1 prok. Marek Zajkowski Dyrektor.
Działalność gospodarcza polskich przedsiębiorców w Republice Czeskiej Opole, Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Centrum Usług Wspólnych jednostek oświatowych
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Uruchomienie systemu kdpw_otc - rozwiązania techniczne 20 września 2012 r.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Warszawa, r. 1 PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Nowe możliwości komunikacji z ZUS.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Zapis prezentacji:

Składanie deklaracji podatkowych – e-Podatki Praktyczne strony systemu w oparciu o doświadczenia związane z pilotem e-Podatki w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Krakowie Warszawa, 7 VII 2005r.

Agenda Nowoczesny system podatkowy – e-Podatki Potencjał PWPW w zakresie obsługi administracji skarbowej i podatnika Kompleksowa obsługa eDeklaracji podatkowych w I US w Krakowie

e-Podatki – nowoczesny system podatkowy Dostarczać użytkownikowi najwyższego poziomu usług – system przyjazny użytkownikowi (podatnik + urzędnik) Usprawnić obsługę dokumentów (liczba + rodzaje) – droga elektroniczna Zwiększyć efektywność i skuteczność działania administracji skarbowej Usprawnia zarządzanie budżetem państwa Oferuje wiele kanałów kontaktu administracji skarbowej z podatnikiem Zgodność ze standardami i doświadczeniami europejskimi

Tradycyjna forma obsługi dokumentów podatkowych Doradca podatkowy i Podatnik Urząd Skarbowy Kancelaria Aktualny schemat obiegu dokumentów podatkowych: Podatnik wypełnia ręcznie lub drukuje papierowy formularz podatkowy. Następnie wkłada go do koperty, adresuje i wysyła. Dokument podatkowy jest dostarczany pocztą lub ewentualnie osobiście do urzędu skarbowego. Kancelaria odbiera dokument podatkowy i przesyła go do obróbki. Papierowy formularz jest sprawdzany pod względem formalnym i merytorycznym, a następnie dane z zeznania podatkowego są ręcznie przepisywane do systemu POLTAX (Moduł WYMIAR sprawdza zgodność dokumentu z aktualnie funkcjonującymi regułami )a następnie POLTAX 2B i inne moduły. Papierowy dokument jest składany do archiwum. POLTAX Archiwum

System e-Podatki Doradca podatkowy i Podatnik e-Podatki Urząd Skarbowy Przeglądanie dokumentów e-Podatki e-PODATKI

Potencjał PWPW w zakresie obsługi administracji skarbowej i podatnika Powołanie dedykowanego zespołu do tematu elektronicznej wymiany dokumentów podatkowych Kilkuletnie doświadczenie w analizie i tworzeniu rozwiązań umożliwiających obsługę dokumentów podatkowych Znajomość organizacji i prawnych aspektów funkcjonowania administracji skarbowej Udział w pilotażu e-Podatki i w I US w Krakowie Świadczenie usług w oparciu o Infrastrukturę Klucza Publicznego Potencjał umożliwiający współfinansowanie systemu e-Podatki Posiadanie niezbędnych doświadczeń w zarządzaniu projektami wspierającymi kluczowe procesy biznesowe państwa (Pojazd, Dowody Osobiste, Prawa Jazdy)

Ogólne założenia Elektroniczna wymiana informacji podatkowych oparta na dokumencie usankcjonowanym prawnie i podpisie elektronicznym z wykorzystaniem Internetu (365 dni w roku x 7 dni w tygodniu x 24 godz. na dobę) Dostęp płatników/podatników/wierzycieli do swoich danych zgromadzonych przez administrację podatkową w systemie POLTAX Przetestowanie rozwiązań (technologiczno-organizacyjnych)

Kompleksowa obsługa eDeklaracji podatkowych w I US w Krakowie doświadczenia i wnioski

Cele aplikacji e-Podatki Usprawnienie obsługi podatników Podniesienie jakości i wydajności pracy administracji podatkowej poprzez: zmniejszenie pracochłonności w sferze mechanicznych i powtarzalnych prac skrócenie procesu rejestracji formularzy podatkowych zwiększenie czasu na obsługę merytoryczną ograniczenie możliwości błędów i pomyłek usprawnienie wymiany danych pomiędzy urzędem a podatnikiem Poprawa jakości wymiany informacji z instytucjami krajowymi i zagranicznymi

Wykonana praca w zakresie organizacji US Komórki organizacyjne i zakres ich kompetencji pod kątem masowego wdrożenia w kraju Obieg deklaracji VAT-7 (instrukcja) Obieg deklaracji PIT-5 (instrukcja) Diagram obsługi deklaracji podatkowych w systemie e-Podatki

Zadania pilotażu Zidentyfikowanie potrzeb US oraz podatników w zakresie funkcjonalności systemu Opracowanie zakresu i zasad współpracy z istniejącymi systemami informatycznymi funkcjonującymi w MF/IS/US Wykazanie możliwości wyeliminowania ręcznego wprowadzania danych z formularzy podatkowych Określenie wymagań organizacyjno-prawnych koniecznych do pełnego wdrożenia systemu

Architektura systemu e-Podatki Centrum Certyfikacji Elektronicznej Ministerstwo Finansów INTERNET Doradca podatkowy /Podatnik Sieć administracji skarbowej Systemy informatyczne Urząd Skarbowy POLTAX e-Podatki

Sigillum - bezpieczeństwo POUFNOŚĆ - nikt oprócz osób upoważnionych nie ma możliwości odczytania informacji WIARYGODNOŚĆ - odbiorca może być pewny, że informacja podchodzi od konkretnego nadawcy NIEZAPRZECZALNOŚĆ - niemożliwość wyparcia się wysłania danej informacji INTEGRALNOŚĆ - przekaz od momentu wysłania do odebrania nie zostanie zmodyfikowany w sposób niezauważalny dla odbiorcy

Informacje o przebiegu pilotażu miejsce: I Urząd Skarbowy w Krakowie okres: wrzesień 2002 – luty 2003 przygotowanie: wrzesień – listopad 2002 udostępnienie: grudzień 2002 – luty 2003 kilkudziesięciu zgłoszonych podatników (w tym Doradca Podatkowy) rodzaje deklaracji: PIT-5, VAT-7 aplikacja w US i u Podatnika

Wybrane efekty prac eDeklaracje umożliwia automatyzację i optymalizację procesu wprowadzania danych z deklaracji do systemu, czyli pozwala na lepsze wykorzystanie zasobów w sferze pracy merytorycznej

Obieg dokumentów w US Składający OK OK OK Kontrola formalna (Dział Ewidencji) Rola „Wprowadzający” Nie Wyjaśnianie z Doradcą podatkowym / podatnikiem Księgowanie dokumentów (Księgowość) Rola „Księgowy” OK Tak OK Nie Tak Obróbka Merytoryczna (np. Dział Podatku Dochodowego) Rola „Pracownik Merytoryczny” Zaksięgowanie zeznania w systemie POLTAX 2B Tak OK Nie Wszczęcie postępowania wyjaśniającego

Moduły systemu e-Podatki e-Podatki offline e-Podatki online Standard dokumentu XML e-Podatki obsługa deklaracji e-Podatki użytkownicy Moduły do inteligentnych analiz (Data Minig, Text Minig) PODATNIK URZĄD SKARBOWY MF

Wnioski Nowy, zaproponowany system pracy posiada następujące zalety: Eliminuje pracę ręczną w US związaną z wprowadzaniem danych z deklaracji objętych systemem Ogranicza możliwości błędów i pomyłek (z wykorzystaniem opracowanych reguł walidacyjnych występujących w POLTAX) Umożliwia łatwy sposób migracji z systemu POLTAX do e-Podatki Usprawnia monitorowanie i podnosi bezpieczeństwo obsługi dokumentów oraz przyspiesza raportowanie Ułatwia obsługę merytoryczną dokumentów podatkowych Przyspiesza dostęp do informacji o stanie podatkowych wpływów budżetowych Państwa (w zakresie automatycznie wprowadzanych danych z deklaracji)

Zapraszamy do dyskusji i zadawania pytań Bartosz Zawisza PWPW – TI e-mail: b.zawisza@pwpw.pl