CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
Advertisements

Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
Oligopol – konkurencja i współpraca
Istota i przesłanki badań marketingowych
Wielkość i struktura wydatków na promocję
Elastyczność popytu.
O elastyczności popytu na usługi telekomunikacyjne
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Elastyczność popytu i podaży
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Popyt gospodarstwa domowego
P O P Y T , P O D A Ż.
Popyt i podaż WYKŁAD 3.
Niestabilność rynku Model pajęczyny.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Kierunki rozwoju marketingu w usługach transportowych
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Rynek: popyt, podaż, cena
PODSTAWY WIEDZY EKONOMICZNEJ cz. 1– PODSTAWY EKONOMII
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
DECYZJE CENOWE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Formuły cenowe.
Wprowadzenie do zaawansowanych elementów popytu i podaży
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Monopol.
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Podstawowe funkcje ekonomiczne
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
PRODUKT.
ANALIZA WRAŻLIWOŚCI.
ZASADY USTALANIA CEN.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
1 ĆWICZENIA ANALIZA WRAŻLIWOŚCI. 2 WYKŁAD ANALIZA WRAŻLIWOŚCI Przez analizę wrażliwości rozumie się badanie siły oddziaływania różnych czynników lub ich.
KALKULACJA CEN W GASTRONOMII
Analiza CPV analiza koszty - produkcja - zysk
Monopol oferenta Założenia modelu:
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Decyzje cenowe (ceny zewnętrzne). Cena wstępnie ustalona zapłata za określone świadczenia, koszt, który musi być poniesiony w momencie zakupu,koszt wyrzeczenie.
INFLACJA Wykonał:PawełSochacki Kl.1 Te. Rodzaje inflacji Inflacja popytowa Inflacja popytowa Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Model „pięciu sił” M.Portera
MIKROEKONOMIA – program przedmiotu
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Zasady funkcjonowania rynku
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem jego dochodów(ew. zysku lub straty). Dla kupującego-cena jest zmniejszeniem wolumenu środków na inne zakupy.

Ceny w usługach....

Do funkcji cen wg.H.Meferta zalicza się: max wielkości sprzedaży, CENY w MARKKETINGU Do funkcji cen wg.H.Meferta zalicza się: max wielkości sprzedaży, osiągnięcie określonego poziomu zysku, utrzymanie udziału w rynku, zwrot poniesionych nakładów, wzmocnienie pozycji konkurencyjnej, pozyskanie nowych nabywców, wyłączenie konkurentów z rynku.

CENY W MARKETINGU

Na decyzje cenowe mają wpływ: 1.Po stronie przedsiębiorstwa: cele polityki cen, cele marketingu, koszty, struktura marketingu mix 2.Po stronie środowiska zewnętrznego.: akceptacja przez konsumentów oczekiwania i wymogi dystrybucji. ceny konkurentów, normy prawne i regulacje państwowe

Na zmienność cen mają wpływ: Produkty na rynku, Nabywcy i kanały dystrybucji, Pozycja przeds. na rynku(ubiegła, obecna) Stan patentów i licencji, Ocena efektu rynkowego zmian cen, Zakres informacji konkurentów o naszych cenach, Termin i sposób dokonania zmiany cen.

Przyczyny podejmowania decyzji cenowych: gdy cena jest ustalana po raz pierwszy(nowy produkt, nowa usługa), gdy zmieniły się koszty wytwarzania, gdy zachowania konkurentów wymuszają zmianę ceny, gdy zmienia się struktura wewnątrzasortymentowa( np.. pojawiają się substytuty) , gdy zmienia się istotnie popyt

Czynniki wpływające na wrażliwość cenową: 1. Efekt wartości unikatowej-nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, im bardziej unikatowy jest produkt 2.Efekt świadomości istnienia substytutów-nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, gdy są mniej świadomi istnienia substytutów 3. Efekt trudnego porównania- nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, gdy nie mogą porównać jakości z substytutami 4. Efekt globalnych wydatków- nabywcy są mniej wrażliwi na cenę,im mniejsza część ich dochodu stanowi wydatek na dane dobro 5. Efekt końcowego pożytku-nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, im mniejszy jest wydatek w stosunku do całkowitego kosztu zakupu dobra finalnego 6. Efekt podzielonych wydatków- nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, jeżeli część kosztów jest ponoszona przez kogoś innego

C.d. Czynników wpływających na wrażliwość cenową: 7. Efekt „ utopionych” pieniędzy- nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, gdy produkt jest użytkowany wraz z zakupionymi wcześniej 8. Efekt relacji jakości do ceny- nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, gdy zakładają, ze produkt jest wyższej jakości, niesie ze sobą więcej prestiżu lub jest bardziej ekskluzywny 9. Efekt zapasów-nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, kiedy nie mogą przechowywać produktu

Ryzyko przy nowych produktach... Ryzyko zbyt wygórowanej ceny, Ryzyko zbyt małej siły nabywczej konsumentów, Ryzyko ,że nowość nie zostanie zaakceptowana, Ryzyko, że liczba pionierów rynkowych będzie zbyt mała