Blog Wirtualny pamiętnik Dziennikarstwo XXI wieku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Telefonia IP Autor: Artur Nowak. Nim zaczniemy... Ilu osób spośród Państwa spotkało się z określeniem telefonia IP, VoIP itp. ?
Advertisements

Zapraszamy do blogowania !
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Bądź ostrożny w sieci! Jakub Ślęzak V a.
7 punktów Kodeksu 2.0.
PHP vs. ASP PHP – lider wydajności wśród języków skryptowych.
WEBLOG jako źródło informacji. Definicja Webloga Blog (Weblog) to rodzaj strony internetowej, na której autor umieszcza datowane wpisy, wyświetlane kolejno,
Ćwiczenia 1 Oswajam się z internetem.Można tu znaleźć różne ciekawostki!? Rozpoczynam wędrówkę pod górę, ale wiele szczytów już zdobyłam, więc może i ten.
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o blogowaniu
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
CYBERPRZEMOC.
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Autor: Adrianna Dzikielewska
KAROLWÓJCIK Google Gadżety Kurs do wyboru budowa serwisów www.
Jak napisać dobry REPORTAŻ?
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
narzędzie w językowych pracach projektowych
Telewizja.
BLOG JOANNA WĄSOWICZ, WERONIKA ETIENNE.
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
Co to jest TIK?.
Hasło naszej akcji do XVII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży
KOMUNIKUJMY SIĘ.
15 czerwca 2012 r. Gimnazjum nr 132 z Oddziałami Integracyjnymi
CZASOPISMA.
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Itezone.pl Sp. z o.o. nr tel:
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
CO DAJE BLOG DLA TWÓRCÓW I ODBIORCÓW. DLACZEGO BLOGI NIE SĄ POPULARNE WŚRÓD MŁODZIEŻY, MIMO ŻE CORAZ CZĘŚCIEJ JE TWORZYMY.
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Bezpiecznym w sieci być!
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Tworzenie stron internetowych www World Wide Web
Program kursu zakłada:
1. Strona tytułowa Strona tytułowa 2. Spis treści Spis treści 3. Słowo wstępu Słowo wstępu 4. Prawo do informacji publicznej Prawo do informacji publicznej.
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Inicjatywa studencka na miarę XXI wieku. Plan prezentacji ● 1. Czym jest BiznesZone? ● 2. Przedsięwzięcia związane z projektem ● 3. Kim są odbiorcy projektu.
Strona startowa Wybierz … co Cię interesuje Nasza szkoła Strona Pracowni Strony WWW Prezentacja Wykorzystanie Internetu O autorze Redakcja Zadanie Należy.
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
KODEKS 2.0 Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Tworzenie wizytówki : Ustawienia/omnie 1. Załączamy zdjęcia (klikamy „przeglądaj” i po wybraniu pliku klikamy „wyslij”lub avatar 3.Klikamy „zapisz zmiany”
Współczesne Metody Komunikacji
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
INTERNET Wykonawcy: Stanisław Staszczuk, Igor Poprawka i Adam Stankiewicz.
Komunikacja.
Metody komunikacji.
Przewodnik Wprowadzenie do
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Innowacją w cyberprzemoc Prezentacja rezultatów projektu.
Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja. Wydawnictwo Inspiracja Wydawnictwo Inspiracja założone zostało w celu podtrzymywania, utrwalania i zachęcania.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Moja Pasja Pasja, w odpowiednich rękach, jest narzędziem potrzebnym do konstrukcji ideału.
Blogosfera.
TIK w szkole.
Krzysztof Skrzeczek kl. 4TI
…czyli nie taki diabeł straszny
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Blog Wirtualny pamiętnik Dziennikarstwo XXI wieku

Co to jest BLOG ? Internet jest przestrzenią, gdzie możemy odnaleźć wiele sposobów komunikowania się między sobą. Jest to również miejsce, gdzie występuje rożnorodność gatunków dziennikarskich – takich sposobów pisania, mówienia, przekazywania obrazów, które są posegregowane ze względu na swoje specyficzne cechy i sposób posługiwania się nimi. Blog jest specyficznym, innym gatunkiem dziennikarskim, niż artykuł, reportaż, felieton. Blog to wszystkie te formy połączone w jedno, dostępne dla każdego, kto ma Internet i chce pisać.

Od kiedy? W Polsce blogi zaczęły ukazywać się w 2000 roku, kiesy też zaczęła rozwijać się komunikacja między użytkownikami Internetu. Rok 2001 datowany jako moment zaistnienia komunikatora Gadu-Gadu. W 2002 roku na Blog.pl zarejestrowało się 17tysięcy użytkowników. Obecnie jest ich ponad 3miliony.

Rozwój Blogi zyskały na popularności i niezwykle szybki sposób zaczęły opanowywać internetową przestrzeń. Każdy mógł (i nadal może) założyć własny dziennik internetowy i dzielić się przemyśleniami, spostrzeżeniami z rówieśnikami oraz innymi użytkownikami Internetu.

Dziurka od klucza Z początku blogi miały być swoistego rodzaju pamiętnikami, które zamiast spisywane na kartkach zeszytu, zapisywało się na serwerach i udostępniało innym.

Dziurka od klucza Pamiętniki, dzienniki, z reguły miały dość intymną formę, były głębokimi, osobistymi przemyśleniami, rozważaniami, wyobrażeniami autorów. Blog nadał im nową formę. Narodził się nowy sposób postrzegania człowieka. Można wniknąć w czyjeś zdanie, poglądy, podglądać jego czyn y, a przede wszystkim – myśli.

Dla każdego Młodzi ludzie bardzo polubili blog – za prostotę obsługi, szybkość, dostępność oraz za to, że Sieć daje miejsce, gdzie można ujawnić swój talent pisarski. Kreowanie własnego wizerunku, ukazywanie uczuć, myśli, tworzenie różnych gatunków literackich – to plusy w technologii, jaką daje wirtualny dziennik.

Dla każdego Nie tylko młodzież przyswoiła sobie nowy internetowy kanał komunikowania się ze światem. Dorośli również zaczęli korzystać z zalet blogów. Dzisiaj możemy spotkać się z blogami polityków, dzienikarzy, naukowców, sławnych ludzi z ekranów telewizorów, radia czy gazet.

O nim samym Blog – to miejsce, gdzie publikujemy teksty, będące naszymi przemyśleniami, rozważaniami, nierzadko też twórczością prozatorską czy poetycką (opowiadania czy wiersze). Coraz częściej teksty są ubarwiane zdjęciami, grafikami, filmikami czy muzyką. Popularne w Sieci są fotoblogi – gdzie autorzy umieszczają przede wszystkim zdjęcia, opatrzone którkim opisem, a odwiedzający mogą pozostawić swoją ocenę w postaci komentarza.

Zaczynamy? Pisanie, tworzenie, kreowanie bloga powinno być przemyślane. Coraz częściej możemy odnależć ciekawe, interesujące, inspirujące wpisy. Możemy obserwować rozwój młodych ludzi i ich formy pisarskiej. By zacząć pisać, wystarczy założyć konto na jednym z portali, które oferują możliwość prowadzenia wirtualnych dzienników, stworzyć własną stronę i publikować teksty, które tworzymy na codzień i chcemy się nimi podzielić z innymi.

Zadanie Napiszcie notkę, wpis blogowy, jaki chcielibyście, by został zamieszczony na blogu. Temat: „Mój zwyczajny-niezwyczajny dzień”. Każdy tekst powinien zawierać swój tytuł. Podczas pisania, kierujcie się zasadą: wstęp, rozwinięcie, zakończenie (czyli puenta). Napisane prace mają mieć objętość minimum strony. Wasze teksty zebrane zostaną na kolejnym spotkaniu. Rozstrzygnięcie konkursu na najlepsze, najciekawsze wpisy blogowe, odbędzie się na ostatnich zajęciach.