Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wnioski z ankiety dla rodziców przeprowadzonej 20 listopada 2012.
Advertisements

Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Ankietę przeprowadzili uczniowie: Zespołu Szkół Budowlanych, Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zespół Szkół Ekonomicznych w Żarach.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Kluczborski Dom Kultury
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Gimnazjum nr 1 w Koninie Konin, ul. Benesza 2
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW PLEŚNEJ I ŁOWCZÓWKA przeprowadzonego w ramach projektu SAMORZĄD Z INICJATYWĄ PLEŚNA, 5 czerwca 2012r. Anna.
Szkoła Podstawowa nr 53 im. Pawła Edmunda Strzeleckiego
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
„Szkoła bez wulgaryzmów”
RADOŚĆ POZNANIA I RADOŚĆ TWORZENIA ZAJĘCIA PLASTYCZNE W ŚWIETLICY.
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Szkoła Współpracy.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Debata „Jakie działania należy podjąć aby zaktywizować, zachęcić młodzież do czynnego udziału w życiu społecznym ziemi pszczyńskiej”, która jest realizowana.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
PRZYGOTOWAŁY: MONIKA NOWACKA ANNA NADWORSKA
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Forma Aktywności Społecznej !
Prezentacja 1.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
OTK 2011 Stowarzyszenie Doradców Szkolnych i Zawodowych RP OTK 2011.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
To tutaj w Gimnazjum nr 2 w Sulechowie realizowaliśmy projekt Znam siebie.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Radomiu Kontakt: tel:
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2015/2016 W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. ST. STASZICA W GOŁKOWICACH.
Zapraszamy do wędrówki po szkole. Przejście na segment z głównego holu Hol klas młodszych.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
Aktywność pozalekcyjna uczniów szkoły podstawowej Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie Ewaluacja Wewnętrzna rok szkolny 2011/2012.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Tel Szkoła Podstawowa nr 160 im. Powstańców Śląskich ul. Andrzeja Struga 24
Szkolne centrum multimedialne w czytelni
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Przykłady dobrych praktyk
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego

WIADOMOŚCI WSTĘPNE: Celem badania było uzyskanie wiedzy na temat oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego. Pani wicestarosta Danuta Madej sporządziła ankietę we współpracy z przedstawicielami szkół ponadgimnazjalnych powiatu żarskiego. W badaniu przeprowadzonym w grudniu 2012r. wzięło udział 456 uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych z Żar i Lubska. Na podstawie wyników ankiety powstało niniejsze opracowanie.

OPIS ANKIETY Ankieta zawierała 4 pytania: 1) Czy młodzież powinna mieć wpływ na proces kształtowania kultury w powiecie? 2) Jaki typ wydarzeń, imprez kulturalnych powinien znaleźć się w ofercie kulturalnej powiatu żarskiego? 3) W jakich formach aktywności uczestniczyłbyś (-abyś)? 4) Czy w szkole mogłyby być realizowane formy aktywności zawarte w punkcie 3?

Analiza Pytanie 1 Czy młodzież powinna mieć wpływ na proces kształtowania kultury w powiecie?  - tak, np. za pośrednictwem samorządu szkolnego lub innych jednostek powiatu;  - nie, bo to zadanie dla ekspertów;  - jest mi to obojętne;  - inne (Proszę wpisać preferowane rozwiązanie)………………………

Wykres do pytania 1:

Opracowanie pytania 1: Wykres ukazuje, iż 82,08% badanych uważa, że młodzież powinna mieć wpływ na proces kształtowania kultury w powiecie za pośrednictwem samorządu szkolnego lub innych jednostek powiatu. 2,64% badanych uznało, że to zadanie dla ekspertów. 14,47 % uczniów jest to obojętne. 1,75% badanych młodych ludzi podaje inne rozwiązanie tj.:  Młodzieżowa Rada Miasta (3 osoby),  indywidualna współpraca z jednostką powiatu,  współpraca z prywatnymi spółkami, które naprawdę są zainteresowane rozwojem kultury w powiecie żarskim.

Pytanie 2 Jaki typ wydarzeń, imprez powinien znaleźć się w ofercie kulturalnej powiatu żarskiego? (Proszę wybrać maksymalnie 3):  - koncerty muzyczne,  - wystawy czasowe, okolicznościowe,  - spektakle teatralne,  - spotkania z ciekawymi ludźmi,  - pokazy filmowe,  - inne (podaj jakie?)………………………………………………… …………………………………………………………………………………

Wykres do pytania 2:

Opracowanie pytania 2: Uczniowie liceów i techników są zainteresowani przede wszystkim: o koncertami muzycznymi (35,26%), o pokazami filmowymi (25,23%) o i spotkaniami z ciekawymi ludźmi (20,82 %). 11,58% badanych wykazało zainteresowanie spektaklami teatralnymi. 4,75% uczniów uznało za atrakcyjne wystawy czasowe i okolicznościowe. 2,33% młodzieży proponuje inne imprezy kulturalne tj.:  zloty fanów literatury fantasy,  konkursy dla młodych artystów,  festyny, masowe imprezy miejskie,  warsztaty tematyczne,  spektakle taneczne,  malarstwo plenerowe,  pokazy taneczne.

Pytanie 3 W jakich formach aktywności uczestniczyłbyś (-ałbyś)? Proszę wybrać maksymalnie 2 formy. L.p.Rodzaj aktywnościZnak X przy wybranej formie aktywności 1.Zajęcia tańca towarzyskiego 2.Zajęcia tańca nowoczesnego 3.Zajęcia teatralne 4.Zajęcia wokalne 5.Zajęcia instrumentalne 6.Zajęcia plastyczne 7.Zajęcia literackie 8.Dyskusyjny Klub Filmowy 9.Kółko modelarskie 10.Kółko filmowe 11.Kółko dziennikarskie 12.Kółko fotograficzne 13.Inne

Wykres do pytania 3 W jakich formach aktywności uczestniczyłbyś (-abyś)?

Opracowanie pytania 3: Największym zainteresowaniem młodzieży cieszą się: kółko fotograficzne (16%) i taniec nowoczesny (15,5%). Ciekawe zajęcia to także: kółko filmowe (10,3%), taniec towarzyski (9,8%), zajęcia instrumentalne (9%), wokalne (8,6%) i plastyczne (8,2%). 6,54% uczniów chciałoby uczestniczyć w zajęciach teatralnych, a 4,6 % należeć do Dyskusyjnego Klubu Filmowego. 4,5 % młodych ludzi chce brać udział w zajęciach dziennikarskich. 3,6% uczniów liceów i techników jest zainteresowanych modelarstwem. 1,8% uczniów liceów ogólnokształcących chce uczęszczać na zajęcia literackie. 0,99% uczniów zaznaczyło inne formy aktywności kulturalnej, jednak żadna z 9 osób nie podała propozycji zajęć.

Pytanie 4 Czy w szkole mogłyby być realizowane formy aktywności zawarte w punkcie 3?  tak,  nie,  nie mam zdania. Jeżeli nie, to podaj propozycję, gdzie byłoby dobre miejsce. …………………………………………………………………………………………..

Wykres do pytania 4

Opracowanie pytania 4: 71% uczniów techników i liceów uważa, że zajęcia artystyczne powinny odbywać się w szkołach. 9,4% młodzieży nie ma zdania na ten temat. 19,5% młodych ludzi nie sądzi, by szkoła była dobrym miejscem na realizację wspomnianych form zajęć artystycznych. Jako dobre miejsce spotkań uczniowie szkół ponadgimnazjalnych podają: o Miejski Dom Kultury – 15 osób, o gminna świetlica – 3 osoby. Pozostali uczniowie nie wskazują konkretnego miejsca.

WNIOSKI Celem badania było uzyskanie wiedzy na temat oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego. 81,8% badanych uważa, że młodzież powinna mieć wpływ na proces kształtowania kultury w powiecie za pośrednictwem samorządu szkolnego lub innych jednostek powiatu. 71 % uczniów liceów i techników uważa, że zajęcia artystyczne powinny odbywać się w szkołach. 19,5% młodych ludzi nie sądzi, by szkoła była dobrym miejscem na realizację wspomnianych w ankiecie form zajęć artystycznych.

ZAINTERESOWANIA UCZNIÓW Uczniowie liceów i techników powiatu żarskiego są zainteresowani przede wszystkim: o koncertami muzycznymi (35,26%), o pokazami filmowymi (25,23%) o i spotkaniami z ciekawymi ludźmi (20,82 %). Organizacją koncertów muzycznych, spektakli teatralnych, pokazów filmowych powinny zająć się odpowiednie jednostki powiatu.

FILM Uczniowie zainteresowani pokazami filmowymi (25,2%), kółkiem filmowym (10,3 %) i udziałem w Dyskusyjnym Klubie Filmowym (4,6%) mogą brać udział np. w programie edukacyjnym Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej we współpracy z kinem „Pionier” (spotkania z prelekcją krytyka filmowego odbywają się raz w miesiącu). Dofinansowanie programu przez Zarząd Powiatu mogłoby wpłynąć na udział w pokazach filmowych większej liczby zainteresowanych sztuką filmową uczniów.

Zajęcia artystyczne: Młodzież jest zainteresowana następującymi zajęciami artystycznymi: kółko fotograficzne (16%), taniec nowoczesny (15,5%), taniec towarzyski (9,8%), zajęcia instrumentalne (9%), wokalne (8,6%), plastyczne (8,2%) i modelarskie (3,6%). Powyższe zajęcia trudno będzie przeprowadzić w szkołach bez dużych nakładów finansowych i odpowiednio wykształconej kadry. Mniejszych nakładów finansowych będą wymagały zajęcia teatralne (6,5%), dziennikarskie (4,6%) i literackie (1,8%), gdyż można je zorganizować w każdej szkole.

Współpraca wszystkich szkół i jednostek powiatu powinna wpłynąć na rozwój zainteresowań kulturalnych młodzieży. Niewątpliwie bariera finansowa jest przeszkodą w spełnieniu oczekiwań młodych ludzi tj. organizacja koncertów muzycznych, pokazów tanecznych czy filmowych oraz spektakli teatralnych. Należy próbować ją pokonać, aby młodzież mogła uczestniczyć w życiu kulturalnym powiatu żarskiego. Opracowała: Adrianna Tatarczuk – ZSB w Żarach Wnioski we współpracy z Teresą Michalewską ZSS w Żarach