EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Podręcznik dla nauczycieli Konferencja.
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Praca metodą projektu edukacyjnego
ocenianie, które pomaga się uczyć
STOWARZYSZENIE „Od–do” Stowarzyszenie „Od-Do”
Opracował J. Stryjkowski
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Recepta na sukces nauczyciela
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Izabela Kołodziejczyk
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Rozwój społeczny dziecka
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Odznaki Jakości eTwinning
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
SZABLON- PROSZĘ UZUPEŁNIĆ
EWALUACJA AUTORSKIEGO PLANU LEKCJI w ramach programu profilaktycznego pt.: „Jak pracować profilaktycznie z dzieckiem w wieku 13 – 15 lat?”
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Kurs – OK zeszyt.
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

AUTORSKI PLAN LEKCJI /przeprowadzony/ PRZEDMIOTGodzina wychowawcza Tytuł lekcjiJakim zespołem jest nasza klasa? Czas trwania lekcji45 min Umiejętności/wartości/postawy, które należy rozwijać KoleżeństwoZrozumienie wobec potrzeb innych Empatia Zaufanie wobec kolegów i koleżanek oraz nauczycieli Umiejętności komunikacyjne Wyrażanie własnych emocji Szacunek wobec odczuć i poglądów rówieśników

Cele nauczania : Wymień tutaj czego uczniowie muszą się dowiedzieć, zastosować i zrozumieć -Wyrażenie swoich odczuć na temat atmosfery panującej w klasy -Zrozumienie, zapoznanie się z odczuciami rówieśników. -Omówienie sposobów rozwiązania problemów, budowanie siły grupy. Ocenianie nauczania oraz/lub Kryteria osiągnięcia sukcesu Wypisz zestaw wymiernych kryteriów Ocena zaangażowania po zakończonych zajęciach, docenienie (słowna pochwała) za aktywny udział w lekcji.

Linki do wcześniejszej nauki Wypisz pprzednią wiedzę/zasoby jakie będą wspomniane Nowe umiejętności/Pojęcia/Słownictwo Wypisz nowe słownictwo, które będzie prezentowane uczniom Kluczowe punkty nauczania (rola nauczyciela) wypisz tutaj co instruktor musi być w stanie zronić przed, w trakcie i po zakończeniu lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań jakie nauczyciel musi wykonać w czasie lekcji (np. zapewnić informacje zwrotne). Nauczyciel zaprasza uczniów do wyrażenia swojej opinii na temat atmosfery panującej w klasie (prośba o zapisanie aktualnych problemów dotyczących relacji panujących w klasie) Losowanie ucznia, który reaguje na konkretny problem, pomoc w szukaniu sposobu rozwiązania go

Zadania oraz zróżnicowanie uczniów (Rola Ucznia) Wypisz tutaj co uczniowie mają robić w czasie lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań, które mają wykonać uczniowe. Uczniowie zapisują na kartkach odpowiedzi na pytanie : Co utrudnia nam relacje w grupie klasowej? Wylosowany przez nauczyciela uczeń szuka sposobu rozwiązania problemu. „Burza mózgów” – tworzenie regulaminu bloga klasowego Zasoby Wypisz tutaj wszystkie zasoby potrzebne do przeprowadzenia lekcji np. Podręczniki, linki, materiały audiowizualne itp. Tablica multimedialna

Jak było w klasie

DOBRE PRAKTYKI Zapewnienie uczniom kompetencji, które pomogą im podążyć za ich życiowymi celami (zyskiwanie wspólnego zrozumienia, zarządzanie i rozwiązywanie konfliktów)

WYBRANY TEMAT Pozwól uczniom popełniać błędy I przyznawać się do nich Pozwól uczniom doświadczać częściowo samolubnych motywacji I przyznawać się do bycia częściowo samolubnym Pozwól uczniom pracować razem I popełniać błędy oraz pozwolić im się przyznać że byli częścią problemu Niech zrozumieją wpływ zaufania Niech doświadczą ważność charakteru I kompetencji podczas budowania I podtrzymywania zaufania Niech doświadczą wartość etyki w budowaniu I podtrzymywaniu zaufania Niech dowiedzą się jaki rodzaj mają sposób myslenia Daj uczniom odzew i pozwól im rozróżnić pomiędzy coachowaniem a ewaluacją Daj uczniom ewaluację i pozwól im rozróżnić pomiędzy ocenianiem, konsekwencjami oraz osądem Pozwól im stworzyć drugą kartę ocen by zanotowali, jak reagowali na pierwszą sytuację Zapewnić uczniom kompetencje, które pomogą im podążać za ich życiowymi celami: – Przeprowadzanie dialogu – Przeprowadzanie negocjacji – Zyskiwanie wspólnego zrozumienia – Zarządzanie i rozwiązywanie konfliktów – Być w stanie uczyć się i reagować na nowe sytuacje

WYBRANA METODA DYDAKTYCZNA LOSOWANIE (NAUCZYCIEL LOSUJE JAKI UCZEŃ MA DAĆ ODPOWIEDŹ – BRAK „RĄK DO GÓRY”)

WYBRANA METODA PROFILAKTYCZNA Dialog (rozmowy indywidualne i grupowe - społeczności) Budowanie klimatu grupy, atmosfery…

WYBRANA TECHNOLOGIA Obszar: Osobiste i zawodowe sieci kontaktów Narzędzie: Facebook url:

DOBRE PRAKTYKI Zaproszenie uczniów do wypowiedzenia się na temat atmosfery panującej w klasie, głównie relacji rówieśniczych zaowocowało wieloma ciekawymi spostrzeżeniami. Uczniowie mieli możliwość zapoznania się z odczuciami rówieśników.

AUTO-EWALUACJA – TEMAT Temat przeze mnie wybrany doskonale wpasował się w potrzeby grupy. Uczniowie z chęcią się wypowiadali, byli zaangażowani. Mieli możliwość zrozumienia relacji panujących w klasie. Zwracali uwagę na problemy panujące w grupie oraz szukali sposobów ich rozwiązania.

AUTO-EWALUACJA – DYDAKTYKA Anonimowe zapisanie swoich odczuć na kartkach sprawiło, że uczniowie otworzyli się. Losowanie uczniów mających odpowiedzieć na dany problem spowodowało, że każdy brał udział w lekcji. Dzięki takiej formie uczniowie mieli możliwość zrozumienia odczuć rówieśników.

AUTO-EWALUACJA – PROFILAKTYKA Uczniowie mieli możliwość lepszego poznania siebie. Uczą się umiejętności rozmawiania ze sobą oraz tolerowania poglądów i postaw rówieśników.

AUTO-EWALUACJA – TECHNOLOGIA Wspólnie z uczniami oraz drugim wychowawcą postanowiliśmy założyć grupę klasową na facebooku lub klasowego bloga (konieczna jest konsultacja z rodzicami) Będzie to dla klasy dodatkowa płaszczyzna komunikacji służąca: -wymianie informacji na temat aktualnych wydarzeń z życia klasy -uzyskaniu informacji na temat prac domowych, klasówek itp. -rozmowom towarzyskim

INNE/ UWAGI/ REFLEKSJE W ramach pracy domowej uczniowie mają przemyśleć jakie zasady powinny regulować funkcjonowanie grupy klasowej na facebooku czy bloga klasowego

AUTORKA PLANU LEKCJI I EWALUACJI Marzena Sorokosz Gdańsk, dnia r.

POZOSTAJEMY DO DYSPOZYCJI Prezes Zarządu Fundacji Citizen Project: Beata Staszyńska tel.: Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień: Ewelina Gerke tel.: