Otwieramy dostęp do światowych rynków Poznań 23 października 2012 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Branżowy Program Promocji Polskiej Branży Biotechnologicznej.
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Wsparcie eksportu i inwestycji w ramach projektu WRPO 1.5
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Możliwości eksportu na rynek rosyjski
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Celem głównym Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka jest rozwój polskiej gospodarki w oparciu o innowacyjne przedsiębiorstwa Działanie 6.1 Paszport.
Międzynarodowa promocja polskich M E B L I Konferencja prasowa 12 grudnia 2011 r. Warszawa.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Ministerstwo Gospodarki Zmiana systemu promocji gospodarczej Polski.
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
Oferta Urzędu Marszałkowskiego dla przedsiębiorców z terenu województwa kujawsko-pomorskiego.
2009 Jak zaistnieć na rynkach zagranicznych? EEN jako źródło informacji o warunkach podejmowania działalności na rynkach UE Justyna Kulawik Zespół Przedsiębiorczości.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Samorząd Województwa występuje jako lider i koordynator działań z zakresu podnoszenia innowacyjności i konkurencyjności regionu. Systemowe działanie na.
Branżowy Program Promocji – Usługi ICT/IT
Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji KOORDYNATOR: Maria Szwarc.
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
Centrum Inwestora i Eksportera
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Ul. Sikorskiego Gorzów Wlkp. tel.: Pozadotacyjne instrumenty wsparcia lubuskich przedsiębiorstw.
Centrum Business in Małopolska Współpraca w projekcie „Inwestor” Kwiecień 2011.
Fundusze Europejskie Ramy finansowe: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego: 8,613 mld euro Środki krajowe: 1,575 mld euro Łączna alokacji:
Programowanie perspektywy finansowej w Wielkopolsce
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Programowanie perspektywy finansowej
Kompleksowa informacja podstawą do ekspansji zagranicznej Poznań, 26 maja 2015.
2009 Priorytet 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Anna Werle-Wilczyńska Kielce, 14 sierpnia 2009 r. Działanie 6.1 PO IG Paszport do eksportu.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Instrumenty wsparcia polskich eksporterów Tomasz.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Polsko-Czeska Współpraca gospodarcza Wojciech Pobóg-Pągowski I Radca Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady PR w Pradze Jelenia Góra, 6 listopada.
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Wsparcie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata Zakończone nabory Wrocław, r. Renata Granowska Dyrektor Dolnośląska.
Lubelskie Centrum Obsługi Inwestora Spotkanie pracowników PAIiIZ i COI L U B E L S K I E C O I Doświadczenie Lubelskiego COI w pozyskiwaniu funduszy Unii.
„Gospodarna Wielkopolska” Projekt kompleksowego wsparcia internacjonalizacji wielkopolskiej gospodarki Poznań, 17 czerwca 2016 r.
GOSPODARCZE ASPEKTY WSPÓŁPRACY PODLASKICH PRZEDSIĘBIORSTW Z KAZACHSTANEM I UZBEKISTANEM Białystok, dn r. Projekt jest finansowany ze środków.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. Al. Grunwaldzka 472 D (Olivia Six) Gdańsk tel.: faks:
M ISJA DO KAZACHSTANU XX M IĘDZYNARODOWA W YSTAWA T RANSPORTU I L OGISTYKI „T RANSIT K AZAKHSTAN 2016” W A ŁMATY 3-7 P AŹDZIERNIKA 2016.
Miejsce : Urząd Miasta w Zabrzu, ul. Wolności 286, sala 100 Termin: r.
Program wsparcia eksportu na rynkach niestandardowych – oferta ARR w praktyce
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
POSIEDZENIE ŚWIĘTOKRZYSKO-PODKARPACKIEGO KLASTRA BUDOWLANEGO INNOWATOR
Nowe instrumenty wsparcia dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Zasady budowania oferty inwestycyjnej przez jst
Wsparcie dotacyjne w ramach
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Działanie 3.3. Poddziałanie
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Oferta PARP z funduszy UE w latach
Zapis prezentacji:

Otwieramy dostęp do światowych rynków Poznań 23 października 2012 r.

Udział województw w eksporcie Polski w 2010 r. „Analiza potencjału eksportowego województwa wielkopolskiego”

3 Wartość eksportu towarów do głównych odbiorców w latach „Analiza potencjału eksportowego województwa wielkopolskiego”

4 Wartość eksportu towarów do głównych odbiorców w latach (bez Niemiec) „Analiza potencjału eksportowego województwa wielkopolskiego”

5 Wartość eksportu per capita w województwie wielkopolskim i w Polsce w latach (w PLN) „Analiza potencjału eksportowego województwa wielkopolskiego”

.6 Założenie Poddziałania „Wsparcie dla sieci COIE” Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarki (PO IG) Bliska współpraca administracji rządowej z samorządową w obszarze wsparcia przedsiębiorstw w ich działaniach na rynkach zagranicznych i w zakresie promocji polskiej gospodarki.

777 Konferencja prasowa COIE, 4 kwietnia 2012 r. Sieć COIE

Zidentyfikowane potrzeby polskich przedsiębiorstw 8 Dostęp do kompleksowych, aktualnych danych w zakresie eksportu i prowadzenia inwestycji za granicą Centralizacja działań informacyjnych Wykwalifikowana kadra osób w obszarze umiędzynarodowienia Bezpłatna usługa informacyjna

PRAKTYCZNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA SIECI COIE Otwieramy dostęp do światowych rynków 9

Grupy docelowe sieci COIE Z usługi pro-eksport mogą korzysta ć wszyscy polscy przedsiębiorcy, w szczególności mikro, mali i średni, mający siedzibę na terenie Polski.

Zakres usługi COIE Usługa obejmuje m.in: Identyfikację rynku dla danego produktu i inwestycji poza granicę Polski. Identyfikację rynku Wyszukiwanie w dostępnych bazach danych (w kraju i za granicą) informacji na temat potencjalnych partnerów gospodarczych w eksporcie/sprzedaży lub w podejmowaniu inwestycji na wybranym rynku zagranicznym. Wskazanie kontaktów.

Zidentyfikowane rodzaje najczęściej oczekiwanej przez eksporterów pomocy: Współpraca COIE - EKSPORTER Wykazy kontaktów do potencjalnych zagranicznych kontrahentów (dane z komercyjnych i niekomercyjnych baz danych będących w dyspozycji COIE, dane pozyskane z WPHI). Zapytania ofertowe zagranicznych importerów. Informacja o specyfice rynku zagranicznego (rynek pracy, ubezpieczenia społeczne, podatki, wymogi certyfikacyjne, bariery w dostępie do rynków zagranicznych itp., analizy rynkowe). Formy promocji oferty eksportera bezpłatne lub dofinansowywane ze środków UE (targi międzynarodowe rekomendowane i/lub z udziałem WPHI, misje handlowe, spotkania branżowe itp.).

Praktyczne aspekty funkcjonowania COIE Do dyspozycji przedsiębiorców są: 13 2 profesjonalne bazy zawierające dane do przedsiębiorców w kraju i zagranicą: Kompass Poland, HBI Polska 1 baza wiedzy o branżach i rynkach zagranicznych Euromonitor Ponadto każdy COIE musi zapewnić przedsiębiorcy stanowisko z dostępem do aktów prawnych

Praktyczne aspekty funkcjonowania COIE Co należy zrobić aby uzyskać odpowiedź:  Wysłać zapytanie em/faxem/pocztą  Umówić się na spotkanie z Ekspertem  Termin oczekiwania na odpowiedź uzależniony od poziomu skomplikowania zapytania..14

WPHI w sieci COIE

Rola WPHI w programie COIE 16 Informacyjna Warunki wejścia na rynek, Zasady podejmowania działalności gospodarczej, Uzyskanie przez przedsiębiorców za pośrednictwem WPHI kontaktów do potencjalnych partnerów. Edukacyjna Opracowywanie / przygotowywanie szeregu informacji sektorowych, Spotkania z przedsiębiorcami w kraju n/t działalności na konkretnym rynku. Promocyjna Możliwość korzystania ze stoisk placówek na imprezach targowych, Wsparcie w prowadzeniu rozmów i prezentacji oferty, Wsparcie WPHI w organizacji przedstawicielstwa. aspekt regionalny - coraz więcej województw podejmuje współpracę z prowincjami - obsługa misji itp. wyszukiwanie potencjalnych inwestorów - z uwzględnieniem specyfiki regionalnej.

Wsparcie działań internacjonalizacji wielkopolskich przedsiębiorstw 17 Samorząd Województwa udziela wsparcia przedsiębiorcom finansując projekty ze środków unijnych w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata Jednym z takich projektów jest projekt kluczowy „Kompleksowa promocja gospodarki i inwestycji w Wielkopolsce” realizowany w ramach Priorytetu I Konkurencyjność przedsiębiorstw, Działanie 1.5 Promocja regionalnej gospodarki WRPO.

18 W ramach dofinansowania udziału uczestników w danej misji, Organizator pokrywa koszty organizacji spotkań oraz zapewnia opiekę nad uczestnikami misji. W zależności od misji, Organizator pokrywa np. koszt noclegów oraz transportu wewnętrznego na terenie danego kraju, dla wszystkich uczestników misji (zgodnie z zasadami pomocy de minimis). Dofinansowanie może otrzymać tylko jedna osoba reprezentująca dane przedsiębiorstwo uczestniczące w misji. Szczegółowe informacje: oraz MISJE GOSPODARCZE Wsparcie działań internacjonalizacji wielkopolskich przedsiębiorstw

19 MISJE W 2010 ROKU - misja gospodarcza do Indii, Maharasztra, - targi inwestycyjne MIPIM, Francja, Cannes, - misja gospodarcza do Brazylii, São Paulo i Goias, - misja gospodarcza do Indii, Maharasztra, - misja gospodarcza do Brazylii, São Paulo i Parana, - misja gospodarcza do Kazachstanu, miasta Astana i Szymkent, - misja gospodarcza do Brazylii, Sao Paulo, Goias i Parana, - targi Equipotel 2010, Brazylia, Sao Paulo, - targi inwestycyjne Expo Real 2010, Niemcy, Monachium, - misja naukowa do Kazachstanu, miasta Astana, Ałmaty, Wsparcie działań internacjonalizacji wielkopolskich przedsiębiorstw

20 MISJE W 2011 ROKU – targi CeBIT, Niemcy, Hanower, – misja gospodarcza do Japonii, Tokio (udział w Targach FOODEX i BATTERY SHOW), – targi nieruchomości inwestycyjnych MIPIM, Francja, Cannes, – misja gospodarcza do Brazylii, Sao Paulo i Kurytyba, – misja gospodarcza do Włoch, Mediolan (udział w targach SALONE INTERNAZIONALE DEL MOBILE), – targi Paris Air Show, Francja, Paryż, – misja gospodarcza Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, (udział w TechCrunch Disrupt SF 2011), – misja gospodarcza do Kazachstanu, Ałmaty, Astana, – misja gospodarcza do Brazylii, Sao Paulo, Kurytyba, – targi EXPO REAL, Niemcy, Monachium, – misja gospodarcza do Rosji, St. Petersburg (udział w targach Peterfood 2011) Wsparcie działań internacjonalizacji wielkopolskich przedsiębiorstw

Praktyczne aspekty funkcjonowania COIE 21 – misja gospodarcza do Prowincji Chungcheongnam-do (Korea Południowa) oraz Miasta Shenzhen (Chiny), – targi CeBIT, Hanower, Niemcy, – targi MIPIM, Francja, Cannes. – targi Fuori Salone, Mediolan (Włochy) – misja gospodarcza do Gruzji, Iraku, Danii – targi lotnicze ILA Berlin Air Show, Berlin (Niemcy) - targi WorldFood Moscow (Rosja) - targi Exporeal Monachium (Niemcy) do 3.12 – misja gospodarcza do Kurdystanu ZAKOŃCZONE MISJE W 2012 ROKU

Promocja projektu 22

COIE Wielkopolskie ul. Przemysłowa 46, Poznań Tel. 061 / Fax 061/