„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Advertisements

POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
,,Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego"
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2012 – podsumowanie edycja 2013.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
PROCEDURA WERYFIKACJI WNIOSKÓW DZAIŁANIE 1.1, 1.2 NOWY TOMYŚL 13 listopada 2007r. WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA 2007 – 2013 (WRPO)
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Zmiany w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Przesyłowej (IRiESP)
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
Narodowy program przebudowy dróg lokalnych 2008 – 2014 w województwie mazowieckim.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Ogólne zasady systemu oceny projektów w RPO WD
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
ROBOCZE Założenia Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016 – 2019 Wielkopolski Urząd.
Program został zatwierdzony Uchwałą Nr 154/2015 Rady Ministrów w dniu 8 września 2015 roku, zacznie obowiązywać od 2016 roku, dofinansowanie.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Runowo Krajeńskie, 6 listopada 2015 r.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój 1.
Wniosek o dofinansowanie i wytyczne dot. jego wypełniania (instrukcja wypełniania wniosku)
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Opole, 2 października 2015 r.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
Oddział Nadzoru Komunikacyjnego i Obsługi Budżetowej w PUW w Rzeszowie Wieloletni Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych na lata
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Spotkanie informacyjne dotyczące Narodowego programu przebudowy Dróg Lokalnych
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca stan na r. Instytucja.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
l Projekty zmian rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata w województwie mazowieckim Warszawa, 26 sierpnia 2016 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata nabór wniosków na rok 2017 r. Opole, 19 lipca 2016 r. 1.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Cztery kroki dla alokacji dróg lokalnych w RPO WKP
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Toruń, kwiecień 2017 r.   Departament Rozwoju Regionalnego
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Konferencja informacyjno-szkoleniowa Zalesice 29 listopad 2017
Realizacja Programu Wieloletniego w województwie łódzkim
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
Program Operacyjny Polska Wschodnia
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Podziałania
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
SPOTKANIE INFORMACYJNO - SZKOLENIOWE
Podejście Leader w latach :
SPOTKANIE INFORMACYJNE
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Zapis prezentacji:

„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku ,,Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019” – nabór wniosków na 2016 rok.

Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych edycja 2015

kwota przyznanych środków – 71 460 000,00 zł kwota powstałych oszczędności – 22 031 346,10 zł ilość zatwierdzonych List zmieniających – 7

NPPDL edycja 2015

,,Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”

Program został zatwierdzony 8 września 2015 roku uchwałą Rady Ministrów, zacznie obowiązywać od 2016 roku, dofinansowanie w ramach Programu będzie wynosić łącznie 4 mld zł w latach 2016-2019 (odpowiednio 800 mln zł, 1 mld zł, 1,1, mld zł i 1,1 mld zł)

Cel Programu – poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu i zwiększenie dostępności transportowej przez tworzenie spójnej, zrównoważonej i przyjaznej użytkownikowi sieci drogowej w wymiarze lokalnym

Wydatki budżetu państwa na realizację Programu wyniosą 4 000 000 000,00 zł, w tym dla województwa małopolskiego: 2016 r. – 57 246 492,00 zł 2017 r. – 71 558 114,00 zł 2018 r. – 78 713 926,00 zł 2019 r. – 78 713 926,00 zł

W każdym roku, gmina, w tym miasto na prawach powiatu, może skorzystać z dofinansowania nie więcej niż jednego zadania z dofinansowaniem do 50% przy kwocie maksymalnego dofinansowania 3 mln zł. Powiat ziemski może skorzystać z dofinansowania dwóch zadań z dofinansowaniem do 50% przy niezmienionej kwocie maksymalnego dofinansowania 3 mln zł.

Harmonogram naboru wniosków na 2016 r. od 01 do 30 października 2015 r Harmonogram naboru wniosków na 2016 r.   od 01 do 30 października 2015 r.  – ogłoszenie i nabór wniosków przez wojewodów, do 02 do 30 listopada 2015 r. - rozpatrzenie i ocena wniosków przez Komisje; ogłoszenie przez wojewodów wstępnych list rankingowych wniosków, do 15 grudnia 2015 r. - zgłoszenie przez wnioskodawców zastrzeżeń do wstępnych list rankingowych wniosków, do 30 grudnia 2015 r.  - rozpatrzenie zastrzeżeń przez Komisje; przekazanie przez wojewodów ostatecznych list rankingowych projektów do zatwierdzenia przez ministra właściwego do spraw transportu, do 20 stycznia 2016 r.  - zatwierdzenie przez ministra właściwego do spraw transportu ostatecznej listy rankingowej wniosków, do 31 stycznia 2016 r.  - zatwierdzenie i ogłoszenie przez wojewodę listy zakwalifikowanych do dofinansowania projektów.

Harmonogram naboru wniosków od 2016 r Harmonogram naboru wniosków od 2016 r.   od 01 do 15 września – ogłoszenie i nabór wniosków przez wojewodów, do 16 do 30 września – rozpatrzenie i ocena wniosków przez Komisje; ogłoszenie przez wojewodów wstępnych list rankingowych wniosków, do 15 listopada – zgłoszenie przez wnioskodawców zastrzeżeń do wstępnych list rankingowych wniosków, do 30 listopada – rozpatrzenie zastrzeżeń przez Komisje; przekazanie przez wojewodów ostatecznych list rankingowych projektów do zatwierdzenia przez ministra właściwego do spraw transportu, do 20 grudnia – zatwierdzenie przez ministra właściwego do spraw transportu ostatecznej listy rankingowej wniosków, do 31 grudnia – zatwierdzenie i ogłoszenie przez wojewodę listy zakwalifikowanych do dofinansowania projektów.

Procedura zatwierdzania i wskazywania projektów, które uzyskają dofinansowanie Listę rankingową wniosków ustala komisja, która przedstawia zaakceptowane wnioski Wojewodzie, następnie lista będzie przesyłana do zatwierdzenia Ministrowi Infrastruktury i Rozwoju. Dopiero na podstawie tej zaakceptowanej przez Ministra listy wniosków Wojewoda może zatwierdzić listę wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania w ramach dostępnego limitu środków przyznanych województwu. Uaktualnianie listy wniosków zakwalifikowanych do dofinansowania będzie w gestii Wojewody, a nie jak dotychczas Ministra.

Kryteria według których oceniane będą wnioski o dofinansowanie: 1) kryterium ,,techniczne” - znaczenie zadania dla realizacji infrastruktury drogowej w sposób gwarantujący podnoszenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez zastosowanie właściwych parametrów technicznych: 0-20 pkt; 2) kryterium ,,sieciowe” - znaczenie zadania dla rozwoju spójnej sieci dróg publicznych na obszarze województwa – w szczególności pod uwagę będzie brana funkcja danej drogi w układzie komunikacyjnym (np. ,,ponadlokalność”, zgodność z kryteriami zaliczania dróg do kategorii dróg powiatowych i gminnych): 0-5 pkt;

3) kryterium ,,dostępności komunikacyjnej” - wpływ zadania na poprawę dostępności komunikacyjnej obszarów wiejskich, lokalnych ośrodków gospodarczych, instytucji publicznych oraz istotnych dla sprawnej realizacji zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli, transportu zbiorowego: 0-7 pkt; 4) kryterium ,,finansowe” - współpraca w zakresie dofinansowania realizacji zadania przez J.S.T. lub inne podmioty: 0-5 pkt; 5) kryterium ,,kontynuacji ciągu” – uwzględnia czy planowane do dofinansowania zadanie stanowi kolejny odcinek w ciągu danej drogi, która została w ciągu ostatnich 3 lat oddana do użytkowania (bez względu na źródło finansowania): 0-5 pkt.

Wybrane dodatkowe informacje z Programu: Dofinansowaniu z budżetu państwa będą podlegać zadania polegające na budowie, przebudowie lub remoncie dróg z wyłączeniem robót, które powinny być wykonywane w ramach utrzymania. Jeżeli budowa, przebudowa lub remont obejmuje jednocześnie odcinki drogi gminnej i drogi powiatowej, wnioski powinni złożyć dwaj ustawowi zarządcy drogi i każdy wniosek zostanie oceniony w ramach puli dostępnej dla danej kategorii drogi.

Wojewoda ogłaszając nabór, w ogłoszeniu może wskazać dodatkowo dokumenty inne niż wymienione we wzorze wniosku przyjętym przez ministra właściwego do spraw transportu. Wnioskodawca przy sporządzaniu wniosku może opierać się jedynie na dokumentach umożliwiających rozpoczęcie inwestycji w planowanym terminie wskazanym we wniosku o dofinansowanie.

Rozpoczęcie procedury przetargowej dla projektów z pierwszej listy zakwalifikowanych wniosków o dofinansowanie zadań musi nastąpić do 31 marca. W przypadku nierozpoczęcia tej procedury w wyznaczonym terminie, w uzasadnionych przypadkach Wojewoda może odmówić podpisania umowy o dofinansowanie (nie dotyczy zadań znajdujących się na liście rezerwowej).

W przypadku wycofania się z umowy partnera, Wojewoda dokonuje ponownej oceny danego wniosku, przeliczenia punktów oraz ewentualnej odpowiedniej weryfikacji listy wniosków, które uzyskają dofinansowanie. W przypadku uzyskania liczby punktów niewystarczających na uzyskanie dofinansowania Wojewoda odmawia przyznania dofinansowania na dane zadanie (w przypadku gdy umowa jest już podpisana – rozwiązuje zawartą umowę na dofinansowanie) z uwagi na zmianę okoliczności/warunków, które miały wpływ na ponowną ocenę merytoryczną złożonego wniosku.

Informacje dla jednostek samorządu terytorialnego znajdują się na stronie internetowej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie http://www.malopolska.uw.gov.pl Proszę o przeglądanie zamieszczonych informacji

Dziękuję za uwagę