PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Prezentacja na wywiadówkę
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Wycieczka do kina w Krakowie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Badania operacyjne. Wykład 1
Elementy Modelowania Matematycznego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gimnazjum i Liceum im. Michała Kosmowskiego w Trzemesznie. ID grupy: 97_59_MF_G1 Opiekun: Aurelia Tycka-
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Program przedmiotu “Metody statystyczne w chemii”
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
o granicy funkcji przy obliczaniu granic Twierdzenia
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
Człowiek – najlepsza inwestycja. Projekt pt.: Jak być kobietą ze wsi i nie zwariować w wielkim mieście. WND-POKL /10 Projekt współfinansowany.
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
„Szkolne Centrum Nauki”
Kombinatoryka w rachunku prawdopodobieństwa.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Matematyka w centrum uwagi. Jak możemy pomóc dziecku w uczeniu się?
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Matura z matematyki w 2015 roku
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Matura z matematyki w roku 2015
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
U nas to bez matury nie można nawet windy obsługiwać -Irena Kwiatkowska.
KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI MATEMATYKI
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Prawdopodobieństwo warunkowe Twierdzenie o prawdopodobieństwie całkowitym Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI MATEMATYKI.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
 Matura 2011  Matura nasze oczekiwania? MATEMATYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Podsumowanie realizacji projektu pn. Akademia TRIZ dla biznesu.
Zapis prezentacji:

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. 1

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. PRAWDOPODOBIEŃSTWO WARUNKOWE. TWIERDZENIE O PRAWDOPODOBIEŃSTWIE CAŁKOWITYM. 2

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. W podstawie programowej obowiązującej na egzaminie maturalnym od 2015r. pojawiły się nowe treści programowe. Wśród nich są między innymi zagadnienia dotyczące prawdopodobieństwa warunkowego oraz twierdzenie o prawdopodobieństwie całkowitym. Zatem w tych materiałach edukacyjnych większość uwagi została skupiona na tych zagadnieniach. 3

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Jak pokazują dane historyczne, z poprzednich matur, zadania związane z zastosowaniem twierdzenia o prawdopodobieństwie całkowitym nie sprawiają większych kłopotów. Uczniowie poprawnie rozwiązują takie zadania (na ogół za pomocą metody drzewa probabilistycznego). Z prawdopodobieństwem warunkowym spotykamy się, gdy rozpatrujemy doświadczenie losowe i mamy dodatkową informację, że zaszło jakieś zdarzenie. 4

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Przykład 1. 5

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Przykład 1. 6

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Przykład 1. 7

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Definicja 8

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Podstawowe własności prawdopodobieństwa warunkowego 9

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Warsztaty – rozwiązywanie zadań 10

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. 11

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. 12

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. 13

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie Za ile punktów? Jaki typ zadania? 1 pkt zamknięte

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie 2. 15

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie Za ile punktów? Jaki typ zadania? 2 pkt kodowane

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie 3. 17

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie Za ile punktów? Jaki typ zadania? 2 pkt kodowane

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie 4. 19

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie Rysunek pomaga Za ile punktów? Jaki typ zadania? 2 pkt kodowane

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie III sposób WAŻNY JEST DOBÓR MODELU! Ustawiam gdzie stoi X i gdzie stoi Y, bo gdzie stoją pozostałe osoby jest nieistotne. Na ile sposobów mogę ustawić X i Y na dwóch miejscach Na ile sposobów mogę ustawić X i Y na dwóch miejscach Zawężam  7 miejsc dla X, bo Y jest ustalone 2 - bo z jednej lub z drugiej strony Y Zawężam  7 miejsc dla X, bo Y jest ustalone 2 - bo z jednej lub z drugiej strony Y

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie III sposób WNIOSKI! W tym sposobie uczeń ma myśleć, dlaczego tę  zawężamy Ważny jest dobór modelu! Pokazać różnicę między rozwiązaniem zadań z kombinatoryki (istotny jest dobór modelu), a prawdopodobieństwa (konsekwencja stosowanego modelu)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie 5. 23

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie Za ile punktów? Jaki typ zadania? 2 pkt kodowane

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie 5. 25

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie 6. 26

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie pkt rozszerzone W zadaniach na prawdopodobieństwo warunkowe nie należy spodziewać się punktów za policzenie , bo ona się skraca i nie jest potrzebna. zasadnicza trudność (3pkt)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie Tu jest rozwiązanie, którego nie widać w zapisie (policzenie  nie jest potrzebne) Gdzie pokonanie istoty problemy?

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie 7. 29

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie Za ile punktów? Jaki typ zadania? 5 pkt rozszerzone

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie 7. 31

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie 8. 32

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie Za ile punktów? Jaki typ zadania? 5 pkt rozszerzone

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Zadanie uproszczone drzewo uproszczone drzewo zasadnicza trudność (3pkt)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, października 2014 r. Dziękujemy za uwagę 35