Internet. Internetowa rewolucja  Milowym krokiem w rozwoju środków komunikacji o globalnym zasięgu było rozpowszechnienie się internetu. Ilość przesyłanych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
opracowała Justyna Tokarz
Advertisements

INTERNET POŻYTECZNIE-
Komputer współczesny rodzaj komunikacji ! Możliwości i zagrożenia
Konsumpcja informacji
Poj ę cia Sieciowe. IMAP-to internetowy protokół pocztowy zaprojektowany IMAP-to internetowy protokół pocztowy zaprojektowany POP3-to protokół internetowy.
Dziecko w sieci zagrożenia i profilaktyka.
jako źródło informacji
WEBLOG jako źródło informacji. Definicja Webloga Blog (Weblog) to rodzaj strony internetowej, na której autor umieszcza datowane wpisy, wyświetlane kolejno,
Usługi internetowe Komunikatory Bramki sms Poczta elektroniczna
Michał Dyrda Dobre praktyki – przykład firmy działającej w sieci i świadczącej e-usługę.
Usługi internetowe.
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Podstawowe usługi internetu
BLOG JOANNA WĄSOWICZ, WERONIKA ETIENNE.
WSPÓŁCZESNE TECHNIKI INFORMACYJNE I ICH WPŁYW NA SPOSÓB KOMUNIKOWANIA
KOMUNIKUJMY SIĘ.
SurfSafe Polskie usługi bezpieczeństwa treści internetowych klasy operatorskiej Grzegorz Wróbel, Michał Przytulski.
czyli jak poradzić sobie bez listonosza.
Zakładanie konta pocztowego Wysyłanie i odbieranie wiadomości
SERWIS SPOŁECZNOŚCIOWY
Autor - twórca utworu, któremu przysługują prawa autorskie.
Bezpieczeństwo w sieci
Komunikatory w dzisiejszym życiu….
Sieć Internet pozwala na tanią i błyskawiczną komunikację. Dzięki temu uczniowie mogą pracować w międzynarodowych grupach, nawiązują znajomości, doskonalą
Sieć komputerowa – grupa komputerów lub innych urządzeń połączonych ze sobą w celu wymiany danych lub współdzielenia różnych zasobów, na przykład: korzystania.
Temat: Poczta elektroniczna ( )
Komunikatory internetowe.
Sieci komputerowe.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Komunikacja.
Strona startowa Wybierz … co Cię interesuje Nasza szkoła Strona Pracowni Strony WWW Prezentacja Wykorzystanie Internetu O autorze Redakcja Zadanie Należy.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Informatyka – szkoła podstawowa – Scholaris - © DC Edukacja OnetSkype, czyli komunikator Internetowy Informatyka.
Metody komunikacji.
Współczesne Metody Komunikacji
METODY KOMUNIKACJI WSPÓŁCZEŚNIE
Komunikacja internetowa
Metody komunikacji międzyludzkiej
KOMUNIKACJA W interniecie
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja internetowa
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji.
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji w sieci.
Metody komunikacji. Internet Internet jako źródło komunikacji Internet to jedno z najpopularniejszych i ogólnodostępnych źródeł komunikacji i informacji.
M ETODY K OMUNIKACJI - Aneta Krężołek. Komunikacja – proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami.informacji.
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Wymiana informacji między ludźmi od początku istnienia ludzkości była warunkiem ich wspólnego bytowania. Bez komunikacji rozwój byłby praktycznie niemożliwy,
Metody komunikacji Dawniej i dziś.
M ETODY K OMUNIKACJI - Aneta Krężołek. Komunikacja – proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami.informacji.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID.
Bądź bezpieczny w sieci
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
Metody komunikacji.
Marcin Wojnowski.  To największa ogólnoświatowa sieć komputerowa. Łączy miliony ludzi na całym globie ziemskim. Dzięki internetowi stała się możliwa.
Komunikacja w internecie
 Rodzaje rozmów    Emotikony    Najpopularniejsze Czaty w Polsce    Najpopularniejsze komunikatory w Polsce    Plusy używania komunikatorów.
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Elementy przeglądarki internetowej Pasek menu Pasek kart Pasek adresowy Pasek wyszukiwania Okno z zawartością strony internetowej Zakładki (ulubione)
MEDIA SPOŁECZNOSCIOWE. WIZERUNEK E-PR Obszar Public Relations związany z prowadzeniem komunikacji w internecie z uwzględnieniem jej uwarunkowań i specyfiki.
Jednym z największych problemów związanych z promocją organizacji pozarządowej jest wyasygnowanie środków na zaprojektowanie, hosting, domenę i aktualizowanie.
Usługi dostępne w sieci Internet Autor: Kamil Gryglak.
Sieć komputerowa Rodzaje sieci
Blogosfera.
Facebook Facebook – serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami.
Krzysztof Skrzeczek kl. 4TI
Zapis prezentacji:

Internet

Internetowa rewolucja  Milowym krokiem w rozwoju środków komunikacji o globalnym zasięgu było rozpowszechnienie się internetu. Ilość przesyłanych informacji uległa zwielokrotnieniu – użytkownicy globalnej sieci wypowiadają się na forach i czatach, wyrażają opinie na blogach i mikroblogach, zakładają profile w portalach społecznościowych i odnajdują starych znajomych. Dzięki sieci każdy może wymieniać się wiadomościami z każdym, niezależnie od różnicy czasu i dzielącej odległości.

Najważniejsze cechy komunikacji przez Internet  Różnorodność społeczna  Brak ograniczeń terytorialnych  Brak ograniczeń czasowych  Anonimowość  Ograniczenie postrzegania zmysłowego  Zapisywanie rozmów w archiwum

 został wymyślony w roku Autorami pomysłu byli: Louis Pouzin, Glenda Schroeder i Pat Crisman  Poczta elektroniczna jest to usługa internetowa, w nomenklaturze prawnej określana zwrotem świadczenie usług drogą elektroniczną, służąca do przesyłania wiadomości tekstowych, tzw. listów elektronicznych – stąd zwyczajowa nazwa tej usług.  odgrywa nieocenioną rolę w usprawnianiu komunikacji oraz korespondencji między ludźmi. Dzisiaj nasza korespondencja może być dostarczona do adresata natychmiast i bez względu na miejsce.

Skype  Skype jest komunikatorem internetowym, opartym na technologii peer-to-peer.  Skype umożliwia prowadzenie darmowych rozmów głosowych oraz obserwację rozmówcy poprzez kamerę internetową, a także płatnych rozmów z posiadaczami telefonów stacjonarnych lub komórkowych Oprócz tego Skype oferuje funkcje bezpośredniej wymiany informacji tekstowych za pomocą ręcznie wpisywanych wiadomości oraz przesył plików.

Informacje prasowe  Internet jako substytut prasy papierowej głównie należy wiązać z korzystaniem z portali internetowych prowadzonych przez wydawnictwa prasy codziennej ogólnopolskiej (np. prasy codziennej regionalnej (np. tygodników (np. czy też prasy branżowej ( Internet również w łatwy sposób pozwala także na dotarcie do tradycyjnie trudno dostępnej lub drogiej prasy zagranicznej.

Serwisy społecznościowe  Serwis społecznościowy to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane media społecznościowe (ang. social media). Każdy użytkownik może stworzyć swój własny profil na serwisie społecznościowym. Służy on głównie komunikacji między użytkownikami oraz zwiększeniu poczucia przynależności do jakiejś grupy społecznej.  Wiosną 2008 roku do najpopularniejszych tego rodzaju serwisów w Stanach Zjednoczonych należały Myspace i Facebook. Najpopularniejsze w Europie były: Bebo, Myspace, Skyrock Blog, Facebook i Hi5. Najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi w Polsce w 2010 r. były Nk.pl posiadająca ponad 12 mln kont użytkowników oraz Facebook. Według badania Megapanel z marca 2011 roku, z social media korzystają niemal wszyscy Internauci (aż 99,3%) i poświęcają temu średnio około 1,5 godziny dziennie.

Główne rodzaje serwisów społecznościowych  ogólne (np. Facebook, Google+)  skierowane do konkretnych grup społecznych (na przykład byłych uczniów - nk.pl)  skierowane na dzielenie się konkretnymi treściami (YouTube, Fotka.pl)  łączące grupy zamknięte, do których można dostać się poprzez zaproszenie od innego użytkownika  dające internautom możliwość prowadzenia własnych profili – stron (np. Friends.pl, Myspace)  dziennikarstwa obywatelskiego (EIOBA.pl, Wiadomości24.pl, Salon24.pl)  przeznaczone do prezentowania opinii i recenzowania (np. Filmweb, BiblioNETka, nuta.pl, opiniuj.pl)  branżowe  tematyczne

Chat  Kanały "chat" ("internetowe pogawędki") umożliwiają przesyłanie pomiędzy większą ilością osób, w czasie rzeczywistym wiadomości tekstowych symulujących rozmowę. Służący do komunikacji wielu osób. Zwykle istnieją dwa rodzaje rozmowy – prywatna, której przebieg mogą śledzić tylko dwie osoby, oraz publiczna, dostępna dla wszystkich zalogowanych użytkowników. W części czatów dostępne są również graficzne emotikony, stworzone dla ułatwienia ekspresji emocji. Mogą to być:  Gadu-Gadu (GG)  Google Talk  Internet Relay Chat (IRC)  Kadu  Skype  Windows Live Messenger (MSN)  Yahoo! Messenger  Czat.onet.pl

Blogi  Jest to rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają zazwyczaj archiwizację oraz kategoryzację i tagowanie wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika sieciowego. Ogół blogów traktowany jako medium komunikacyjne nosi nazwę blogosfery. Ponadto można spotkać się z definicją bloga jako sposobu komunikacji  blog tekstowy  mikroblog — poszczególne wpisy ograniczają się zazwyczaj do jednego lub dwóch zdań,  linklog — zasadniczą zawartością są odnośniki do innych treści,  fotoblog — podstawową treść stanowią fotografie,  Wideoblog — podstawową treść stanowią filmy,  audioblog — jego treść stanowią pliki audio

Z badania przeprowadzonego przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski wynika, że z poczty korzysta aż 97% polskich internautów. Na drugim miejscu znalazły się serwisy społecznościowe (83%), na trzecim - komunikatory (77%).