Zastosowanie e-learningu w szkoleniu pracowników korzystających z EZD PUW Ewa Marcinkiewicz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

PREZENTACJA SYSTEMU eDokumenty
Podstawowe pojęcia e-learningu
Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
(na podstawie badań ankietowych)
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Platformy e-learningowe oraz ich znaczenie dla organizacji procesu nauczania – uczenia się Henryk Szaleniec.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Systemy zarządzania treścią CMS
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
Nowoczesny system zarządzania firmą
UŁATWIA ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Rachunek zwrotu inwestycji na przykładzie studiów eksternistycznych
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
„Teraz nie pora myśleć czego Ci brak.
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011.
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
.... kreujemy nowoczesne, efektywniejsze podejście do wiedzy w biznesie.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
USŁUGI ELEKTRONICZNE Informatyka Zakres podstawowy 1 Zebrał i opracował : Maciej Belcarz 9.
E-learning? Prosta sprawa!
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Spotkanie informacyjne
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Agnieszka Tamul Maria Otuszewska Klasa 1d
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
EZD Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją
ODPŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIA : 500,00 Zł Kod kursu: PP/EdB/1/2015
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją EZD PUW
Metody komunikacji dawniej i dziś
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Metody komunikacji dawniej i dziś
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Metoda WebQuest.
Projekt Kim będziesz?.
Zapis prezentacji:

Zastosowanie e-learningu w szkoleniu pracowników korzystających z EZD PUW Ewa Marcinkiewicz

Agenda Czym jest e-learning? Zalety i wady e-learningu Dlaczego e-learning w szkoleniu pracowników korzystających z EZD PUW? Pytania na jakie należy sobie odpowiedzieć, aby e-learning był efektywny Struktura szkolenia i rodzaje ekranów Jakie szkolenia e-learning w ramach projektu?

Czym jest e-learning

E-learning - definicja E-learning to inaczej uczenie z wykorzystaniem technologii internetowych, głównie przez przeglądarkę. E- learning to szeroki zakres aplikacji i procesów przekazywania wiedzy i umiejętności z wykorzystaniem technologii komputerowych. (definicja z „Kompendium wiedzy o sieciach, nr 5. Net World Akademia, 2003, s. 6) E-learning to dostarczenie e-szkoleń i kontrola procesu nauczania przy pomocy specjalistycznych systemów informatycznych (platformy e- learningowej).

E-learning - rodzaje Szkolenia asynchroniczne – nauka we własnym tempie. Kontakt z instruktorem poprzez e-mail, grupy dyskusyjne, fora. Materiały dostępne w postaci elektronicznej. Szkolenia synchroniczne – szkolenia prowadzone w czasie rzeczywistym przez instruktora. Komunikacja z instruktorem i innymi uczestnikami szkolenia o określonej porze (wirtualna klasa). Najczęściej w formie wideokonferencji. Blended learning – połączenie nauki tradycyjnej z e-learningiem. M-learning (mobile learning) – uczenie się na odległość z wykorzystaniem technologii bezprzewodowej (telefony komórkowe).

Zalety e-learningu Oszczędność czasu Na udział w szkoleniu internetowym poświęca się znacznie mniej czasu, niż na tradycyjne. Popularny przelicznik czasu trwania szkolenia internetowego do odpowiadającego mu szkolenia tradycyjnego wynosi 1:4. Szkolenia w dowolnie wybranym czasie Dużą zaletą szkoleń internetowych jest to, że możemy je odbywać w tzw. międzyczasie. Odpowiedzialność uczestnika za uzyskane rezultaty W tradycyjnych szkoleniach uczenie skoncentrowane jest na osobie trenera, który stara się przekazać swoją wiedzę uczestnikom. W szkoleniach internetowych nauka oparta jest na uczestniku, który staje się bardziej odpowiedzialny za rezultaty nauki i niezależny w doborze treści i sposobu uczenia się. Minimalizacja kosztów Niskie koszty jednostkowe szkoleń przy dużej grupie osób do przeszkolenia. Redukcja kosztów związana z wynajęciem sali, zakwaterowaniem uczestników, materiałami szkoleniowymi, wyżywieniem, itp.

Zalety e-learningu Uzupełnienie szkoleń stacjonarnych E-learning, jako narzędzie służące uzupełnianiu i rozszerzaniu szkoleń stacjonarnych, pozwala na zwiększenie ich efektywności, przy równoczesnym zmniejszeniu kosztów wynikających z organizowania tradycyjnych kursów. Aktualizacja wiedzy Łatwa aktualizacja wiedzy w e-szkoleniach. Szybka weryfikacja wiedzy osób szkolonych Testy wiedzy i egzaminy sprawdzające zdobytą wiedzę, których wyniki mogą być zapisywane w postaci raportów na platformie e-learningowej. Atrakcyjny i efektywny przekaz Atrakcyjne wizualnie formy przekazu wiedzy. Zastosowanie nowych technologii uatrakcyjnia proces nauczania (animacje flash, filmy). Możliwość wykorzystania w szkoleniu interakcji, które angażują uczestnika szkolenia w proces nauczania.

Wady e-learningu Brak bezpośredniego kontaktu trener - słuchacz Słabe zaangażowanie uczestnika szkolenia Przy realizacji szkoleń w trybie e-learning istnieje konieczność posiadania silnej motywacji oraz chęci do uczenia się. Często pojawiający się efekt „przeklikania” szkolenia. Brak umiejętności pracy z komputerem Czy w dzisiejszych czasach nadal jest to problem? Słaba jakość szkoleń e-learning Dobra jakość szkoleń = efektywna nauka opatrzona dużą dawką motywacji Konieczność posiadania Internetu Czy w dzisiejszych czasach nadal jest to problem? Duży koszt wdrożenia profesjonalnych platform e-learningowych

Dlaczego e-learning w szkoleniu pracowników korzystających z EZD PUW? Obszerny materiał do przyswojenia Dostępność wiedzy w każdym momencie Duża grupa użytkowników systemu EZD PUW Nauczanie dorosłych - dorośli uczą się efektywniej poprzez samodzielne rozwiązywanie problemów – sami analizują sytuację, uogólniają i wyciągają wnioski.

Piramida nauki Gdy czytamy, słuchamy, widzimy, mówimy i robimy coś z daną informacją, pamiętamy z tego 90%

Kluczowe pytania zanim zaczniemy przygodę z e-learningiem Dla kogo jest szkolenie? Określenie grupy docelowej. W jakim celu robimy szkolenie? Jasno i precyzyjnie określony cel szkolenia. Jakie rezultaty chcemy osiągnąć? Określenie efektów dydaktycznych i pożądanych wskaźników.

Budowa szkolenia Schematy dydaktyczne Struktura szkolenia - podział materiałów na: Rozdziały Lekcje Pojedyncze ekrany Rodzaje ekranów informacyjne zadaniowe

Fabuła i wprowadzenie postaci Wprowadzenie postaci przewodniej – zalety rozwiązanie Fabularyzacja szkolenia Analizy konkretnych przypadków/sytuacji – teoria poparta przykładami

Szkolenia e-learning w ramach projektu Realizacja szkoleń dotyczących: stworzenia i istoty nowej koszulki, wypożyczenia dokumentów ze składu przez pracownika, przerejestrowywania spraw/ usuwania znaku sprawy, wyszukiwania, dodania etykiety (folder osobisty), drukowania kopert/etykiet na innym stanowisku niż rejestracja wysyłki, tworzenia i obsługi korespondencji (zwykła, zbiorcza, osobista, międzyresortowa), tworzenie list seryjnych (w tym import), udostępniania akt sprawy, przykładowa rejestracja w rejestrze (informacji publicznej, CRSiW), przekazywania sprawy, dodawania wkładu własnego, tworzenie korespondencji wychodzącej, w tym e-korespondencji, akceptacji i podpisywania dokumentów, ustawiania zastępstw, powiązanie koszulki z przesyłką wpływającą do istniejącej sprawy (kompletowanie akt sprawy). szablonu obiegu, rejestrów wychodzących,

Szkolenia e-learning w ramach projektu Realizacja szkoleń dotyczących: rejestrowania korespondencji wychodzącej, kodów kreskowych, usuwania zarejestrowanej korespondencji seryjnej, zarejestrowania korespondencji z listy seryjnej, rejestracji wpływów, wypożyczenia dokumentu ze składu chronologicznego przez kancelarię, usuwania RPW, ponownego wydruku RPW, zwrotu dokumentu do składu chronologicznego, przyjęcia zwrotki, przekazywania korespondencji z kancelarii do pracownika, składu chronologicznego – rejestrowania/usuwania, kreatora koszulki, dodania nowego adresata.

Dziękuję za uwagę e.marcinkiewicz@eduline.com.pl