Przyjmowanie pism według systemu bezdziennikowego 

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Poczta Elektroniczna Marcin DOBROSZEK Sebastian DUDKIEWICZ.
Advertisements

PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
Dostęp do CBD ARiMR dla pracowników IW
Nowa Instrukcja Kancelaryjna - projektowane zmiany prawne
KORESPONDENCJA SERYJNA
SYSTEM KANCELARYJNY.
T: System Kancelaryjny.
Rodzaje dokumentów biurowych
Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji Ewa Pabin kl.3aTŻiGD
Instrukcja nadsyłania prac.
Zadania LGD związane z przyjęciem wniosku
Kontrole kwalifikowalności do wsparcia specjalnego do krów i owiec
Akty stanu cywilnego.
Prawo administracyjne
PODSYSTEM MONITOROWANIA EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO - PEFS
Korespondencja elektroniczna
WYSYŁANIE PISM WEDŁUG SYSTEMU BEZDZIENNIKOWEGO
REDAGOWANIE PISM.
SYSTEMY KANCELARYJNE.
– główny efekt pracy biurowej
Bezpieczeństwo w sieci !
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 2. WYPEŁNIANIE SRP W WERSJI PAPIEROWEJ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
Korespondencja biurowa
Rozdzielanie i załatwianie spraw
Jak założyć własną firmę?
Systemy Kancelaryjne ..
Ubezpieczenie „Ochrona Prawna dla Rodziny”
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
KORESPONDENCJA W SPRAWACH HANDLOWYCH Opracowanie: Wioleta Musiał
Organizacja pracy w sekretariacie
Wysyłanie pism Pisma do wysyłania przekazuje się do kancelarii lub sekretariatu, gdzie związku z wysyłką wykonuje się następujące czynności: sprawdza.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Dokumentacja papierowa
Temat: Poczta elektroniczna ( )
Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych
Umowy cywilnoprawne związane z pracą
Poczta elektroniczna –
Fazy obiegu pism I faza – przyjmowanie pism II faza – rozdział
Technologie informacyjne w administracji publicznej
REDAGOWANIE PISM.
Rodzaje dokumentów biurowych
WYRUSZAMY RAZEM W CYFROWY ŚWIAT… BEZPIECZNIE!!! Użytkownik to osoba, która korzysta z usług sieciowych po to, aby zapoznać się z innymi ludźmi lub w.
Funkcje pracy biurowej
Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją EZD PUW
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
REFERENDUM 6 września 2015 r. WYKORZYSTANIE SYSTEMU INFORMATYCZNEGO 1
Bezpieczny Internet.
Procedura rejestracji firmy Przed zarejestrowaniem firmy, ale kiedy nabrała ona już określonych kształtów przedsiębiorca powinien:  zdecydować co będzie.
Formalności i wzory wypełniania niezbędnych dokumentów.
Przewodnik po systemie eDokumenty część I Nowoczesny sekretariat.
Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Instrukcja kancelaryjna – jej znaczenie i zasady opracowania
BIURO OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
Rodzaje systemów kancelaryjnych
LITERATURA: Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie trybu i sposobu przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów.
Załatwianie spraw przez organy podatkowe
Kancelaria Tajna prowadzi następujące urządzenia ewidencyjne:
BIURO OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
TEMAT KLASYFIKOWANIE INFORMACJI NIEJAWNYCH. KLAUZULE TAJNOŚCI
Dostęp do informacji niejawnych
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
Instrukcja zgłaszania szkoły do udziału w Konkursie wiedzy o zdrowym stylu życia "Trzymaj Formę!" rok szkolny 2016/2017.
ZAKŁADANIE I OBSŁUGA INTERNETOWEGO KONTA POCZTOWEGO
Naczelne a centralne organy administracji rządowej
ZASADA DZIAŁANIA PRZESYŁKI SERWISOWEJ
Urządzenia ewidencyjne Kancelarii Tajnej
Korespondencja elektroniczna
O POPEŁNIENIU PRZESTĘPSTWA
Zapis prezentacji:

Przyjmowanie pism według systemu bezdziennikowego 

Przyjmowaniem, rozdzielaniem i wysyłaniem pism w jednostkach organizacyjnych zajmuje się kancelaria ogólna, a w mniejszych firmach zadania te wykonuje sekretariat.

Czynności wykonywane przez pracowników przy przyjmowaniu pism zwykłych 1. Porządkują je i grupują w następujący sposób: * korespondencja pilna: telegramy, telefonogramy, wiadomości telefaksowe, przesyłki ekspresowe; * korespondencja specjalna: przesyłki polecone, za pobraniem pocztowym, za potwierdzeniem odbioru, wartościowe; * korespondencja bankowa; * czasopisma, foldery reklamowe; * pisma skierowane osobiście do kierownika, kogoś z personelu; * paczki Jednocześnie pracownicy sprawdzają, czy pisma te nie zostały mylnie skierowane, jeśli tak, odkłada się je na bok.

2. Otwierają korespondencję i ponownie sprawdzają, czy pisma zostały właściwie skierowane, mylnie skierowane przesyłki wysyła się pod właściwy adres lub zwraca do nadawcy; 3. Sprawdzają liczbę załączników i porównują z liczbą wyszczególnioną w piśmie, w przypadku różnic dokonują na piśmie adnotacji o faktycznej liczbie załączników; 4. Przystawiają w polu wpływu pisma pieczątkę wpływu i wypełniają ją. Używanie pieczątki wpływu wymaga znajomości kilku zasad: * pieczątkę wpływu przystawia się w polu wpływu pism przychodzących; * pism poufnych i adresowanych imiennie nie otwiera się, pieczątkę wpływu przystawia się więc na stronie adresowej koperty; * pieczątkę wpływu przystawia się tylko na pismach głównych, załączników nie stempluje się; 5. Otrzymane pisma zwykłe przekazywane są do komórek organizacyjnych bez kopert, chyba że w piśmie nie ma daty lub adresu nadawcy, wtedy załącza się do pisma kopertę, na której jest stempel pocztowy z datą i pieczątką nadawcy, z jego nazwą i adresem;

Pieczątka wpływu- podstawowe elementy Pozostałe informacje: znak pisma, liczba załączników, określenie sprawy znajdują się na piśmie i dlatego nie muszą być podawane na pieczątce wpływu

Przy przyjmowaniu pism poufnych obowiązują odrębne zasady!! 1. Jeśli po otwarciu koperty i stwierdzeniu, że pismo jest podwójnie kopertowane, a na drugiej kopercie jest napis POUFNE oraz informacja dla kogo jest przeznaczone, nie otwiera się drugiej koperty, lecz po przystawieniu na niej pieczątki wpływu przekazuje się adresatowi; 2. Jeśli po otwarciu koperty nie stwierdza się w niej drugiej z informacją POUFNE, jednak w trakcie czytania okazuje się, że jest to pismo poufne ( np. w treści pisma jest zawarta tajemnica służbowa , na piśmie jest naniesiona informacja POUFNE), obowiązkiem kancelarii jest zakopertowanie pisma, zaklejenie koperty i naniesienie na niej informacji POUFNE.

Pisma tajne 1. Jeżeli w firmie występują pisma tajne, wówczas zasady postępowania z nimi regulują odrębne przepisy. 2. Pismami tymi zajmuje się kancelaria tajna. Pracowników tej kancelarii obejmuje tajemnica służbowa. 3. Obecnie pisma tajne występują głównie w administracji państwowej, wojsku, policji, sądownictwie, jednostkach naukowo-badawczych oraz w przemyśle zbrojeniowym.