Jak zrealizować dobry projekt edukacyjny?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Advertisements

NIEZBADANE TAJEMNICE KROPLI WODY
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
SZKOŁY DLA EKOROZWOJU 2010/2011
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
Anna Klimowicz, FRSE, Program Socrates Comenius Produkty końcowe projektów programu Socrates Comenius.
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
Zespół Szkół w Starzynie
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO
Interaktywne oprogramowanie dla szkół
Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
Halina Skorupska, SP4 Poznań
PROGRAM ,,NASZA BASZKA CZYLI NASZA STRUGA TORUŃSKA”
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Witamy w Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącym Towarzystwa Salezjańskiego w Pile.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Charakterystyka zawodu Technikum nr 1 kształci w zawodzie: technik ochrony środowiska. Program tej klasy adresowany jest do uczniów o zainteresowaniach.
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Realizacja programu rozwojowego
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
“Szkoła w procentach”.
Co o wodzie każdy wiedzieć powinien… - na podstawie scenariusza Staropolanka Migawki z lekcji przeprowadzonej w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza.

czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Lekcja w laboratorium biologicznym
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
Publiczne Gimnazjum nr 2 to szkoła nowoczesna: a korytarze przestronne i słoneczne. sale lekcyjne są jasne i kolorowe.
Klasa matematyczna – I C Fascynuje Cię świat nowoczesnych technologii? Masz otwarty, ścisły umysł? Chcesz jeszcze lepiej zrozumieć prawa rządzące naszym.
,,Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista.” Albert Einstein.
Szkoła Podstawowa nr 65 im. Juliusza Słowackiego w Łodzi Adres: ul. Pojezierska Łódź Telefon: (042) Adres internetowy:
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Łódź ul. Kruczkowskiego 4 tel/fax: www:
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Projekt Edukacyjny „Hej wodo! Wspólna woda – wspólne możliwości” współfinansowany przez fundację Funduszu Partnerstwa w ramach programu Funduszu Kropli.
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Publiczne Gimnazjum nr 18 w Łodzi im. prof. Jana Karskiego ul. Mostowskiego 23/ Łódź tel/fax www:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
Ul. Kuźnicka 12 tel. (42) Łódź
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Gimnazjum nr 36 im. Krzysztofa Kieślowskiego w Łodzi ul. Dąbrówki 1
Szkoła Podstawowa nr 45 im.Jana Matejki w Łodzi ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel./fax:
Łódź ul. Kruczkowskiego 4 tel/fax: www:
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów województwa wielkopolskiego w roku szkolnym 2014/2015.
KRONIKA SKO rok szkolny 2016/2017.
Ul. Czajkowskiego Łódź GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
Klasa matematyczna – I C
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
I LO W BYTOWIE SZKOŁĄ MATURALNEGO SUKCESU
Zapis prezentacji:

Jak zrealizować dobry projekt edukacyjny? opr. Anna Klimowicz

Cechy dobrego projektu Jasno wyznaczone cele i adekwatne do nich mierzalne rezulaty Zaplanowane systematycznie, spójne działania Zadania angażujące środowisko (nie tylko uczniów i nauczycieli) Finał w postaci prezentacji w obecności innych osób, nie tylko wykonawców Ewaluacja – w postaci udokumentowanej (ankiety, wywiady) opr. Anna Klimowicz

Jakie zajęcia dydaktyczne można zaplanować poza lekcjami? Wycieczki – Stacja Uzdatniania Wody, Oczyszczalnia ścieków, Wodociągi Miejskie, katedra Hydrologii na Uniwersytecie, Wydział Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy „ŚWIĘTO WODY” – impreza zorganizowana w szkole, na które zapraszamy rodziców, przedstawicieli samorządu lokalnego, lokalnych władz oświatowych, lokalnych mediów, zaprzyjaźnionych instytucji i organizacji, emerytowanych nauczycieli, pozostałych mieszkańców „Największe rzeki Europy” – konkurs szkolny „Wodny świat” – konkurs na najciekawsze zdjęcie, najciekawszą pracę malarską lub graficzną „Harce wodne i podwodne” – bal przebierańców, ze wstępem tylko dla przebranych w kostiumy tematycznie związane z wodą, połączony z wyborem najciekawszego kostiumu opr. Anna Klimowicz

Propozycje tematów z różnych przedmiotów J.polski – gromadzimy słownictwo związane z wodą; przygotowujemy plansze przedstawiające rodziny wyrazów, szukamy utworów literackich i przysłów związanych z wodą; realizujemy temat „Woda w mitologii”; Symboliczne znaczenie wody w wybranych utworach literackich, bierzemy udział w konkursie na najciekawszy utwór literacki (wiersz, esej, reportaż, opowiadanie) o tematyce związanej z wodą; piszemy scenariusze do inscenizacji o tematyce powiązanej z wodą; poznajemy sylwetkę Leonida Teligi, cykl lekcji o opowiadaniu „Stary człowiek i morze”, wyjaśniamy tytuł noweli „Wierna rzeka”, itp. Sztuka – przygotowujemy plakaty nawołujące do oszczędzania wody, upominki, kartki, figurki z modeliny, broszki, korale; szukamy i analizujemy dzieła malarskie o tematyce związanej z wodą, uczymy się malować wodę (rzekę, strumień, jezioro, morze, deszcz); przygotowujemy witraże o tematyce związanej z wodą, Religia – szukamy motywów wody w tekście Biblii Biologia – dlaczego dobrze jest pić wodę mineralną? Zwierzęta i rośliny żyjące w środowisku wodnym; przeprowadzamy badania czystości wody, prowadzimy prace badawcze dotyczące oczyszczania ścieków metodami biologicznymi; budujemy model biologicznej oczyszczalni Geografia – poznajemy sposób klasyfikowania czystości wód; sprawdzamy klasę czystości wód na terenie naszego województwa, mówimy o źródłach mineralnych w Polsce i najbardziej znanych na świecie, poznajemy największe oceany, morza, rzeki i jeziora, organizujemy konkursy Informatyka – przygotowujemy prezentacje w Power Poincie Chemia – poznajemy budowę i właściwości chemiczne cząsteczek wody Fizyka – poznajemy właściwości fizyczne wody, „Jak to się dzieje, że statek płynie?” Technika – rodzaje i budowa łodzi, dowiadujemy się jak działa młyn wodny, wodna elektrownia, konstruujemy model zegara wodnego, modele statków wyposażone w silniczki opr. Anna Klimowicz

Propozycje tematów lekcji z różnych przedmiotów Historia – „Woda w starożytnym Rzymie”, „Nil - święta rzeka” Geografia – „Największe rzeki świata”, J. angielski – „Let’s Talk about Water” Biologia – „Skąd się bierze woda w kranie?”, „Woda =życie”, „Fauna i flora w rzece, jeziorze, morzu”, „Hydrohodowla roślin” Wiedza o społeczeństwie – „Woda - problem nie tylko globalny” Informatyka – „Co ciekawego można wyszukać w Internecie o wodzie?” Matematyka – „Woda w zadaniach matematycznych”; wykonujemy diagramy procentowe przedstawiające zawartość wody w produktach spożywczych Wychowanie fizyczne- rozmawiamy o dyscyplinach sportowych uprawianych w i na wodzie, poznajemy najsłynniejszych sportowców, którzy uprawiają sporty związane z wodą G.d.d.w. – lekcja o oszczędzaniu wody – korzyści; o bezpiecznym zachowaniu się nad wodą w lecie i w zimie opr. Anna Klimowicz

Dlaczego w ogóle warto pracować metodą projektu? Włączenie tematyki związanej z projektem pomaga w uatrakcyjnieniu zajęć lekcyjnych i w korelacji przedmiotów Uczniowie lubią niestandardowe zadania i nieschematyczne działania, która pozwalają im na pokazanie swoich mocnych stron Uczniowie lubią poznawać nowych ludzi i nowe miejsca Praca w projekcie pozwala, aby sukces osiągnęli nawet uczniowie mający duże problemy z nauką Nauczyciele zapominają o rutynie i sami się dobrze bawią, wymyślając nowe rzeczy opr. Anna Klimowicz