Dokumenty regulujące pracę przedszkola STATUT Postanowienia ogólne Postanowienia ogólne Cele i zadania przedszkola Cele i zadania przedszkola Organa przedszkola.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Promocja Zdrowia w Przedszkolu Leśne Skrzaty w Przeźmierowie 2012/2013
Advertisements

Wybieram zdrowie i zdrowe odżywianie
„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
OPŁATY ZA ŚWIADCZENIA PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH Rok szkolny 2011/2012 WYDZIAŁ OŚWIATY r.
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zebranie z Rodzicami r. „Ludzie wierzą, że aby odnieść sukces trzeba wstawać wcześnie. Otóż nie - trzeba wstawać w dobrym humorze”. — Marcel.
Zebranie z Rodzicami r. „Ludzie wierzą, że aby odnieść sukces trzeba wstawać wcześnie. Otóż nie - trzeba wstawać w dobrym humorze”. — Marcel.
Sześciolatek idzie do szkoły
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
OPŁATY ZA ŚWIADCZENIA PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH Rok szkolny 2011/2012 WYDZIAŁ OŚWIATY r.
Piramida żywieniowa-czy warto według niej żyć ?
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Moje dziecko idzie do przedszkola
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM
TYTUŁ : SZKOŁA PRZYJAZNA ŻYWIENIU I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ZBOŻA ZJADAJMY ENERGIĘ Z NICH MAMY”
ABC – zdrowego odżywiania
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY PRZEDSZKOLE NR 4 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ.
Dzieci z naszego przedszkola od października 2013 roku do stycznia 2014 roku, brały udział w akcji PIRAMIDA ŻYWIENIA PRZEDSZKOLA pod hasłem: ZBOŻA ZJADAMY.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W akcji „Zboża zjadamy energię z nich mamy” wzięły udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Poszczególne etapy.
Pierwsze dni w Przedszkolu nr 417…
Żeby zdrowym być, trzeba zdrowo żyć
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
„Bo tylko w tym sadzie ptak gniazdo uwije, gdzie człek serce kładzie we wszystko, co żyje.”
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Teraz dowiecie się nieco o odżywianiu się Waszych dzieci. DRODZY RODZICE.
Cześć. Jesteśmy uczniami Szkoły Podstawowej nr 69 w Szczecinie
Pe ł ni apetytu na moc Uczniowie klasy III a Szko ł y Podstawowej nr 6 w Ś widnicy.
Zebranie z Rodzicami r. „Ludzie wierzą, że aby odnieść sukces trzeba wstawać wcześnie. Otóż nie - trzeba wstawać w dobrym humorze”. — Marcel.
Wybieram zdrowie !!!.
Akcja prozdrowotna ,,Śniadanie daje moc”.
ŚNIADANIE DAJE MOCŚNIADANIE DAJE MOC Dzień Zdrowego Śniadania w klasie II Szkoły Podstawowej im. mjr. Jana Piwnika „Ponurego” w Rzepinie.
Ś niadanie daje moc 7 listopada 2014r. Klasa I c Szkoła Podstawowa w Suchożebrach.
W ramach Europejskiego Dnia Zdrowego Jedzenia i Gotowania, w dniu 7 listopada 2014 r. uczniowie klas I-III szkoły podstawowej wzięli udział w akcji „Śniadanie.
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM
ŻYWIENIE DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Zebranie z Rodzicami „Ludzie wierzą, że aby odnieść sukces trzeba wstawać wcześnie. Otóż nie - trzeba wstawać w dobrym humorze”. — Marcel Achard.
Śniadanie „Wiemy, co jemy, bo zdrowi być chcemy” Samorządowa Szkoła Podstawowa w Gałdowie Śniadanie 8 listopad 2013 daje moc W ramach akcji w okresie poprzedzającym.
Przedszkole Samorządowe nr 3 Skawina. * Założenia innowacji pedagogicznej: * W naszym przedszkolu promujemy zdrowy tryb życia, dzieciom wpajamy podstawy.
P RAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW P RAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW § 25 S TATUTU P RZEDSZKOLA Rodzice mają prawo do: 1. uzyskania rzetelnej informacji na temat zachowania.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
 Pożywienie jest niezbędne do życia. Stanowi źródło energii i składników odżywczych potrzebnych do wzrostu i rozwoju, do wykonywania różnych czynności.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
MISJA PRZEDSZKOLA: ► Realizujemy program adaptacyjny pt „ Mamo, Tato, chcę iść do przedszkola” dla nowych wychowanków, wprowadzając Rodziców i.
ADAPTACJA DZIECKA DO PRZEDSZKOLA MONIKA ABRASZEWSKA
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Żyj smacznie i zdrowo.
REGULAMIN PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM. KASZTANOWA KRAINA W GORZOWIE WLKP.
Pozwólmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może” „Pozwólmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może” J. Korczak.
Przedszkole nr 35 w Lublinie to placówka promująca zdrowie. Nasze przedszkole od wielu już lat promuje zasady zdrowego stylu życia i podejmuje liczne działania.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
Piramida żywieniowa przedstawia prawidłowy sposób odżywiania. Na samym dole piramidy są produkty, których należy spożywać najwięcej, a na górze –najmniej.
Przedszkole im. Krasnala Hałabały w Buku 1 1. Nasz ogródek 2.
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Dzień Śniadanie daje moc 8 XI 2016r
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Przedszkole nr 57 „Mały Książę”
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Co w szkole jeszcze „piszczy”?
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH
ABC – zdrowego odżywiania
Obóz rekreacyjno-sportowy Piecki 2018
Witamy! W Przedszkolu nr 243
Zapis prezentacji:

Dokumenty regulujące pracę przedszkola STATUT Postanowienia ogólne Postanowienia ogólne Cele i zadania przedszkola Cele i zadania przedszkola Organa przedszkola Organa przedszkola Organizacja przedszkola Organizacja przedszkola Prawa i obowiązki dzieci i rodziców Prawa i obowiązki dzieci i rodziców Zadania nauczycieli i innych Zadania nauczycieli i innych pracowników przedszkola pracowników przedszkola

Czas zbierania się dzieci: 6.30 – – 8.20 Czas odbierania: – – Posiłki: śniadanie – 8.30 obiad – podwieczorek – Oddział czynny jest w godz , 6:30-15:30 Oddział czynny jest w godz , 6:30-15:30 ORGANIZACJA DNIA

Odpoczynek Dzieci nie śpią, dzieci się ładują.

Podobno tematem leżakowania zainteresowali się studenci! Drogie Przedszkolaki! Nie chcecie poobiedniej drzemki? W porządku, my ją weźmiemy! Z poważaniem, studenci.

Bezpieczeństwo Przyprowadzanie i odbieranie dzieci Odpowiedzialność nauczyciela rozpoczyna się z chwilą wprowadzenia dziecka do sali. Odpowiedzialność nauczyciela rozpoczyna się z chwilą wprowadzenia dziecka do sali. Dzieci powinny być odbierane z przedszkola przez rodzic ó w, bądź inne osoby pisemnie upoważnione przez rodzic ó w. Dzieci powinny być odbierane z przedszkola przez rodzic ó w, bądź inne osoby pisemnie upoważnione przez rodzic ó w. Nie dopuszcza się ustnych ustaleń co do odbioru dziecka przez osoby trzecie. Obowiązuje pisemne upoważnienie do odbioru dziecka. Nie dopuszcza się ustnych ustaleń co do odbioru dziecka przez osoby trzecie. Obowiązuje pisemne upoważnienie do odbioru dziecka. Upoważnienie takie jest aktualizowane każdego roku. Upoważnienie takie jest aktualizowane każdego roku.

Przyprowadzanie i odbieranie dzieci Pisemne upoważnienie powinno zawierać nazwisko, numer i serię dowodu osobistego oraz numer telefonu osoby wskazanej przez rodziców. Pisemne upoważnienie powinno zawierać nazwisko, numer i serię dowodu osobistego oraz numer telefonu osoby wskazanej przez rodziców. Obowiązkiem rodzica jest przekazanie nauczycielom aktualnych telefonów kontaktowych (szczególnie numerów telefonów komórkowych). Obowiązkiem rodzica jest przekazanie nauczycielom aktualnych telefonów kontaktowych (szczególnie numerów telefonów komórkowych).

Przyprowadzanie i odbieranie dzieci Dziecko może być odebrane przez osobę upoważnioną tylko za okazaniem dokumentu tożsamości. Dziecko może być odebrane przez osobę upoważnioną tylko za okazaniem dokumentu tożsamości. Rodzice przejmują odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odbieranego z przedszkola przez upoważnioną przez nich osobę. Rodzice przejmują odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odbieranego z przedszkola przez upoważnioną przez nich osobę. Nie wydaje się dziecka osobie, której stan wskazuje na spożycie alkoholu czy narkotyków. Nie wydaje się dziecka osobie, której stan wskazuje na spożycie alkoholu czy narkotyków. Życzenie rodziców dotyczące nie odbierania dziecka przez jednego z rodziców musi być poświadczone orzeczeniem sądowym. Życzenie rodziców dotyczące nie odbierania dziecka przez jednego z rodziców musi być poświadczone orzeczeniem sądowym.

Bezpieczeństwo Procedura powypadkowa W sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia dziecka dyrektor lub nauczyciel jest zobowiązany niezwłocznie: Udzielić pierwszej pomocy. Udzielić pierwszej pomocy. Wezwać pogotowie, zapewniając natychmiastową pomoc lekarską. Wezwać pogotowie, zapewniając natychmiastową pomoc lekarską. Powiadomić o wypadku rodziców. Powiadomić o wypadku rodziców. W przedszkolu nie mogą być stosowane wobec wychowanków żadne zabiegi lekarskie poza udzielaniem pomocy w nagłych wypadkach. W przedszkolu nie podajemy lekarstw.

Ż Y W I E N I E

W naszym przedszkolu staramy się, aby dzieci były zdrowo żywione, dlatego:  Warzywa i owoce podawane są do każdego posiłku.  Na drugie śniadanie dzieci dostają owoc lub sok (tłoczony, bez cukru).  Do obiadu (drugie danie) podajemy jednocześnie 2 zestawy warzyw - gotowane (np. marchewka, fasolka, kalafior, groszek) oraz surówki warzywno - owocowe. Wykorzystujemy świeże zioła.  Ziemniaki staramy się zastępować ryżem, kaszami lub makaronem (pełnoziarnistym, razowym).

 Potrawy mięsne najczęściej są w postaci gotowanej, duszonej lub pieczonej. Zawsze jest dokładka zupy.  Do kanapek częściej podajemy pieczywo żytnie, razowe oraz z ziarnem, unikamy bułki. Zawsze przygotowane są dokładki.  Gotujemy owsiankę i kaszę jaglaną na mleku.  Gotujemy budyń i kisiel własnej roboty.  W przygotowywanych potrawach unikamy cukru i soli. Zamiennikiem dla białego cukru jest cukier trzcinowy i miód, który dodajemy do surówek, zamiennie do picia.

 Unikamy produktów zawierających konserwanty.  Staramy się nie podawać słodyczy typu batoniki, słodkie bułeczki, ciasteczka, herbatniki. Urozmaiceniem jest domowe ciasto pieczone przez pracowników kuchni.  Produkty potrzebne do przygotowania posiłków są świeże (kupowane codziennie), wyselekcjonowane, wysokogatunkowe.  Dużą wagę przywiązujemy również do formy w jakiej podawane są nasze potrawy, aby były nie tylko wartościowe i odżywcze, ale również smaczne oraz apetycznie wyglądały.  Uwzględniamy indywidualne diety związane z alergią (potwierdzone zaświadczeniem lekarskim).

Odpłatność za przedszkole Opłata za żywienie wnoszona jest w miesiącu poprzedzającym uczęszczanie dziecka do przedszkola i wynosi 7,50 zł. Pierwszą opłatę za żywienie należy przelać na konto przedszkola do dnia 10 sierpnia. Opłata za pobyt wnoszona jest w miesiącu następnym do dnia 10 danego miesiąca po miesiącu, w którym dziecko uczęszczało do przedszkola i wynosi: do godz – bezpłatnie od godz – 1 zł Opłata za Radę Rodziców – wg deklaracji wnoszona jest w miesiącu bieżącym do dnia 10 danego miesiąca. Wyprawka plastyczna (2 x w roku) – 20 zł.

Wszystkie opłaty dokonywane są przelewem. Informacje na temat opłat przekazywane są przez system iprzedszkole. 10 zł konto (na rok) 10 zł karta (jedna na 3 lata) Ubezpieczenie (opłata roczna) Zajęcia logopedyczne – bezpłatnie Zajęcia dodatkowe – bezpłatnie

Prawdziwą miłość i strach… poznasz dopiero, gdy zostaniesz rodzicem.

Mama i tata poszli… do pracy Nie zamartwiaj się, że dziecko idzie do przedszkola. Nie bój się, że nie da sobie rady. Ono od razu wyczuje Twoje nastroje.

Pamiętaj, że w naszej placówce pracują osoby, których zadaniem jest pomoc dziecku i jego rodzinie w najłagodniejszym pokonaniu trudnych, pierwszych dni pobytu w przedszkolu.

Czy twoje dziecko jest dostatecznie samodzielne, żeby poradzić sobie w przedszkolu?

Grunt to pozytywne podejście do samego siebie i własnych problemów.

Jeżeli dziecko ma zaległości w którejkolwiek z tych czynności, to ostatni dzwonek na naukę. to ostatni dzwonek na naukę. Ale… nawet jeżeli nie będzie perfekcyjne… to zawsze może być WYJĄTKOWE.

Co potrzebne do przedszkola?  Kapcie, najlepsze są na gumowej podeszwie, zapinane na rzepy.  Piżama wciągana przez głowę.  Zapasowa bielizna i ubranie.  Kurtka z suwakiem, który łatwo się zapina.

Co potrzebne do przedszkola?  Buty do chodzenia po dworze powinny być wygodne i na tyle luźne by dziecko samodzielnie mogło włożyć do nich stopy, bez specjalnego wciskania. Wszystkie ubrania dziecka w przedszkolu powinny być podpisane.

Rady dla rodziców przyszłych przedszkolaków Staraj się jak najwięcej mówić o przedszkolu. Staraj się jak najwięcej mówić o przedszkolu. Nie kupuj sam rzeczy potrzebnych dziecku w przedszkolu. Pozwól, aby dziecko wybrało dla siebie kapcie, worek, piżamkę. Nie kupuj sam rzeczy potrzebnych dziecku w przedszkolu. Pozwól, aby dziecko wybrało dla siebie kapcie, worek, piżamkę.

Rady dla rodziców przyszłych przedszkolaków Nie stosuj przekupstwa. Nie stosuj przekupstwa. Niektórym przedszkolakom pomaga fotografia rodziców lub chusteczka w kieszonce pachnąca perfumami mamy. Niektórym przedszkolakom pomaga fotografia rodziców lub chusteczka w kieszonce pachnąca perfumami mamy.

Rady dla rodziców przyszłych przedszkolaków Jeśli dziecko przy pożegnaniu z mamą płacze, może mniej bolesne będą rozstania z tatą. Jeśli dziecko przy pożegnaniu z mamą płacze, może mniej bolesne będą rozstania z tatą. Nie wymykaj się z sali, gdy dziecko zajmie się zabawą. Nie wymykaj się z sali, gdy dziecko zajmie się zabawą.

Rady dla rodziców przyszłych przedszkolaków Jeśli dziecko nie płacze, ale nie bardzo chce Cię puścić, możesz poprosić, by pomachał Tobie przez monitor. Jeśli dziecko nie płacze, ale nie bardzo chce Cię puścić, możesz poprosić, by pomachał Tobie przez monitor. Może na początku odbieraj malucha po kilku godzinach, najlepiej tuż po obiedzie. Może na początku odbieraj malucha po kilku godzinach, najlepiej tuż po obiedzie.

Ale mimo wszystko, bądźcie przygotowani na: Kryzys po kilku dniach bez protestów. Kryzys po kilku dniach bez protestów. Czasami agresywne zachowanie dziecka w domu. Czasami agresywne zachowanie dziecka w domu. Objawy zmęczenia i senności u pełnego dotąd energii malca. Objawy zmęczenia i senności u pełnego dotąd energii malca. Infekcję po dwóch, trzech tygodniach chodzenia do przedszkola. Infekcję po dwóch, trzech tygodniach chodzenia do przedszkola. Zdarza się jednak, że mimo upływu czasu dziecko nadal rozpacza. Jeżeli ma dopiero trzy lata, możliwe, że po prostu jeszcze nie dojrzało do przedszkola.

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI Dzisiejsze realia SMS-y zamiast bezpośredniej rozmowy. MMS-y zamiast prawdziwych fotografii. Wideo-spotkania i…dotykowy ekran – zamiast bliskości.

Dziecko rozpoczynające edukację przedszkolną wkracza w zorganizowane życie przedszkolne już z pewnym zasobem umiejętności i nawyków wyniesionych z domu rodzinnego. Przedszkole rozszerza i uzupełnia pracę wychowawczą rodziców. Nauczyciele – przygotowani odpowiednio do pracy z małym dzieckiem – tylko przez ścisły związek z rodzicami i środowiskiem mogą realizować postawione cele oraz zachować ciągłość i skuteczność oddziaływań wychowawczych.

Dobra współpraca między przedszkolem a rodzicami dzieci to podstawa.

Pierwsze zebranie organizacyjne odbędzie się na początku września. Prosimy o udział w spotkaniach bez dzieci. Pierwsze zebranie organizacyjne odbędzie się na początku września. Prosimy o udział w spotkaniach bez dzieci. Ważne informacje wywieszane są na tablicach (w holu). Ważne informacje wywieszane są na tablicach (w holu). Wszelkie informacje umieszczane są również na stronie internetowej Wszelkie informacje umieszczane są również na stronie internetowej KOMUNIKACJA

Pozytywne myślenie jest najważniejszą przyczyną sukcesu. CO BY SIĘ NIE DZIAŁO DAMY RADĘ!

Dziękujemy za przybycie. Życzymy miłej i owocnej współpracy.