Współczesne Metody Komunikacji Internet
Internetowa rewolucja Milowym krokiem w rozwoju środków komunikacji o globalnym zasięgu było rozpowszechnienie się internetu. Ilość przesyłanych informacji uległa zwielokrotnieniu – użytkownicy globalnej sieci wypowiadają się na forach i czatach, wyrażają opinie na blogach i mikroblogach, zakładają profile w portalach społecznościowych i odnajdują starych znajomych. Dzięki sieci każdy może wymieniać się wiadomościami z każdym, niezależnie od różnicy czasu i dzielącej odległości.
Najważniejsze cechy komunikacji przez Internet Różnorodność społeczna Brak ograniczeń terytorialnych Brak ograniczeń czasowych Anonimowość Ograniczenie postrzegania zmysłowego Zapisywanie rozmów w archiwum
E-mail E-mail został wymyślony w roku 1965. Autorami pomysłu byli: Louis Pouzin, Glenda Schroeder i Pat Crisman Poczta elektroniczna jest to usługa internetowa, w nomenklaturze prawnej określana zwrotem świadczenie usług drogą elektroniczną, służąca do przesyłania wiadomości tekstowych, tzw. listów elektronicznych – stąd zwyczajowa nazwa tej usług. E-mail odgrywa nieocenioną rolę w usprawnianiu komunikacji oraz korespondencji między ludźmi. Dzisiaj nasza korespondencja e-mail może być dostarczona do adresata natychmiast i bez względu na miejsce.
Skype Skype jest komunikatorem internetowym, opartym na technologii peer-to-peer. Skype umożliwia prowadzenie darmowych rozmów głosowych oraz obserwację rozmówcy poprzez kamerę internetową, a także płatnych rozmów z posiadaczami telefonów stacjonarnych lub komórkowych Oprócz tego Skype oferuje funkcje bezpośredniej wymiany informacji tekstowych za pomocą ręcznie wpisywanych wiadomości oraz przesył plików.
Portale społecznościowe Internet jako substytut prasy papierowej głównie należy wiązać z korzystaniem z portali internetowych prowadzonych przez wydawnictwa prasy codziennej ogólnopolskiej (np. www.gazeta.pl, www.rp.pl), prasy codziennej regionalnej (np. www.wspolczesna.pl, www.kurierlubelski.pl), tygodników (np. www.polityka.pl), czy też prasy branżowej (www.chip.pl). Internet również w łatwy sposób pozwala także na dotarcie do tradycyjnie trudno dostępnej lub drogiej prasy zagranicznej.
Google Wave
Chat Kanały "chat" ("internetowe pogawędki") - umożliwiające przesyłanie pomiędzy większą ilością osób, w czasie rzeczywistym wiadomości tekstowych symulujących rozmowę.
Internet jako substytut prasy papierowej
Z badania przeprowadzonego przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski wynika, że z poczty e-mail korzysta aż 97% polskich internautów. Na drugim miejscu znalazły się serwisy społecznościowe (83%), na trzecim - komunikatory (77%).
Komunikacja w Internecie oparta jest o wykorzystanie znaku, obrazu czy ikony, zastępując ych słowa lub ogr aniczając w znacznym stopniu ich użycie , a także pozwala na transfer symboli, czyli: informacji, idei, wartości, norm, czy komunikatów.