Kanwa Modelu Biznesowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Projekt start! Wrocław, data Prezentuje: Venture Incubator Kontakt:
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Marketing elektroniczny w turystyce
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
OVB Holding AG Realizować partnerstwo – kształtować stosunki
Rzecz o efektywności w biznesie
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
opis projektu jednym zdaniem
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Istota konkurencji w internecie …
Biznesplan.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Kluczowe czynniki sukcesu
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Szkoła Promująca Zdrowie
Prezentuje: Ola Żuławińska DotacjaNaStart.pl. 1. Jaką masz wizję swojej firmy?
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Prezentacja pomysłu WPISAĆ NAZWĘ POMYSŁU Przedmiot biznesu TU UZUPEŁNIA POMYSŁODAWCA.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Zintegrowane systemy informatyczne
Model biznesowy.
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Warsztaty z tworzenia modeli biznesowych Świecie, dnia 19 listopada 2015.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
MODUŁ V Model biznesowy
To oznacza, że można się tego nauczyć i można nauczyć tego innych.
Nazwa, logo i motto firmy
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Jak założyć spółdzielnię socjalną?
Prezentacja biznesplanu
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Prezentacja biznesplanu
Złota 7 wytyczne obsługi
Prezentacja biznesplanu
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
SLEEP’ki II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim.
Zapis prezentacji:

Kanwa Modelu Biznesowego Mateusz Lebiedziński

Frederic Winslow Taylor „management” – 1910 r. nikt go nie pamięta – czemu? Myślenie XIX w. – gdy zrobisz coś lepiej niż poprzednio to zasługujesz na karę, bo to oznacza, że wcześniej nie starałeś się wystarczająco -> okłamywałeś pracodawcę

Człowiek przedsiębiorczy Przedsiębiorczość -to zdolność człowieka do kreowania i zaspokajania swoich potrzeb i potrzeb innych ludzi. Człowiek przedsiębiorczy - to taki, który w każdych warunkach – jakie stwarza mu otoczenie – potrafi dostrzegać i realizować swoje potrzeby i potrzeby innych.

Przedsiębiorczości można się nauczyć!

Jak powstaje biznes? 1. Genialna myśl 2. Początek realnej pracy nad myślą 3. Magazyny/wywiad/prestiż/jasny podział kompetencji –> SUKCES

Biznesplan?

I jego miejsce…

„Żaden plan nie przeżywa pierwszego kontaktu z klientem“

Startup (?) chęć stworzenia czegoś nowego w warunkach skrajnej niepewności startup = eksperyment -> pytanie nie brzmi „czy to może być zbudowane?” tylko „czy to powinno być zbudowane?”

„Model biznesowy opisuje przesłanki stojące za sposobem, w jaki organizacja tworzy wartość oraz zapewnia i czerpie zyski z tej wytworzonej wartości.” Alexander Osterwalder

Lean Management Eliminacja czynności, które wykonywane są przy tworzeniu produktu lub usługi, a które nie dodają wartości temu produktowi lub usłudze. najniższy koszt najmniejsze wykorzystanie zasobów eliminacja procesów nieefektywnych

Lean Startup - MVP (ang. Minimum viable product) produkt o minimalnej koniecznej funkcjonalności tylko kluczowe funkcjonalności minimalna wartość produktu „Pierwsza wersja produktu lub usługi, która powinna ujrzeć światło dzienne.”

Lean Startup czy klienci wiedzą, że mają problem, który staram się rozwiązać? czy zdecydowaliby się kupić rozwiązanie problemu gdyby takowe istniało? czy kupiliby je od nas? czy potrafimy zbudować rozwiązanie problemu?

Lean Startup - MVP (ang. Minimum viable product) użytkownicy zdecydują się na zakup kiedy będą chcieli go użyć, łatwo odkryją jak to zrobić jesteśmy w stanie dostarczyć kompletny produkt klientowi

Lean Startup - MVP (ang. Minimum viable product)

Pivot – czyli zmiana -> zwroty w biznesie weryfikowanie hipotez zmiany koncepcji Skróć czas pomiędzy zwrotami!!! Jak? ROZPOZNAJ RYNEK!

Nie obstawaj uparcie przy swoim pomyśle/swojej wizji !!!

Deskboard/scooter I not even mention a technology customize

Pytania TAK NIE w jaki sposób obecnie radzisz sobie z tym problemem? ile Cię ten problem kosztuje? ile byłbyś w stanie za to zapłacić? - UWAGA konkretne zdarzenia z przeszłości NIE o opinię o „życie” o przemyślenia pytać o konkretne fakty - NIE opinie zadawać pytanie otwarte, które angażują rozmówcę nie mówić o pomyśle tylko słuchać potencjalnego klienta koncentracja na przeszłości i teraźniejszości – nie pytać o przyszłość patrzeć na firmę z perspektywy klienta!

1. Czy sądzisz, że to dobry pomysł? 2. Jaka była największa trudność w korzystaniu z tej usługi? 3. Czy kupiłbyś nasz produkt gdybyśmy rozwiązali problem? v 4. Czym się kierujesz wybierając … ?(nazwa dowolnego produktu naszej bezpośredniej konkurencji) 5. Co byś zmienił w produkcie na podstawie Twoich doświadczeń? 6. Oceń czy taki pomysł jest słaby/przeciętny/bardzo dobry

Pitch/Pitching Elevator Pitch Events Pitch Investors Pitch

Elevator Pitch – Deklaracja Potencjału

20-30 sekund haczyk

7 kroków lista fraz opisujących biznes (bez banałów) zapisz pitch tak jakbyś mówił ćwicz pitch koncentruj się na potrzebach słuchaczy (co chcą usłyszeć?/co ich naprawdę interesuje?) i pokazaniu swojej wartości przygotuj scenariusze rozmowy domknij rozmowę

Błędy Babcia ma zrozumieć pitcha mglistość niedokładność brak przygotowania (chaos) arogancja zawiłość (trudny temat) Babcia ma zrozumieć pitcha

Warsztat!

Segmenty Klientów Dla kogo tworzymy wartość? Kim są nasi najważniejsi klienci?

Segmenty Klientów Grupę uznajemy za oddzielny segment jeśli: Dla danej grupy musimy stworzyć oddzielną ofertę Docieramy do niej innymi kanałami W inny sposób utrzymujemy relacje z daną grupą Grupa wyróżnia się inną rentownością Członkowie grupy chcą płacić za inne aspekty oferty

Propozycja wartości Jakie wartości generujemy dla naszych klientów? Które potrzeby klientów zaspokajamy? Jaki zbiór produktów i usług oferujemy każdemu z segmentów klientów?

Potrzeba

Generatory wartości Nowość Wydajność Skuteczność Marka Cena Niższe koszty Niższe ryzyko Dostępność Wygoda

determinant of success

Kanały W jaki sposób przekazujesz wartość? Jakimi kanałami nawiązujesz kontakty z danym segmentem?

In recent years

Relacje z klientami W jaki sposób podtrzymujesz relację ze swoimi klientami? Jakiego rodzaju relacji oczekuje dany segment klientów? Które oczekiwania uda nam się zaspokoić?

Budowanie relacji Osobiste wsparcie Dedykowany opiekun klienta Samoobsługa Budowa społeczności Współtworzenie

Strumienie przychodów Za jaką wartość Twoi klienci gotowi są zapłacić?

Rodzaje strumieni Sprzedaż towarów i usług Opłata za korzystanie Opłata abonencka Wypożyczenie lub Leasing Udzielenie licencji Prowizja pośrednika Reklama

Kluczowe zasoby Jakich zasobów wymaga nasza propozycja wartości, nasze kanały dystrybucji, relacje z klientami, strumienie przychodów?

Kluczowe działania Jakich kluczowych działań wymaga nasza propozycja wartości? Jakich działań wymagają nasze kanały dystrybucji, relacje z klientami i strumienie przychodów?

Kluczowe działania Produkcja, Dystrybucja, Marketing, Magazynowanie, Badania, Zarządzanie, utrzymywanie i rozwój platformy, Pozyskiwanie klientów

Kluczowi partnerzy Kogo należy uznać za kluczowego partnera? Kto zasługuje na miano kluczowego dostawcy? Jakie kluczowe działania realizują nasi partnerzy?

Ryzyko?

Struktura kosztów Jakie najważniejsze koszty generuje nasz model biznesowy? Które kluczowe zasoby i działania kosztują najwięcej? Koszty stałe i zmienne,

Who will spread the good news

Kanwa Modelu Biznesowego dla:

Opracujmy kanwę!

Jakie oferuje korzyści Kanwa modelu biznesowego?

Wspólny język

Łatwość implementacji Uporządkowane idee Generowanie pomysłów Uwolnienie kreatywności Współzależności w firmie

A może dostrzegliście wady?

Twój model to jedynie zbiór hipotez!

Wyjdź z biura!

Eksperymentuj! Use sticky notes to keep ideas movable Increase clarity by colour-coding elements

Opowiedz historię

Mateusz.Lebiedzinski@ przedsiebiorca.pl Tel.: 784 912 133