STRATEGIE LOGISTYCZNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Advertisements

Zarządzanie logistyczne
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
6. Strategie zarządzania
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Definicje operacji.
Sesja czwarta B Zarządzanie zapasami.
Katedra Logistyki i Transportu
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
STRATEGIA - rodzaje strategii
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie procesami transportowo-logistycznymi
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
LOGISTYKA międzynarodowa
Koszty produkcji w długim okresie Opracowano na podstawie M. Rekowski.
Model referencyjny łańcucha dostaw
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Tworzenie sieci dostaw Katedra Logistyki i Transportu
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
ZARZĄDZANIE LOGISTYKĄ
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Model referencyjny łańcucha dostaw
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Model łańcucha wartości
Informatyczne Systemy Zarządzania dr inż. Andrzej Macioł
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Wykład 3 Dr Agnieszka Tubis.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
ENERGETYKA maja 2003 Sala Afrykańska, na terenie Międzynarodowych Targów Katowickich.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
LOGISTYKA PRODUKCJI 2009/2010.
Przedmiotem logistyki produkcji jest
LOGISTYKA: sterowanie procesami przepływu wszelkich zasobów (materiałów, informacji, surowców, wyrobów gotowych, pracowników itd.) w ramach przedsiębiorstwa,
Modele zdominowanych łańcuchów dostaw – podejście abdukcyjne
Zintegrowane systemy zarządzania Wprowadzenie do Business Intelligence dr Marian Krupa.
Systemy logistyczne System – (gr. σύστημα systema – rzecz złożona) - obiekt fizyczny lub abstrakcyjny, w którym można wyróżnić wzajemnie powiązane dla.
Fizyczna dystrybucja.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie)
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Zarządzanie produkcją – różne określenia
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Zarządzanie produkcją – różne określenia
Ustalenie polityki cenowej - przykład
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Zapis prezentacji:

STRATEGIE LOGISTYCZNE

STRATEGICZNE DECYZJE LOGISTYCZNE określenie standardów obsługi klienta określenie liczby i lokalizacji miejsc produkcji i magazynowania wraz z decyzjami odnośnie do wyposażenia ustalenie zakresu własnej obsługi logistycznej w stosunku z dostawcami i odbiorcami oraz ustalenie zasięgu, w jakim włączy się do obsługi firmy transportowe, składownicze itd. opracowanie generalnych zasad zarządzania zapasami opracowanie założeń systemu informatycznego

PODSTAWOWY LOGISTYCZNY „TRADE OFF” A STRATEGIA FIRMY

MODEL STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA

co logistyka może zrobić dla realizacji przyjętej strategii konkurencyjnej? czy system logistyczny podoła zadaniom wynikającym z tej strategii? czy logistyka nie stanie się kulą u nogi firmy, dążącej do realizacji ambitnych celów?

STRATEGIA ŁAŃCUCHA DOSTAW W STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA Źródło: C. Bozarth, R. B. Handfield, Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, Helion, Gliwice 2007, s. 54.

Każda strategia logistyczna musi spełniać dwa warunki: winna być spójna z pozostałymi strategiami funkcjonalnymi i razem z nimi tworzyć optymalną kombinację działań dla wprowadzenia w życie strategii konkurencyjnej firmy i tym samym dla realizacji jej celu, musi obejmować wszystkie zakresy działalności przedsiębiorstwa (zaopatrzenie, produkcję, itd.) i harmonizować je w aspektach logistycznych.

PODSTAWOWY MODEL STRATEGII PORTERA

LOGISTYKA W STRATEGII NISKIEGO KOSZTU obniżka kosztów logistycznych jest w danym okresie podstawowym sposobem utrzymania pozycji najtańszego producenta pozycja lidera cenowego jest uzyskiwana poprzez kombinację strategii logistycznej i innej strategii funkcjonalnej logistyka stanowi istotę niskiego kosztu w długim okresie

LOGISTYKA W STRATEGII RÓŻNICOWANIA poziom obsługi rynku jest głównym elementem tworzenia unikatowej użyteczności dla klienta poziom obsługi rynku wspomaga konkurowanie za pomocą jakości wyboru poziom obsługi rynku jest ustalony w taki sposób, by konkurenci nie zdobyli na tym polu trwałej przewagi

Warto podkreślić, że już w modelach strategii odnoszących się do autonomicznej firmy pojawiała się idea strategii łańcucha dostaw. I tak J. Kay w swym modelu strategii wskazuje, że przewaga konkurencyjna (strategiczna) może powstawać z relacji z dostawcami.

STRATEGIA Stworzenie wyjątkowej i cennej pozycji Dostosowanie

EFEKTYWNOŚĆ OPERACYJNA A POZYCJA STRATEGICZNA

KONCEPCJA I NARZĘDZIA ZWIĄZANE Z RELACJĄ ,,LOGISTYCZNA OBSŁUGA KLIENTA – STRATEGIA PRZEDSIĘBIORSTWA”

STRATEGIE LOGISTYCZNE I° standaryzacja konsolidacja zmniejszanie/eliminacja zapasów skracanie cykli opóźnianie różnicowanie obsługi klienta kooperacja (dostawca-odbiorca) outsourcing logistyczny

STRATEGIE LOGISTYCZNE II ° JIT elastyczność inwestycje logistyczne u odbiorców zwiększanie kosztów przestawienia odbiorców partnerstwo szczupłość partnerstwo koncepcyjne sprzedaż usług logistycznych zintegrowany łańcuch dostaw innowacje

STRATEGIE LOGISTYCZNE A STRATEGIE PRODUKCYJNE

KRZYWE KOSZTÓW W TRADYCYJNYM I ELASTYCZNYM SYSTEMIE WYTWARZANIA

ŁAŃCUCH WARTOŚCI (PRZYKŁAD)

ANALIZA SWOT DLA SYSTEMU LOGISTYCZNEGO FIRMY

PRZYCZYNY NIEPRAWIDŁOWOŚCI DIAGRAM RYBY PRZYCZYNY NIEPRAWIDŁOWOŚCI W OBSŁUDZE RYNKU

PROFILE LOGISTYCZNE