Prezentacja pedagoga szkolnego Violetta Orska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Konferencja dla Dyrektorów - Bydgoszcz 29. marca 2012r.
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
SCHEMAT BLOKOWY STRONY INTERNETOWEJ ZS 11 W LUBLINIE
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie w świetle nowego rozporządzenia materiał opracowany na podstawie rozporządzenia oraz spotkań szkoleniowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Szkoła wspomaga wychowanie
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów  Przeprowadzenie rozmów z uczniami, których tematem były m.in. sytuacja edukacyjna, motywacja do.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
SCHEMAT ORGANIZACYJNY CENTRUM EDUKACJI W ZABRZU. Centrum Edukacji Gimnazjum nr 11 IX Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 1.
SPRAWOZDANIE PSYCHOLOGA SZKOLNEGO za rok szkolny 2014/2015
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Joanna Brzoskowska Dyrektor PP-P 4 4 listopad 2015 r.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Opracowanie : Joanna Zamojska
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
ZMIANA Stałe to są tylko zmiany w naszym życiu….
Podstawa: art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Prezentacja pedagoga szkolnego Violetta Orska
Doradzamy - wybieramy zawód
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
Szkoła Promująca Zdrowie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Strajk w oświacie – kwiecień 2019 r.
Zapis prezentacji:

Prezentacja pedagoga szkolnego Violetta Orska

Działania pedagoga obejmowały: PROFILAKTYKĘ WYCHOWAWCZĄ (zajęcia integracyjne, socjoterapeutyczne, komunikacyjne, współpracy w grupie, profilaktyczne) ROZMOWY I SPOTKANIA INTERWENCYJNE (z uczniami przejawiającymi zachowania destruktywne bądź rozmowy dyscyplinujące podczas których omawiano problemy opiekuńczo -wychowawcze w obecności rodziców, wychowawców, pedagogów specjalnych, uczniów, kuratora bądź przedstawiciela MOPS-u, psychologa, dyrektora szkoły) POMOC MATERIALNĄ (stałą i doraźną) INDYWIDUALNĄ OPIEKĘ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNĄ WSPÓŁPRACĘ Z INSTYTUCJAMI WSPOMAGAJĄCYMI PRACĘ SZKOŁY ORAZ Z UCZELNIĄ WYŻSZĄ W RAMACH PRAKTYK STUDENCKICH

Dodatkowe działania: Praca w Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej – rekrutacja do I klasy i oddziału przedszkolnego Rekrutacja do gimnazjum: zajęcia w klasach, spotkanie dla rodziców, logowanie, dokumentacja Projekt dydaktyczno-wychowawczy pod nazwą Topacz Miasto Dzieci – koordynowanie działań organizacyjnych pomiędzy dwoma szkołami : ZS nr 9 oraz SP-91

Wnioski do pracy: Program adaptacyjny dla klas IV mający na celu zapewnienie bezpieczeństwa na II etapie edukacyjnym, Ze względu na to, iż działania pedagoga i psychologa w wielu obszarach się pokrywają i uzupełniają (ścisła współpraca) wnioskujemy aby nie rozgraniczać planowania sprawozdania i jego rozliczania jako pedagog i psycholog, ale jako zespół „psych – ped”