Prezentacja pedagoga szkolnego Violetta Orska
Działania pedagoga obejmowały: PROFILAKTYKĘ WYCHOWAWCZĄ (zajęcia integracyjne, socjoterapeutyczne, komunikacyjne, współpracy w grupie, profilaktyczne) ROZMOWY I SPOTKANIA INTERWENCYJNE (z uczniami przejawiającymi zachowania destruktywne bądź rozmowy dyscyplinujące podczas których omawiano problemy opiekuńczo -wychowawcze w obecności rodziców, wychowawców, pedagogów specjalnych, uczniów, kuratora bądź przedstawiciela MOPS-u, psychologa, dyrektora szkoły) POMOC MATERIALNĄ (stałą i doraźną) INDYWIDUALNĄ OPIEKĘ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNĄ WSPÓŁPRACĘ Z INSTYTUCJAMI WSPOMAGAJĄCYMI PRACĘ SZKOŁY ORAZ Z UCZELNIĄ WYŻSZĄ W RAMACH PRAKTYK STUDENCKICH
Dodatkowe działania: Praca w Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej – rekrutacja do I klasy i oddziału przedszkolnego Rekrutacja do gimnazjum: zajęcia w klasach, spotkanie dla rodziców, logowanie, dokumentacja Projekt dydaktyczno-wychowawczy pod nazwą Topacz Miasto Dzieci – koordynowanie działań organizacyjnych pomiędzy dwoma szkołami : ZS nr 9 oraz SP-91
Wnioski do pracy: Program adaptacyjny dla klas IV mający na celu zapewnienie bezpieczeństwa na II etapie edukacyjnym, Ze względu na to, iż działania pedagoga i psychologa w wielu obszarach się pokrywają i uzupełniają (ścisła współpraca) wnioskujemy aby nie rozgraniczać planowania sprawozdania i jego rozliczania jako pedagog i psycholog, ale jako zespół „psych – ped”