Reformacja w XVI w. To jest temat Mapa z XVI w..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Advertisements

Test a. Rzeczpospolita w XVI wieku Test podsumowujący rozdział V.
Największą zasługą Lockea jest sformułowanie podstawy filozoficznej i ideowej pod całą epokę oświecenia; nada jej charakter skrajnego empiryzmu w połączeniu.
Część I - Wprowadzenie i pojęcia podstawowe
Język angielski na lekcjach historii
Rola państwa w gospodarce
NEI to oparta na kryteriach racjonalności ekonomicznej - a także na założeniach metodologicznego indywidualizmu - analiza formalnych i nieformalnych instytucji.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Edukacja a różnica kulturowa.
Robert Łuczak Warszawa, 14 września 2013 r.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
HISTORIA KULTURA TRADYCJA BIBLIA FILOZOFIA ANTROPOLOGIA LITURGIA NAUKI SPOŁECZNE NAUKI PRZYRODNICZE SZTUKA PRAWO.
Nauki o Rodzinie r.. Miesięcznik wydawany od 1993 roku w Krakowie. Miesięcznik adresowany jest do nauczycieli i wychowawców. Tematyka jaką
„Niech ludzi nie dzieli religia”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
PRZYGOTOWANIE DO SAKRAMENTÓW POJEDNANIA I EUCHARYSTII Czekam na Ciebie
Pedagogika szkoły wyższej
WCZESNA FILOZOFIA NOWOŻYTNA XV-XVII wiek HISTORIA ETYKI (HISTORIA FILOZOFII)
Czym jest dla nas tolerancja?
Tematyka prac magisterskich
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
SUPEŁEK Chronimy pamięć naszego miasteczka. Michałowo. Białystok
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
Polska w XX wieku Lekcja powtórzeniowa.
Czy jesteśmy tolerancyjni?
Międzynarodowe stosunki kulturalne
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej ?
1. Radiowęzeł – szkolne radio. 2. Gazetka szkolna. 3. Wieczorki filmowe. 4. Krany z wodą pitną. 5. Dyskoteki. 6. Pączki. 7. Wyjazd edukacyjny do remizy.
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
2009 / 2010.
MISJE W KAMERUNIE. Społeczność naszej szkoły od 2009 r. uczestniczy w projekcie misyjnym „Adopcja na odległość”. Oprócz wsparcia duchowo – materialnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Prawo wyznaniowe Zagadnienia podstawowe
Przemysław A., Aleksandra K., Julita I.. CHRZEST POLSKI – tradycyjna nazwa chrztu księcia Polan Mieszka I, który zapoczątkował proces chrystianizacji.
Makroekonomia Ćwiczenia nr 2. Dane kontaktowe: Strona domowa: Konsultacje: pon AB 10:20-11:50 środa B 12:00-13:30 L252B czw. A 13:40-15:10.
Temat: Państwo wielu narodów. W 1385 r. Polska i Litwa miały wspólnego wroga – Krzyżaków. Postanowiły się połączyć aby z nimi walczyć. Połączenie to nastąpiło.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Prezentację wykonała:
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Związek państwa ze związkami wyznaniowymi. Związek państwa ze związkami wyznaniowymi ulega ewolucji w kierunku ograniczenia. Związek obejmuje więzi: -Organizacyjne.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
KOŚCIÓŁ CHRYSTUSOWY Bóstwo Chrystusa *Trójca Święta * Pismo Święte
Zbawienie osiągane przez:
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Powstanie wielkiej koalicji. Konferencja Wielkiej Trójki.
Rozmowy i dyskusje w klasach.
„Wychowanie ku tolerancji”
Michał Przybylski Mateusz Limański
Imię i nazwisko prezentera
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Centrum Badawczo-Rozwojowe Samorządu Terytorialnego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu Prezentacja założeń przebiegu prac nad Strategią Sudety 2030.
Edukacja dla dialogu międzykulturowego w województwie zachodniopomorskim mgr Agnieszka Żyszkiewicz Dyrektor OKU TWP.
Wstęp do nauki o państwie i polityce
ZAPOBIEGANIE MOWIE NIENAWIŚCI I DYSKRYMINACJI W SZKOLE
„ W sferze sacrum. Rola sztuki religijnej w kulturze”.
Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 75 im. A. Fredry
Abyście się wzajemnie miłowali,
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..
Zapis prezentacji:

Reformacja w XVI w. To jest temat Mapa z XVI w.

Wstęp Celem naszego spotkania jest ogólne poznanie przebiegu reformacji w XVI w. w Europie Nazywam się Bernadetta Osolinska

Tematy do dyskusji Przyczyny reformacji Różnice w podejściu do kwestii reformacji w poszczególnych krajach Europy w XVI w. Ocena i skutki reformacji Ekumenizm

Przyczyny reformacji Wystąpienie Marcina Lutra i krytyka Kościoła katolickiego Życiorysy i ilustracje pierwszych przedstawicieli protestantyzmu w Europie w XVI w. Opinia uczniów na temat przyczyn reformacji Marcin Luter Henryk VIII Jan Kalwin

Kwestia reformacji w państwach europejskich w XVI w. Wojny w Europie w XVI w. Tolerancja w niektórych państwach europejskich Mapa Europy w XVI w. Pokazywanie przez uczniów obszarów objętych wojnami religijnymi Zygmunt August

Ocena i skutki reformacji Powstanie wyznań protestanckich Kontrreformacja Ocena skutków reformacji przez uczniów

współcześnie Współczesne problemy religii Ekumenizm Tolerancja wobec innych wyznań Wypowiedzi uczniów

Jakie jest znaczenie danego tematu Określenie własnego stanowiska do tematu reformacji Podsumowanie zajęć i wypunktowanie informacji do zapamiętania : przyczyna reformacji, przebieg reformacji i skutki reformacji

Następne kroki Podsumowanie zajęć przez uczniów Podsumowanie zajęć przez nauczyciela

Ocena uczniów Oceny za aktywność