Rada Pedagogiczna 29 czerwca 2015 r.. Wychowawcy prowadzą dokumentację spotkań z rodzicami, jednak nie zawsze jest ona kompletna. Wnioski: 1. Do protokołu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
SYLWETKA SZÓSTOKLASISTY
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
i bezpieczeństwa uczniów
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Rada Pedagogiczna 26 czerwca 2017 r.
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Rada Pedagogiczna 29 czerwca 2015 r.

Wychowawcy prowadzą dokumentację spotkań z rodzicami, jednak nie zawsze jest ona kompletna. Wnioski: 1. Do protokołu dołączać listę obecnych rodziców lub opiekunów prawnych. 2. Zamieszczać w protokole informacje zwrotne od rodziców, jeśli są, na poruszane tematy. 3. Zadbać, aby przedstawiciele rodziców podpisywali każdy protokół

 a. Dokumentacja wypadków  W roku szkolnym 2014/2015 wydarzyło się 8 wypadków uczniów  w tym 6 na sali gimnastycznej i 2 na korytarzu.  W księdze wypadków zostały zapisane zalecenia dla nauczycieli dotyczące zapobiegania wypadkom.  Wnioski dla nauczycieli: 1. Omawianie przed lekcjami wychowania fizycznego zasad bezpieczeństwa. 2. Stosowanie rozgrzewki przed właściwymi ćwiczeniami. 3. Omawianie na godzinach wychowawczych zasad dotyczących bezpiecznego korzystania z przerw oraz zasad zachowania na wycieczkach.

 Dokumentacja wycieczek była prowadzona prawidłowo.  Wnioski: 1. Wycieczki lub wyjścia z grupą lub klasą powinny być zgłaszane co najmniej dwa dni przed planowanym terminem. 2. Jeśli wyjście trwa krócej niż cały dzień lekcyjny uczniów, wpisywać godziny od do w miejscu : ilość dni wycieczki. 3. Planować wyjścia w różnych dniach tygodnia, aby nie tracić godzin lekcyjnych z przedmiotów, które odbywają się raz w tygodniu.

 Nauczyciele dyżurują według harmonogramu, ale czasem zdarzają się przypadki nieobecności na wyznaczonym dyżurze.  Nie zawsze jest to dyżur aktywny, gdzie zauważone są niewłaściwe zachowania uczniów.  Wnioski: 1. Zawiadamiać dyrekcję lub innego nauczyciela o nawet chwilowej niemożności pełnienia dyżuru w celu znalezienia zastępstwa. 2. Czujnie obserwować uczniów, aby zapobiegać wypadkom i sytuacjom konfliktowym. 3. Nie pozwalać uczniom stać na schodach, które nie mogą być miejscem spotkań. 4. Zaglądać do korytarzy przy kabinach toaletowych, gdzie również może dojść do sytuacji konfliktowych. 5. Reagować na obecność uczniów na korytarzach w czasie lekcji

 a. Przestrzeganie zasady „ Odzywam się za pozwoleniem nauczyciela”.  Uczniowie nadal mają problem z zastosowaniem się do tej zasady, której wdrażanie będzie nadal monitorowane.  b. Monitorowanie osiągnięć w zakresie : argumentowania, korzystania z tabel, diagramów i wykresów, posługiwania się kalendarzem.  Mimo postępów w zakresie w wyżej wymienionych osiągnięć nadal wymagają one intensywnych ćwiczeń.  Uczniowie swoją argumentację powinni formułować pełnymi zdaniami, co ułatwi im później poprawne pisanie.  Ćwiczenia dotyczące obliczeń czasowych można stosować na każdym przedmiocie, jak również czytanie danych z tabel, wykresów i diagramów.

 1. Kontrola obowiązku szkolnego i frekwencji uczniów.  Frekwencja uczniów była sprawdzana na bieżąco. W przypadkach dłuższych nieobecności wychowawca zawiadamiał pedagoga, który interweniował u rodziców. Wszyscy uczniowie byli klasyfikowani.  2. Wypełnianie arkuszy ocen.  Arkusze ocen są wypełniane prawidłowo. Wszystkie błędy zgłaszamy dyrekcji, która je poprawia.  Uczniowie kończący szkołę muszą mieć oceny wpisywane w dwóch kolumnach, a wyniki sprawdzianu w arkuszu zapisujemy tak jak na zaświadczeniu z OKE.  W nowych arkuszach nie zapisujemy nauczania indywidualnego.

 Dzienniki są prowadzone prawidłowo. Jednak nie zawsze są wpisywane tematy lub podpisy.  Wnioski:  W dziennikach klas IV-VI odnotowujemy liczbę godzin ( od str. 137)do zrealizowania w danym roku dla każdego przedmiotu na podstawie obowiązkowych godzin z podstawy programowej.  W dziennikach klas I-III trzeba wpisać na stronie z notatkami liczbę godzin koniecznych do zrealizowania z każdej edukacji.  Godziny z rewalidacji rozlicza się tylko uczniom, którzy mają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z diagnozą inną niż zagrożenie niedostosowaniem społecznym.  W dziennikach zajęć rewalidacyjnych lub usprawniania procesów poznawczych wpisujemy czas odbywania planowanych zajęć, jeśli uczeń nieobecny to czy zostały odrobione lub gdzie zostały zapisane.

 Dzienniki zajęć dodatkowych są prowadzone prawidłowo. Wnioski:  Jeśli nauczyciel jest na zwolnieniu lekarskim przy planowanych datach zajęć wpisywać czas zwolnienia.  Przy ewaluacji pracy uczniów na zajęciach wyrównawczych piszemy : umiejętności, które opanował uczeń, informacje z czym sobie nie radzi i kierunki działań na przyszłość.  Podstawą do określania wymagań dla ucznia na zajęciach wyrównawczych jest podstawa programowa, na zajęciach wpierających uzdolnienia treści ponad podstawę programową.  Po każdym semestrze zapisujemy liczbę zrealizowanych godzin z własnym podpisem.  Konsultujemy z dyrektorem zaliczenie innych godzin niż planowane do godzin z KN

 W roku szkolnym 2014/2015 odbyły się trzy rady szkoleniowe:  Współpraca z rodzicami;  Nowe zasady organizacji sprawdzianu dla klas szóstych  Formułowanie wniosków w sprawozdaniach zespołów.  52 nauczycieli wzięło udział w 163 różnorodnych formach dokształcania:

 1.Warsztaty – 28%  2.Kursy online-19%  3.konferencje i sympozja-16%  4.szkolenia 15%  5.kursy-7%  6.wykłady-6%  7.studia podyplomowe-3%  8.e-konferencje-2%  9.e-warsztaty-1%  10.studia magisterskie-0,6%  11.spotkania z metodykiem-0,6%  12. kursy językowe-0,6%  13.seminarium- 0,6%

 1.związana z nauczanym przedmiotem-43%  2. związana pomocą psychologiczno-pedagogiczną- 43%  3.związana ze sprawdzianem szóstoklasisty-6%  4.związana ze współpracą z rodzicami-3%  5.związana z prawem oświatowym-3%  6.egzaminator-1%  7.język obcy-1%

 Planować szkolenia na temat: 1. oceniania zgodnie z nowymi przepisami prawnymi; 2. motywowania uczniów; 3. współpracy z rodzicami  Uaktywnić wymianę doświadczeń między nauczycielami,zwłaszcza w zespołach przedmiotowych.

Uczniowie podobnie jak w roku poprzednim mieli duże możliwości uczestnictwa w konkursach na każdym szczeblu Jednak udziałów w konkursach było o około 200 mniej. Za to jest więcej wyróżnionych, co świadczy o lepszym poziomie przygotowania uczniów do konkursów.

Zgłaszać więcej uczniów uzdolnionych do wsparcia pomocą psychologiczno- pedagogiczną, co umożliwi przydział godzin na lepsze przygotowanie ich do konkursów. Cel: zwiększenie liczby uczniów wyróżnionych w konkursach pozaszkolnych Opracować w zespołach nauczycielskich we współpracy z Samorządem i Radą Rodziców nowe sposoby motywacji oprócz tych, które już stosujemy. Cel: zwiększenie motywacji uczniów do udziału w konkursach

Uroczystości szkolne Nauczyciele wręczający nagrody wcześniej zapoznają się z przebiegiem imprezy i skoordynują swoje działania. Pilnowanie dyscypliny czasowej na uroczystościach. Bezpieczeństwo Kontrola dyżurów nauczycielskich w zakresie obecności i aktywności na dyżurach. Programy przeciwdziałające przemocy, promujące życzliwość i zasady „Fair play” w rywalizacji sportowej. Praca w zespołach Wspólne opracowanie przedmiotowych systemów oceniania z uwzględnieniem nowych przepisów dotyczących oceniania ucznia. Opracowanie działań realizujących cele przedstawione w omówieniu sprawdzianu szóstoklasisty. Współdziałanie między pedagogami specjalnymi i nauczycielami przedmiotu w zakresie wymagań i oceniania dla uczniów o specjalnych potrzebach oraz pracy bieżącej.