Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Advertisements

„Konkurencyjność polskich producentów żywności po wejściu do UE” Iwona Szczepaniak grudzień 2005, Warszawa.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Strategia Warszawa, styczeń 2005.
© Paweł Dobrowolski 2006 Deregulacja – co to jest deregulacja? 19 marca 2006.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Przedsiębiorcy i rozwój
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Podstawowa analiza rynku
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Rynki konkurencji niedoskonałej
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Zarządzanie projektami
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
Produkcja skojarzona w systemie elektroenergetycznym
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
„Korzystaj z nowych możliwości” Grzegorz Kowalik, NAV.COM
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Rynek kapitałowy katalizatorem rozwoju MSP
Kluczowe czynniki sukcesu
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
Planowanie przepływów materiałów
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Analiza Sprawozdań Finansowych spółki Mondi Świecie S.A.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Jerzy Cieslik, Dynamic Entrepreneurship
Rynek stali, koksu i węgla - wyzwania 1
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Artur Mikołajczyk © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Budowanie wartości firmy w dobie dynamicznych przemian
Firmy globalne.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Mity i metafory przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość w Polsce.
Prezentacja biznesplanu
Model „pięciu sił” M.Portera
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
wyzwania i perspektywy rozwoju
Misja i wizja przedsiębiorstwa!
Zapis prezentacji:

Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki Poznań, 9 listopada 2006

Krótka chwila relaksu…

Rozwój firmy a globalizacja gospodarki Konkurencyjność – jej globalny wymiar (otwarcie granic), Rewolucyjnie zmieniające się technologie, Wiele możliwości alternatywnego inwestowania kapitału, Przejęcia, fuzje kapitałowe, Nadwyżka podaży nad popytem. Dopasowanie firmy do sytuacji poprzez realizację skutecznych narzędzi gry rynkowej

Strategia błękitnego oceanu* „Błękitne oceany” Niewykorzystana lub nowa przestrzeń rynkowa, kreowanie popytu i szansa na zyskowny wzrost, Większość z nich tworzona poprzez rozszerzanie granic istniejących branż. Konkurencja jest nieistotna, gdyż reguły gry zostaną dopiero ustalone. „Czerwone oceany” Firmy starają się prześcignąć swoich rywali i przejąć większą część istniejącego popytu. Przestrzeń rynkowa staje się bardziej zatłoczona – zysk i wzrost ograniczone. Konkurencja na śmierć i życie zamienia czerwony ocean w morze krwi. Żródło: W.Chan Kim, Renee Mauborgne, „Strategia błękitnego oceanu”

Strategia błękitnego oceanu* Czerwone oceany zawsze będą miały znaczenie, ….ale kiedy podaż jest większa od popytu konkurowanie o udział w kurczącym rynku jest niewystarczające dla utrzymania pozycji lidera rynkowego. Firma musi wyjść poza ramy konkurowania i zagarnąć dla siebie nowe zyski, nowe szanse wzrostu. Powinna kreować „błękitne oceany”. Żródło: W.Chan Kim, Renee Mauborgne, „Strategia błękitnego oceanu”

CZYM JEST OKRĘT BEZ STERNIKA …

Jasno określony kierunek … Wiemy dokąd chcemy dopłynąć.

…To już przeszłość

A taka będzie przyszłość… JEDNO ZADANIE, JEDNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Nowy sposób myślenia Stawianie interesów Grupy nad interesem jednostek Dążenie do osiągania najlepszych efektów biznesowych Podążanie za Liderem

Mały sprawdzian koncentracji…

Bieżący potencjał …

Pozycja rynkowa wiodących marek Największy producent żelków w Polsce, 28% rynku Oryginalna mleczna – silna pozycja w tabliczkach mlecznych Karmelki – lider w segmencie cukierków twardych, 20% rynku Najlepiej sprzedający się wafelek impulsowy bez czekolady, ponad 23% rynku Najlepiej sprzedające się wafelki rodzinne, 33% udziałów rynkowych Silna pozycja w segmencie ciastek w czekoladzie, 9% udziałów w rynku Numer 1 w rynku bakalii w czekoladzie, 34% rynku 63% udziałów rynkowych w segmencie galaretek w czekoladzie w pudełkach Źródło: MEMRB, 2006, udziały ilościowe

14% 10% Wizja przyszłości TU BYLIŚMY WCZORAJ TU JESTEŚMY DZIŚ Rynek słodyczy

Cele Pozycja lidera lub pozycja silnego nr 2 na rynkach głównych kategorii Utworzenie i organizacja struktury Grupy Kapitałowej, Ciągła optymalizacja parametrów ekonomicznych, Dynamiczny rozwój: Organiczny Nowe produkty Akwizycje

Jesteśmy przygotowani….. Kompetentny zespół Realne cele gwarantujące dalszy rozwój Centralizacja decyzji Optymalizacja kosztów funkcjonowania Nowa jakość realizacji zadań, standardy pracy

Grupa Kapitałowa Jasna i przejrzysta struktura organizacyjna, Jednolite procedury i systemy Centralizacja ośrodka decyzyjnego

Planowane korzyści Realizacja efektów skali, siły przetargowej Optymalizacja procesów produkcyjnych, Redukcja kosztów administracyjnych, Ciągła polepszanie jakości produktów

Innowacje i rozwój nowych produktów generują wzrost! Sprzedaż Innowacje i rozwój nowych produktów generują wzrost! Czas

Rozwój nowych produktów Aktywny mnitoring trendów (przyszłe potrzeby i oczekiwania konsumentów), Rozwój nowych produktów jako podstawowej wartości rynkowej Kreowanie rynku, nie naśladowanie Produkty wysokoprzetworzone, o wysokich barierach wejścia na rynek Najnowsze technologie Intensywne wsparcie (marketingowe i sprzedaż) Inwestycje w obszarze R&D

Rozwój nowych produktów Ekspansja na rynki zagraniczne – kreowanie marek globalnych w kategoriach: słodycze, przyprawy, Akwizycje zagraniczne, Otwieranie własnych przedstawicielstw.

Dziękuję …