Droga do sukcesu praca zaliczeniowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
OFFSET DEFINICJE I DOŚWIADCZENIA Witold Wiśniowski Warszawa.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Kluczowe czynniki sukcesu
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Operacyjne sterowanie produkcją
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Ocena projektów inwestycyjnych
Międzynarodowa integracja gospodarcza
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Logistyk.
Systemy logistyczne System – (gr. σύστημα systema – rzecz złożona) - obiekt fizyczny lub abstrakcyjny, w którym można wyróżnić wzajemnie powiązane dla.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Firmy globalne.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

Droga do sukcesu praca zaliczeniowa Bubel Sławomir Cuber Joanna Grzesik Piotr Konieczny Łukasz Lewicka Karolina WSZiNS Tychy Zarządzanie i Marketing sem IV, rok II

Wstęp ~~~~~~~~~~~~~~~~ Obecnie Wólczanka jest największym producentem koszul w Polsce. W naszej ofercie znajdziecie Państwo koszule całodzienne, sportowe i wizytowe, wykonane z wysokiej jakości tkanin, według najnowocześniejszych technik konfekcjonowania.

Ponadto, oferujemy kolekcje damskie oraz kompleksowe kolekcje męskie.

Rocznie Spółka produkuje blisko 3 miliony sztuk ubiorów, z czego ponad połowa przeznaczona jest na eksport.

Proponowane strategie ~~~~~~~~~~~~~~~~ Połączenie się spółki z innym producentem produktów komplementarnych i stworzenie kompleksowej oferty produktowej, która powinna przełożyć się na wzrost udziałów w rynku i lepsze wykorzystanie obecnej bazy klientów Głęboka restrukturyzacja firmy, obejmująca zarówno sferę produkcji (przeorientowanie zakładów na produkty wyższej jakości), logistyki (zmianę zasad dystrybucji towarów) jak i bezpośrednią działalność sprzedażową (reorganizacja sieci sprzedaży, wymiana dużych nieefektywnych sklepów na mniejsze kioski z koszulami)

Wizja oraz Misja ~~~~~~~~~~~~~~~~ Wizja: wykreowanie najbardziej znaczącej i wiodącej marki na rynku koszul. Misja: chcemy, aby nasza firma specjalizowała się w projektowaniu kolekcji charakteryzujących się wysoką jakością, niepowtarzalnym wzornictwem oraz spójnością stylistyczną. Propozycje Wólczanki będą powstawały w oparciu o surowce dostarczane przez najlepszych europejskich producentów - coraz częściej korzystamy z usług starannie wyselekcjonowanych producentów niezależnych, a także odwołujemy się w swoich projektach do aktualnych trendów i tendencji w modzie światowej.

Cele ~~~~~~~~~~~~~~~~ Poprawa wyników finansowych i osiągnięcie dodatniego poziomu wyniku netto, dzięki wzrostowi przychodów ze sprzedaży i zmniejszeniu tempa wzrostu kosztów Wzrost udziału w rynku - zwieszenie sprzedaży na eksport i rynek krajowy Dalszy rozwój własnej sieci handlowej, głównie salonów firmowych Osiągnięcie lub utrzymanie przewodnictwa w zakresie obsługi klienta.

Analiza SWOT ~~~~~~~~~~~~~~~~ Mocne strony: znana i dobrze kojarzona marka znacząca pozycja, tworzenie przewagi konkurencyjnej wysoka jakość produktów wzornictwo produktów z uwzględnieniem najnowszych trendów mody rozwinięta sieć salonów i autoryzowanych sklepów wyposażenie w nowoczesne maszyny i urządzenia modernizacja budynków i budowli informatyzacja posiadana renoma i kontakty zagraniczne dobra komunikacja z klientem

Analiza SWOT ~~~~~~~~~~~~~~~~ Słabe strony: niedostateczny przepływ informacji dotyczących aktualnych potrzeb klienta brak jednolitej koncepcji dotyczącej ekspozycji produktów i wystroju salonów brak kompleksowej oferty dla poszczególnych segmentów rynku

Analiza SWOT ~~~~~~~~~~~~~~~~ Szanse: utrzymanie pozytywnego wizerunku firmy zaufany partner handlowy przyjazne nastawienie firmy do otoczenia wzrost zamożności społeczeństwa kojarzenie firmy z produktami dobrej jakości wejście na nowe rynki, wzrost eksportu możliwość podjęcia produkcji wyrobów komplementarnych duża grupa lojalnych klientów

Analiza SWOT ~~~~~~~~~~~~~~~~ Zagrożenia: rosnąca liczba poważnych, aktywnie działających konkurentów bardziej elastyczna konkurencja starzejąca się grupa lojalnych klientów i związane z tym postrzeganie wyrobów firmy import tanich wyrobów z zagranicy trudne warunki rynkowe wzrost kosztów funkcjonowania sieci dystrybucji na rynku krajowym

Analiza SWOT ~~~~~~~~~~~~~~~~ Z analizy wnioskujemy, iż firma powinna skupić swoje starania w działaniach na rynku krajowym, ponieważ właśnie na tym rynku istnieje szansa na zwiększenie sprzedaży wyrobów przedsiębiorstwa. Dotychczasowe wyniki wskazują, że sprzedaż na rynku krajowym, mimo iż większość produktów firmy sprzedawana jest za granicę, jest bardziej opłacalna. Ponadto firma przy przezwyciężeniu słabych stron może wykorzystać posiadany potencjał i powinna ukierunkować swoje działania w tym celu. Oprócz tego, poprzez skuteczne realizowanie szans w otoczeniu ma możliwość zminimalizowania zagrożeń ze strony konkurencji, które obecnie stanowią największą przeszkodę do osiągnięcia sukcesu i stabilnej pozycji na rynku przez kolejne lata.

Analiza PEST ~~~~~~~~~~~~~~~~ Metoda punktowania i skala ocen: 5 – otoczenie bardzo interesujące 4 – otoczenie interesujące 3 – otoczenie neutralne 2 – otoczenie zniechęcające 1 – otoczenie bardzo zniechęcające

Analiza PEST – czynniki polityczne średnio 2,83

Analiza PEST – czynniki ekonomiczne średnio 3,15

Analiza PEST – czynniki społeczne średnio 3,66

Analiza PEST – czynniki technologiczne średnio 3,25

Macierz BCG ~~~~~~~~~~~~~~~~

Łańcuch wartości Porter’a ~~~~~~~~~~~~~~~~

Łańcuch wartości Porter’a ~~~~~~~~~~~~~~~~ Logistyka wewnętrzna – odpowiednie planowanie i zarządzanie zapasami. Rozprzestrzenianie w firmie danych o istniejących w czasie rzeczywistym zapasach wewnętrznych i pracach w toku. Produkcja – dostępne w czasie rzeczywistym możliwości realizacji zamówienia dla kanałów dystrybucji. Logistyka zewnętrzna – dostęp klienta do informacji o rozwoju produktu, dostępne w czasie rzeczywistym zamówienie zainicjowane przez sprzedawców. Marketing i sprzedaż – otwarcie kanałów sprzedaży on-line, dynamiczne ustalanie cen. Usługi – dodatkowe usługi na prośbę klienta.

Łańcuch wartości Porter’a ~~~~~~~~~~~~~~~~ Infrastruktura – oparte na Internecie systemy planowania zasobów, telekonferencje między inwestorami. Zarządzanie zasobami ludzkimi – zatrudnianie młodych kreatywnych i przedsiębiorczych ludzi, specjalistyczne szkolenia podwyższające ich kwalifikacje. Rozwój technologii – informatyzacja, modernizacja budynków i budowli, zakup nowych maszyn, urządzeń i środków transportu. Zaopatrzenie – dostępne informacje o zamówieniach, zapytaniach i czasie ich realizacji, zaawansowany system planowania dostaw.

Podsumowanie ~~~~~~~~~~~~~~~~ Z przeprowadzonych analiz wynika, iż korzystniejszą dla naszej firmy będzie strategia pierwsza, czyli połączenie się z firmą produkującą wyroby komplementarne. Połączenie to będzie miało za zadanie umocnienie pozycji rynkowej obu firm, a także ułatwić ich rozwój za granicą, dzięki synergiom kosztowym i większym zdolnościom finansowania rozwoju. Liczymy, że zmiany zaowocują wzrostem wartości posiadanych marek, obniżką kosztów i zwiększeniem atrakcyjności inwestycyjnej połączonych podmiotów.

Również kompleksowa oferta produktowa powinna przełożyć się na wzrost udziałów w rynku i lepsze wykorzystanie obecnej bazy klientów. Kolejnym celem jest uzyskanie obniżki kosztów w drodze racjonalizacji struktur organizacyjnych oraz wspólnego zarządzania logistyką, zakupami i siecią detaliczną. Możliwość dalszego wzrostu efektywności leży również w koordynacji działań marketingowych. Firmy będą szły razem w jednym kierunku. Będzie to rozwiązanie tańsze i bardziej efektywne.