Lotnictwo.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Front zachodni w I wojnie światowej
Advertisements

85 lat Szkoły Orląt w Dęblinie
T: BROŃ KONWENCJONALNA (klasyczna)
Rodzaje Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej - ich charakterystyka i przeznaczenie. 2008r. - Hubert Wilk.
Cykl przemian termodynamicznych
KONFERENCJA PRASOWA r. Biuro F-16
WOJSKOWE ZAKŁADY LOTNICZE NR-2 S.A.
Weronika Woźniak klasa III HO
Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
sierpień-październik 1940r.
Cmentarze pierwszej wojny światowej
Temat prezentacji: „Czołgi I wojny światowej”
Katyń kiedyś i dziś.
TAKTYKA ZESPOŁOWA ATAK I OBRONA.
Bitwa na Łuku Kurskim – ważne bitwy II wojny światowej
Ochrona przed hałasem Jarosława Wojciechowska
1. Włoska fregata "GRECALE", numer burtowy F571 (3200t., klasa MAESTRALE) w porcie weneckim. Na dziobie działo 127mm OTO MELARA, tuż za nim na nadbudówce.
Fiat 126p - maluch Tomasz Modrzyński.
SIEĆ P2P 1. Definicja sieci równouprawnionej. To taka sieć, która składa się z komputerów o takim samym priorytecie ważności, a każdy z nich może pełnić.
obchody Święta Niepodległości SPRZĘT WOJSKOWY-
Chiński „smart” Reporter niemieckiego czasopisma „Autobild”, Claudius Maintz, wybrał się do chińskiego miasta Dezhou, aby odwiedzić fabrykę, w której produkowane.
Opowieść o ….
NATO „Nie wiem , jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej , ale czwarta będzie na maczugi „. Albert Einstein.
SAMOLOT.
Tunele Aerodynamiczne
POLSCY LOTNICY.
Obserwatory zredukowane
..::WYPOSAŻENIE MOTOROWERU ::..
Mały Powstaniec.
Broń konwencjonalna Autor: Bartosz Brenk.
Autor: Justyna Radomska
Kampania wrześniowa Ziemia myślenicka.
Historia komputerów Autor: mgr Elżbieta Mazurowska
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Kraków – Aqua Park i Muzeum Lotnictwa 20 października 2009r.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Dlaczego samoloty latają?
AIRBUS A 340 Michał Smyka.
Walory turystyczne województwa podlaskiego
Białystok: droga do Niepodległości
Zwierzęta na wojnie.
Front zachodni
Narzędzia do obserwacji kosmosu
Lotnisko na Dajtkach.
 Ciemną nocą, gdy marynarze wracali z morza, to właśnie latarnie były znakiem, że dom jest tuż, tuż;  Ostrzegały swym blaskiem by rozważnie podpływać.
Narodziny lotnictwa wojskowego Wiesław Zdziabek
Samoloty I wojny światowej Na skrzydłach historii 2014/2015
,,Polskie motory XX wieku”
Asy myśliwskie I wojny światowej
Polskie Państwo Podziemne.
Polacy w bitwie o Narwik.
Miejsca i obiekty w mieście Draguignan
Cacko w skrzyni? 1.
NIEDAWNO ODNALEZIONE ZDJĘCIA I OPUBLIKOWANE 14 STYCZNIA 2013 ROKU II WOJNA ŚWIATOWA.
Na początku lat 30. XX wieku, w związku z opracowaniami teoretyków wojskowych na temat przyszłej wojny i dominującej w niej roli lotnictwa, a szczególnie.
HELIKOPTER Wiktor miechowiecki Adrian Wrębiak
NOC, W KTÓREJ POLACY OCALILI ANGIELSKIE MIASTECZKO COWES
Środki transportu powietrznego
Patroni naszych ulic ul. Żwirki i Wigury. Stanisław Wigura Ur. 9 kwietnia 1901 w Warszawie, zm. 11 września 1932 w katastrofie lotniczej pod Cierlickiem.
Próba ściskania metali
Strzelanie na krótkie, średnie i długie dystanse – podobieństwa i różnice Prof. dr hab. Inż. Jerzy Ejsmont.
Robotyka Igor Szuszkiewicz Legionowo, 29 maja 2015 r.
Polskie auta PRL-u Jan Kowalski.
Autor: Rafał Szczurowski
Fregaty rakietowe polskiej Marynarki Wojennej ORP gen. T
Prezentację tworzyli: Łukasz Zając, Jakub Stadnik, Marcin Czebieniak, Jakub Wasylik, Kacper Bodziak bitwa o Angli Ę Od Kampanii Wrześniowej do Bitwy o.
KAMPANIA WRZEŚNIOWA Zuzanna Czubek VIIb.
O lataniu.
NIEUDANE MISJE KOSMICZNE 1DT4. Katastrofa promu Challenger Doszło do niej w Stanach Zjednoczonych, nad stanem Floryda, o godzinie 16:39 w dniu 28 stycznia.
Zapis prezentacji:

Lotnictwo

Historia Lotnictwa Współczesne myśliwce bojowe Bombowce

Współczesne myśliwce bojowe F-16 W 1972 roku USAF zorganizowało konkurs na nowy samolot myśliwski. po zgłoszeniu wielu firm i projektów  wybór zawężono do firm General Dynamics i Northropa. Oba zakłady otrzymały Kontrakt na budowę prototypów, które później oblatano. W czasie prób w powietrzu okazało się, że podstawy do dokonania wyboru są niewielkie. USAF optowały jednak za F16 . Mimo to Northrop  nie poniósł strat, gdyż jego prototyp, znany pod oznaczeniem  YF-17 został zmodyfikowany i przyjęty przez USN jako F-18 Hornet. Wstecz Dalej

F-15    McDonnell  F-15 powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie na nowy myśliwiec taktyczny dla US Air Forc. producent rozpoczął budowę prototypu. poczym oblatał go 27.07.1972. F15 jest samolotem zaprojektowanym systemowo. Jego pilot ma do dyspozycji szeroki wachlarz wyposażenia elektronicznego, które z godnie z początkowymi założeniami instalowane było fabrycznie wewnątrz samolotu, nie zaś jak to praktykowano wczesniej - w doczepianych zasobnikach.  Wstecz Dalej

F/A - 18A (Hornet)    Zapotrzebowanie na lekki samolot myśliwski złożone przez USAF w 1970 zaowocowało pięcioma propozycjami złożonymi przez różnych producentów. Wybrano dwa projekty i zamówiono wykonanie ich projektów. Szczęśliwymi konstrukcjami okazały się General Dynamics YF-16 i Northrop Y-F17. Po około 600 godzinach lotów próbnych wybrano YF-16. Wstecz Dalej

A-10A Thunderbolt   Thunderbolt II, oblatany został 10.05.1972. Jego głównym uzbrojeniem jest działko GAU -8/A Avnger kal.30 mm, umieszczony w przedniej części kadłuba. Może strzelać ze zubożonym uranem, które przebijają prawie każdy pancerz. Samolot przenosi także pod ośmioma pod skrzydłowymi i  dwoma pod kadłubowymi pylonami różnego rodzaju środki bojowe. Jego napęd stanowią dwa silniki turbinowe GE TF34 - GE - 100, osadzone w tylnej części kadłuba i dające siłę ciągu rzędu 4112 kg. (każdy z osobna). Maksymalna prędkość około 720 km/h, nie jest  oszołamiającą, ale głównym założeniem projektowym A-10 była duża zwrotność nad polem walki.  Wstecz Dalej

MiG -29 Prototyp MiG-29 oblatany 6.10.1977 został po raz pierwszy sfotografowany przez amerykańskiego satelitę zwiadowczego pod koniec lat 80-tych. W centrum doświadczalnym w Ramienskoje. Pierwsza publiczna prezentacja na Zachodzie miała miejsce podczas wizyty dobrej woli złożonej w Finlandii w lipcu 1986 przez sześciu odkomenderowanych do tego w celu samolotów MiG -29. Jest to jedno miejscowy myśliwiec, mogący wykonywać też zadania szturmowe.  Wstecz Wróć do menu

Historia Lotnictwa Pierwszy samolot myśliwski wywodzi się z delikatnych konstrukcji latających, budowanych tuż przed pierwszą wojną światową. Pierwotnie używano ich do zadań obserwacyjnych, wykonywanych już ponad sto lat wcześniej, dla potrzeb armii przez balony.         13.04.1912 w Wielkiej Brytanii powstał Królewski Korpus Lotniczy (RFC), którego trzon stanowiły początkowo maszyny różnych typów. Samolot postrzegany był przez te jednostkę jako znaczny krok do przodu w dziedzinie obserwacji z powietrza. Posiadał swobodę manewrowania i nie należało się obawiać, że podobnie jak balon, zostanie zerwany z uwięzi i zniesiony przez wiatr.  Dalej

    1.04.1914 Brytyjska Admiralicja powołała do istnienia Królewską Morską Służbę Lotniczą (RNAS) był to przykład formacji pomyślanej bardziej perspektywicznie niż RFC. Zakładano bowiem ofensywną rolę samolotu - przeprowadzano nawet próby zrzucania bomb i torped.      Pilot miał przy sobie pistolet lub karabin przeznaczony do obrony własnej w przypadku przymusowego lądowania na terenie nieprzyjaciela. Wkrótce z broni tej zaczęto strzelać do pilotów wrogich maszyn obserwacyjnych napotkanych nad linią frontu.  Wstecz Dalej

Dwu miejscowe samoloty obserwacyjne miały pewną przewagę nad innymi Dwu miejscowe samoloty obserwacyjne miały pewną przewagę nad innymi. Ich obserwator, widząc maszynę nie przyjaciela, koncentrował się na strzeleniu do niej z pistoletu lub karabinu. Było to z pewnością lepsze od polegania jedynie na własnym pilocie. Z czasem obserwatorowi dano do dyspozycji karabin maszynowy. Z udogodnienia tego, jako pierwsza, skorzystała załoga Voisina, francuskiego Lotnictwa Wojskowego (Aviation Militare), która 5.10.1914 zestrzeliła pierwszy samolot nieprzyjaciela.  Wstecz Dalej

Punktem zwrotnym w przypadku samolotów o układzie "pchającym" było przeniesienie obserwatora a więc także i karabinu, do przodu. Maszyny o układzie "ciągnącym", wciąż cierpiały na brak wystarczającej siły ognia. Ich obserwator, umieszczony z tył, mógł jedynie bronić samolotu w razie ataku od ogona. Konstrukcją tym nadal brakowało karabinu strzelającego od przodu. Wstecz Dalej

Czyniono wiele starań, by zwiększyć skuteczność karabinów, na przykład dzięki możliwości strzelania przez śmigło. Uprościło to znacznie celowanie i przeładowywanie broni. Początkowa na łopatach śmigła aby zapobiec ich ostrzelaniu, mocowano specjalne okucia odbijające pociski. Vokker E.III był pierwszym samolotem w którym zastosowano karabin synchronizowany ze śmigłem. Był on połączony z przerywaczem, który blokował spust w chwili gdy łopata śmigła przechodziła przed lufą. Można powiedzieć, że Vokker E.III był pierwszym prawdziwym myśliwcem, który na pewien czas zapewnił Niemcom przewagę w powietrzu. Wstecz Dalej

Postępy w projektowaniu płatowców oraz zwiększanie się mocy silników i uzbrojenia sprawiało, że eksploatowane samoloty bardzo szybko wypierane były przez nowe, doskonalsze konstrukcje. To z kolei powodowało nieustanne zmiany sytuacji na podniebnym froncie. Wstecz Dalej

Powstało wiele bardzo udanych maszyn, takich jak: Nieuport 11, Airco DH.2, czy wreszcie RAE FE.2b eksploatowany przez RFC. Niemcy przeciwstawili im jednak swoje, równie udane konstrukcje, wśród których prym wiodły Halberstadt DII i Albatross D1. Ten ostatni był pierwszym samolotem, w którym zastosowano dwa karabiny maszynowe. N takim właśnie płatowcu zdobył sławę "Czerwonego Barona " niemiecki pilot, Baron Manfred Freiherr von Richthofen. Latając na różnych typach myśliwców zestrzelił 80 samolotów. Zginął 21.04.1918 pilotując Vokkera DrI. Ritchthofen dowodził pierwszym niemieckim dywizjonem myśliwskim Jagdstaffel (Jasta 2), założonym oficjalnie w sierpniu 1916 przez innego asa Osfalda Boelcke. W tym okresie zrodziła się koncepcja samolotu myśliwskiego z prawdziwego zdarzenia, łączącego zwrotność, prędkość i uzbrojenie z właściwą taktyką walki.  Wstecz Wróć do menu

Bombowce F-117A F-117A był od lat przedmiotem spekulacji. Zaprojektowany i zbudowany został w zakładach Lockheeda w wydziale Skunk Works, mogącym poszczycić się tak rewolucyjnymi konstrukcjami jak U-2 czy SR-171A Blackberd. Podobnie jak w przypadku F-111 a także w stosunku do F-117A określenie myśliwiec jest nieco mylące. Samolot ten jest bardziej pokrewny maszynie bombowej, choć może też pociski rakietowe klasy powietrze - powietrze. Dalej

Tornado GR.1 Wstecz Dalej   Tornado GR.1 jest głównym typem samolotu uderzeniowego RAF. Jego pierwszy prototyp, wynik współpracy Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, oblatany został 14.08.1974 roku. Dla RAF zamówiono w sumie 219 samolotów GR1. Część tego zamówienia, opiewającą na 33 egzemplarze unieważniono jednak w 1990 na skutek cięć w wydatkach na obronę jakie nastąpiły po rozpadnięciu się Bloku Wschodniego. Tornado wszedł do eksploatacji w RAF w 1980, trafiając do trójnarodowej jednostki szkoleniowej (Tornado Trainig Establlishment) w Cottesmore. Formacja ta zajmuje się szkoleniem załóg NATO jedynie na wspomnianym typie maszyny, zanim przejdą do szkolenia z uzbrojeniem. Tornado GR.1 zamówiony został jako następca samolotów bombowych Canberra i Vulcan. Jest wielo zadaniowym samolotem bojowym ( myśliwsko - bombowo - rozpoznawczym) mogącym przenosić pod skrzydłowymi i pod kadłubowymi pylonami około 8 ton uzbrojenia.  Wstecz Dalej

B-2 Bombowiec typu "STEALTH" Jack Northrop zaprojektował samolot B-35, B-49 i RB-40A, które miały swoje wady i nie były w stanie zaspokoić wysokich wymagań U.S.A.F., co spowodowało zakończenie badań nad ich rozwojem. Po 45 latach prób kompanii Northropa z ideą "latającego skrzydła" 17 XII 1993 pierwszy strategiczny bombowiec B-2 Spirit został oficjalnie dostarczony do U.S.A.F. B-2 w odróżnieniu od poprzednich "latających skrzydeł" ma w pełni funkcjonalny i bezawaryjny system sterowania komputerowego. Aerodynamika i elektronika, skuteczne w innym modelu STEALTH - F-117A Nighthawk zostały ulepszone, zniwelowano ostre krawędzie samolotu. Specyficzne kształty (bezogonowy, duża rozpiętość skrzydeł, bardzo niski) przypominają trochę projekty Jacka Northropa sprzed niecałych 50 lat.  B-2 "Duch" jest wielozadaniowym bombowcem zdolnym do przenoszenia zarówno ładunków konwencjonalnych jak i nuklearnych.  Wstecz Wróć do menu