PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Liczby całkowite.
Jak zapewnić bezpieczeństwo i zabawę w grach wideo Bezpieczeństwo dzieci podczas gier internetowych porady dla rodziców.
Witamy i zapraszamy do naszej prezentacji
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ( ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
UCZESTNICY: Stowarzyszenie AIESEC Polska Komitet Lokalny Poznań
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Metodyka harcerska i starszoharcerska
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Wyrównywanie szans edukacyjnych
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Szkołą Odkrywców Talentów
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
compulsory full-time education
SZKOŁA PODSTAWOWA W TEMPLEWIE. TEMPLEWO- wieś w gminie Bledzew, w powiecie międzyrzeckim, w województwie lubuskim. To wieś sołecka położona 8 km na pd.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Siły, zasady dynamiki Newtona
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Jestem przyjacielem lasu!
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Gry i zabawy naszych dziadków Przygotował Przemek Wilk
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
SPORT, ZABAWY NASZYCH DZIADKÓW Jagoda Kotlicka Klasa VI b.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Tropem Stanisława Staszica
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
Zapis prezentacji:

PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ” ( 2008 - 2010 ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie

Dział : na powietrzu PODCHODY

II Liceum Ogólnokształcące O PROJEKCIE Ideą projektu "Gra w klasy. Na tropie gier dawnych" jest pomysł odciągnięcia młodzieży od "siedzącego przy komputerze" trybu życia Dostrzeżenie, że świat jest piękny nie tylko ten wirtualny. W pierwszym roku trwania przedsięwzięcia wraz ze szkołą z Estonii przeprowadziliśmy ankiety w środowisku związane ze znajomością gier dawnych /np. kapsle, palant/. Najwięcej informacji otrzymaliśmy od ludzi starszych, co nie jest bez znaczenia, ponieważ jednym z celów programu jest budowanie więzi międzypokoleniowej. Podczas pierwszej wizyty w Polsce, z wielkiej bazy danych, wybraliśmy kilkanaście gier z obu krajów. Wszystkie działania , jakie podejmowaliśmy, opieraliśmy na wartościach: przyjaźni, szacunku, dobroci, szczerości, miłości, zaufaniu i tolerancji. Sam projekt rozpowszechniamy w postaci broszur, prezentacji multimedialnych w innych szkołach w mieście oraz w środowisku lokalnym. Partnerski Projekt Comenius to program umożliwiający realizację zakładanych przez Szkoły celów poznawczych, umożliwiający uczniom rozwijanie ciekawości świata, poznania innych kultur, tolerancji i umiejętności współpracy w różnych warunkach. Uczy istnienia we współczesnym świecie oraz współpracy międzynarodowej i pozwala doskonalić umiejętności językowe. Obydwie szkoły posiadają bardzo duże doświadczenie we współpracy i realizacji, zarówno projektów jak innych działań na niwie krajowej i międzynarodowej. II Liceum Ogólnokształcące LUBARTÓW ( POLSKA ) Vesiroosi Gümnaasium RAPLA ( ESTONIA )

Podchody - rodzaj prostej gry terenowej dla dzieci i młodzieży często organizowanej na obozach harcerskich Gry terenowe - rodzaj gier rozgrywanych w czasie rzeczywistym, do których wykorzystuje się teren, jego topografię oraz inne właściwości. Istnieje wiele rodzajów gier terenowych - zręcznościowe, siłowe, taktyczne fabularne. Podstawową umiejętnością wymaganą od gracza jest dobra orientacja w terenie, umiejętność czytania mapy i/lub wykorzystania urządzeń GPS. Gry terenowe posiadają aspekt edukacyjny stąd są wykorzystywane w harcerstwie, praktycznej nauce w szkole - np. geografii, ekologii i szkoleniu wojskowym. Liczba uczestników - dwie grupy ( w grupach od 3 do 20 uczestników ) powyżej 6 lat - grupy dzieci i młodzieży obowiązkowo pod opieką dorosłych Miejsce - najlepiej znane las - ze względu na spory obszar oraz wiele ścieżek. W lesie zostawia się zwykle strzałki z gałęzi. miasto - tu strzałki można rysować kredą na betonie. Czas gry - 2 - 3 godzi w zależności od stopnia skomplikowania - zmiana ról w kolejnej grze Przybory - blok rysunkowy, coś do pisania, wstążka lub nitka do przyczepiania kartek do drzew i słupów, rzeczy pozyskane w czasie gry oraz inne w zależności od charakteru zadań

1.Techniki znaczenia trasy – droga Przebieg gry : Grupa pościgowa wyrusza 15-30 min. po grupie uciekającej. Należy odnaleźć i rozwiązać wszystkie pozostawione przez pierwszą grupę zadania. Drużyna uciekająca wygrywa, kiedy zadania nie zostaną rozwiązane. Drużyna pościgowa wygrywa, kiedy złapie drużynę uciekającą przed dotarciem do określonego celu lub odnajdzie jej kryjówkę. 1.Techniki znaczenia trasy – droga strzałki - podstawowa metoda znaczenia trasy rysowane patykiem rysowane kredą lub cegłą układane z patyków układane z kamieni układane z szyszek

dodatkowe metody znaczenia trasy należy pamiętać aby pozostawiane znaki były widoczne - w miejscach dostępnych a odległości między nimi nie były zbyt duże wstążki

2.Techniki znaczenia trasy – koperta - list oznaczenie koperty jest zawsze takie samo , różni się jedynie materiałem użytym do jego wykonania oraz tzw. zaznaczeniem kierunku ukrytego listu i jego odległością

3.Techniki ukrywania listów rozwija pomysłowość, uczy współdziałania należy pamiętać aby list był ukryty w takim miejscu aby został znaleziony - zbytnie ukrycie powoduje zniechęcenie szukających - lepiej wykonywać zadania gdyż właśnie na tym oparta jest ta gra rozwija pomysłowość, uczy współdziałania

Przykłady zadań pozostawionych w listach : Sprzątanie miejsca w obwodzie 10 metrów od listu - oczywiście wiąże się to z pozostawieniem worka i rękawiczek do sprzątania Ułożenie piosenki ekologicznej - pozostawiamy papier i długopis Liczenie pozostawionych strzałek na określonej odległości trasy np. 100 kroków Przyniesienie na metę wszystkich pozostawionych listów Zaśpiewanie piosenki - podać tytuł lub zostawić dowolność wyboru Uplecenie wianków z kwiatów polnych - podać ich liczbę Zebranie 37 szyszek i przyniesienie ich na metę Narysowanie, naszkicowanie drogi podchodów Wykonanie zadania sportowego : przysiady lub własne ćwiczenie Zatańczcie z radości taniec według własnej inwencji Znajdźcie nas jesteśmy w odległości 100 metrów od listu Czy wiecie jak nazywa się to drzewo ? Zapiszcie wszystkie nazwy ulic, po których się poruszacie Zapiszcie wszystkie imiona naszej grupy na kartce Podczas gry zachowajcie szczególną ostrożność !!!

Podział bardzo usprawnia szybkie uciekanie ale także szybkie gonienie. Podchody można kończyć na wiele sposobów - podaję trzy z nich: Grupa goniąca musi odszukać ukrywającą się grupę uciekającą Grupa goniąca musi dogonić grupę uciekającą zanim ta dotrze do umówionego miejsca Grupa uciekająca czeka na grupę goniącą w określony miejscu a wynikiem gry jest wywiązanie się bądź nie z wszystkich zadań na trasie Bardzo pomocną metodą jest podział grupy do wykonywania poszczególnych zadań : Grupa uciekająca : 1 - wybierający drogę , 2 - rysujący lub układający strzałki , 3 - rysujący koperty do listów , 4 - chowający listy z zadaniami Grupa goniąca : 1 - wszyscy szukają oznaczonej drogi i wykonują zadania , 2 - liczący strzałki ( jeżeli jest takie zadanie ) , 3 - zbierający wszystkie listy ( jeżeli jest takie zadanie ) Podział bardzo usprawnia szybkie uciekanie ale także szybkie gonienie.

II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie W serii wydano następujące Prezentacje : Dział : gry świetlicowe i logiczne : Bierki Cymbergaj Statki Dział : pod dachem : Przerzutka Kapsle Guma Dział : na powietrzu : Klasy Palant Podchody II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie