Wszystkie zwierzęta mają prawo żyć!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sprzedaż detaliczna żywego karpia – stan prawny
Advertisements

KONWENCJA O PRAWACH DZIECKA
Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych
Prawa Dziecka Co to są prawa???
Zbigniew CHŁAP Stowarzyszenie Lekarze Nadziei
Prawa Człowieka Wykonał : Krzysztof Zajda I Ti.
Prawa Człowieka - „Wszyscy ludzie rodzą się wolni
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Konteksty profesjonalnej odpowiedzialności nauczyciela
Prawa dziecka.
Prawa Człowieka Arek Kosiński.
Prawa człowieka Burczy Sara.
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
Energia Jądrowa zagrożenie dla ludzi i klimatu ???
Człowiek zmienia środowisko swojego życia.
Prawa człowieka i Ja Autor: Patryk Żywiec.
Prawa dziecka Dziecko jest człowiekiem takim samym jak osoba w wieku 20, 30 czy 40 lat. Ma ono takie same prawa. Jednak jego prawa są często łamane. Dorosły.
PRAWA CZŁOWIEKA.
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Prawa dzieci Prawa Osobiste
PRAWA CZŁOWIEKA Prawa człowieka jest to zespół podstawowych, niezbywalnych i uniwersalnych praw przysługujących człowiekowi bez względu na rasę, religię,
Prawa dziecka.
Prawa człowieka.
PRAWA OSOBISTE (CZĘŚĆ II)
Formy ochrony krajobrazu i przyrody
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
Jan Paweł II Orędownik rodzin.
Edukacja domowa w aspekcie prawnym
Klasa II LŚ; dziś jest ; do wakacji pozostało 104 dni Fot. Tła. Fotolia.com.
Błogosławiony Jan Paweł II o człowieku
Prawa dziecka.
GODNOŚĆ ISTOTY LUDZKIEJ
PRAWA DZIECKA AUTOR: JOLANTA KURYS.
Konwencja Praw Dziecka
Ochroną zwierząt w Polsce
Prawa dziecka  Ola Wójcik kl. 6a.
Kuba Mikołajczyk VIa Każdy człowiek ma swoje prawa, które go chronią, pozwalają funkcjonować w społeczeństwie. Prawa mamy również my – dzieci. Nie jesteśmy.
Kto jest przyjacielem lasu?
2. Personalizm chrześcijański „Gdy patrzę na Twe niebo, dzieło palców Twoich, na księżyc i gwiazdy, któreś Ty utwierdził: Czym jest człowiek, że o nim.
Manipulacje biomedyczne • oddawanie spermy lub jaja
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Prawa Człowieka na świecie.
Oto mój dziadziuś- przyjaciel lasu. Dzięki niemu moja wiedza na temat „ zielonych płuc Ziemi” jest coraz większa.
Prawa Człowieka w systemie Narodów Zjednoczonych
Jakie prawa mają dzieci?
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Krótki rys historyczny oraz relacje dziecka z otoczeniem, instytucjami i organizacjami.
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Siły natury (zdjęcie wodospadu).
Konwencja Praw Dziecka
PRAWA dziecka.
Znamy swoje prawa.
„ Razem przeciw dopalaczom”
Konwencja Praw Dziecka
Inżynieria genetyczna korzyści i zagrożenia
KONWENCJA PRAW DZIECKA. Konwencja o prawach dziecka to: ● przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1989 r międzynarodowa konwencja obowiązująca.
Metody Komunikacji.
Prawa dziecka.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Apel szkolny - „Dzień Kundelka”. Dzień Kundelka 25 października.
RAZEM PRZECIWKO PRZEMOCY
Poznaj swoje prawa – Prawa dziecka
Deklaracja I Kongresu Zdrowia Psychicznego Warszawa, 8 maja 2017
Prawa dziecka.
Konstytucyjne zasady sprawowania opieki zdrowotnej
Obszary Natura 2000 Wykonali: Barbara Badzińska Michał Dziędziel.
„W ostatnich dziesięcioleciach nauki medyczne znacznie wzbogaciły swą wiedzę o życiu ludzkim w początkowych fazach jego istnienia. Poznały lepiej biologiczną.
Zapis prezentacji:

Wszystkie zwierzęta mają prawo żyć! Zwierzęta też czują!!! Wszystkie zwierzęta mają prawo żyć!

Art.1 Wszystkie zwierzęta rodzą się równe wobec życia i mają te same prawa do istnienia.

Art. 2 a) Każde zwierzę ma prawo do poszanowania Art.2 a) Każde zwierzę ma prawo do poszanowania. b) Człowiek, jako gatunek zwierzęcy, nie może rościć sobie prawa do tępienia innych zwierząt ani do ich niehumanitarnego wyzyskiwania. Ma natomiast obowiązek wykorzystania całej swej wiedzy dla dobra zwierząt. c) Każde zwierzę ma prawo oczekiwać od człowieka poszanowania, opieki i ochrony.

Art.3 a) Żadne zwierzę nie może być przedmiotem maltretowania i aktów okrucieństwa. b) Jeśli okaże się, że śmierć zwierzęcia jest konieczna, należy uśmiercić je szybko, nie narażając na ból i trwogę.

Art.4 Każde zwierzę, które należy do gatunku dzikiego, ma prawo do życia na wolności w swym naturalnym otoczeniu: ziemskim, powietrznym lub wodnym, oraz prawo do rozmnażania się. Każde pozbawienie wolności, choćby w celach edukacyjnych jest pogwałceniem tego prawa.

Art.5 a) Każde zwierzę, należące do gatunku, który żyje zazwyczaj w środowisku ludzkim, ma prawo żyć i rosnąć zgodnie z rytmem i warunkami życia i wolności właściwymi dla swego gatunku. b) Każde zakłócenie tego rytmu i tych warunków przez człowieka w celach merkantylnych, jest pogwałceniem tego prawa.

Art.6 a) Każde zwierzę, które człowiek wybrał na swego towarzysza, ma prawo żyć tak długo, jak pozwala na to jego gatunkowi natura. b) Porzucenie zwierzęcia jest aktem okrutnym i nikczemnym.

Art.7 Każde zwierzę pracujące dla człowieka ma prawo do rozsądnego ograniczania czasu i intensywności pracy, do właściwego wyżywienia i wypoczynku.

Art.8 a) Doświadczenia na zwierzętach, które wiążą się z cierpieniem fizycznym i psychicznym, są pogwałceniem praw zwierzęcia, zarówno w przypadku doświadczeń medycznych, naukowych, handlowych jak i wszystkich innych. b) Należy w tym celu stosować i rozwijać metody zastępcze.

Art.9 Jeżeli człowiek hoduje zwierzę w celach żywnościowych, należy je karmić, hodować, przewozić i uśmiercać, nie narażając go na niepokój i ból.

Art.10 a) Żadne zwierzę nie może być traktowane jako zabawka dla człowieka. b) Wystawianie zwierząt na pokaz, oraz widowiska z udziałem zwierząt narażają na szwank godność zwierzęcia.

Art.11 Każdy akt, prowadzący do zabicia zwierzęcia bez koniecznej potrzeby jest mordem, czyli zbrodnią przeciw życiu.

Art.12 a) Każdy akt prowadzący do uśmiercania dużej ilości zwierząt dzikich, jest masowym morderstwem,czyli zbrodnią przeciw gatunkowi. b) Niszczenie i zatruwanie środowiska naturalnego sieje śmierć.