Sieć stojaków rowerowych na terenie miasta Bydgoszcz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpieczni na drodze.
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Nagroda Marszałka Województwa Wielkopolskiego
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Komunikacja i Turystyka
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Murowana Goślina Czy jeździmy bezpiecznie? Na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców gminy podczas MTB Maraton Murowana Goślina (117 ankiet)
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
Czysty transport miejski
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
ZESPÓŁ SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH W TORUNIU
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
Jak moje miasto jeździ z głową !
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
TRANSPORT A EKOLOGIA.
Łączy nas Sopot. Łączą nas jego mieszkańcy.
Wybrane działania w zakresie promocji transportu rowerowego w Gdańsku na przykładzie projektu CIVITAS MIMOSA.
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Tytuł.prezentacji Gdyński dialog z seniorami – mechanizm refleksyjnego kształtowania przestrzeni miasta, w odpowiedzi na potrzeby osób starszych „Samorząd.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ
Prezent dla naszej Planety Przygotowany przez uczniów klasy szóstej
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
DEBATA „ŚCIEŻKI ROWEROWE – BEZPIECZNY DOJAZD DO SZKOŁY” Hrubieszów, 2013.
Najbardziej i najmniej popularne miejsca w Pile..
Garwolin GminaMiastoPowiat Ogólne informacje Powierzchnia: 22,08km² Powierzchnia: 22,08km² Położenie: południowo-wschodnia część Równiny Garwolińskiej.
Ocena poziomu bezpieczeństwa rowerzystów na przykładzie studentów Politechniki Białostockiej Wykonała: Monika Nowosielska.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
M.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy 10 GRUDNIA 2015 r. Warszawa 2030: Razem budujemy strategię rozwoju miasta.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Tarnowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. - narzędzie polityki mieszkaniowej Miasta Tarnowa Katowice, 14 stycznia 2016 r. Wojciech Daniel.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE Warszawa, r. Budżet partycypacyjny w Warszawie 2015 Budżet partycypacyjny to ciąg działań (proces),
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Gdańsk, Instytut Kultury Miejskiej 6 kwietnia 2016 r.
TRAKT WIELU KULTUR etap II rozwój potencjału turystycznego Miasta poprzez rewitalizację zabytkowych obszarów Piotrkowa Trybunalskiego.
Wnioski ze 100 lat korzystania z samochodów w miastach.
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
Ocena efektów funkcjonowania mobilnego miasteczka ruchu drogowego oraz informacja o sieci miasteczek stacjonarnych przedstawiona przez WORD w Rzeszowie.
Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2015 rok.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Strategia Rozwoju Poznania’ 2030
UNIWERSYTET KAZIMIERZA WIELKIEGO
EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ZIELONA GÓRA
Konkurs na „Najlepszego Kierowcę Nowosądeckiej Komunikacji Miejskiej 2018 roku” odbędzie się w dniach od 15 sierpnia do 30 września 2018 roku i będzie.
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Zapis prezentacji:

Sieć stojaków rowerowych na terenie miasta Bydgoszcz Sieć stojaków rowerowych na terenie miasta Bydgoszcz. Autor: Piotr Rutecki

Logo akcji

,,Szanuj swój czas, wsiądź na rower !’’ Hasło projektu ,,Szanuj swój czas, wsiądź na rower !’’

Co chcemy zrobić i dlaczego? Chcemy w centrum i śródmieściu naszego miasta stworzyć sieć stojaków rowerowych. Tak aby każdy rowerzysta mógł zostawić swój rower w bezpiecznym, oznakowanym miejscu. W pobliżu stojaków rowerowych można byłoby zwiększyć częstotliwość patroli policji. Obecne stojaki rowerowe zostałyby oznakowane a w miejscach, gdzie jest na nie zapotrzebowanie zostaną zamontowane nowe stojaki.

Bezpieczeństwo Infrastruktura rowerowa to nie tylko "drogi rowerowe". Powinny być również to miejsca gdzie można zostawić bezpiecznie rower. Aby zachęcać do podróży rowerem, należy zadbać o wygodę podróżnego na każdym jej etapie. Stojaki rowerowe zaprojektowane byłyby w taki sposób, iż można byłoby stworzyć miejsce dla reklam i planu sieci parkingów rowerowych w naszym mieście. Piotr Rutecki

Cel projektu Celem projektu jest zachęcenie mieszkańców naszego miasta do poruszania się po ,, miejskiej dżungli’’ na rowerze.

Rezultaty 1.Zmniejszenie natężenia ruchu drogowego: a) ,,Mniejsze korki’’ b) Minimalizacja problemu braku miejsc parkingowych dla samochodów w centrum miasta. c) Zredukowanie hałasu w mieście.

Rezultaty 2.Kształtowanie ekologicznych postaw mieszkańców naszego miasta. Osoby poruszające się rowerem nie zatruwają powietrza, zmniejszają eksploatację złóż naturalnych (ropa, węgiel itp.) 3.Ułatwienie cyklistom poruszania się po mieście. 4.Atrakcja dla turystów (ułatwia to zwiedzanie Bydgoszczy).

Dla kogo przeznaczone są działania? Działanie te przeznaczone są docelowo dla mieszkańców naszego miasta oraz turystów, którzy będą mogli zwiedzić nasze miasto na rowerze.

Jak będzie wyglądała organizacja prac? Liczenie i fotografowanie stojaków. Narzucenie stojaków na mapę + strona internetowa Spotkania z klubami cyklistów- umieszczenia naszego projektu na ich stronach. Oznakowanie obecnych stojaków. Pomalowanie ich na jednakowy kolor. Uzupełnienie stojaków w miejscach, gdzie jest na nie zapotrzebowanie. Program Urzędu Miasta ,, wnioskuj o stojak’’, sponsorzy.

Strona projektu Na stronie będzie znajdowała się mapa na którą zostaną narzucone stojaki rowerowe. Każdy stojak będzie sfotografowany. W witrynie projektu zostanie podany e-mail na który mieszkańcy będą mogli wysyłać zdjęcia stojaków, których nie ma na mapie. Tak aby dane te były na bieżąco aktualizowane.

Ankieta przedstawiająca jakoś życia mieszkańców. Źródło: www.bydgoszcz.pl

Budowa dróg rowerowych Najważniejsze rekomendacje i kierunki działań GŁÓWNE PROBLEMY: Modernizacja dróg miejskich i chodników Budowa dróg rowerowych Budowa i usprawnienie parkingów Walka z bezrobociem Zwiększenie bezpieczeństwa w mieście, monitoring 1. Dalsze działania promocyjne budowanie dumy poprzez fakty, sport, kultura rozwój komunikacji i dialogu społecznego (konsultacje, społeczeństwa obywatelskiego) dopracowanie narzędzi komunikacji 2. Aktywniejsze działania skierowane do młodszych grup wiekowych MIESZKAŃCY Poprawa wizerunku uczelni i miasta jako ośrodka akademickiego Dalsze działania promocyjne pokazywanie realnej atrakcyjności rynku pracy Poprawa wizerunku jako ośrodka przedsiębiorczości i biznesu (pokazywanie sukcesów i dynamiki) Tworzenie realnych udogodnień w prowadzeniu biznesu i ich promocja PRZEDSIĘBIORCY STUDENCI GŁÓWNE PROBLEMY: Budowa dróg rowerowych Zwiększenie bezpieczeństwa w mieście, monitoring Zwiększyć estetykę miasta Poprawa komunikacji miejskiej (w tym: brak opóźnień, linie nocne, zakończenie remontów) GŁÓWNE PROBLEMY: Modernizacja dróg miejskich i chodników Budowa dróg rowerowych Budowa i usprawnienie parkingów

Mieszkańcy Bydgoszczy N=500 Słabszą stroną jest infrastruktura drogowa, bezpieczeństwo, pomoc potrzebującym Skala od 1 do 5, gdzie: 1 – zdecydowanie nie 5 – zdecydowanie tak Mieszkańcy Bydgoszczy N=500 Studenci N=200 Przedsiębiorcy 4+5 średnie Bydgoszcz jest dobrym miejscem do prowadzenia działalności gospodarczej 44% 3,4 24% 3,1 57% 3,5 Bydgoszcz to miejsce przyjazne dla pieszych 43% 3,2 31% 3,0 Poruszając się po mieście często spotyka się strażników miejskich/ policję 41% 26% 2,9 55% Bydgoszcz jest miastem przyjaznym dla rowerzystów 29% 2,7 35% 2,8 W Bydgoszczy dobrze rozwiązane są kwestie wsparcia dla osób wymagających pomocy 22% 21% 33% Bydgoszcz jest miejscem przyjaznym dla kierowców 16% 2,5 30%

Państwo Aleksandra i Artur Lewandowscy Na pytanie o życie cyklistów w Bydgoszczy odpowiedzieli: ,, Życie cyklistów w naszym mieście nie należy do najłatwiejszych. Brakuje ścieżek rowerowych i stojaków. Rower jest alternatywny środkiem transportu dlatego władze miasta powinny zachęcać każdego mieszkańca do dwóch kółek’’.

Pan Jarosław jadący rowerem na cmentarz przy ul. Artyleryjskiej. ,, Niestety jadąc na miejsca pochówków bliskich nie ma gdzie, zostawić roweru. Trzeba przemieszczać się z nim w śród wąskich ścieżek między nagrobkami’’

Wniosek Mieszkańcy Bydgoszczy sygnalizują zapotrzebowanie na infrastrukturę rowerową. Mówią, że władze naszego miasta mają jeszcze wiele aspektów związanych z rowerami do dopracowania.

Europejska Stolica Kultury Kreatywne myślenie o przyszłości naszego regionu oraz innowacyjne rozwiązania pomogą nam uzyskać tytuł Europejskiej Stolicy Kultury. Zintegrowany system stojaków rowerowych jest ekologicznym rozwiązaniem, który należy do dobrze punktowanego kryterium w tym konkursie.

Badania Członkowie Młodzieżowej Rady Miasta Bydgoszcz podzieli się na 8 zespołów. Każda grupa miała przydzielony sektor, gdzie fotografowała stojaki. Naszym celem było zrobienie listy stojaków w Centrum i Śródmieściu Bydgoszczy.

Numer zespołu Uczestnicy Sektor 1. Kacper Szczepanek, Piotr Rutecki ul. Pod Blankami, Długa, Podwale, Stary rynek, Jezuicka, Grodzka, Wełniany Rynek, Plac Kościeleckich, Farna, Wyspa Młyńska, Mostowa 2. Jakub Szuła, Monika Wasilewska Świętej Trójcy, Kordeckiego, Poznańska, Czartoryskiego, Chwytowo, Kruszwicka, Focha, Królowej Jadwigi 3. Martyna Sitko, Patrycja Rutecka Jagiellońska, Konarskiego, 4. Karolina Twardy Markwarta, Z. Krasińskiego, Reja, Gimnazjalna, J.J. Śniadeckich, Plac Piastowskich, Warszawska, Księdza Sieńki

Numer zespołu Uczestnicy Sektor 5. Błażej Lewandowski ul. Dworcowa, Warmińskiego, Marcinkowskiego, Obrońców Bydgoszczy, Jana III Sobieskiego, Unii Lubelskiej 6. Kacper Szczepanek, Piotr Rutecki ul. Gdańska 7. Artur Lazoryk 3maja, Staszica, Reymonta, Wyspiańskiego, Sielanka, Kopernika, Asnyka, Instytut Hodowli Roślin, Aleja Ossolińskich, Berwińskiego, Szymanowskiego, Piotrowskiego 8. Jakub Szuła, Monika Wasilewska Libelta Szwalbego, Kojątaja, Słowackiego, 20 stycznia, Mickiewicza, Zamoyskiego, Paderewskiego, Niemcewicza, UKW, Chodkiewicza

Podsumowanie liczenia stojaków Ul. Gdańska – 2 szt. Ul. Jagiellońska – 6szt. Ul. Marszałka Ferdynanda Focha- 2 szt. Ul. Świętej Trójcy- 2 szt. Ul. Chodkiewicza – 1 szt.

Podsumowanie liczenia stojaków W Bydgoszczy stojaki rowerowe są ,,towarem deficytowym’’. Większość parkingów wymaga renowacji. Wiele z tych stojaków nie jest przymocowanych do podłoża.

Ul. Stary Port ( naprzeciwko poczty, od strony rzeki Brdy)

Ul. Dworcowa

PKO ul. Gdańska 23 Bydgoszcz

Urząd Miasta Bydgoszcz ul. Jezuicka 1

Wiele stojaków znajduję się przy: Supermarketach m.in. sieci Real, Kaufland, Tesco, Biedronka itd.

Wiele stojaków znajduję się przy: fast foodach

Wiele stojaków znajduję się przy: Urzędach

Rzadki widok… Zespół Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych ul. Gajowa 98

Stojaków brakuje w szkołach:

Ul. Gdańska

Marszałka Ferdynanda Focha

Proponujemy zamontować stojaki m.in. Jednostki użyteczności publicznej Jednostki oświaty Cmentarze Strategiczne ulice miasta Ośrodki sportowe Miejsca często odwiedzane przez bydgoszczan Wyspa Młyńska, Plac Wolności, Plac Teatralny…

Proponujemy zamontować stojaki m.in. Przygotowaliśmy listę miejsc, gdzie brakuje stojaków w Śródmieściu i Centrum. Przekażemy tę listę Zarządowi Dróg Miejskich w Bydgoszczy.

Przykład oznakowania stojaków rowerowych

Projekt stojaku rowerowego miasta Warszawa

Ciekawostka Japońskie biuro STORE MUU zaprojektowało stoliki w formie baru dla rowerzystów.

,,Światowy dzień bez samochodu’’ – 22 września 22 wrzesień- ta data na stałe może się wpisać w kalendarz imprez naszego miasta. Tego dnia w Bydgoszczy odbywałyby się różne konkursy, gdzie można byłoby wygrać rower, kask rowerowy… Również można spróbować pobić rekord mieszkańców na rowerze.

Kontakt Piotr Rutecki mrmb.rowery@gmail.com