Dyscypliny, którymi zainteresowanie rośnie, w które warto inwestować?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

D-Link Technology Trend Wyniki badania
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
1 Wyniki finansowe za I kw r. ULMA Construccion Polska S.A. Prezentacja dla inwestorów 21 maja 2012 r.
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Społeczności w Internecie
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Badanie ankietowe na temat Powstania Warszawskiego WYNIKI
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Raport z badania Capibus
SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
# y IX Światowe badanie nadużyć gospodarczych Ryzyko nadużyć gospodarczych na rynkach wschodzących Warszawa, 29 czerwca 2006 D ORADZTWO B IZNESOWE E RNST.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Prezentacja wyników badania
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Udział grup inwestorów w obrotach giełdowych – rok 2003 Warszawa,
Polscy internauci o Mistrzostwach Świata w piłce nożnej – Niemcy 2006 Maj 2006.
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Najważniejsze sportowe wydarzenie roku nadchodzi.
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Sportowe wakacje na „Stadionie Śląskim”
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Klub Uczelniany Akademickiego Związku Sportowego PWSZ w Koninie
Sprawność fizyczna A zdrowie człowieka.
Podsumowanie sezonu Wyniki współzawodnictwa sportu dzieci i młodzieży za 2012: W ramach współzawodnictwa MSiT sekcja uzyskała 45 pkt (43%), z pośród.
Hale na terenie Katowic
Popular sports in Poland Popularne sporty w Polsce
Sportowcy - polscy.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Problemy wychowawcze dzieci
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2012 r.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
KTO TU JEST KLASĄ ROBOTNICZĄ? PRACOWNICY I PRZEDSIĘBIORCY Średni miesięczny czas pracy Przebywanie na urlopach Przebywanie na zwolnieniach lekarskich Badanie.
Bartłomiej Dziewoński 6B
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
Tytuł.prezentacji Gdyński dialog z seniorami – mechanizm refleksyjnego kształtowania przestrzeni miasta, w odpowiedzi na potrzeby osób starszych „Samorząd.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku.
1 71. TOUR DE POLOGNE UCI WORLD TOUR. Co roku Tour de Pologne śledzą miliony widzów. W 2014 roku: LICZBA ODBIORCÓW 2 Tour de Pologne UCI World Tour Liczba.
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
ZOSTAŃ SPORTOWYM KOKSEM SP 11 TYM KTÓRY OCZARUJE KOMISJĘ SĘDZIOWSKĄ.
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Wydobycie z danych użytecznej informacji Identyfikacja problemów, których analiza daje korzyści Ocena wyników podjętych działań Działanie w oparciu o uzyskane.
SKOCZNOŚĆ to umiejętność przemieszczania ciała w przestrzeni dzięki fazie lotu.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
Głos Polaków w sprawie wina
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Sytuacja w polskiej piłce nożnej w oczach kibiców Konferencja prasowa ARC Rynek i Opinia Sport Management Polska ul. Słowackiego października.
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Zapis prezentacji:

Dyscypliny, którymi zainteresowanie rośnie, w które warto inwestować? Oblicza polskiego sportu i sponsoring sportowy 2012/2013 Na podstawie raportu SPONSORING MONITOR 2012/ 2013 1

Sponsoring Monitor 2012/2013 Agenda O badaniu Oblicza polskiego sportu 2012/2013 Zainteresowanie Polaków sportem Popularność dyscyplin sportowych Znajomość polskich sportowców Sponsoring sportu w Polsce 2012/2013 Liderzy sponsoringu sportowego Sponsoring obiektów sportowych 2

Sponsoring Monitor 2011/2012 O badaniu/ Sponsoring Monitor Opracowanie własne Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia poświęcone sponsoringowi różnych dziedzin życia społecznego i biznesowego, w szczególności sponsoringowi sportu i kultury. Badanie realizowane cyklicznie od 2001 roku. Badanie przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1808 mieszkańców Polski w wieku od 15 do 65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy. Struktura próby w każdym pomiarze była jednakowa i odpowiadała reprezentatywnej strukturze Polski. Wyniki badania zostały poddane procedurze ważenia w celu dostosowania struktury próby do struktury populacji. 3

Oblicza polskiego sportu 2012/2013 4

Zainteresowanie Polaków sportem Źródło: Sponsoring Monitor 2012/ 2013, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013 5

Popularność dyscyplin sportowych (2012) TOP 10 Źródło: Sponsoring Monitor 2012/ 2013, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013 6 Odpowiedzi udzielały osoby zainteresowane sportem w dużym lub bardzo dużym stopniu, N=651

Popularność dyscyplin sportowych/ wzloty i upadki (2012) Dyscypliny sportowe, które najbardziej zyskały na popularności w stosunku do 2011 roku: narciarstwo biegowe – wzrost o 9% lekkoatletyka – wzrost o 8% sztuki walki typu K1, MMA – wzrost o 7% piłka nożna – wzrost o 6% Dyscypliny sportowe, które najbardziej straciły na popularności w stosunku do 2011 roku: Formuła 1 – spadek o 5% skoki narciarskie – spadek o 3% W ciągu ostatniego roku aż dwie dyscypliny, które od lat utrzymują się w pierwszej piątce najpopularniejszych dyscyplin sportowych odnotowały nieduże, aczkolwiek największe ze wszystkich dyscyplin spadki zainteresowania. 7

Znajomość polskich sportowców 2012 Źródło: Sponsoring Monitor 2012/ 2013, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013 8

Popularność sportowców/ wzloty i upadki (2012) Sportowcy, którzy najbardziej zyskali na znajomości w stosunku do 2011 roku (znajomość spontaniczna): Robert Lewandowski – wzrost o 30% Jakub Błaszczykowski – wzrost o 11% Sportowcy, którzy najbardziej stracili na znajomości w stosunku do 2011 roku: Adam Małysz – spadek o 19% Mariusz Pudzianowski – spadek o 16% Artur Boruc – spadek o 15% 9

Sponsoring sportu w Polsce 2012/2013 10

Liderzy sponsoringu sportowego (2012/2013) Najbardziej rozpoznawalni sponsorzy najpopularniejszych dyscyplin sportowych, wskazywani przez fanów poszczególnych dyscyplin sportowych: piłka nożna: T-Mobile (22%), Biedronka (22%) siatkówka: Plus (46%) skoki narciarskie: Red Bull (58%) boks: Wojak (42%) Formuła 1: Red Bull (20%), Mobil 1 (16%), Shell (16%) sztuki walki typu K1, MMA: Wojak (16%), Warka (10%), Tiger (10%) lekkoatletyka: Nike (16%), Pedro’s (15%) rajdy samochodowe: Orlen (32%) piłka ręczna: PGNiG (14%), PGE (12%) koszykówka: Tauron (34%) W przypadku większości dyscyplin sportowych z pierwszej dziesiątki bardzo wyraźni są liderzy sponsoringu danej dyscypliny, natomiast są też dyscypliny, w których rozpoznawalność sponsorów jest rozdrobniona. 11

Dostrzegalność faktu sponsorowania dyscyplin sportowych (2012/2013) Dostrzegalność sponsora w najbardziej popularnych dyscyplinach sportowych wśród osób, które uczestniczyły osobiście lub oglądały rozgrywki w ramach danej dyscypliny Źródło: Sponsoring Monitor 2012/ 2013, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013 12

Sponsorowanie obiektów sportowych Czy zna Pan/i jakieś przypadki sponsorowania stadionów w Polsce? Źródło: Sponsoring Monitor 2012/ 2013, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2013 Tylko co trzeci respondent zna przypadki sponsorowania stadionów w Polsce. Najbardziej znanym sponsorem obiektu sportowego jest sponsor stadionu w Gdańsku: PGE (14,2%) oraz sponsor stadionu Legii w Warszawie: Pepsi (13,1%). W przypadku zdecydowanej większości stadionów ponad 95% respondentów nie wie, kto jest sponsorem. 13

Dyscypliny, którymi zainteresowanie rośnie, w które warto inwestować? ARC Rynek i Opinia Sp. z o. o. ul. Juliusza Słowackiego 12 - budynek KIRKOR 01-627 Warszawa tel.: +48 022 584 85 00 fax.: +48 022 584 85 01  e-mail: office@arc.com.pl 14