WYKORZYSTANIE B-LEARNING’U W NAUCZANIU JĘZYKA SPECJALISTYCZNEGO (ANGIELSKI W TURYSTYCE) Joanna Jercha - Malinowska
Kształcenie na odległość ZALETY Elastyczność Redukcja kosztów Dostępność Możliwość samodzielnej pracy WADY Czas tworzenia materiałów Wysokie koszty wytworzenia materiałów Problemy techniczne
Język specjalistyczny Sposób kształcenia wymagany przez rzeczywistość – dostosowanie się do rynku pracy oraz standardów ministerialnych Potrzeba znajomości języków w pracy – zwłaszcza w turystyce Co to oznacza dla studenta? specyficzna terminologia funkcje językowe konieczne do komunikacji z klientem
Opracowane kursy z języka angielskiego w turystyce English for International Tourism Pre-Intermediate A2 English for International Tourism Intermediate B1 Going International B2
Etapy pracy nad kursem Faza wstępna – opracowanie dokumentacji; przygotowanie wytycznych dotyczących tworzenia kursów; ustalenie harmonogramu prac Prace nad tworzeniem materiałów – współpraca autorzy – metodyk - koordynator Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem b-learning’u Ocena kursu Korekta kursu
Struktura kursu Moduł 0 – opis kursu (cele zajęć, krótka informacja na temat wymagań wstępnych); forum błędów i aktywności Moduły merytoryczne (wprowadzenie do każdego z nich) Moduły powtórzeniowe - samosprawdzające Przewodnik dla nauczyciela Spis słownictwa
Ogólne informacje na temat kursu
Przykładowy moduł - poziom A2
Przykładowy moduł – poziom B1
Przykładowy moduł – poziom B1
Przykładowy moduł – poziom B2
Przykładowy moduł powtórzeniowy
Przewodnik dla nauczyciela
Spis słownictwa
Rodzaje aktywności Zadania na czytanie Zadania na pisanie Zadania na słuchanie Zadania na słownictwo Zadania gramatyczne Zadania na wymowę
Kursy języka angielskiego w turystyce – rodzaje testów dopasowywanie testy wielokrotnego wyboru testy jednokrotnego wyboru uzupełnianie luk prawda/fałsz układanie we właściwej kolejności
Przykładowe polecenie Quiz 1 — Describing dishes You are going to take the professional practice quiz connected with describing dishes which is explained on page 85 in your Students' Book. Read the useful expressions. Check the unfamiliar words in a dictionary. You can use the online dictionary www.thefreedictionary.com. Take the quiz on the platform. Order the words to make full sentences. You can take the quiz as many times as you wish. Your highest score will be recorded. You can score a maximum of 7 points in this quiz. Grading method: Highest grade
Polecenie – poziom B2
Polecenie do zadania
Przykładowe zadanie na pisanie
Przykładowe zadanie na pisanie
Przykładowe zadanie
Przykładowe zadanie
Przykładowe zadanie
Przykładowe materiały dodatkowe Dear Student! Working on Module 15 you have read about selected attractions of Madrid as well as about recommending places for weekend breaks. If you want to find out more about the city you could visit the website which will provide you with some additional information about it: en.wikipedia.org/wiki/Madrid You could also try watching the video below as it shows travel agents dealing with customers on the phone and in person: www.youtube.com/watch?v=vWkLUFemIwI&feature=related
Dlaczego warto wykorzystywać b-learning? świetna powtórka przed kolokwium praca ustawiczna studenta (zwłaszcza na studiach niestacjonarnych) – sterowanie nauką zgodnie z własnymi potrzebami rozwijanie wszystkich umiejętności możliwość wielokrotnego wykonywania zadań w celu utrwalenia materiału
Dziękuję za uwagę.