Śląski System Informacji Turystycznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
Tak było kiedyś.... ŚLĄSKA PODRÓŻ W CZASIE Szlakiem Zabytków Techniki spod Silesia City Center.
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Certyfikacja Punktów i Centrów Informacji Turystycznej
Śląski System Informacji Turystycznej
Informacji Turystycznej
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
ŚRODOWISKO A ZDROWIE Program Wieloletni.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Centra Organizacji Pozarządowych
Promocja destynacji turystycznej za granicą
mgr Magdalena Czichon pod kierunkiem dr inż. Katarzyny Karbowiak
Wodzisław Śląski, 7 marca 2013r.
SPOTKANIE ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ PROJEKTU Przystanek e-kultura regionu częstochowskiego pn. Przystanek e-kultura regionu częstochowskiego Częstochowa, 14.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Klub Przedsiębiorcy. Twórcy projektu Ewa Gołębiowska Dyrektor Śląskiego Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości Anna Kańska – Górniak koordynator Klubu Przedsiębiorcy.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Konferencja współfinansowana ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego Konferencja.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Analiza wykonalności przedsięwzięcia
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Stowarzyszenie Klaster ICT Pomorze Zachodnie DROGA DO WSPÓLNEGO SUKCESU.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
Konferencja Gdańsk - PODR
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Proces standaryzacji Informacji Turystycznej w Polsce.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
INFRASTRUKTURA REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI DEPARTAMENT PLANOWANIA STRATEGICZNEGO I GOSPODARCZEGO.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Ekonomia społeczna – istota problemu
Możliwości rozwoju kompetencji osób dorosłych – system bonów szkoleniowych i znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.
III. Wykorzystanie portalu
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Region promocji turystycznej
Zapis prezentacji:

Śląski System Informacji Turystycznej Śląski System Informacji Turystycznej – założenia projektowe Śląski System Informacji Turystycznej Katowice, 17.11.2009 r. 1 1

PODSTAWOWE FUNKCJE SYSTEMU INFORMACJI TURYSTYCZNEJ Promocyjna promowanie regionu (miejscowości, obszaru) i jego oferty turystycznej, produktów turystycznych i regionalnych, ukierunkowywanie ruchu turystycznego, kreowanie wizerunku województwa jako regionu atrakcyjnego turystycznie. Informacyjna informowanie o atrakcjach i produktach turystycznych, infrastrukturze turystycznej i okołoturystycznej, wydarzeniach kulturalnych, które są częstym motywem podróży, o możliwościach spędzania wolnego czasu. Doradcza pomaganie turyście w zdefiniowaniu pojawiającego się problemu i podjęciu właściwej decyzji w zakresie wykorzystania czasu wolnego. Animacyjna stymulowanie rozwoju regionalnych i lokalnych produktów turystycznych i uczestnictwo w procesie ich kreowania, koordynowanie pewnych inicjatyw lokalnych w tym zakresie

DRZEWO CELÓW CEL NADRZĘDNY Podniesienie jakości usługi i stopnia satysfakcji klientów oraz wzrost liczby korzystających z oferty turystycznej CEL STRATEGICZNY Dostarczenie kompleksowej i rzetelnej informacji jako elementu aktywnej polityki marketingowej i promocyjnej regionu CEL OPERACYJNY 1 Stworzenie i rozwój systemu analogowej IT w województwie śląskim CEL OPERACYJNY 2 Stworzenie i rozwój regionalnego cyfrowego systemu IT CEL OPERACYJNY 3 Efektywne zarządzanie Śląskim Systemem IT Stworzenie regionalnej cyfrowej bazy danych informacji turystycznej Zintegrowanie jednostek świadczących usługi informacji turystycznej Wdrożenie struktury zarządzania systemem Stymulowanie rozwoju sieci jednostek świadczących usługi informacji turystycznej Modernizacja regionalnego portalu turystycznego Stworzenie i rozwój platformy współpracy Znakowanie dróg publicznych i atrakcji turystycznych Zintegrowanie internetowych turystycznych portali informacyjnych województwa śląskiego Wdrożenie regionalnego systemu kategoryzacji jednostek świadczących usługi IT Publikacja materiałów promocyjnych i informacyjnych Rozwój sieci infokiosków IT Szkolenie kadr informacji turystycznej Publikacja materiałów multimedialnych Wdrożenie Systemu Identyfikacji Wizualnej Śląskiego Systemu IT

CEL OPERACYJNY 1 STWORZENIE I ROZWÓJ SYSTEMU ANALOGOWEJ INFORMACJI TURYSTYCZNEJ W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM

1. ZINTEGROWANIE JEDNOSTEK ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI INFORMACJI TURYSTYCZNEJ Śląska Organizacja Turystyczna a) Hierarchia jednostek świadczących usługi IT - Regionalne Centrum Informacji Turystycznej - Centra Informacji Turystycznej - Punkty Informacji Turystycznej b) Ogólne założenia – charakterystyka jednostki świadczącej usługi IT lokalizacja, oznakowanie, wyposażenie, personel, zakres świadczonych usług c) Uwarunkowania prawne d) Kategoryzacja 4 kategorie Centrum IT administrator lokalny Punkt IT użytkownik

2. STYMULOWANIE ROZWOJU SIECI JEDNOSTEK INFORMACJI TURYSTYCZNEJ a) działania o charakterze informacyjno-szkoleniowym b) działania o charakterze doradczym c) Wparcie finansowe w postaci wyposażenia punktów it przy wykorzystaniu działania 3.3. Systemy informacji turystycznej RPO WSL

3. ZNAKOWANIE DRÓG PUBLICZNYCH I ATRAKCJI TURYSTYCZNYCH Etapy: Największe atrakcje województwa śląskiego – 63 znaki E-22b Szlak Zabytków Techniki – 298 znaków E-22a Znakowanie atrakcji turystycznych o znaczeniu regionalnym w ramach działania 3.3. Systemy informacji turystycznej – kompleksowe oznakowanie 200 atrakcji turystycznych województwa śląskiego

4. PUBLIKACJA MATERIAŁÓW PROMOCYJNYCH I INFORMACYJNYCH a) określenie standardów dot. materiałów promocyjno-informacyjnych (szata graficzna, wersje językowe, poziom merytoryczny, aktualizacja danych) - docelowo dzięki wdrożeniu Strategii marki Województwa Śląskiego (Śląskie. Pozytywna energia) wspólne tematyczne layout-y wydawnictw b) ujednolicenie procesu publikowania i dystrybucji materiałów (wzajemna wymiana materiałów promocyjno-informacyjnych, bank zdjęć, archiwizacja wydawnictw, systematyczna aktualizacja zestawu podstawowych materiałów promocyjnych)

CEL OPERACYJNY 2 STWORZENIE I ROZWÓJ REGIONALNEGO CYFROWEGO SYSTEMU INFORMACJI TURYSTYCZNEJ

1. STWORZENIE REGIONALNEJ CYFROWEJ BAZY DANYCH INFORMACJI TURYSTYCZNEJ

2. MODERNIZACJA REGONALNEGO PORTALU TURYSTYCZNEGO – www.gosilesia.pl a) opracowanie struktury bazy danych i dostosowanie jej do struktury bazy POT b) migracja istniejących danych do nowej bazy oraz automatyczne połączenie z bazą danych POT c) intuicyjny adres www i subdomen (np. www.gosilesia.pl ; www.miejscowosc.gosilesia.pl 3. ZINTEGROWANIE INTERNETOWYCH PORTALI TURYSTYCZNYCH WOJ. ŚLĄSKIEGO integracja wizualna i techniczna (wspólna baza danych) – tworzenie serwisów lokalnych jako multisitów www.gosilesia.pl 4. PUBLIKACJA MATERIAŁÓW MULTIMEDIALNYCH w postaci płyt CD lub interaktywnych prezentacji na www 5. ROZWÓJ SIECI INFOKIOSKÓW

EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE ŚLĄSKIM SYSTEMEM INFORMACJI TURYSTYCZNEJ CEL OPERACYJNY 3 EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE ŚLĄSKIM SYSTEMEM INFORMACJI TURYSTYCZNEJ

Śląska Organizacja Turystyczna koordynator działalności sieci jednostek administrator regionalny systemu cyfrowego Regionalne Centrum Informacji Turystycznej Centrum IT administrator lokalny Centrum IT administrator lokalny Centrum IT administrator lokalny Punkt IT użytkownik Punkt IT użytkownik Punkt IT użytkownik Punkt IT użytkownik Punkt IT użytkownik

1. STWORZENIE I ROZWÓJ PLATFROMY WSPÓŁPRACY - Przepływ informacji (Śląskie Forum Informacji Turystycznej i Rada Informacji Turystycznej). - Logistyka związana z publikacją i dystrybucją materiałów promocyjno-informacyjnych. - Wykorzystywanie wspólnego cyfrowego systemu IT. - Pozyskiwanie środków na realizację wspólnych przedsięwzięć. - Realizowanie wspólnych przedsięwzięć podejmowanych w ramach systemu.

- Wdrożenie systemu szkoleń 2. PODNOSZENIE PROFESJONALIZMU I KWALIFIKACJI KADR INFORMACJI TURYSTYCZNEJ - Wdrożenie systemu szkoleń - Realizacja krajowych i zagranicznych podróży studyjnych (study tourów) - Opracowanie i wdrożenie podręcznika procedur dla pracowników informacji turystycznej w zakresie standardów obsługi klienta

3. WDROŻENIE SYSTEMU IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ ŚLĄSKIEGO SYSTEMU INFORMACJI TURYSTYCZNEJ Katalog Identyfikacji Wizualnej Standaryzacja znaku (stworzenie regionalnej marki informacji turystycznej ) Aplikacje na nośnikach Oznakowanie jednostki IT Oznakowanie dojścia / dojazdu Stojak na materiały informacyjno-promocyjne Wspólny element wizualizacji stron informacji turystycznej partnerów projektu Wizualizacja oznaczenia kategorii jednostek IT

Śląski System Informacji Turystycznej jest rozwiązaniem modelowym dla stworzenia, funkcjonowania i zarządzania informacją turystyczną w regionie. Z doświadczeń i wiedzy Śląskiej Organizacji Turystycznej korzystają już 4 regiony (małopolski, świętokrzyski, mazowiecki) tworząc regionalne systemy informacji turystycznej oraz Polska Organizacja Turystyczna tworząc system krajowy.

Dziękuję za uwagę Agnieszka Sikorska Dyrektor Biura Śląska Organizacja Turystyczna 40-085 Katowice ul. Mickiewicza 29 info@silesia-sot.pl www.silesia-sot.pl