Zespół Szkół w Szkotowie Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
? ? Ogrzewanie Domu Skąd bierze się energia cieplna?
Advertisements

Zanieczyszczenia powietrza.
PAMIĘTAJ!!! WYŁĄCZ STAND - BY.
EFEKT CIEPLARNIANY ( efekt szklarni )
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Tworzenie nowego międzynarodowego porozumienia EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Zmiany klimatu.
Co możesz zrobić, by walczyć ze zmianami klimatu?
Väder- och Klimatförändringar
Ograniczenia dla przemysłu energetycznego
KLIMAT A ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII.
TEMAT: PODSTAWOWE ŹRÓDŁA I SKUTKI ZANIECZYSZCZEŃ ATMOSFERY
GLOBALNE OCIEPLENIE KLIMATU
Efekt cieplarniany.
Oszczędzanie energii elektrycznej
Väder- och Klimatförändringar
Warszawa 25 października 2011
Jak oszczędzać energię?
Zmiany Klimatyczne.
Karolina Kopczyńska i Ola Lichocka
WPŁYW CZŁOWIEKA NA GŁOBALNE OCIEPLENIE
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Efekt cieplarniany.
POWUZ NR V MATEMATYKA GR I W NOWYM WIŚNICZU Temat projektu: Jakie zmiany w stylu życia mogą ograniczyć skalę degradacji naszej planety?
Daria Gaust Barbara Tolak
JAK UŻYWAĆ ENERGIĘ.
Szkoła z energią.
Ekoprojekt Tak jak każda z trzecich klas mieliśmy za zadanie wziąć udział w projekcie edukacyjnym. Za dziedzine obraliśmy sobie ekologię, a naszym tematem.
GLOBALNE OCIEPLENIE.
Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii w Katowicach
Zagrożenia cywilizacyjne: dziura ozonowa, efekt cieplarniany, zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, kwaśne deszcze. Grzegorz Wach kl. IV TAK.
Czy twoja rodzina, decydując się na zakup nowego urządzenia gospodarstwa domowego zwraca uwagę na Etykietę Efektywności Energetycznej?
Temat: Jak oszczędzać energię elektryczną i cieplną w domu?
Szkoła z klasą 2.0.
OSZCZĘDZANIE ENERGII.
Oszczędzaj energię!!! Pracę wykonała: Paulina Wiśniewolska Kl. I b nr.23 Gimnazjum w Poświętnem.
BIOLOGIA Efekt cieplarniany.
Nasze życie, życie zwierząt oraz roślin zależy całkowicie od energii słonecznej. Ludzkość używa energii, aby się odżywiać, podróżować, ogrzewać, produkować.
GODZINA DLA ZIEMI Pracę wykonała: Agnieszka Szymańska klasa 3h1.
Karolina Kopczyńska i Ola Lichocka
OSZCZĘDZANIE ENERGII…
Żarówka a świetlówka – podobieństwa i różnice
Jak oszczędzam energię
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
Jak oszczędzać energię?
EKOLOGIA.
Energia wodna hydroelektrownie Filip Lamański Cezary Wiśniewski
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
DZIEŃ ZIEMI Z KLIMATEM.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Energia elektryczna wczoraj, dziś, jutro Projekt „Energia elektryczna – wczoraj, dziś, jutro” jest laureatem Konkursu Grantowego „Sieć dobrych pomysłów”
10 zasad oszczędzania energii w domu
1.W twoim domu są używane żarówki energooszczędne?
Naszym zadaniem było przeprowadzenie ankiety na temat wiedzy o efekcie cieplarnianym i jego przyczynach. Jej celem było sprawdzenie tego, czy mieszkańcy.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Samoloty A zanieczyszczenie powietrza.
Grupa Chemiczna.
Grupa Fizyczno-Techniczna
Title, time and place of presentation Obniżenie temp. w domu o 1°C ogranicza emisję CO 2 nawet o 300 kg rocznie 70% emisji gazów cieplarnianych z każdego.
WPŁYW CZŁOWIEKA NA KLIMAT
Ziemia jest coraz bardziej zagrożona zagładą. W powietrzu stężenie dwutlenku węgla jeszcze nigdy nie było tak wysokie jak dziś. Lodowce w ciągu 50 lat.
Oszczędzanie energii elektrycznej to oszczędności:  ochrona środowiska.  w naszych budżetach domowych  oszczędność naturalnych źródeł energii.
Efekt cieplarniany.
Efekt cieplarniany.
Co możesz zrobić, by walczyć ze zmianami klimatu?
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół w Szkotowie Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego Projekt edukacyjny uczniów klasy II Temat: "Co możemy zrobić, by ograniczyć zużycie energii w domu? Ile zaoszczędzimy energii, pieniędzy, o ile mniej wyemitujemy CO2?" r.szk. 2010/2011

Globalne ocieplenie Źródło:oczyszerokozamkniete.wordpress.com

Co to jest globalne ocieplenie ? Globalne ocieplenie odnosi się najczęściej do ocieplenia odnotowanego w ostatnich dekadach oraz prognoz dalszego wzrostu temperatury; zakłada on wpływ człowieka wskutek emisji gazów cieplarnianych. Czasami termin ten jest stosowany w odniesieniu do innych ociepleń w historii Ziemi. Niekiedy używa się też terminu "antropogeniczne globalne ocieplenie" (AGW), co podkreśla rolę zmian wywołanych przez człowieka. Źródło: www.wikipedia.org

Globalne ocieplenie - przyczyny Przyczyny powstawania globalnego ocieplenia: wysoka emisja gazów cieplarnianych; sprzężenie zwrotne (wtórny efekt, przyczyniający się do dodatkowego wzrostu temperatury); czynniki naturalne (np. aktywność słoneczna, wulkany); nieracjonalne korzystanie z energii elektrycznej.

Skutki powstawania globalnego ocieplenia topnienie lodowców; zmniejszenie się pokrywy lodowej Arktyki i Antarktydy; podwyższenie się poziomu morza; zmiana struktury opadów atmosferycznych; częstsze tornada i huragany; wzrost ilości CO2 w morzu (zaburzenie łańcucha pokarmowego). Źródło:www.houseofspirit.pl

Sposoby zapobiegania Sposoby zapobiegania korzystanie z odnawialnych źródeł energii; ograniczenie emisji gazów cieplarnianych; zwiększenie obszaru zalesionego; oszczędność energii w domach; modernizacja maszyn elektrycznych, silników. Źródło:www.wikipedia.org

Dlaczego zajęliśmy się tym problemem? Globalne ocieplenie jest poważnym problemem. Na szczęście każdy z nas może je ograniczyć. Nasze nawyki w dużym stopniu wpływają na to zjawisko. Oszczędzanie energii jest jedną z rzeczy, którą możemy zrobić. Przez nasze złe nawyki do atmosfery dociera o wiele więcej dwutlenku węgla. Możemy zapobiec globalnemu ociepleniu. Musimy się tylko postarać.

Projekt edukacyjny klasy II gimnazjum „Co możemy zrobić , by ograniczyć zużycie energii w domu? Ile zaoszczędzimy energii, pieniędzy, o ile mniej wyemitujemy CO2? r. szk. 2010/2011. Ankieta zbiorcza- 9 wywiadów uczniów kl.II gimnazjum Karta wywiadu. I. Energia elektryczna. Ilość osób zamieszkująca gospodarstwo domowe - 48 Ilość w kWh zużytej energii elektrycznej : - w ciągu miesiąca 1560,46 kWh - w ciągu roku 8276,52 kWh Wartość zużytej energii w PLN: - w ciągu miesiąca 1239,98 zł - w ciągu roku 14623,36 zł Ilość żarówek elektrycznych znajdujących się w domu - 82 ich łączna moc 5170 W Rodzaj żarówek: - tradycyjne - 41 szt. Moc - 3330 W - energooszczędne - 41 szt. Moc - 1840 W

Sprzęt AGD: Lodówka – klasa A - 6 os.,A+ - 2 os.,A++ - 1os. Pralka – klasa A - 5 os., A+ - 1 os., A++ - 3os. Urządzenia pozostawione w stanie „czuwania” (diody): - telewizor, komputer, dekoder, kontakty, diody. Na jak długo zdarza się domownikom zostawiać włączony (w ciągu dnia)‏ - telewizor - 12 h ilość zużytej energii 1,17 kWh - komputer – 16 h ilość zużytej energii 2,12 kWh - radio – 44 h ilość zużytej energii 3,76 kWh - zapalone światło – 8,5h ilość zużytej energii 0,544 kWh - ładowarkę do telefonu - 72 h ilość zużytej energii 2,95 kWh - diody -17 szt. ilość zużytej energii 447,1 kWh

II. Energia zużyta na ogrzewanie. Powierzchnia domu , mieszkania 780 m2 Sposób ogrzewania - węgiel Ilość opału zużywana w ciągu roku - 49,2 t Ilość opału zużywana w ciągu roku w przeliczeniu na 1 m2 - 697,5 kg Koszt ogrzewania mieszkania , domu w ciągu roku - 12921 zł Czy okna w mieszkaniu są szczelne? – szczelne okna - 9 os. Czy dom jest ocieplony ?– nie - 6os. tak - 3os.

OBLICZENIA Ad I. a)‏ 1. Ile zaoszczędzimy energii wymieniając żarówki tradycyjne na energooszczędne? moc trad. żarówek -3330 W moc energ. żarówek - 1840 W Różnica: 3330 W - 1840 W = 1490 W Średni czas pracy żarówki w ciągu dnia - 5 h w ciągu miesiąca - 150 h w ciągu roku - 1800 h Energia zaoszczędzona: E=P x t W ciągu miesiąca - 1490 W x 150 h = 223500 Wh = 223,5 kWh W ciągu roku – 223,5 kWh x 12 = 2682 kWh 2. Ile zaoszczędzimy pieniędzy wymieniając żarówki tradycyjne na energooszczędne? 1 kWh = 0,50 zł W ciągu miesiąca - 223,5 kWh x 0,5 zł = 111,75 zł W ciągu roku - 111,75 zł x 12 = 1341 zł Średnio na jedno gospodarstwo przypada : W ciągu miesiąca -111,75 zł : 9 = 12,40 zł W ciągu roku - 12,4 zł x 12 = 148,80 zł

3. O ile mniej wyemitujemy CO2 ? W ciągu miesiąca - 223,5 kWh x 1500 g CO2 = 335250 g = 335,25 kg CO2 W ciągu roku - 335,25 kg x 12 = 4023 kg CO2 b)‏ 1. Ile energii zaoszczędzimy rezygnując z diod (tryb czuwania)? Ilość diod, z których można zrezygnować – 17 Ilość zużywanej energii przez pojedynczą diodę (w ciągu miesiąca) - 26,3 kWh W ciągu miesiąca- 17 x 26,3 kWh = 447,1 kWh W ciągu roku - 447,1 kWh x 12 = 5365,2 kWh 2.Ile zaoszczędzimy pieniędzy rezygnując z diod (tryb czuwania)? W ciągu miesiąca - 447,1 kWh x 0,5 zł = 223,55 zł W ciągu roku – 223,55 zł x 12 = 2682,60 zł c)‏ 1. Ile zaoszczędzimy energii wyłączając niepotrzebne urządzenia? W ciągu dnia - 10,538 kWh W ciągu miesiąca - 10,538 kWh x 30 = 316,14 kWh W ciągu roku - 316,14 kWh x 12 = 3793,68 kWh 2. Ile zaoszczędzimy pieniędzy wyłączając niepotrzebne urządzenia? W ciągu miesiąca - 316,14 kWh x 0,5 zł = 158,07 zł W ciągu roku - 158,07 zł x 12 = 1896,84 zł

Razem: 1. Ile zaoszczędzimy energii elektrycznej ? -w ciągu miesiąca żarówki - 223,5 kWh diody - 447,1 kWh niepotrzebnie 316,1 kWh włączone urządzenia + ... ................. 986,7 kWh -w ciągu roku - 986,7 kWh x 12 = 11840,4 kWh 2. Ile zaoszczędzimy pieniędzy ? 986,7 kWh x 0,50 zł = 493,35 zł średnio na 1 gospodarstwo domowe : 493,35zł : 9 = 54,80 zł - w ciągu roku 493,35 zł x 12 = 5920,20zł 54,80 zł x 12 = 657,60 zł 3. O ile mniej wyemitujemy CO2? - w ciągu miesiąca 986,7 kWh x 1500 g CO2= 1480050g CO2 = 1480 kg CO2= 1 tona 480 kg CO2 - w ciągu roku - 1 tona 480 kg CO2 x 12 = 17 ton 760 kg CO2

Wnioski 1. Zużycie energii w domu ograniczymy: - wymieniając żarówki tradycyjne na energooszczędne, - rezygnując z diod (trybu czuwania), - zmieniając nawyki i racjonalnie korzystając z energii. 2. W ciągu roku możemy zaoszczędzić 11840,4 kWh energii, przez co zyskamy 5920,20 zł., emitując o 17 ton 760 kg CO2 mniej.

uczniowie kl. II gimnazjum: Opracowali uczniowie kl. II gimnazjum: - Patryk Kuciński, - Klaudia Robaczewska, - Karol Kwaśnik, - Tomasz Grędziszewski, - Magdalena Piotrowska, - Iwona Grzybowska, - Monika Frejnik, - Mateusz Czacharowski, - Sylwia Szurpicka,