e-PUAP czas na wdrożenie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
Advertisements

Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,

FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Zarządzanie projektem informatycznym
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Krzysztof Nyczaj Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Problemy organizacji usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną wdrażanych przez MSWiA   współpraca między systemami lokalnymi a platformą ePUAP.
Wrota Polski.
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Kongres Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006 r.1 Plan Informatyzacji Państwa Dr inż. Grzegorz Bliźniuk Podsekretarz Stanu Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.
Platforma elektronicznego obrotu bezgotówkowego
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
e-PUAP, 8 luty 2005Igor Bednarski 1 Architektura oraz podstawowe funkcjonalności systemu informacyjnego. Igor Bednarski Departament Systemów Informatycznych.
Aspekty organizacyjne realizacji projektu, działania samorządów.
E-PUAP Usługi administracji świadczone drogą elektroniczną metodyka wyboru, lista usług, kolejność wdrażania. dr inż. Dariusz Bogucki p.o. Dyrektor Departamentu.
E-PUAP, r.Marek Słowikowski 1 e-PUAP czas na wdrożenie Założenia programu Wrota, wstępna koncepcja projektu.
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Zasady leżące u podstaw informatyzacji administracji publicznej
1/18 LOGO Profil zespołu. 2/18 O nas Produkcja autorskich rozwiązań informatycznych dla małych i średnich firm w zakresie systemów: Baz danych Aplikacji.
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Plan prezentacji Informacje wprowadzające
Projekt nr Z/2.32/I/1.5/365/05/U/6/09 pn.: E - urząd – przyjazna administracja w Urzędzie Miejskim w Stargardzie Szczecińskim współfinansowany p przez.
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
CRM GigaCon Warszawa Jarosław Żeliński
Zakładane cele : Jednolity kanał udostępniania elektronicznych usług publicznych przez administrację publiczną (ESP) Platforma współkorzystania z wypracowanych.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Pod kierownictwem dr hab. inż. Piotra Zaskórskiego prof. WWSI
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
` Czym się zajmujemy: ZadajPytanie.pl – Portal Wymiany Wiedzy Ultimat er – marketingowy system komunikacji bezpośredniej Odpowiedz.pl – Serwis Pytań.
Czytelnik w piżamie, czyli nowa czasoprzestrzeń biblioteki
Zarządzanie Energią i Teleinformatyka ZET 2013 Nałęczów lutego 2013 r.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Systemy informatyczne
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Wdrożenie telefonii IP na Uniwersytecie Warszawski Piotr Michalski Konferencja Promująca Projekt.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Informatyzacja procesów komunikacyjnych związanych z prowadzeniem postępowań przygotowawczych w sprawach karnych („e-prokuratura”) Publiczna prezentacja.
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 4
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
STRATEGIA INFORMATYZACJI POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ DO 2020 ROKU dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki prof. PW.
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Informatyzacja sektora ochrony zdrowia
Cyber Security Management
ZINTEGROWANA OPIEKA CareWell - NOWY MODEL OPIEKI
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Zasady leżące u podstaw informatyzacji administracji publicznej
Zapis prezentacji:

e-PUAP czas na wdrożenie Plan realizacji portalu informacyjnego projekt Wrota Polski Ministerstwa Nauki i Informatyzacji 2004-12-21 e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

Etapy rozwoju portalu informacyjnego – Etapy rozwoju architektury portalu informacyjnego zdefiniowane na podstawie ewolucji roli e-PUAP Plan realizacji portalu informacyjnego a plan realizacji platformy MOST – etapy rozwoju portalu informacyjnego na tle rozwoju platformy MOST Plan realizacji portalu informacyjnego a program Wrota Polski – rozwój portalu informacyjnego na tle programu Wrota Polski e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

Etapy rozwoju portalu informacyjnego e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

Etapy rozwoju portalu informacyjnego – Etapy rozwoju architektury portalu informacyjnego zdefiniowane na podstawie ewolucji roli Wrót Polski Plan realizacji portalu informacyjnego a plan realizacji platformy MOST – etapy rozwoju portalu informacyjnego na tle rozwoju platformy MOST Plan realizacji portalu informacyjnego a program Wrota Polski – rozwój portalu informacyjnego na tle programu Wrota Polski Etapy rozwoju portalu informacyjnego Konieczność wprowadzenia Etapu 0 (Wspólnota) Omówienie poszczególnych etapów Etap 1. Katalog Etap 2. Bramka Etap 3. Notyfikator / koordynator Podsumowanie – realizacja wszystkich etapów (kolejność implementacji funkcjonalności) e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

Etap 0: Portal wspólnotowy (ang. community) UDOSTĘPNIONE UDOSTĘPNIONE SYNDYKACJA USŁUGI USŁUGI TREŚCI WWW WAP SMS E - MAIL GUI Formularze Kampanie Współpraca marketingowe ( np . forum dysk.) Katalog usług Agregacja treści CMS Wyszukiwanie PORTAL Personalizacja Krytyczne dla rozwoju społeczności architektów jest jak najwcześniejsze uruchomienie forum dyskusyjnego Etap 0. Portal wspólnotowy – Portal wspólnotowy powinien być uruchomiony jak najszybciej, we wczesnych fazach projektu. Jego celem będzie gromadzenie informacji na temat standardów stosowanych w administracji państwowej, wspomaganie federacji architektów oraz przekazywanie społeczności specjalistów oraz prasie bieżących informacji na temat Wrót Polski. Portal wspólnotowy może bazować na innej architekturze niż docelowe Wrota Polski (np. Open Source), jeśli przyspieszy to jego uruchomienie. e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

Role a rozwój Wrót Polski Postulujemy rozpoczęcie budowy e-PUAP od udostępniania usług w formie Katalogu. Pozwoli to na: Dokładne opisanie usług już dostępnych w formie elektronicznej Rozpoczęcie budowy wspólnoty (federacji) architektów (pochodzących z różnych jednostek administracji) Szybkie dostarczenie, realnych efektów w postaci działającego systemu Równolegle z rozwojem Wrót Polski powinien następować rozwój federacji architektów Zbudowanie federacji architektów pozwoli na ustalenie wspólnych standardów komunikacji na najprostszym poziomie (format dokumentów, bramka, wywoływanie usług z poziomu Wrót i oferowanie usług) i realizację wybranych usług w modelu Bramy. Zbudowanie federacji architektów pozwoli na przygotowanie wspólnego repozytorium standardów dokumentów, które wspólnie zarządzane może stanowić podstawę do rozwoju e-PUAP w kierunku roli Koordynatora. e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

Role a rozwój wspólnoty architektów (federacji) Koordynator Notyfikator Bramka rozwój organizacyjny i komunikacyjny Wrót Polski Katalog Samodzielne odkrywanie usług przez zespół Wrót Polski Komunikacja z architektami w jednostkach administracyjnych (minimalny wspólny standard) Wspólnota dookoła Wrót (Wrota traktowane jako wspólny kanał komunikacji z obywatelem) Współpraca (Wspólna praca nad rozwojem Wrót Polski oraz standardów) e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

Podsumowanie kolejności etapów USŁUGI WSPÓLNE PLATFORMA KOMUNIKACYJNA - MIDDLEWARE ADAPTER system jednostki adm. portal centrum płatności kwalifikowane certyfikacyjne MOST SUBSRIBER MANAGEMENT AUTORYZACJA AUTENTYKACJA IAAA Procesy pracy ( workflow /BPM) Procesor zdarzeń Podpis cyfrowy Katalog usług Płatności elektroniczne WARSTWA INTEGRACJI PORTAL CMS Agregacja treści Katalog usług Personalizacja Wyszukiwanie Kampanie marketingowe Współpraca np . forum dysk.) Formularze UDOSTĘPNIONE USŁUGI WWW WAP SMS E MAIL GUI SYNDYKACJA TREŚCI PUNKT STARTU PROJEKTU PUNKT STARTU ETAPU 2 Podsumowanie poprzednich czterech slajdów Na czerwono zaznaczono elementy do budowy w etapie 0 (Wspólnota) i etapie 1 (Katalog) Na brązowo zaznaczono elementy do budowy w etapie 2 (Bramka) Na niebiesko zaznaczono elementy do budowy w etapie 3 (Notyfikator i Koordynator) Wdrożenie kanału mobilnego (WAP/SMS) zakłada iż w ramach Wrót funkcjonują mechanizmy notyfikacji obywatela (rola: Notyfikator). e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

Plan realizacji portalu informacyjnego a plan realizacji platformy MOST e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

Etapy rozwoju portalu informacyjnego – Etapy rozwoju architektury portalu informacyjnego zdefiniowane na podstawie ewolucji roli Wrót Polski Plan realizacji portalu informacyjnego a plan realizacji platformy MOST – etapy rozwoju portalu informacyjnego na tle rozwoju platformy MOST Plan realizacji portalu informacyjnego a program Wrota Polski – rozwój portalu informacyjnego na tle programu Wrota Polski Plan realizacji portalu informacyjnego a plan realizacji platformy MOST Zależności czasowe portal – MOST Zależności funkcjonalne portal - MOST e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

Zależności czasowe Portal MOST czas zależy od Etap 0 Wspólnota Etap 0 Platforma komunikacyjna Produktem każdego etapu jest działający, gotowy do użytku portal informacyjny Etap 1 Katalog Etap 1 Platforma usługowa Etap 2 Bramka zależy od Etap 2 Broker informacyjny (zarządzanie procesami / notyfikacje) Etap 3 Notyfikator i Koordynator czas e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

Plan realizacji portalu informacyjnego a program Wrota Polski e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

Zawartość opracowania Spis treści Plan realizacji portalu informacyjnego a program Wrota Polski Położenie planu realizacji na tle programu Wrota Polski Etapy rozwoju portalu informacyjnego – Etapy rozwoju architektury portalu informacyjnego zdefiniowane na podstawie ewolucji roli Wrót Polski Plan realizacji portalu informacyjnego a plan realizacji platformy MOST – etapy rozwoju portalu informacyjnego na tle rozwoju platformy MOST Plan realizacji portalu informacyjnego a program Wrota Polski – rozwój portalu informacyjnego na tle programu Wrota Polski e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

Plan realizacji usług publicznych wdrożenie portalu (etapy 0 i 1) wdrożenie portalu (2 etap) wdrożenie portalu (3 etap) e-PUAP, 08.02.2005 r. źródło: McKinsey Marek Słowikowski

e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski

Dziękuję za uwagę marek.slowikowski@mnii.gov.pl e-PUAP, 08.02.2005 r. Marek Słowikowski