Postrzeganie wizerunku gospodarstw agroturystycznych z okolic Białowieskiego Parku Narodowego w opinii użytkowników porównywarek ofert turystycznych Krzysztof Stepaniuk Katedra Gospodarki Turystycznej
Agenda 1.Co? Czyli problem badawczy… 2.Jak? Czyli troszkę o rozwiązaniu problemu… 3.No i co z tego? Czyli co z tego wszystkiego wynika… 4.Podsumowanie Regionalny rozwój turystyki: administracja-biznes-nauka, Hajnówka r.
Jest to więc sposób, w jaki klienci postrzegają naszą działalność. Źródłem tej wiedzy są: media, opinie innych, własne doświadczenia. Wzmiankowane doświadczenia klienta – customer experience (CX): Co? Czyli problem badawczy… Wizerunek obszaru recepcyjnego to synteza przekonań, wyobrażeń, wrażeń oraz osobistych doświadczeń związanych z miejscem recepcyjnym, powstająca w wyniku skumulowania informacji pochodzących z różnych źródeł
Regionalny rozwój turystyki: administracja-biznes-nauka, Hajnówka r. O doświadczeniach tych możemy „poczytać” m.in. w obrębie ogólnodostępnych zasobów informacji o obszarze recepcyjnym np. w porównywarkach ofert turystycznych. Pozytywne doświadczenia klienta, to jeden z czynników kształtujących lojalność, wpływających na jego decyzje zakupowe, oraz kreujących tzw. marketing szeptany. Analizując CX możemy niejako „dopasowywać” ofertę do sposobu postrzegania jej atrakcyjności przez klientów.
Regionalny rozwój turystyki: administracja-biznes-nauka, Hajnówka r. CzynnikParametr czynnikowy Czynnik I Jakość produktów i usług turystycznych - Wysoka jakość obsługi - Wysoka jakość obiektu - Osobiste bezpieczeństwo - Solidna kuchnia - Dobre warunki dla uprawiana rekreacji - Interesujący, przyjaźni ludzie Czynnik II Atrakcje turystyczne- Atrakcje kulturowe - Specyfika narodowościowo-wyznaniowa obszaru - Zabytki - Uzdrowisko - Zabiegi lecznicze - Lokalne rękodzieło - Imprezy masowe kulturowe - Imprezy masowe patriotyczne Czynnik III Przyroda- Czyste, nieskażone środowisko - Klimat przyjazny zdrowiu - Atrakcyjna dzika fauna i flora - Piękny, naturalny krajobraz Źródło: opracowanie własne na podst. Baloglu S., McCleary K.W., A model of destination image formation. Annals of Tourism Research 26 (4), W literaturze naukowej można wskazać możliwości ich porządkowania i hierarchizacji Jak? Czyli troszkę o rozwiązaniu problemu…
Regionalny rozwój turystyki: administracja-biznes-nauka, Hajnówka r. Co najdziwniejsze, komentujący (opiniodawcy) nie dostrzegają atrakcji kulturowych obszaru (Czynnik II: atrakcje kulturowe, specyfika narodowościowo-wyznaniowa, imprezy masowe, etc.)… No i co z tego? Czyli co z tego wszystkiego wynika… Źródło; opracowanie własne z wykorzystaniem aplikacji Piktochart,
Regionalny rozwój turystyki: administracja-biznes-nauka, Hajnówka r. Źródło; opracowanie własne z wykorzystaniem aplikacji Piktochart,
Regionalny rozwój turystyki: administracja-biznes-nauka, Hajnówka r. Dziękuję za uwagę! Podsumowanie