WYPŁATY NALEŻNOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Advertisements

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Cel lekcji: poznanie istoty kredytu konsumenckiego i różnic między kredytem inwestycyjnym, a kredytem konsumenckim. Oczekiwane osiągnięcia ucznia: wyjaśni.
" Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 – 2013 OŚ priorytetowa IV Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.
ZABEZPIECZENIE PŁATNOŚCI W PROCESIE BUDOWLANYM
2012 Warszawa, 7 maja 2012 r. Wsparcie na pierwsze wdrożenie wynalazku w działalności gospodarczej przedsiębiorcy w ramach 4.osi priorytetowej Inwestycje.
Nowe możliwości finansowania inwestycji z PROW
w procedurze zawierania Umowy Offsetowej
EWIDENCJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Procedury finansowe Toruń, grudzień 2005 r.. Wniosek o płatność podstawą ubiegania się o refundację poniesionych wydatków Wzór określony Rozporządzeniem.
„Restrukturyzacja zadłużenia przedsiębiorcy w banku”.
Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku Ustawa o opłacie skarbowej Ustawa z r. o opłacie skarbowej Dz.U. z r. Nr 225, poz
Planowane roboty drogowo-mostowe w latach 2009 ÷ Projekt -
CEIDG.
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
JAK ZABEZPIECZAĆ INTERES PODWYKONAWCÓW I DOSTAWCÓW W RELACJACH
Wniosek o dofinansowanie w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem operacji polegających na funkcjonowaniu LGR oraz nabywaniu.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
„Zasady poprawnego rozliczania projektów w ramach Programu Operacyjnego RYBY ” Pisz, r.
SKUTECZNA WINDYKACJA NALEŻNOŚCI PROBLEMEM WSPÓŁCZESNEGO PRZEDSIĘBIORCY
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Reforma sieci EURES- nowe możliwości dla agencji zatrudnienia Aneta Majbańska Doradca.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy - KFS
Postępowanie zabezpieczające Materiały pomocnicze Prawo egzekucyjne
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Prawdy oczywiste Zmiany przy zakładaniu spółki cywilnej - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Dokumenty aplikacyjne do ubiegania się o pomoc na budowę lub modernizację dróg lokalnych w ramach PROW na lata Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji.
Techniki informacji i komunikacji Ćwiczenia nr 7 Mgr Anna Materla Krajowy Rejestr Sądowy. CEIDG. Uniwersytet Wrocławski Wydział Prawa, Administracji i.
PbWyk 5 Umowy cywilne w procesie budowlanym. Umowy cywilne w procesie budowlanym Umowy o roboty budowlane -Umowa może (nie musi) być zawarta z uczestnikiem.
FORMA CZYNNOŚCI PRAWNYCH
Prawo handlowe zajęcia III r.. Zasady wykonywania zobowiązań Zobowiązanie: Rodzaj stosunku cywilnoprawnego, Rodzaj stosunku cywilnoprawnego,
Rachunkowość w warunkach transformacji prawno- organizacyjnej Autor: prof. zw. dr hab. inż. Zbigniew Luty.
LIKWIDACJA SPÓŁDZIELNI. Art [Podstawy] § 1. Spółdzielnia przechodzi w stan likwidacji: 1) z upływem okresu, na który, w myśl statutu, spółdzielnię.
Bezpodstawne wzbogacenie Kazusy. Ewa D. kupiła od Grażyny W. za pośrednictwem internetowego portalu aukcyjnego książkę za 50 zł, za którą zapłaciła przelewem.
ZASTAW Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie 4, Warszawa.
„Poręczenia K-PFPK szansą na rozwój Twojego biznesu” r.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Upadłość konsumencka w świetle obecnych przepisów
Czyli zbiór najważniejszych informacji praktycznych
Upadłość przedsiębiorstw i osób fizycznych
USTALANIE WIERZYTELNOŚCI W POSTĘPOWANIU UPADŁOŚCIOWYM
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Restrukturyzacja sądowa jako sposób oddłużenia oraz naprawy SPZOZ
POSTĘPOWANIA ODRĘBNE -
Potrącanie wierzytelności
Zmiany w realizacji projektów PO KL
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Rejestry dłużników – likwidacja Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, utworzenie Krajowego Rejestru Zadłużonych sędzia Aneta Komenda.
REJESTRACJA PRZEDSIĘBIORCÓW
Umowa Komisu Dorota Wieczorkowska
Gwarancja bankowa Dorota Wieczorkowska
USTAWA O PRZEKSZTAŁCENIU PRAWA UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO GRUNTÓW ZABUDOWANYCH NA CELE MIESZKANIOWE W PRAWO WŁASNOŚCI TYCH GRUNTÓW Istotne rozwiązania.
REJESTRACJA PRZEDSIĘBIORCÓW
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
Uczestnicy postępowania restrukturyzacyjnego
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
Apelacja cywilna.
Zapis prezentacji:

WYPŁATY NALEŻNOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW OLSZTYN 18.09.2012r.

Dz.U.2012.891 USTAWA z dnia 28 czerwca 2012 r. o spłacie niektórych niezaspokojonych należności przedsiębiorców, wynikających z realizacji udzielonych zamówień publicznych (Dz. U. z dnia 3 sierpnia 2012 r.)

Ustawa dotyczy Przedsiębiorców, którzy: Zawarli umowy z Wykonawcami realizującymi roboty budowlane zlecone przez GDDKiA Spełniają kryteria mini, mikro lub średniego przedsiębiorstwa

ETAPY Złożenie pierwszego zgłoszenia Ogłoszenie w dzienniku o zasięgu ogólnokrajowym o otwarciu terminu na dokonanie zgłoszeń Weryfikacja zgłoszeń Sporządzenie listy Ustalenie proporcji zaspokojenia zgłoszonych należności Wypłaty zaliczek Wypłaty pozostałych części należności

ZŁOŻENIE ZGŁOSZENIA Zgłoszenia wraz z załącznikami określonymi w ustawie z dnia 28 czerwca 2012r. o spłacie niektórych niezaspokojonych należności przedsiębiorców, wynikających z realizacji udzielonych zamówień publicznych (Dz.U.2012.891) należy przesłać na adres: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie Wydział Realizacji Inwestycji ul. Sokola 4b, 11-041 Olsztyn lub złożyć osobiście u pana Michała Wiśnickiego przyjmującego zgłoszenia pod ww. adresem.

ZŁOŻENIE ZGŁOSZENIA Zgłoszenie Przedsiębiorca może złożyć w przypadku, gdy zachodzi jedna z poniższych przesłanek: Wykonawca zalega z płatnością za zrealizowane przez Przedsiębiorcę i odebrane przez Wykonawcę prace co najmniej 30 dni; 2. Wobec Wykonawcy została ogłoszona upadłość; 3. Wniosek o upadłość Wykonawcy został oddalony z powodu takiego, że: Majątek niewypłacalnego dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie kosztów, Majątek dłużnika jest obciążony hipoteką, zastawem, zastawem rejestrowym, zastawem skarbowym lub hipoteką morską w takim stopniu, że pozostały jego majątek nie wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania

DOKUMENTY DO ZGŁOSZENIA Oświadczenie, że dokumenty dołączone do zgłoszenia dotyczą zrealizowanych i odebranych prac Oświadczenie Wykonawcy o uznaniu należności, albo Umowa zawarta pomiędzy Przedsiębiorcą a Wykonawcą, doręczone Wykonawcy wezwanie do zapłaty, wniesionego pozwu lub zgłoszenie wierzytelności w postępowaniu upadłościowym Dodatkowo: Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów mini, mikro lub średniego Przedsiębiorstwa Kopie faktur wraz potwierdzeniem wykonania i odebrania wykonanych prac Wypis KRS

Przed wypłatą zaliczki: DOKUMENTY DO WYPŁAT Przed wypłatą zaliczki: nieprawomocne orzeczenie sądu (wyrok, nakaz zapłaty) zasądzające na rzecz przedsiębiorcy należność od wykonawcy; Albo odpis z sądu spisu wierzycieli złożonego w sądzie przez wykonawcę wraz ze złożeniem wniosku o upadłość z podaniem adresów jego wierzycieli i wysokości wierzytelności każdego z nich oraz terminów zapłaty, a także listę zabezpieczeń dokonanych przez wierzycieli na jego majątku wraz z datami ich ustanowienia numer rachunku bankowego przedsiębiorcy, na który zaliczka powinna zostać wpłacona

Przed wypłatą pozostałej części: DOKUMENTY DO WYPŁAT Przed wypłatą pozostałej części: prawomocne orzeczenie sądu (wyroku, nakazu zapłaty) przeciwko wykonawcy, zasądzającego należność; ugoda zawarta przed sądem między przedsiębiorcą a wykonawcą opatrzona przez sąd klauzulą wykonalności, obejmującej należność; odpis z sądu listy wierzytelności obejmującej należność, sporządzonej przez syndyka i przekazanej do sędziego-komisarza, której sporządzenie zostało obwieszczone i ogłoszone w Monitorze Sądowo-Gospodarczym wraz z oryginałem pisma sędziego komisarza, iż w stosunku do danej wierzytelności nie zgłoszono w terminie żadnego sprzeciwu; oraz oryginał oświadczenia, że prace na rzecz wykonawcy wykonywał samodzielnie lub że nie zalega wobec swoich podusługodawców i poddostawców z zapłatą należnego im wynagrodzenia za zrealizowane i odebrane prace albo że zaliczka, o której mowa w art. 6 Ustawy została przekazana na zaspokojenie roszczeń tych podmiotów wobec przedsiębiorcy z informacją, iż zaliczka zaspokoiła w całości roszczenia dalszych usługodawców i dostawców lub została w całości przekazana na ich proporcjonalne zaspokojenie.