w ramach prac doktorskich i magisterskich

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca licencjacka i magisterska
Advertisements

Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Stanisław KOZIEJ BADANIA NAUKOWE 2007 r
Stanisław KOZIEJ METODOLOGIA NAUK.
PROF. DR HAB. WIESŁAWA PRZYBYLSKA-KAPUŚCIŃSKA
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Podstawy metodologiczne ekonomii
Teoria formalistyczna Teoria empiryczno - naukowa Monika Kania.
X Komitet Koordynujący Programu Bezpieczeństwa Powodziowego w Dorzeczu Wisły Środkowej r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Spis treści Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
KONFERENCJA: Województwo Świętokrzyskie wobec wyzwań rozwojowych w świetle Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego oraz strategii zintegrowanych Kielce,
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
Metoda projektu edukacyjnego
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
PYTANIA analiza formalna (logiczna)
Metodyki zarządzania projektami
Innowacje pedagogiczne
Metody i techniki badań a socjologia ilościowa i jakościowa
Naukowy charakter pracy dyplomowej
Filozoficzne i metodologiczne aspekty indukcji eliminacyjnej
Koszty jakości w projektowaniu (Zofia Zymonik) 1.
Projektowanie procesu badawczego
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
Metodologia badań empirycznych
Wydział Nauk Ekonomicznych UW CECHY DOBREJ TEORII W EKONOMII Dariusz Lubryczyński Opracowane na podstawie książki Andrzeja Wojtyny „Ewolcja keynesizmu,
Zastosowanie Dyskretnych Ukrytych Modeli Markowa do analizy sygnału EKG Magdalena Kaska Teorie jako struktury, Anarchistyczna teoria wiedzy.
Technika pisania przyrodniczych prac naukowych
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Wprowadzenie do analizy ekonomicznej (treść wykładu)
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Dominika Milczarek -Andrzejewska Metodologia ekonomii - wstęp Zajęcia z metodologii ekonomii.
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
ZASTOSOWANIE DWUKROTNEJ SYMULACJI MONTE CARLO W WYCENIE OPCJI REALNYCH mgr Marcin Pawlak Katedra Inwestycji i Wyceny Przedsiębiorstw.
Metodyka i zasady formalne pisania prac dyplomowych – informacje wstępne ogólne Dr Małgorzata Zięba.
ZALECENIA DOTYCZĄCE REDAKCJI PRAC DYPLOMOWYCH przygotowywanych na Wydziale Zarządzania PRz.
Etyka i standardy w pracy dyplomowej Etyka i standardy w pracy dyplomowej.
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
R OLA DOŚWIADCZENIA W NAUCE. ŹRÓDŁA DANYCH NAUKOWYCH OBSERWACJEEKSPERYMENTY.
Praca dyplomowa (magisterska, licencjacka i inżynierska) powinna mieć charakter:
Seminarium magisterskie. Formalności rok akademicki 2013/2014 dr Małgorzata Zięba.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Temat pracy Promotor: Imię i nazwisko dyplomanta Rodzaj pracy (dyplomowa inżynierska/magisterska)
FILOZOFIA NAUKI „Przypadkowe odkrycia zdarzają się tylko umysłowo przygotowanym” Magdalena Lem kl. I d.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
Tytuł projektu Wywiady #1. Które założenia testowaliśmy? Które KONKRETNIE hipotezy z modelu biznesowego (BMC) poddaliście sprawdzeniu?
OD INSPIRACJI DO PRACY DYPLOMOWEJ Etapy procesu badawczego dr Joanna Nawój-Połoczańska Katedra Pedagogiki Ogólnej.
Redakcja tekstów naukowych dla orientalistów
Wstęp do badań społecznych i politologicznych I
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Wstęp do prawoznawstwa Administracja wykład 1
Pomysł Estymacja Przygotowanie Praca nad wdrożeniem Wdrożenie
Tytuł projektu naukowego
Temat pracy dyplomowej
EKSPERYMENT PEDAGOGICZNY. CO TO JEST EKSPERYMENT PEDAGOGICZNY? Eksperyment pedagogiczny stanowi metodę badania jednego lub kilku czynników zwiększających.
(Imię i nazwisko) (specjalność) Słupsk (data obrony 2018)
Zapis prezentacji:

w ramach prac doktorskich i magisterskich Stanisław KOZIEJ BADANIA NAUKOWE w ramach prac doktorskich i magisterskich Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

1. Przygotowanie badań 2. Realizacja badań 3. Kontrola wyników Cykl badań naukowych 1. Przygotowanie badań 2. Realizacja badań 3. Kontrola wyników Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Koncepcja badań 1. Geneza i ustawienie problemu (uzasadnienie potrzeby badań) 2. Cel i problematyka badawcza (zagadnienia badawcze) 3. Założenia i hipotezy badawcze 4. Procedura badań (metody, teren i tok - harmonogram - badań) 5. Prezentacja wyników (układ pracy) Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Geneza problemu Diagnoza stanu rzeczy identyfikacja obszaru niewiedzy - stwierdzenie istnienia problemu problemy subiektywne (dydaktyczne) i obiektywne (badawcze) obiektywizacja („odsubiektywizowanie”) niewiedzy - przegląd literatury uzasadnienie obiektywnej potrzeby (teoretycznej lub praktycznej) usunięcia niewiedzy (luki w wiedzy) Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Cel badań „druga strona” potrzeby badań zdecydowanie się na realizację potrzeby - na rozwiązanie problemu w drodze badań naukowych - prowadzi wprost do ustanowienia celu badań Cel: po co się prowadzi badania, co zamierza się osiągnąć w ich rezultacie Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Problematyka badawcza (zagadnienia badawcze) Problemy, zagadnienia badawcze - ”przeszkody” na drodze do celu logicznie podporządkowane celowi badań forma - pytania badawcze Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Rodzaje pytań badawczych pytania rozstrzygnięcia - zamknięte (czy?) pytania dopełnienia - otwarte (dlaczego, jak, jaki, ile, kiedy, gdzie? ...) Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Założenia badawcze Wiedza „nadsystemowa” wobec problemu (np. wyniki innych badań, wiedza podręcznikowa) coś, co nie będzie podlegać badaniom, przyjmowane jest takie, jakie jest - a jednocześnie stanowi podstawę, ograniczenie lub część rozwiązania problemu Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Hipotezy naukowe Przypuszczenia co do rozwiązania problemu próbne (wstępne) odpowiedzi na pytania badawcze tezy, które będą weryfikowane w toku badań hipotezy wstępne, robocze, rozwinięte, końcowe Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Teren (miejsce, przestrzeń) badań Harmonogram (czas) badań Procedura badań Metody badawcze Teren (miejsce, przestrzeń) badań Harmonogram (czas) badań Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Metody badawcze Metody teoretyczne Metody empiryczne analiza, analogia, synteza, dedukcja (wynikanie logiczne), indukcja (uogólnienie poszczególnych przypadków w twierdzenie ogólne) ... Metody empiryczne pomiary, eksperymenty, symulacje, ankiety, wywiady, konsultacje, dyskusje ... Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Teren badań Badania teoretyczne Badania empiryczne biblioteki, media, internet Badania empiryczne badane wycinki rzeczywistości (rzeczy, organizacje, procesy) laboratoria Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Tok (harmonogram) badań - etapy 1. Przygotowanie badań (opracowanie koncepcji i zorganizowanie badań) - hipoteza wstępna 2. Etap badań teoretycznych - rozwinięcie hipotezy wstępnej w hipotezę roboczą 3. Etap badań praktycznych - weryfikacja hipotezy roboczej (elementów tej hipotezy) i ustalenie wyników badań 4. Synteza wyników i ich pisarskie (redakcyjne) ujęcie w postaci pracy naukowej - finalna hipoteza naukowa Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Układ pracy naukowej Wstęp Rozdział metodologiczny Rozdziały merytoryczne Zakończenie Bibliografia Aneksy, załączniki Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Informacja o motywach badań i układzie pracy Wstęp Informacja o motywach badań i układzie pracy Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Rozdział metodologiczny Treścią rozdziału metodologicznego jest koncepcja badań. Czytelna informacja o genezie problemu na tle krytyki dotychczasowej literatury oraz o celach i zagadnieniach badawczych, założeniach i hipotezach oraz o procedurze badań Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Rozdziały merytoryczne (1) Tyle rozdziałów ile głównych zagadnień (problemów) badawczych Każdy rozdział to prezentacja wyników badań nad danym zagadnieniem Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Rozdziały merytoryczne (2) Układ rozdziału: wprowadzenie - charakterystyka zagadnienia (pytania) badawczego; rozbicie na podzagadnienia część główna - sprawozdanie z badań (materiał badawczy) podsumowanie - synteza w postaci odpowiedzi na pytanie badawcze Warszawa - Ursynów www.koziej.pl

Zakończenie pracy naukowej Nawiązanie do wstępu i rozdziału metodologicznego (lustrzane odbicie) Synteza syntez z poszczególnych rozdziałów merytorycznych Krytyczne spojrzenie na przebieg i rezultaty badań i ewentualne sugestie dalszych badań Warszawa - Ursynów www.koziej.pl