Zadanie współfinansowane ze środków otrzymanych z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach otwartego konkursu ofert – Konkurs Inicjatyw Organizacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
Advertisements

Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
AUTOPREZENTACJA.
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Anna Paszkowska-Rogacz
Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.
AUTOPREZENTACJA.
Małgorzata Bogdanowicz
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Konfliktowi towarzyszą zwykle silne emocje.
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA krok po kroku
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Metody wyszukiwania praktyk i staży przygotował: Sebastian Wilk
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Szkolenia, Coaching, PR.
Procesy grupowe A.Kawalec.
Praca z dzieckiem agresywnym
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Zadawanie pytań.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój społeczny dziecka
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Rozwiązywanie konfliktów
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
O korzeniach i skrzydłach…
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
INFORMACJA MARKETINGOWA
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Jak dochodzi do zmiany? Refleksja Samoświadomość Decyzja Robię coś albo nie robię Działania, działania, działania.
Umiejętność obserwacji.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Postawa asertywna.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
To nie konflikt jest źródłem nieporozumień i walki między ludźmi, lecz sposób jego rozstrzygnięcia...
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
The Leader in Me.
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
Podstawowe umiejętności pomagania
MODUŁ 1 TEMAT 2 POZIOM 2 Współpraca z różnymi osobowościa mi.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Raport po ocenie 360° - fragment
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Instrukcja obsługi urzędnika, czyli tajniki skutecznej komunikacji
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Zadanie współfinansowane ze środków otrzymanych z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach otwartego konkursu ofert – Konkurs Inicjatyw Organizacji Pozarządowych w 2015 r. Zadanie współfinansowane ze środków otrzymanych z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach otwartego konkursu ofert – Konkurs Inicjatyw Organizacji Pozarządowych w 2015 r.

Zarządzanie organizacją pozarządową

Serdecznie zapraszam do lektury i wypełnienia krótkiego testu. Zarządzanie organizacją pozarządową dostarcza wielu wyzwań. Wokół organizacji często gromadzą się pasjonaci oddani idei i bardzo zaangażowani. Zdarza się jednak, że brakuje typowych w biznesie struktur, hierarchii władzy, które porządkują chociażby proces podejmowania decyzji i zarządzanie ludźmi, co na co dzień utrudnia procesy zarządzania. Doskonalenie zarządzania dla menedżerek ngo stwarza konieczność ciągłego zdobywania wiedzy, doświadczeń i analizowania sytuacji oraz rozwoju. Prezentacja, którą udostępniamy jest inspiracją do dalszych poszukiwań i rozwoju osobistego. Serdecznie zapraszam do lektury i wypełnienia krótkiego testu. Powodzenia!

Autoprezentacja Autoprezentacja jest wyrażaniem samego siebie. Bez względu na rodzaj czy treść prezentacji, prezentujący identyfikowany jest z organizacją, którą reprezentuje.

Dbałość o wygląd zewnętrzny Przedstawianie własnych kompetencji Eksponowanie atrakcyjności fizycznej Dbałość o język Miła powierzchowność Akcentowanie podobieństw do rozmówcy Mowa ciała Dodatki – biżuteria, zegarki, torebki, buty

Właściwy wizerunek wzbudza zaufanie Najważniejsze dobrze czuć się w swojej skórze. Atrakcyjne ubranie dodaje nam pewności siebie. Niewygodne lub nie w naszym stylu powoduje jej utratę, zawsze zdradzi to mowa ciała.

Jak budować wizerunek swój i reprezentowanej organizacji? Zadbana fryzura, włosy, paznokcie Ostrożnie z ozdobami Najlepsza spódnica do kolan, długa skraca sylwetkę, zbyt krótka nasz profesjonalizm Zakryte ramiona, ostrożnie z dekoltem Być profesjonalnym – przygotowanym do rozmów i pracy, dotrzymywać terminów i zobowiązań Być aktywnym, interesować się innymi organizacjami i osobami oraz ich działalnością Być otwartym i pomocnym dla innych

Jak budować wizerunek reprezentowanej organizacji Przejrzysta, aktualna i interesująca strona internetowa organizacji Posiadanie adresów e-mail w domenie organizacji Prowadzenie dokumentacji działań – zdjęcia, filmy, Wizytówki, foldery Strona ngo na facebooku, uzupełnione wpisy Informowanie społeczeństwa i samorządu o prowadzonych działaniach – spotkania oficjalne i nieoficjalne, publikacje na stronie samorządu, lokalne gazety Utrzymywanie dobrych relacji z interesariuszami

Do czego dążę i co chcę zmienić? Analiza swojej sytuacji, mocnych i słabych stron Pytania, które warto sobie zadać: Na czym mi zależy? Co mi nie odpowiada? Co chcę zmienić? Jaki będzie mój pierwszy krok? Kiedy go zrobię?

Jak rozpoznać własne motywacje i swoje miejsce w organizacji Jak rozpoznać własne motywacje i swoje miejsce w organizacji? Na jakie pytania poszukać odpowiedzi? Jak wygląda moja sytuacja? Co ma na to wpływ? Co jest dla mnie najważniejsze? Z jakiego powodu jest to dla mnie ważne? Jak widzę moje miejsce w organizacji? Co mnie powstrzymuje przed działaniem? Jakie umiejętności mogą mi w tym pomóc? Co potrzebuję do realizacji planu? Kto może udzielić mi wsparcia?

Coaching Trening pracy z własną osobowością

CYKL KOLBA CYKL KOLBA - Pomocne pytania: Zbierz informacje na temat faktów Co nastąpiło? Co się działo? Opisz, co zrobiłeś/aś… Zapytaj o refleksje, obserwacje, jakie dane zachowanie może mieć konsekwencje Jak takie zachowanie może wpłynąć na..? Co wynika z…? Jak zareagowałeś/aś na…? Jak zareagowała druga strona? Zinterpretuj Co w Twoim postępowaniu/zachowaniu mogło spowodować, że …? Czy nie uważasz, że…? Czy sądzisz, że jest to efektem…? A tak dokładniej, to o co jeszcze może chodzić…? Zmień Co chcesz zmienić w swoim działaniu? Jak to zrobisz następnym razem? Jaki efekt chcesz osiągnąć? Po czym poznasz, że lepiej…?

Coaching Nierozpoznania Nierozpoznanie jest mechanizmem świadomego ignorowania informacji wiążącej się z rozwiązaniem jakiegoś problemu. Mechanizm ten chroni przed zmianą, pozwala działać zgodnie ze nawykami i utrzymywać niezmienny ogląd sytuacji. W konsekwencji działania tego mechanizmu problemy dotyczące samej osoby lub zaistniałej sytuacji pozostają nierozwiązane.

Coaching Przykładowe pytania   sukcesu  Nierozpoznania strategii umiejętności rozwiązania znaczenia sytuacji Sytuacji Jak wygląda sytuacja z Twojej perspektywy? Co mówi na jej temat…? Kiedy to się rozpoczęło? Co ma na to wpływ? Jaki jest powód? Kto jest zaangażowany w sytuację, kogo ona dotyczy? Jak się czujesz w tej sytuacji?

Znaczenia Jak ta decyzja wpłynęła na…? Co było dla Ciebie najważniejsze? Co powoduje, że jest to dla Ciebie ważne? Rozwiązania Czy chcesz to zmienić? Czy widziałeś, jak inni postępują w takiej sytuacji? Jakie widzisz możliwości rozwiązania? Jakie bariery Cię blokują? Co by się musiało stać, żeby to było możliwe? Czy znasz kogoś, kto by to zrobił? Jak? Umiejętności Jakie umiejętności mogą Ci w tym pomóc? Co jest Twoją mocną stroną w tym zadaniu? Jakich kompetencji potrzebujesz? A kto inny może to zrobić? Co by wykorzystał? Co Ty możesz zrobić? W czym jesteś lepszy od innych? Jak możesz to wykorzystać? Strategii Od czego zaczniesz? Jakie będą etapy? Który z nich będzie kluczowy? W jakim czasie? Co potrzebujesz do realizacji planu? Kto może udzielić Ci wsparcia? Na ile jesteś zmotywowany? Jakie przewidujesz trudności? Jak będziesz im przeciwdziałać? Co zyskasz realizując plan? Co stracisz? Sukcesu Po czym poznasz, że cel jest osiągnięty? Ile czasu sobie dajesz? Jak osiągnięcie celu wpłynie na…? Jak zareagują inni na osiągniecie celu?

Jak rozpoznać potrzeby pracowników, wolontariuszy i organizacji? Obserwowanie pracowników Zadawanie pytań Dialog Monitoring realizacji powierzonych zadań Rozmowy ze współpracownikami Analiza sytuacji organizacji Obserwowanie otoczenia organizacji

Sposoby rekrutacji pracowników i wolontariuszy Powody prowadzenia rekrutacji pracowników w organizacji – np. stała obsługa projektu, inne, jakie? Powody prowadzenia rekrutacji wolontariuszy w organizacji – działania akcyjne, brak finansów na zatrudnienie pracownika, inne, jakie? Źródła pracowników – ogłoszenia o pracę, polecenia, inne, jakie? Źródła wolontariuszy – centra wolontariatu, ogłoszenia, inne organizacje, inne, jakie?

Metody rekrutacji i selekcji Rozmowa telefoniczna Kwestionariusz cv Wywiad Testy Próbki pracy Polecenie

Jak przygotować wolontariusza do pracy? Wyznaczenie opiekuna wolontariusza, określenie jego zadań i odpowiedzialności Przemyślenie jakich narzędzi pracy będzie potrzebował wolontariusz do realizacji powierzonych mu zadań oraz zorganizowanie ich Przygotowanie instrukcji realizacji zadań w formie pisemnej (wydruk, plik, intranet) Monitoring i informacja zwrotna

Sposoby rozwiązywania konfliktów Konflikt to spór dwóch lub więcej osób, któremu towarzyszą napięcie, emocje, niezgoda i polaryzacja stanowisk w wyniku czego wzajemne relacje ulegają pogorszeniu.

Strategie rozwiązywania konfliktów Maksymalizowanie zysków drugiej strony Uleganie Współpraca Kompromis Unikanie Rywalizacja Maksymalizowanie własnych zysków

Jaką strategię wybrać? UNIKANIE ULEGANIE RYWALIZACJA KOMPROMIS WSPÓŁPRACA Znaczenie sprawy małe duże średnie Znaczenie relacji Władza równa mała duża nie ma znaczenia Ograniczenia czasowe

Jak unikać konfliktu na poziomie organizacji Jasne, precyzyjne cele Określone standardy działania Klarowny podział kompetencji i zadań Sprawna komunikacja Unikanie prowokowania sytuacji wygrana - przegrana

Jak unikać konfliktów o charakterze interpersonalnym? Zmiana postawy Zmiana zachowania Zmiana postrzegania sytuacji konfliktowej

Czynniki, które mają wpływ na powstawanie konfliktów Polaryzacja poglądów/myślenie biegunowe Mechanizm źdźbła i belki - obie strony zauważają naganne postępowanie drugiej strony Brak odpowiednich faktów Brak dystansu Podwójne normy Lustrzane odbicie -  sugeruje, że osoby są wobec siebie tak samo nastawione, Samospełniające się proroctwo - zjawisko polegające na tym, że określone oczekiwania w stosunku do pewnych zachowań lub zdarzeń wpływają na te zachowania lub zdarzenia w sposób, który powoduje spełnienie oczekiwań.

Jak radzić sobie z konfliktem? Dogłębnie poznać jego źródło Określić rodzaj konfliktu Okazać życzliwość i pozytywne nastawienie; nie krytykować Zadbać o dobrą komunikację i porozumienie Być otwartym gotowym na tworzenie wspólnych rozwiązań, być kreatywnym Okazywać pozytywne nastawienie i życzliwość Zadbać o odpowiednią formę prowadzenia rozmowy

Dziękuję za uwagę. Dane do kontaktu Małgorzata Kośmicka m Dziękuję za uwagę. Dane do kontaktu Małgorzata Kośmicka m.kosmicka@navigator.com.pl Tel. 604 102 685