EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015
Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących wymagań: Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się (wymaganie 2) Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie Programowej (wymaganie 3). Respektowane są normy społeczne (wymaganie 5).
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty dotyczyły następujących wymagań: Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji (wymaganie 6). Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi (wymaganie 12).
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WYMAGANIA WOBEC PRZEDSZKOLI A B C D 11 2 E Zestawienie poziomów spełniania wymagań
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 117 ewaluacji, w tym: 13 ewaluacji całościowych 104 ewaluacje problemowe Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015
Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących wymagań: Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci (wymaganie 1). Dzieci są aktywne (wymaganie 4). Przedszkole wspomaga rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji (wymaganie 6).
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty dotyczyły następującego wymagania: Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się (wymaganie nr 2).
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WYMAGANIA WOBEC PRZEDSZKOLI A B C D E Zestawienie poziomów spełniania wymagań
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WNIOSKI Dzięki powszechnie i systematycznie prowadzonej diagnozie pedagogicznej we wszystkich wielkopolskich przedszkolach, każde dziecko objęte opieką przedszkolną bierze aktywny udział w zajęciach obowiązkowych, dodatkowych, terapeutycznych i specjalistycznych, dostosowanych do jego potrzeb i możliwości rozwojowych. Przedszkola dbają o profilaktyczne działania antydyskryminacyjne, dzięki czemu wszystkie dzieci czują się akceptowane i bezpieczne, co sprzyja ich harmonijnemu rozwojowi. Działania przedszkoli w zakresie współpracy z rodzicami są skoncentrowane na proponowaniu i wyznaczaniu im zadań związanych z organizacją uroczystości/imprez oraz wycieczek przedszkolnych, co powoduje ich zbyt małą decyzyjność i generuje brak inicjatyw, projektów i pomysłów prorozwojowych. Brak innowacyjności (w 1/4 badanych przedszkoli), podejmowania działań nowatorskich, wykorzystywania badań i najnowszych doniesień naukowych, nie sprzyja poszerzaniu i wzbogacaniu warsztatu pracy nauczycieli, tym samym zaspokajaniu różnorodnych potrzeb rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym.