Programowanie obiektowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie obiektowe
Advertisements

Programowanie obiektowe
Jak zrobić film poklatkowy?
Opracował: Nowak Paweł
Prezentacja Piotr Mucha Menu.
Java applet (c.d.) Nguyen Hung Son Uniwersytet Warszawski.
MS Access 2000 Tworzenie tabel Piotr Górczyński 2005.
Multimedia Obrazy i dźwięki w apletach Javy, praca z tekstem, zdarzenia od myszki, obsługa wyjątków w Javie, aplety z wątkami, animacja poklatkowa.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Plan Prezentacji Wczytywanie grafiki Wyświetlanie obrazów
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Edytor Graficzny Paint
Panel sterowania.
SKRÓTY KLAWISZOWE MYMEK I TOMIX.
przygotował Michał Wdaniec
C# Windows Forms Zastosowania Informatyki Wykład 3
C# Windows Forms Zastosowania Informatyki Wykład 4, 5
Poznajemy klawiaturę Opracował Piotr Krupa.
autor: Andrzej Seneczko
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
Podstawy użytkowania komputerów - ćwiczenia
Tajemnice klawiatury.
Tajemnice klawiatury Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Użytkowanie komputerów Moduł 2
Podstawy systemu operacyjnego
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Tadeusz Ziębakowski Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Podstawy programowania II
Kurs komputerowy - podstawy
Opracowanie: mgr Barbara Benisz
Poznajemy pulpit.
Wykonał: Mariusz Trypuć
Temat : Okna - większe i mniejsze, czyli operacje na oknach programu
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
(C) Studenckie Koło Naukowe Bibliotekoznawców UŁ Kurs komputerowy dla słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku Zajęcia drugie Obsługa edytora tekstu.
Autor: Wiktoria Pietruszka
Poznajemy edytor tekstu Word
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Programowanie w Środowisku Windows
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Jak nauczyć się skakać??? To bardzo proste…. Po pierwsze… - by wystartować z belki, kliknij dowolny klawisz myszki…
Jak zrobiłem projekt na technikę?.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Projektowanie stron WWW
Grafika Animacyjna wykład 3
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Animacja na stronie internetowej
Poznajemy klawiaturę Przygotowała: Barbara Tomkowiak.
Podstawy technologii informacyjnej część II Anna Wysocka.
PULPIT WINDOWS.
Visual Basic w Excelu - podstawy
Klawiatura i mysz.
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
poziom średniozaawansowany
Wykład 9 Programowanie w Windows 1.Programowanie zdarzeniowe 2.Zdarzenia obsługiwane przez Windows 3.Aplikacja obsługująca klawisz myszki 4.AppWizard PO9-1.
Wykład 10 Programowanie w Windows 1.Aplikacja dialogowa (Dialog Based) PO10-1 / 26.
Pakiety numeryczne Graphical User Interface Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
Tworzenie wykresów część II Tworzenie wykresu domyślnego Modyfikacja wykresów Pasek narzędzi Wykres.
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
Klawiatura Definicja klawiatury Klawiatura to uporządkowany zestaw klawiszy służący do ręcznego sterowania urządzeniem lub ręcznego wprowadzania.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Poznajemy edytor tekstu Word
Zapis prezentacji:

Programowanie obiektowe Andrzej Ziółkowski Wykład 4

Jednoczesne wykonywanie wielu programów na komputerze jednoprocesorowym

Program sterowany zdarzeniami

Przykład 1 – program rysujący (obsługa zdarzeń związanych z myszką) Przykład1 – klasa wywiedziona z JFrame pix – tablica o wymiarach ramki do zapamiętania pomalowanych pikseli start – metoda tworząca okno (frame – ramkę) oraz rejestrująca metody obsługi zdarzeń mMove – metoda obsługująca zmianę położenia kursora myszki mClick - metoda obsługująca kliknięcie myszki paint – nadpisana metoda klasy javax.swing.JFrame odpowiedzialna za „pomalowanie” okna main – metoda uruchamiająca program

Przykład 1 a

Przykład 1 b

Przykład 1 c

Zdarzenia standardowe action – zajście akcji charakterystycznej dla obiektu item – wybranie opcji adjustment – zmiana belki na pasku przewijaka text – zmiana tekstu w polu tekstowym window – otwieranie, zamykanie, aktywacja,… okna component – ukrycie, pokazanie, zmiana rozmiaru mouse – kliknięcie, najechanie,… myszką mouseMotion – ruch myszki key – wciśnięcie klawisza z klawiatury focus – zmiana aktywnego okna container – dodawanie i usuwanie komponentów

Zdarzenia mouse Występuje w obiektach klas: Canvas, Dialog, Frame, Panel, Window, Button Obiekt nasłuchujący: MouseListener Metody obiektu nasłuchującego: void mousePressed( MouseEvent e); void mouseReleased( MouseEvent e); void mouseClicked( MouseEvent e); void mouseEntered( MouseEvent e); void mouseExited( MouseEvent e);

Zdarzenia mouse – metody MouseEvent getButton – określa, który przycisk myszki został użyty getSource – określa obiekt, w którym zaszło zdarzenie getClickCount – ilość kliknięć następujących szybko po sobie getPoint, getX, getY – określenie położenia kursora myszy w momencie kliknięcia getWhen – czas zdarzenia isAltDown, isCtrlDown, isShiftDown – czy w chwili zdarzenia był wciśnięty odpowiedni klawisz klawiatury

Zdarzenia mouseMotion Występuje w obiektach klas: Canvas, Dialog, Frame, Panel, Window Obiekt nasłuchujący: MouseMotionListener Metody obiektu nasłuchującego: void mouseDragged( MouseEvent e); void mouseMoved( MouseEvent e); MouseEvent – taki sam obiekt jak dla zdarzeń mouse

Zdarzenia key Występuje we wszystkich graficznych obiektach Obiekt nasłuchujący: keyListener Metody obiektu nasłuchującego: void keyPressed( KeyEvent e); void keyReleased( KeyEvent e); void keyTyped( KeyEvent e); Podczas pisanie na klawiaturze, po naciśnięciu klawisza generowane jest zdarzenie: keyPressed, a po zwolnieniu: keyReleased i keyTyped.

Zdarzenia key – metody keyEvent getKeyCode – zwraca wirtualny kod klawisza: V_0, …V_9 – kody cyfr V_A,…V_Z – kody liter V_F1,…V_F12 – kody klawiszy funkcyjnych V_ALT, V_ENTER, V_ESCAPE,… - kody klawiszy specjalnych … getKeyChar – zwraca kod znaku w standardzie unicode isAltDown, isCtrDown, isShiftDown,… - czy w chwili zdarzenia był wciśnięty odpowiedni klawisz klawiatury

Pakiet java.awt.event Zawiera interfejsy i klasy związane z obsługą zdarzeń Podstawowe typy klas: xxxEvent – obiekt przekazywany do metody obsługującej zdarzenie, zawiera informacje o zdarzeniu np. współrzędne kursora myszki xxxListener – wzorzec obiektu nasłuchującego, może mieć dużo metod i wszystkie muszą być implementowane xxxAdapter – implementuje wszystkie metody odpowiadającego Listener’a, można implementować dowolną liczbę metod.