Programowanie wizualne PW – LAB5 Wojciech Pieprzyca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca dyplomowa inżynierska
Advertisements

Zastosowanie LDAP w obsłudze katalogów bibliotecznych
extensible messaging and presence protocol
Sieci komputerowe Usługi sieciowe Piotr Górczyński 27/09/2002.
WEB SERVICE Stefan Rutkowski.
Sieci komputerowe.
Przegląd protokołów rodziny TCP/IP (1)
Budowa Sewera i Klienta. Funkcja Connect (1) Funkcja Connect (2)
Rozszerzalność systemów rozproszonych
Autor Roman Jędras Prowadzący: dr inż. Antoni Izworski Przedmiot:
Projektowanie i implementacja programów obsługujących gniazdka Wykład II Zbigniew Brożbar Paweł Baranowski.
Projektowanie programu obsługującego gniazdka
Architektura systemu Gra strategiczna „Strusia Jama”
E ASY R EMOTE T ERMINAL C ONTROLER ERTC. C EL PRODUKTU ERTC jest to aplikacja, która umożliwia bezpośrednią pracę na zdalnym komputerze. Dzięki niej można.
Podstawy Programowania sieciowego w Javie
Microsoft Exchange Server 2003 Obieg dokumentów
Poj ę cia Sieciowe. IMAP-to internetowy protokół pocztowy zaprojektowany IMAP-to internetowy protokół pocztowy zaprojektowany POP3-to protokół internetowy.
SSL - protokół bezpiecznych transmisji internetowych
Protokoły sieciowe.
Gniazda komunikacji sieciowej w języku Java
Proxy WWW cache Prowadzący: mgr Marek Kopel
Piotr Doskocz Aleksandra Lechki Krzysztof Lewicki
Proxy (WWW cache) Sieci Komputerowe
Sieci komputerowe: Firewall
Programowanie wizualne PW – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
Artur Szmigiel Paweł Zarębski Kl. III i
Internet Sieci komputerowe.
Internet Usługi internetowe.
12. GNIAZDA BSD Biblioteka funkcji związanych z gniazdami jest interfejsem programisty do obsługi protokołów komunikacyjnych. Została utworzona dla Unixa.
USŁUGI INTERNETOWE TCP/IP WWW FTP USENET.
Inżynieria Oprogramowania
KONFIGURACJA KOMPUTERA
Protokół Komunikacyjny
MODEL WARSTWOWY PROTOKOŁY TCP/IP
Jerzy Jelinek Paweł Korpowski
BUDOWA I DZIAŁANIE SIECI KOMPUTEROWYCH
Prezentacja Adrian Pyza 4i.
Realizacja prostej sieci komputerowej
Sieci komputerowe.
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
Komunikacja przez sieć z wykorzystaniem biblioteki WINSOCK
Linux w sieci Konfigurowanie interfejsu sieciowego.
Prezentacja Adrian Pyza 4i.
SOS SYSTEM OBSŁUGI SZKOŁY
SYSTEMY OPERACYJNE Adresowanie IP cz3.
Sieci komputerowe.
Aplikacje TCP i UDP. Łukasz Zieliński
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Konfiguracja VPN Klienta – Windows 7
Sieci komputerowe.
Jednym z podstawowych celów tworzenia sieci komputerowych jest współdzielenie zasobów, takich jak pliki lub drukarki. Każdy z takich zasobów musi być udostępniony,
Korzystanie z podstawowych usług internetu
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Konfiguracja VPN Serwera – Windows 7
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 Bezpieczeństwo protokołu HTTP Paweł Perekietka.
BUDOWA I DZIAŁANIE SIECI KOMPUTEROWYCH LEKCJA 1: Zadania sieci komputerowych i modele sieciowe Dariusz Chaładyniak.
XML w serwisach webowych. Zapotrzebowanie na serwisy XML.
Połączenia aplikacji Klient/Serwer
PROGRAMOWANIE W JAVA Informatyka Stosowana – ROK II / III Laboratoria mgr inż. Krzysztof Bzowski.
Informatyka Zakres rozszerzony Zebrał i opracował : Maciej Belcarz TEMAT : Administracja i bezpieczeństwosieci TEMAT : Administracja i bezpieczeństwosieci.
Bartosz Pawlak Wiktor Paliwoda Bezpieczeństwo Systemów Operacyjnych IMAP vs POP.
Elementy przeglądarki internetowej Pasek menu Pasek kart Pasek adresowy Pasek wyszukiwania Okno z zawartością strony internetowej Zakładki (ulubione)
DHCP „I’m a DHCP server at a local restaurant. This chick came up and asked me for my address, and I told her she was out of my scope.” DHCP Server (date.
Protokoły używane w sieciach LAN Funkcje sieciowego systemu komputerowego Wykład 5.
Wydział Matematyki, Informatyki i Architektury Krajobrazu
Podstawy sieci komputerowych
PODSTAWOWE ZARZĄDZANIE KOMPUTERAMI Z SYSTEMEM WINDOWS
Sieci komputerowe Usługi sieciowe 27/09/2002.
Aplikacje i usługi internetowe
Zapis prezentacji:

Programowanie wizualne PW – LAB5 Wojciech Pieprzyca

Aplikacje klient-serwer Klient-serwer to architektura oprogramowania umożliwiająca rozdzielenie pewnych funkcjonalności, w celu zwiększenia elastyczności i ułatwienia wprowadzania zmian w każdej z części. Polega to na ustaleniu, że pewien zbiór oprogramowania (serwer) zapewnia usługi dla innego zbioru (klienci). Z usług jednego serwera może zazwyczaj korzystać wielu klientów. Zdarza się, że jeden klient może korzystać jednocześnie z usług wielu serwerów. KLIENT zapytanie wynik KLIENT

Aplikacje klient-serwer W Borland Builder aplikacje w architekturze klient-serwer można tworzyć za pomocą tzw. gniazd (sockets). Ten sposób komunikacji pracuje w oparciu o protokół TCP/IP i umożliwia tworzenie, tzw. lekkiego klienta, który oprócz informacji o adresie sieciowym serwera nie przechowuje żadnych sterowników. Do utworzenia programu typu serwer wykorzystywać będziemy komponent ServerSocket (zakładka Internet). Do utworzenia programu typu klient wykorzystywać będziemy komponent ClientSocket (zakładka Internet). Celem laboratorium jest napisanie programu typu komunikator za pomocą którego użytkownicy będą mogli wymieniać się wiadomościami tekstowymi.

Aplikacje klient-serwer Komponent klienta – ClientSocket Główne właściwości: Active – aktywuje/deaktywuje połączenie sieciowe z serwerem, Port – numer portu na którym obsługiwany jest ruch sieciowy, Address – adres ip serwera do którego ma zostać podłączony klient. Główne metody: Open() – próba nawiązania połączenia z serwerem o podanym adresie, Close() – zerwanie połączenia z serwerem. Socket->SendText(wiadomosc) – przesłanie wiadomości do serwera Główne zdarzenia: onConnect – uzyskanie połączenia z serwerem, onDisconnect – zerwanie połączenia z serwerem, onError – wystąpienie błędu połączenia, onRead – odczyt wiadomości przesłanej z serwera.

Aplikacje klient-serwer Komponent serwera – ServerSocket Główne właściwości: Active – aktywuje/deaktywuje serwer tzn. nasłuch na przychodzące wiadomości od klientów, Port – numer portu na którym obsługiwany jest ruch sieciowy, Socket->Connections[indeks] – tablica gniazd w której przechowywane są informacje o podłączonych do serwaa klientach Socket->RemoteAddress – adres ip klienta podłączającego się do serwera ServerSocket1->Socket->ActiveConnections – liczba klientów podłączonych do serwera Główne metody: Socket->ReceiveText – zwraca zawartość odebranej wiadomości Socket->Connections[indeks]->SendText(wiadomosc) – wysłanie wiadomości do klienta o numerze gniazda = indeks

Aplikacje klient-serwer Komponent serwera – ServerSocket Główne zdarzenia: onClientConnect – próba podłączenia klienta do serwera. onClientRead – odczyt wiadomości przesłanej przez klienta.