PRZEZENTACJA KURSÓW RZADZIEJ UŻYWANYCH JĘZYKÓW EUROPEJSKICH E – L O C A L.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co to jest Pulpit eTwinning?
Advertisements

PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Edukacja - dorośli Xx osób skorzystało w 2013 roku z kursu angielskiego w naszej bibliotece Biblioteka uczestniczy w projekcie „Angielski 123 w bibliotece”
LEKTORATY.
Jakie strategie podczas czytania polskiego hipertekstu stosują uczący się języka polskiego jako obcego?
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Język angielski na lekcjach historii
Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego Nowa forma części ustnej od 2012 roku.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
narzędzie w językowych pracach projektowych
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Opracował: Wiktor Mikłasz. Spis Treści CodziennośćPracaInformatykaWakacje.
O teście Aptis Globalny test z języka angielskiego opracowany przez British Council Test kompetencji w języku angielskim dla osób dorosłych (16+) Oparty.
Planowanie programu działań rozwijających umiejętność pisania
Rozporządzenie MEN z 7 lutego 2012 roku Pojawia się tam zapis język obcy ukierunkowany zawodowo- Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów Efekty.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
KOMUNIKACJA ALTERNATYWNA - PIKTOGRAMY
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Zasoby internetowe Oxford University Press Niniejsza prezentacja podaje krótki opis Oxford Dictionaries online. Mówi o tym, czym są Oxford Dictionaries.
WIADOMOŚCI – świadomie i celowo zdobyta i zapamiętana wiedza; UMIEJĘTNOŚCI – zdolność do wykonywania czynności (w tym zawodowych) w określonych warunkach.
UCZYĆ SIĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
CO TO JEST DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH ? Począwszy od roku 2001, 26 września obchodzony jest Europejski Dzień Języków, dzień mający przypominać o korzyściach.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Edukacja - dzieci Biblioteka uczestniczy w projekcie „FunEnglish w bibliotece” – bezpłatnie udostępnia komputerowy kurs angielskiego dla dzieci FunEnglish.pl.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
„NIEODPŁATNE POMOCE EDUKACYJNE” DO DYREKCJI SZKOŁY Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców oraz pedagogów, Firma CREATUS z pomocą lokalnych firm doposaża.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Wizyta studyjna w Finlandii w ramach projektu Coaching i Tutoring – w stronę nowoczesnej dydaktyki Anna Rudnicka-Ostrowska 2015.
Metody komunikacji.
Aleksandra Kiełbania I G
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Klasa językowo- turystyczna – I E Uwielbiasz podróżować, poznawać atrakcyjne miejsca, innych ludzi, ich tradycje i życie współczesne? Interesuje Cię świat,
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
Mobilność kadry nauczycielskiej
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Języki obce.
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur (FREPA)
Zapis prezentacji:

PRZEZENTACJA KURSÓW RZADZIEJ UŻYWANYCH JĘZYKÓW EUROPEJSKICH E – L O C A L

E-LOCAL – co to znaczy? Podstawowe założenie kursu stanowi przekonanie, że dla sprawnej komunikacji w obcym języku niezbędna jest nie tylko znajomość jego reguł, słownictwa, ale i kultury kraju, w którym jest używany.

Elektroniczne medium wychodzi naprzeciw dynamizmowi życia współczesnych młodych ludzi – kiedykolwiek i gdziekolwiek chcą się uczyć, mogą to robić, dzięki dostępności kursów na platformie on-line. Czas nauki jest elastyczny, a kursy bezpłatne!!! Platforma Moodle zapewnia interaktywne otoczenie, jest przy tym: intuicyjna, łatwa w obsłudze, dobrze znana. Gwarantuje to komfort nauki od pierwszej chwili!

Kurs przeznaczony jest dla: uczniów najstarszych klas szkół ponadgimnazjalnych; studentów pierwszego roku studiów licencjackich.

Kursy obejmują następujące języki: FIŃSKI FLAMANDZKI POLSKI PORTUGALSKI WĘGIERSKI WŁOSKI Taki dobór języków wynika z dyrektywy Rady Europejskiej, zachęcającej do rozpowszechniania znajomości języków rzadziej używanych w Unii Europejskiej, Językiem pomocniczym jest angielski (w nim pojawiają się instrukcje, objaśnienia zagadnień gramatycznych, informacje kulturowe itp.).

Poziom A1 Osoba posługująca się językiem rozumie i potrafi stosować potoczne wyrażenia, a także najprostsze wypowiedzi dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego. Potrafi: formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np.: miejsca, w którym mieszka, ludzi, których zna i rzeczy, które posiada oraz odpowiadać na tego typu pytania; przedstawiać siebie i innych; prowadzić prostą rozmowę pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.

Struktura kursów: Rozdział wstępny (podstawowe informacje o języku i oraz instrukcja korzystania z kursu) 8 fabularyzowanych rozdziałów tematycznych – w których wprowadzane jest słownictwo związane z różnymi sferami życia oraz kolejne zagadnienia gramatyczne i zwroty przydatnej w codziennej komunikacji Rozdział podsumowujący

1.Przedstawianie się 2.Opis ludzi i przedmiotów 3.Jedzenie 4.Praca 5.Zakupy 6.Organizacja czasu 7.Wyrażanie uczuć 8.Nauka Tematy rozdziałów:

W każdym rozdziale pojawia się 5 części, rozwijających różne obszary wiedzy i służących kształtowaniu poszczególnych umiejętności. Te części to: e-Story e-Grammar e-Culture e- Life e-Language exercise

e- Story W każdym rozdziale znajduje się 7 krótkich dialogów służących: kształtowaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, poszerzaniu zasobu słownictwo związanego z codziennymi sytuacjami. Bohaterami wszystkich tekstów są Anna i Alex, studenci, którzy właśnie przybyli do Polski (Belgii, Finlandii, Portugalii, Włoch, na Węgry), by rozpocząć naukę w ramach programu Socrates Erasmus. Wraz z nimi i kursant poznaje wybrany język w codziennych sytuacjach.

e-Story Każdemu dialogowi towarzyszy ilustracja oraz zwięzłe przedstawienie sytuacji i/lub kontekstu w języku angielskim.

e- Story Wewnętrzny link GLOSSARY. W razie potrzeby istnieje możliwość sprawdzenia wyrazu w podręcznym słowniczku, odrębnym dla każdego dialogu.

e-Story Ikona AUDIO. Każdy dialog można odsłuchać dowolną ilość razy.

. e-Story Każdą część lekturową kończy test czytania ze zrozumieniem składający się z 7 pytań.

e-Grammar W tej części znajduje się od 2 do 6 przystępnie i atrakcyjnie zaprezentowanych informacji o zagadnieniach gramatycznych istotnych w danym języku i niezbędnych dla sprawnego komunikowania się.

. e-Grammar Każdemu zagadnieniu gramatycznemu towarzyszy ćwiczenie. Informacja zwrotna pojawia się po naciśnięciu ikony CHECK.

. e-Grammar Ćwiczenia mają urozmaiconą formę. Pojawiają się też odsyłacze do dalszych ćwiczeń w części e-Language. Znaczna część ćwiczeń jest także dostępna dla osób niewidomych po naciśnięciu ikony ENHANCE ACCESSIBILITY.

. e-Grammar Litery specyficzne dla danego języka dostępne są po naciśnięciu ikony SPECIAL CHARACTERS.

. Ta część prezentuje od 4 do 8 krótkich artykułów w języku angielskim na temat kultury materialnej, niematerialnej, tradycji i środowiska naturalnego danego kraju. Odpowiedź na proste pytanie odwołujące się do powszechnej wiedzy pozwala uzyskać dokładniejsze informacje. e-Culture

.

. Zewnętrzne linki pozwalają znaleźć bardziej szczegółowe informacje na dany temat.

. e-Culture Część kończą proste ćwiczenia (od 2 do 4).

. To część, gdzie znajdują się krótkie artykuły o codziennym życiu w danym kraju (od 1 do 2). Poruszane są takie tematy, jak różne sposoby witania się, niewerbalne sposoby komunikowania się, życie rodzinne, tendencje językowe, muzyka popularna, itp. Wszystkie teksty są po angielsku. e-Life

. Część kończą ćwiczenia (max. 2).

. e-Language exercise Ta część służy kształtowaniu umiejętności posługiwania się językiem. W praktycznych ćwiczeniach rozwijających umiejętność słuchania ze zrozumieniem, mówienia, pisania, czytania ze zrozumieniem, posługiwania się słownictwem łączy elementy wiedzy, które pojawiły się we wszystkich poprzednich rozdziałach. Ćwiczenia są urozmaicone pod względem rodzaju aktywności, atrakcyjne wizualnie, interaktywne i nierzadko dowcipne.

. e-Language exercise Każde ćwiczenie można sprawdzić przy pomocy za ikony CHECK.

. e-Language exercise Umiejętność słuchania ze zrozumieniem.

. e-Language exercise Umiejętność pisania.

. e-Language exercise Umiejętność mówienia.

. e-Language exercise Znajomość słownictwa.

Problematyka gramatyczna oraz słownictwo w kolejnych rozdziałach ulega kumulacji, fabuła rozwija się liniowo jednak istnieje możliwość otwierania poszczególnych rozdziałów w dowolnej kolejności. Na platformie można nawigować za pomocą bocznego menu. Ćwiczenia już wykonane są oznaczone graficznym znakiem w bocznym menu i werbalnym komunikatem. Istnieje jednak możliwości wielokrotnego wracania do tych samych ćwiczeń.

. Rozdział podsumowujący Seria ćwiczeń służąca sprawdzeniu, czy student zdobył najważniejsze umiejętności. Wszystkie ćwiczenia związane są z codziennymi sytuacjami, w których młody człowiek będzie używał języka – pytanie o drogę, zakup biletu, orientacja w przestrzeni, zamawianie posiłku czy wypełnianie formularza w bibliotece.

Integralną częścią kursu są także: Overall Grammar Overall Glossary lub Personal Notebook (w kursie niederalndzkiego). Overall Glossary lub Personal Notebook (w kursie niederalndzkiego). Dodatkową formą nauki jest członkostwo w grupie społecznościowej na portalu Facebook.

. Dziękuję za uwagę!