Zarządzanie talentami w bibliotece

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Studia podyplomowe MBA z zakresu ZZL
Advertisements

Strategia rozwoju Uniwersytetu Opolskiego w latach
RAPORT.
Role w zespole projektowym
system zarządzania zasobami ludzkimi
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Miasto Gdańsk / Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Zarządzanie talentami w czasach kryzysu
FUNKCJA PERSONALNA.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Model Polskich Ram Kwalifikacji na podstawie materiałów przygotowanych przez Zespół KRK z IBE
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Psychologia w zarządzaniu
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
TALENTY NA RYNKU PRACY PRZYSZŁOŚCI
Metoda projektu edukacyjnego
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Norweskie biblioteki okręgowe i ich projekty Biblioteka Okręgowa w Hordaland jako przykład.
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
Pozycja lidera – kierowanie
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Psychologia w zarządzaniu
Psychologia w zarządzaniu
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Jerzy Marek Błażejczyk
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
1. 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski.
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW
Wprowadzenie teoretyczne
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
NOWY KIERUNEK.  Projektowanie systemów zarządzania,  Zarządzanie kapitałem ludzkim,  Zintegrowane zarządzanie korporacyjne. NOWY KIERUNEK - ORGANIZACJA.
Agata Dulska Paulina Zielińska
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
System ocen pracowników
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Zatrudnienie wspomagane. Harmonogram – Spotkanie 1 Wprowadzenie do modułu Strategie promocji zatrudnienia osób niepełnosprawnych Powstanie idei zatrudnienia.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Planowanie procesu szkoleniowego
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Jak efektywni liderzy budują i wykorzystują sieć kontaktów
Raport po ocenie 360° - fragment
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Zarządzanie talentami w bibliotece Hymn o perle Zarządzanie talentami w bibliotece

TALENT - Perła Hymn o perle – gnostyczna przypowieść o celu ziemskiego powołania człowieka i poświęceniu „królestwu nie z tego świata”- perle, boskiej iskrze, ewangelicznemu talentowi Jak w perle pojawia się na ziemi to, co Boskie, tak też przez perłę wraca to, co ziemskie do nieba

EWOLUCJA POJĘCIA Zarządzanie siłą roboczą kadrami personelem kapitałem intelektualnym talentami [2001] V. Buckingham, R. Vosburgh The 21st Century Human Resources Functions. It’s the Talent, Stupid! „Funkcja zasobów ludzkich XXI w. : Talent, głupcze.”

ZARZĄDZANIE TALENTAMI W POLSCE Wrzesień 2005 Konferencja Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych Zarządzanie talentami pod red. Stanisławy Borkowskiej 2006 ankieta wśród 300 przedsiębiorców

ZARZĄDZANIE TALENTAMI W centrum zarządzania Spójny, ale niejednorodny system (makro-, mezo-, mikro-) Równe lecz różne traktowanie talentów Główne komponenty (talentship, talent mindset)

TALENTSHIP Potrzeba traktowania jako talent nie tylko osób z wysokim potencjałem, ale także każdego pracownika mającego kluczowe specjalistyczne kompetencje pożądane w danej bibliotece, zgodnie z jej zamierzeniami strategicznymi

TALENTSHIP „miękkie” cechy (stabilność emocjonalna, prawość charakteru, intelekt, kreatywność) „twarde zalety” (wiedza fachowa, zdolności menedżerskie, językowe, plastyczne, e-talenty) Hybrydowość Hipertekstowość Globalizacja i wirtualność

TALENT MINDSET Równe, ale różne traktowanie talentów na wszystkich etapach (ścieżki kariery) Wykorzystanie najlepiej wykształconych i doświadczonych kadr (coaching, feedbeck, counselling, mentoring) Budowanie modeli kompetencji Monitorowanie luk w strukturze talentów Szczególna rola liderów i zespołów w zatrzymywaniu talentów

TALENT MINDSET Stawianie właściwych ludzi na właściwych miejscach we właściwym czasie.

MODELE ZARZĄDZANIA TALENTAMI Talentship Talent mindset Opis - „Pustynia” + „Talent na pustyni” „Jubiler na pustyni” „Perła w toni ciepłych mórz” „Pustynia” – brak zarządzania talentami. Sytuacja odosobniona, gdyż na ogół występuje choć śladowe i intuicyjne podejście „Talent na pustyni” – zarządzanie talentami ogranicza się do starannej rekrutacji przy opracowanej strategii i misji. Występuje dość często „jubiler na pustyni”. Brak talentów, np.. Z powodów demograficznych. Może wystąpić także w trakcie reorganizacji, gdy nowe szefostwo „wie jak”, lecz poprzednie nie przywiązywało wagi do talentship

Poławianie pereł, REKRUTACJA Talentship – „wpasowanie się” do ról i obowiązków organizacji Mistrz rozmów kwalifikacyjnych „Syndrom Ikara”

Hodowla pereł, Rozwój talentów innowacyjne środowisko pracy elastyczność czasu i warunków pracy, mentoring, feedbeck, indywidualne ścieżki kariery, counselling, couching, szkolenia Zatrzymanie talentów etyczne traktowanie, przyjazna architektura, semi-akademicki status, rotacja, zmiana ról w zespołach, czas na „ostrzenie piły” Zwalnianie

ETYCZNE TRAKTOWANIE TALENTÓW Ustawodawstwo przeciw różnym formom dyskryminacji („szklane sufity”) Kodeksy etyczne Mobbing i jego pochodne Działania „pijarowskie”, np. timing

SZNURY PEREŁ, ZESPOŁY Cel – najlepiej zainicjowany przez zespół Czas i miejsce pracy Opiekun zespołu Lider Dialog, dyskusja, moderacja Paradoksalne cechy zespołu –nowatorstwo/doświadczenie, sztywne ramy organizacji/wolność i swoboda kreacji

MODELE KARIERY nazwa LINEARNA EKSPERCKA SPIRALNA PLANOWA EKSPANSJA TRADYCYJNA DRABINA EKSPERCKA SPECJALISTY SPIRALNA PLANOWA EKSPANSJA PRZEDSIĘBIORCZA PRZEJŚCIOWA ruch w górę niewielki zygzak przerywane linie czas różnie całe życie 5-10 lat 3-5 lat Struktura piramida płaska matrix amorficzna kraj USA W.Brytania Japonia Niemcy Finlandia Szwecja Brazylia talenty top talenty wiedza, eksperci zespoły talenty przedsiębiorcze

LIDERZY - CZARNE PERŁY USA 60% kierowników zarządza talentami POLSKA 4,7% spełnia wymagania pozostali: - są nastawieni na rywalizację - nie panują nad emocjami - luki w kompetencjach menedżerskich, - brak kreatywności

SKRAJNE POSTAWY LIDERÓW NIEETYCZNA Krótki horyzont czasowy Dystans władzy duży, autorytaryzm Dobre traktowanie wybranych talentów, „zauszników” Złośliwość=destrukcja ETYCZNA Misja i strategia wypracowana przez zespół Niski, partcypacyjny, wzmacnianie więzi nieformalnych Talentship Zdepersonalizowane poczucie humoru, dowcip=pomysł

CZARNE PERŁY Jerzy Giedroyć „Moim celem jest skupić ludzi mądrzejszych od siebie” Poznać się na czyimś talencie Rola opiekuńcza Konsekwencja i stałość Ryzyko To, co niemożliwe stawało się po latach KANONEM

UWOLNIĆ TALENTY !

HANNA ANDRUSZKO BIBLIOTEKA UNIWERSYTECKA W POZNANIU DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ