KOMUNIKACJA W ZESPOLE PROJEKTOWYM Aleksandra Waśkiewicz Stefan Materzyński Mateusz Kozłowski PJWSTK 2003
Istota komunikacji stworzenie planu komunikacji Zapewnienie należytej komunikacji w projekcie oznacza: stworzenie planu komunikacji zapewnienie dystrybuowania informacji tworzenie raportów i dokumentacji określenie metod komunikacji
Planowanie komunikacji Podstawa to dobry plan, a dobry plan to: Zdefiniowanie wymagań Komu jaka informacja jest potrzebna Dostępne środki Określenie ograniczeń i założeń
Dystrybucja informacji Podstawowe cele dobrego systemu dystrybucji informacji: szybkie informowanie o sprawach istotnych zapewnienie dystrybuowania informacji do odpowiednich uczestników projektu
Tworzenie raportów Okresowe sprawozdawanie z postępu prac: raporty o postępie prac przegląd osiągnięć, analizy: różnic, trendów i zyskowności na zakończenie - Raport podsumowujący
Metody komunikacji Odpowiedni dobór metody komunikacji w bardzo znaczący sposób wpływa na szybkość pracy nad projektem.
Kontakty Kierownika Projektu Zespół zapewnienia jakości Komitet sterujący projektu Członkowie zarządu firmy Dostawcy usług Kierownik projektu Użytkownicy końcowi Pracownicy mający wpływ na projekt Zespół projektowy Inne działy firmy (np. księgowość)