Rejestr Dłużników ERIF Narzędzie prewencji i windykacji dla jednostek samorządu Minimalizowanie poziomu zadłużenia przez Jednostki Samorządu Terytorialnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Myślenie innowacyjne w obszarze polityki społecznej a projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Biuro Informacji Gospodarczej- podstawą bezpiecznego obrotu gospodarczego Marek Bieńko – Manager Zespołu Sprzedaży Zapraszamy na stronę internetową.
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie DOŚWIADCZENIA I STAN REALIZACJI PARTNERSTWA ZADANIOWEGO.
PROGRAM EUROPEJSKI PKO Banku Polskiego
Budujemy rynek przejrzystego obrotu gospodarczego InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A. I Część Kongresu Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006.
Budujemy rynek przejrzystego obrotu gospodarczego Konferencja prasowa 29 sierpnia 2006 Informacja gospodarcza, bezpieczeństwo obrotu, wzrost efektywności.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Centra Informacji Gospodarczej to informacyjne wsparcie obrotu gospodarczego na terenie całej Polski Główne zadania Centrów to: Edukacja w dziedzinie.
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Projekt integrujący małe i średnie biura nieruchomości
SEKTOR BANKOWY WOBEC FINANSOWANIA INWESTYCJI INFRASTRUKTURALNYCH
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Ogólnokrajowa karta miejska
System Monitorowania Odpadów Komunalnych Dolnośląska Izba Gospodarcza Wrocław,
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PREWENCJA - MONITORING - WINDYKACJA NALEŻNOŚCI
ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEWOZU KRAJOWEGO TOWARÓW
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Oferta BIK dla konsumentów
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Rynek Biomasy na Platformie InfoEngine OTC Model funkcjonowania Rynku Biomasy dla Celów Energetycznych Listopad 2014.
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
PROCEDURA WYBORU OFERT W GMINIE MIASTA SOPOTU SPOTKANIE KONSULTACYJNE 16 LUTY 2015 R.
Ministerstwo Finansów
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
Jak sprawdzić kontrahenta z Chin? China Expo 2015 Jacek Koziaczy Prezes Zarządu Creditreform Polska Sp. z o.o.
Finansowanie projektów sektora publicznego Barbara Cendrowska, Dyrektor Biura Analiz i Finansowania Sektora Publicznego Kraków, 3 pażdziernika 2011.
STAN PRAC NAD AKTAMI WYKONAWCZYMI DO NOWELIZACJI USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Częstochowa, 1.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Analiza skuteczności lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy pomocy społecznej Barbara Kowalczyk Katarzyna Rys Na podstawie.
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
Zespół Ekspertów do spraw Alimentów 9 luty 2016 r. Wspólna inicjatywa Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka.
INFORMACJA O REALIZACJI I WDRAŻANIU USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Emilia Kołaczek Departament Gospodarki Odpadami Warszawa, dnia 16.
RODZINA 3+ PARTNER PROGRAMU.
Zadłużenie przedsiębiorstw w Polsce i szansa na skuteczne odzyskiwanie niespłaconych należności III Forum Rynku Spożywczego Warszawa, 18 listopada 2010.
Projekt PESCO Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Zbigniew Szpak – Prezes Zarządu KAPE S.A.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
__________________________________________ Andrzej Roter Dyrektor Generalny GOSPODARCZE I SPOŁECZNE ZNACZENIE EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOŚCIAMI.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
„Optymalizowanie efektów działań realizowanych przez JST
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
ELEMENTY PODLEGAJĄCE MONITORINGOWI W RAMACH ZAPISÓW LSR
Kancelaria Medius SA | Raport: Rynek wierzytelności w Polsce
INWESTYCJA W EDUKACJĘ POLSKICH DZIECI
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
WYDATKI MOPS NA TLE WYDATKÓW MIASTA WĄGROWCA
Zapis prezentacji:

Rejestr Dłużników ERIF Narzędzie prewencji i windykacji dla jednostek samorządu Minimalizowanie poziomu zadłużenia przez Jednostki Samorządu Terytorialnego z wykorzystaniem wsparcia Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A. Praktyka współpracy i dalszy rozwój działań. Prelegent: Edyta Szymczak Prezes Rejestru Dłużników ERIF Biura Informacji Gospodarczej S.A.

O Rejestrze Dłużników ERIF Biurze Informacji Gospodarczej Rejestr Dłużników ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A. działa na Polskim rynku od 2004 roku - gromadzi, udostępnia, archiwizuje dane gospodarcze dotyczące wszystkich zobowiązań z określonym tytułem prawnym. Od 2011 roku Rejestr jako pierwszy i jedyny w Polsce BIG we współpracy z KPMG Audyt sp. z o.o. sp. k. co kwartał weryfikuje stan swojej bazy danych. Do bazy Rejestru Dłużników ERIF trafiają unikatowe informacje, niedostępne w żadnym innym BIGu – wierzytelności wpisywane przez spółki należące do Grupy Kapitałowej KRUK.

Rejestr Dłużników ERIF w 2011 roku Czynniki skuteczności Biura Informacji Gospodarczej: wiarygodność i użyteczność bazy BIG, wykorzystanie danych z bazy na masową skalę i częstotliwość weryfikacji danych w bazie, możliwość sprawdzania skuteczności windykacyjnej narzędzi BIG w praktyce na podstawie rzetelnych raportów nt. efektów przeprowadzonych działań, prosty i komfortowy dostęp do systemu BIG, rozwój narzędzi wspierających działania odbiorców rozwiązań oferowanych przez BIG działania związane z edukacją społeczeństwa nt. funkcjonowania Biur Informacji Gospodarczej, w tym sankcji związanych z dopisaniem danych do bazy BIG i tego konsekwencji.

Rejestr Dłużników ERIF w 2012 roku Rozwój Rejestru Dłużników ERIF i jego czynniki skuteczności budowane w odpowiedzi na potrzeby Jednostek Samorządu Terytorialnego: Baza – Jakie dane? Jaka struktura danych? Jaka aktualność i dynamika zmian danych? Jaka wiarygodność danych? Jaka „atrakcyjność” bazy dla rynku? Odbiorcy usług – Czy nowi? Czy „swoi” ? Czy aktywni? Czy zadowoleni? Narzędzia – Czy proste w obsłudze? Czy zintegrowane? Czy umożliwiające minimalizowanie nakładów pracy? Czy dające różne możliwości działania? Eksperci – Czy dostępni? Czy rozumiejący „nasz język”? Czy będący „w kontakcie”? Czy „słyszący” potrzeby? Wsparcie – Co jeszcze może ułatwić nam pracę? Warunki współpracy – Jaka cena? Jakie sposoby rozliczania? Jakie umowy współpracy?

Obszary największego zainteresowania odbiorców usług BIG Średnia ranga Źródło: Opracowanie - Rejestr Dłużników ERIF BIG S.A. na podstawie wyników badania satysfakcji klientów przeprowadzonego w 2012 roku. Ankietowani oceniali poszczególne aspekty poprzez przyznanie ocen od 1 do 5, gdzie 1 to najwyższa ocena.

Ilość spraw w bazie danych Rejestru Dłużników ERIF Stan na 11 października 2012 r. Baza – Jakie dane? Jaka struktura danych? Jaka aktualność i dynamika zmian danych? Jaka wiarygodność danych i samego biura? Jaka „atrakcyjność” bazy dla rynku? 29% 30% 10% 7% 6% 9% 2,7 mld zł3 mld zł4,3 mld zł4,7 mld zł5,3 mld zł 5,7 mld zł 6,4 mld zł 42% 9% 10% 12% 8% Procentowy wzrost wartości spraw

Informacje negatywne - udział procentowy spraw w rozbiciu na dłużnika będącego i nie będącego konsumentem Stan na 11 października 2012 r. Baza – Jakie dane? Jaka struktura danych? Jaka aktualność i dynamika zmian danych? Jaka wiarygodność danych i samego biura? Jaka „atrakcyjność” bazy dla rynku?

Odbiorcy usług – Czy nowi? Czy „swoi”? Czy aktywni? Czy zadowoleni? Do końca września 2012 o 120% wzrosła liczba odbiorców naszych usług wśród JST Obecnie - wspieramy w skutecznym odzyskiwaniu należności: Instytucje Państwowe, Miasta i Gminy Jednostki takie jak MOPS, GOPS, OPS, CPR, MOPR, itp., odpowiedzialne za realizację zadań wynikających z zapisów szczegółowych ustaw: a)Ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t. j. Dz. U. z 2009 r., Nr 1 poz. 7, ze zm.), b)Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. Nr 149, poz. 887), Jednostki organizacyjne Miast i Gmin oraz jednostki i podmioty od nich zależne Zakłady budżetowe Spółki prawa handlowego, działające na rzecz Państwa, Miast i Gmin Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe oraz ich Zarządców Banki Spółdzielcze

Odbiorcy usług – Czy nowi? Czy „swoi”? Czy aktywni? Czy zadowoleni? Aktywność naszych Klientów to przede wszystkim ilość dokonanych wpisów do bazy oraz pojawiacie się nowe tytuły. Najliczniej dodawane przez JST tytuły prawne Tytuły prawne coraz częściej dodawane przez JST w roku 2012 Łączna wartość spraw: 827 mln zł Łączna wartość spraw: 6,2 mln zł

Odbiorcy usług – Czy nowi? Czy „swoi”? Czy aktywni? Czy zadowoleni? Tytuły prawne, na podstawie których w 2012 roku JST zaczynają dopisywać informacje do Rejestru: Opłata dodatkowa z tytułu braku opłaty za parkowanie w strefie płatnego parkowania Umowa przewozu osób i bagażu w komunikacji masowej Opłata za zajęcia pasa drogi Zwrot nienależnie pobranych świadczeń z pomocy społecznej Zwrot nienależnie pobranych świadczeń z funduszu alimentacyjnego Umowa o dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków Umowa o dostarczanie energii cieplnej Opłaty na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem i eksploatacją nieruchomości określone w statucie spółdzielni

Odbiorcy usług – Czy nowi? Czy „swoi”? Czy aktywni? Czy zadowoleni? „Wybór tego biura informacji gospodarczej wpłynął na wzrost intensywności procesów windykacji, a tym samym na zmniejszenie zaległości.” Prezydent Miasta Rybnika, 2012 „Na podstawie obecnych doświadczeń możemy stwierdzić, że Rejestr Dłużników ERIF na wysokim poziomie przygotowany jest technologicznie i merytorycznie do wspierania jednostek samorządu terytorialnego procesach odzyskiwania należności” Dyrektor Biura Egzekucji Administracyjnej i Windykacji Urząd Miasta Łodzi, 2012 „Nasza wzajemna współpraca zaowocowała otrzymaniem wsparcia merytorycznego i technologicznego. Warto zwrócić uwagę na łatwość nawiązania kontaktu oraz szybkość reakcji pracowników ERIF. System poprzez który przekazywane są dane dłużników działa bez zastrzeżeń.” Dyrektor Szczecińskiego Centrum Świadczeń, 2012 „W ostatnim roku wykorzystaliśmy możliwość informowania dłużników alimentacyjnych o wpisie do bazy danych Rejestru Dłużników ERIF, za pośrednictwem specjalnego powiadomienia wysyłanego bezpośrednio z siedziby Rejestru. Rozwiązanie to zaowocowało podjęciem kontaktu przez uchylających się od płatności rodziców.” Dyrektor Biura Polityki Społecznej Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, 2012

Narzędzia – Czy proste w obsłudze, czy zintegrowane, czy umożliwiające minimalizowanie nakładów pracy? Czy dające różne możliwości działania? SYSTEM - przygotowany do integracji z programami do obsługi należności, które są najczęściej wykorzystywane przez JST np.: SYGNITY OTAGO INFO –R TOP-TEAM RADIX ZETO-KATOWICE ZETO-KOSZALIN SYSTEM - przygotowany do integracji z autorskimi programami, tworzonymi indywidualnie i dopasowanymi do potrzeb danych JST, np. : IMERI Rewucki Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa S.A. (KSAT 2000)

Narzędzia – Czy proste w obsłudze, czy zintegrowane, czy umożliwiające minimalizowanie nakładów pracy? Czy dające różne możliwości działania? SYSTEM - umożliwiający wybór najbardziej komfortowego sposobu komunikacji „JST- baza danych” spośród trzech możliwości: przeglądarki internetowej transmisji plików masowych o ustalonej strukturze technologii Web Services (protokół SOAP) NARZĘDZIA - wspierające windykacje i prewencje, wybierane przez JST – w zależności od potrzeb i rodzaju dopisywanych zadłużeń: specjalne wzory wezwań do zapłaty, klauzul ostrzegawczych i informacyjnych, dwusankcyjna pieczęć ostrzegawcza, powiadomienie o wpisie dłużnika do Rejestru Dłużników ERIF, ulotki informujące o sankcji wpisu do Rejestru i tego konsekwencjach dla dłużnika, dedykowane plakaty i naklejki informujące o współpracy z naszym Rejestrem i motywujące do spłaty zadłużeń, infoKonsument.pl – serwis www dla konsumentów.

Narzędzia – Czy proste w obsłudze, czy zintegrowane, czy umożliwiające minimalizowanie nakładów pracy? Czy dające różne możliwości działania?

Eksperci – Czy dostępni? Czy rozumiejący „nasz język”? Czy będący w kontakcie? Czy „słyszący” potrzeby? Od początku 2012 roku: Każdy Doradca Klienta Instytucjonalnego: wykonał do Państwa ponad 4500 rozmów, Wszyscy Doradcy przeprowadzili ponad 300 szkoleń i instruktaży w zakresie kompleksowej obsługi Systemu, Wykonaliśmy ponad 50 zmian, uzupełnień, nowych wdrożeń w zakresie narzędzi i Systemu ERIF w reakcji na Państwa indywidualne potrzeby zgłaszane naszym Doradcom. Profesjonalne podejście do obsługi Klienta potwierdzone w referencjach: „Rejestr Dłużników ERIF BIG S.A. jest wiarygodnym i profesjonalnym partnerem. Dostarcza nam zarówno proste w obsłudze, intuicyjne narzędzie do mobilizowania dłużników (system ERIF) jak i wspiera na każdym etapie współpracy, dedykując dla naszej jednostki indywidualnego opiekuna. Takie rozwiązanie jest pomocne w codziennej pracy i realizowaniu obowiązku ustawowego ale przede wszystkim szczególne poczucie pewności i bezpieczeństwa na każdym etapie prowadzonych działań. Realizowane jest przy tym na wysokim poziomie, w miłej, przyjaznej atmosferze – a to dla nas bardzo istotne.” Gmina Kościan

Eksperci – Czy dostępni? Czy rozumiejący „nasz język”? Czy będący w kontakcie? Czy „słyszący” potrzeby? Profesjonalne podejście do obsługi Klienta potwierdzone w referencjach: „Efekty pracy spełniają wszystkie nasze wymagania w opisanym wyżej zakresie. Serwis internetowy służący do wprowadzania oraz pozyskiwania informacji gospodarczych jest prosty w obsłudze, a zalety pracowników, to przede wszystkim rzetelność i profesjonalne podejście do wypełnianych obowiązków oraz łatwość nawiązania kontaktu i szybkość reakcji na zgłoszony problem.” Urząd Miejski w Tuchowie „W trakcie trwania naszej współpracy Rejestr Dłużników ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A. Grupa Kapitałowa KRUK dał się poznać jako wiarygodny, rzetelny oraz elastyczny partner, dlatego z pełną odpowiedzialnością możemy zarekomendować współpracę z tą firmą” Urząd Gminy Rząśnik „Doceniamy zaangażowanie Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A. w pomoc przy realizacji zadania. Współpraca realizowana jest na wysokim poziomie, w partnerskiej atmosferze” Biuro Polityki społecznej M st. Warszawa

Wsparcie – Co jeszcze może ułatwić nam pracę? Model współpracy dopasowany do Państwa potrzeb i oczekiwań Możliwość skorzystania ze szkoleń w wybranym trybie: a)„On-line” b)W siedzibie Klienta lub siedzibie Rejestru Dłużników ERIF Indywidualne warunki ofertowe - zawsze w opcjach do wyboru Możliwość wyboru sposobu rozliczeń Tworzone w stałej konsultacji z Klientem projekty umów – dopasowane do specyfiki funkcjonowania JST Warunki współpracy – Jaka cena? Jakie sposoby rozliczenia? Jakie umowy?

Rejestr Dłużników ERIF – co dalej? Informacja pozytywna w naszym Rejestrze Rejestr Dłużników ERIF BIG S.A. aktywnie gromadzi i udostępnia dane o podmiotach terminowo regulujących swoje zobowiązania Pierwsze tego rodzaju dane pojawiły się w naszym Rejestrze już w IV kwartale 2011 roku, obecnie ich liczba to Rejestr Dłużników ERIF wspiera dokonywanie kompleksowej oceny wiarygodności partnerów i kontrahentów JST poprzez dostarczanie zarówno informacji pozytywnych, jak i negatywnych. Przekazywanie informacji pozytywnej: - wyróżnienie klientów terminowo spłacających swoje zobowiązania - budowanie wizerunku Jednostki Samorządu Terytorialnego, która promuje i dba o transparentność rynku oraz wiarygodność płatniczą swoich mieszkańców Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z 9 czerwca 2011 r. Ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z 1 lipca 2011 r.

Rejestr Dłużników ERIF Narzędzie prewencji i windykacji dla jednostek samorządu Dziękuję za uwagę Rejestr Dłużników ERIF BIG S.A. Plac Bankowy Warszawa DZIAŁ KLIENTA INSTYTUCJONALNEGO Dane kontaktowe: tel.: www. erif.pl