MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
Zarządzanie informacją Agenda Zarządzanie informacją Przeznaczenie MunSol Architektura i komponenty MunSol Bezpieczeństwo i podpis cyfrowy Referencje Pytania i odpowiedzi
Źródła decyzji Decyzja Mądrość Wiedza Informacja Dane
Zmiana sposobów komunikacji kontakty osobiste kontakty telefoniczne Internet SMS przeszłość przyszłość
Elektroniczny obieg dokumentów Zgodność z przepisami prawa System MunSol Elektroniczny system informatyczny dla zarządzania dokumentacją oraz realizacji spraw Elektroniczny obieg dokumentów Zarządzanie sprawami Podpis elektroniczny Zgodność z przepisami prawa Dostęp dla mieszkańców poprzez Internet obejmujący wgląd w sprawy oraz inicjowanie nowych spraw
MunSol – przeznaczenie systemu SYSTEM ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ I SPRAWAMI Wzrost zadowolenia mieszkańców wynikający ze sprawniejszej obsługi, mniejszej liczby wizyt w urzędzie oraz zdalnego dostępu do danych Zwiększenie przejrzystości w funkcjonowaniu urzędu, wynikające z dostępu do informacji, wdrożenia jednolitych procedur oraz narzędzi kontroli pracy Zwiększenie jakości działania urzędu, wynikające z zastosowania podpisu cyfrowego oraz wdrożenia systemu wspierającego system jakości Obniżenie kosztów funkcjonowania urzędu poprzez wyeliminowanie nadmiaru ręcznej pracy, ograniczenie liczby dokumentów papierowych i zarządzanie wiedzą
MunSol – architektura systemu
MunSol – komponenty systemu Internetowy Portal Urzędu (IPU) Składanie pism do urzędu oraz możliwość sprawdzenia statusu własnej sprawy Obsługa Dokumentów i Spraw (ODS) Zarządzanie obiegiem dokumentów (pisma, sprawy, zadania, procesy itp.) Centrum Obsługi Klienta (COK) Rejestracja kontaktów (pisma, notatki, fax, e-mail), wstępna dekretacja Centralne Repozytorium Dokumnetów (CRD) Baza danych dokumentów (kontaktów, pism, spraw, zadań dokumentów wewnętrznych itp.) Archiwum (ARC) Baza dokumentów archiwalnych, obsługa archiwum Pulpit użytkownika „Wirtualne biurko” Administrator Zarządzanie systemem
MunSol – podpis elektroniczny
Internetowy Portal Urzędu (IPU) Obsługa spraw i dokumentów MunSol – eUsługi Karta miejska Internetowy Portal Urzędu (IPU) Obsługa spraw i dokumentów Podpis elektroniczny Inicjowanie spraw Zdalny dostęp Przesyłanie dokumentów Wnoszenie opłat
MunSol – wygląd systemu Etykieta samoprzylepna Potwierdzenie przyjęcia pisma
MunSol – adresaci systemu Administracja centralna Administracja specjalna Ministerstwa Inspekcje państwowe Agencje rządowe Urzędu skarbowe Urzędy centralne Prokuratura Administracja lokalna Służby mundurowe Gminy Policja Powiaty Wojsko Województwa Straż miejska Inne organy administracji
59 jednostek samorządu terytorialnego, w tym: Referencje MunSol 59 jednostek samorządu terytorialnego, w tym: 1 województwo 2 miasta wojewódzkie 7 powiatów 25 miast 24 gminy
Zapraszam do pytań i dyskusji Rafał M. Gęślicki Siemens sp. z o.o. Siemens IT Solution and Services 03-821 Warszawa ul. Żupnicza 11 rafal.geslicki@siemens.com telefon: +48 22 870 9245 mobile: +48 600 333 610